Partnerzy serwisu:
Gdańskie Inwestycje Komunalne po raz trzeci wybrały wartą 885 mln zł brutto ofertę konsorcjum Hydrobudowy Polska i hiszpańskiego OHL w przetargu obejmującym m.in. budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, od tej decyzji ma już nie odwoływać się konsorcjum FCC Construccion.

Ugoda, zawarta przez Gdańskie Inwestycje Komunalne i FCC Construccion, przewiduje, że Hiszpanie nie będą już odwoływać się od wyników postępowania, co wcześniej uczynili dwukrotnie.

Porozumienie przewiduje również, że FCC nie będzie domagać się jakichkolwiek kwot zasądzonych wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej. W zamian Gdańskie Inwestycje Komunalne wycofają skargę złożoną do Sądu Okręgowego w Gdańsku.

Oferta konsorcjum FCC, którego skład uzupełniają jeszcze Alpine Bau, Doraco i Wakoz, zajęła drugie miejsce w przetargu (1,18 mld zł brutto). Wcześniej - w opinii FCC - cena zaoferowana przez konsorcjum Hydrobudowy i OHL była rażąco niska. Brak kolejnych odwołań oznacza, że umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni.

Czytaj też:

Hydrobudowa Polska liczy na miliardowe inwestycje w hydrotechnice

Inwestycja w Gdańsku (Trasa Słowackiego) obejmuje budowę dwóch jezdni po dwa pasy o długości 2,4 km (od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu), tunelu pod Martwą Wisłą o długości blisko 1,4 km oraz wykonanie Węzła Marynarki Polskiej w pobliżu stadionu PGE Arena. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Skomplikowanym obiektem będzie także Węzeł Marynarki Polskiej, który ze względu na liczbę podłączonych do niego ulic, będzie jednym z największych rond w kraju i Europie - średnica zewnętrzna wyniesie 130 metrów.

Konsorcjum Hydrobudowy i OHL, które uzupełniają jeszcze PBG, Aprivia i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro, ma zrealizować projekt w ciągu 3 lat.