Sektor publiczny stawia na usługi teleinformatyczne

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez IDC Polska, w 2010 roku sektor publiczny rozstrzygnął ponad 11.000 przetargów dotyczących zakupów sprzętu, oprogramowania oraz usług informatycznych i telekomunikacyjnych (ICT) na kwotę blisko 6 miliardów zł.
embed

Wartość rozstrzygniętych przetargów na sprzęt i usługi informatyczne wynosiła 86% tej kwoty a pozostałą cześć stanowiły zakupy sprzętu i usług telekomunikacyjnych. Większość to małe przetargi, których wartość nie przekraczała 100.000 złotych. Urzędy centralne, samorządy terytorialne oraz sektor edukacyjny rozstrzygnęły ponad 87% wartości wszystkich przetargów IT w Polsce. Średnia wartość pojedynczego przetargu na usługi ICT była prawie 8 razy większa od przetargów związanych ze sprzętem. ?W ujęciu wartościowym, największą część rozstrzygniętych przetargów stanowił sprzęt teleinformatyczny oraz usługi infornatyczne i telekomunikacyjne. Zakup oprogramowania stanowił ponad 20% wartości wszystkich przetargów?, zauważa Marcin Klessa , analityk IDC. Raport uwidacznia także znaczące różnice w wartości i strukturze rozstrzygniętych przetargów pomiędzy największymi instytucjami sektora publicznego, a resztą analizowanych przetargów. ?W przypadku instytucji takich jak ZUS, ARiMR , KGP czy MSWiA, usługi ICT stanowią niemal połowę wartości rozstrzygniętych przetargów. Zwiększone wydatki na usługi ICT są odbiciem zadań realizowanych przez poszczególne instytucje, ich struktury, a także ilości oddziałów w kraju?, dodaje Marcin Klessa .

embed
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.