Tłum chętnych do budowy autostrady do Warszawy

qub
28.04.2009 , aktualizacja: 30.04.2009 13:04
A A A
Budowa autostrady A2

Budowa autostrady A2 (Fot. Tomasz Stańczak / AG)

Aż 87 firm, nawet z Chin i Indii, zgłosiło się do przetargów na budowę przed mistrzostwami Euro 2012 pięciu odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy.
- Bardzo się cieszymy - nie krył radości rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Andrzej Maciejewski. Wczoraj w Dyrekcji otwarto koperty z ofertami firm, które są zainteresowane ogłoszonymi przed miesiącem przetargami na budowę 92 km płatnej autostrady A2 ze Strykowa pod Łodzią do Konotopy pod Warszawą. Początkowo rząd chciał wybudować tę drogę na Euro 2012 w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, dzieląc się z inwestorem zyskami z eksploatacji autostrady. Ale negocjacje z inwestorami ślimaczyły się i w lutym zakończyły bez wyników. Wtedy Ministerstwo Infrastruktury wyciągnęło "plan B" i postanowiło, że droga powstanie za państwowe pieniądze. Aby przyspieszyć inwestycję, trasę spod Łodzi do Warszawy podzielono na pięć odcinków o długości od 7,1 do ponad 29 km. Najdłuższe odcinki są pod Łodzią, najkrótsze - pod Warszawą. Na budowę każdego z tych odcinków ogłoszono osobny przetarg. W dodatkowym przetargu zostanie wybrana firma nadzorująca projektowanie i realizację prac na całej trasie autostrady. Na przełomie czerwca i lipca firmy, których oferty spełniły formalne wymogi, dostaną od GDDKiA zaproszenie do przedstawienia oferty cenowej i dalszych negocjacji. Zaczną się one po 10 sierpnia i mogą być zażarte, bo o prawo do budowy każdego odcinka autostrady do Warszawy może rywalizować 20 firm.

Kontrakty Dyrekcja chce podpisać do końca września, aby zbudować drogę najpóźniej do końca maja 2012 r.

Zobacz także
Ogłoszenia różne


Wiadomości Lokalne