Partnerzy serwisu:
Ministerstwo Infrastruktury przyspiesza przetargi na budowę dróg. W ciągu miesiąca prześle rządowi projekty zmian w przepisach, skracające zbyt długie procedury. - pisze ?The Wall Strett Journal Polska? Według dziennika wśród nich znajdzie się zupełnie nowa ustawa koncesyjna.

Jak podaje "WSJ Polska" ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym prawdopodobnie zastąpi bardziej przyjazna inwestorom koncesja na usługi. Nowe kierownictwo resortu spieszy się za przygotowaniem zmian w regulacjach prawnych hamujących inwestycje drogowe i utrudniające wykorzystanie miliardów na nie przeznaczonych. Tempo oddawania nowych odcinków dróg zbliżyło się prawie do zera - w tym roku uruchomiono zaledwie 8 kilometrów autostrad. Według gazety przyczyną opóźnień są biurokratyczne przepisy, zwłaszcza te w ustawie o zamówieniach publicznych, prawie budowlanym, czy ustawie o ochronie środowiska.

Nowy wiceszef resortu infrastruktury, Andrzej Panasiuk zapowiada w wywiadzie dla "WSJ Polska" skrócenie procedur związanych z uzyskiwaniem zezwolenia na budowę oraz usprawnienia przebiegu wywłaszczeń. Szykuje się również zmiana sposobu badania i oceny ofert przetargowych. Pozwoli to ograniczyć liczbę protestów składanych przez uczestników postępowania.

Według wiceministra obecnie przepisy są zbyt restyrykcyjne. Stanowią, że oferta ma być zgodna z treścią specyfikacji i jakikolwiek błąd może ją wyeliminować. Nie powtórzą się już przypadki, gdy użycie wyrazu "most" zamiast "obiekt mostowy" eliminowało firmę z przetargu. Ograniczone zostaną także możliwości poprawiania dokumentacji, aby nie dawać wykonawcom okazji do manipulowania cenami.

  • Mniej kontroli przy przetargach

    aktualności
    Marek Wielgo
    Zamiast badać duże przetargi jak leci, Urząd Zamówień Publicznych (UZP) skupi się na podejrzanych, także tych o niewielkiej wartości - zdecydował we wtorek rząd.
  • Drogi: Polska będzie wielkim placem budowy

    Wiadomości Motoryzacyjne
    qub
    Polska będzie jednym z największych w Europie placów budowy autostrad z udziałem prywatnego kapitału - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad