BZP: Subskrypcja systemu SIEM wraz z wdrożeniem.
22.08.2024
2024/BZP 00467827/01
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Subskrypcja systemu SIEM wraz z wdrożeniem.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Centralna Komisja Egzaminacyjna
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 014925224
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Lewartowskiego 6
1.4.2.) Miejscowość: Warszawa
1.4.3.) Kod pocztowy: 00-190
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@cke-efs.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.cke.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00467827
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-08-22
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00459048
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
1. w ramach Kryterium „wymagania techniczno-funkcjonalne” - waga 29% są następujące podkryteria:
1)„raport Gartner” - waga 20%
2)„certyfikat CEH” - waga 5%
3)„certyfikat Common Criteria” - waga 4%
2. w ramach Kryterium „dodatkowe funkcjonalności” - waga 11%
W ramach ww. kryterium Zamawiający przyzna punkty, gdy Wykonawca zaoferuje wdrożenie systemu SIEM, o następujących funkcjonalnościach:
a) możliwość zbierania danych z punktów końcowych za pośrednictwem dostarczonego przez producenta oprogramowania instalowanego na stacji końcowej wspierającego systemy Linux minimum Ubuntu, Rocky linux, CentOS, Debian, Fedora. – 2 pkt.
b) możliwość instalowania agentów na stacjach końcowych w celu wysyłania danych do kolektora, jak i bezpośrednio do konsoli systemu – 1 pkt
c) możliwość okresowego skanowania punktów końcowych w celu zbierania danych o stacjach końcowych – 1 pkt
d) możliwość korzystania z gotowych szablonów Workflow zawierających scenariusze automatyzacji środowiska – 1 pkt
e) możliwość dokonania automatycznych akcji dostępnych z wykorzystaniem oprogramowania agenta działającego na stacjach końcowych lub specjalnej maszyny orchestratora, która jest dostępna do pobrania z konsoli systemu – 1 pkt
f) możliwość zachowania wszystkich funkcji w modelu chmurowym - konsola systemu musi mieć możliwość hostowania na platformie co najmniej MS Azure – 3 pkt.
g) możliwość wglądu w aktywność procesów – klienckich jak i serwerowych, za pomocą agenta zainstalowanego na stacjach końcowych – 1 pkt
h) możliwości tworzenia kopii zapasowych danych klientów - dane te nie mogą być replikowane poza region wybierany podczas aktywowania konsoli systemu. – 1 pkt.
W przypadku zaoferowania w ramach kryterium wymagania techniczno-funkcjonalne należy złożyć z ofertą odpowiednio raport, certyfikaty zgodnie z zapisami SWZ rozdział XVIII.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosi 2% całkowitej wartości oferty. 14 miesięcy trwania umowy to data prognozowana rzeczywista oznacza wdrożenie systemu SIEM (do 40 dni roboczych), szkolenia i dokumentacja 10 dni po czym nastąpi 12 miesięcy subskrypcji i wsparcia administracyjnego w ramach opcji.
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane (Zamawiający dysponuje środkami do końca roku)
Po zmianie:
1. w ramach Kryterium „wymagania techniczno-funkcjonalne” - waga 29% są następujące podkryteria:
1)„raport Gartner” - waga 20%
2)„certyfikat CEH” - waga 5%
3)„certyfikat Common Criteria” - waga 4%
2. w ramach Kryterium „dodatkowe funkcjonalności” - waga 11%
W ramach ww. kryterium Zamawiający przyzna punkty, gdy Wykonawca zaoferuje wdrożenie systemu SIEM, o następujących funkcjonalnościach:
a) możliwość zbierania danych z punktów końcowych za pośrednictwem dostarczonego przez producenta oprogramowania instalowanego na stacji końcowej wspierającego systemy Linux minimum Ubuntu, Rocky linux, CentOS, Debian, Fedora. – 2 pkt.
b) możliwość instalowania agentów na stacjach końcowych w celu wysyłania danych do kolektora, jak i bezpośrednio do konsoli systemu – 1 pkt
c) możliwość okresowego skanowania punktów końcowych w celu zbierania danych o stacjach końcowych – 1 pkt
d) możliwość korzystania z gotowych szablonów Workflow zawierających scenariusze automatyzacji środowiska – 1 pkt
e) możliwość dokonania automatycznych akcji dostępnych z wykorzystaniem oprogramowania agenta działającego na stacjach końcowych lub specjalnej maszyny orchestratora, która jest dostępna do pobrania z konsoli systemu – 1 pkt
f) możliwość zachowania wszystkich funkcji w modelu chmurowym - konsola systemu musi mieć możliwość hostowania na platformie co najmniej MS Azure – 3 pkt.
g) możliwość wglądu w aktywność procesów – klienckich jak i serwerowych, za pomocą agenta zainstalowanego na stacjach końcowych – 1 pkt
h) możliwości tworzenia kopii zapasowych danych klientów - dane te nie mogą być replikowane poza region wybierany podczas aktywowania konsoli systemu. – 1 pkt.
W przypadku zaoferowania w ramach kryterium wymagania techniczno-funkcjonalne należy złożyć z ofertą odpowiednio raport, certyfikaty zgodnie z zapisami SWZ rozdział XVIII.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosi 2% całkowitej wartości oferty. 14 miesięcy trwania umowy to data prognozowana rzeczywista oznacza wdrożenie systemu SIEM (do 40 dni roboczych), szkolenia i dokumentacja 10 dni, etap 1-3 nie dłużej niż do 15 grudnia 2024 r, po czym nastąpi 12 miesięcy subskrypcji i wsparcia administracyjnego w ramach opcji.
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane (Zamawiający dysponuje środkami do końca roku).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada zdolności techniczne lub zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj:
1) posiada zdolności techniczne i zawodowe tj. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej 1 umowę o wartości co najmniej 400 000 PLN brutto obejmującą:
— wdrożenie systemu SIEM wraz z licencją lub subskrypcją systemu SIEM;
— wsparcie techniczne dot. wdrożonego systemu SIEM.
W przypadku, gdy wartość umowy została wyrażona w walucie obcej – co najmniej równowartość wymaganą warunkiem wg średniego kursu NBP
z dnia wykonania zamówienia.
2) wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami spełniającymi poniższe wymagania, które to Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
a) Kierownik projektu (1 osoba) posiadający min. 3 miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika/koordynatora co najmniej 1 usługi/umowy obejmującej wdrożenie i wsparcie techniczne systemu SIEM, o wartości co najmniej 400 000 PLN brutto
b) Specjalista/analityk bezpieczeństwa (osoba/y skierowana/e do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie obsługi zgłoszeń), posiadający:
• aktualny i ważny certyfikat administratora oferowanego systemu SIEM wydanego przez producenta oferowanego systemu;
• doświadczenie w zrealizowaniu co najmniej 1 usługi obejmującej wdrożenie i wsparcie techniczne systemu SIEM, o wartości usługi/umowy co najmniej 400 000 PLN brutto.
2. W przypadku gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia biorą udział Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum), warunek dotyczący:
1) zdolności, o których mowa w ust. 1 pkt 1), musi spełnić samodzielnie
co najmniej jeden z Wykonawców, który wykona usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
2) zdolności, o których mowa w ust. 1 pkt 2) muszą spełnić łącznie.
3. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych albo zdolności ekonomicznej lub finansowej, warunki określone w:
1) ust. 1 pkt 1) musi spełnić Wykonawca albo co najmniej podmiot udostępniający zasób, który wykona usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
2) ust. 1 pkt 2) Wykonawca musi spełnić łącznie z podmiotami udostępniającymi zasób.
4. Wykonawca, który bierze udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlega wykluczeniu z postępowania w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
5. Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania również na podstawie
art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
6. W przypadku, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia biorą udział Wykonawcy występujący wspólnie, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa powyżej musi spełnić każdy z nich.
7. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w zakresie określonym w ust. 4 i 5 wobec każdego podmiotu, na którego zasób się powołuje.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada zdolności techniczne lub zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj:
1) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej
1 umowę o wartości co najmniej 400 000 PLN brutto obejmującą:
— wdrożenie systemu SIEM wraz z licencją lub subskrypcją systemu SIEM;
— wsparcie techniczne dot. wdrożonego systemu SIEM.
W przypadku, gdy wartość umowy została wyrażona w walucie obcej – co najmniej równowartość wymaganą warunkiem wg średniego kursu NBP
z dnia wykonania zamówienia.
2) wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami spełniającymi poniższe wymagania, które to Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia:
a) Kierownik projektu (1 osoba) posiadający min. 3 miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika/koordynatora co najmniej 1 usługi/umowy obejmującej wdrożenie i wsparcie techniczne systemu SIEM, o wartości co najmniej 400 000 PLN brutto;
b) Specjalista/analityk bezpieczeństwa (osoba/y skierowana/e do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie obsługi zgłoszeń), posiadający:
• aktualny i ważny certyfikat administratora lub eksperta oferowanego systemu SIEM wydany przez producenta oferowanego systemu;
• doświadczenie w zrealizowaniu co najmniej 1 usługi obejmującej wdrożenie i wsparcie techniczne systemu SIEM, o wartości usługi/umowy co najmniej 400 000 PLN brutto.
2. W przypadku gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia biorą udział Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum), warunek dotyczący:
1) zdolności, o których mowa w ust. 1 pkt 1), musi spełnić samodzielnie
co najmniej jeden z Wykonawców, który wykona usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
2) zdolności, o których mowa w ust. 1 pkt 2) muszą spełnić łącznie.
3. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych albo zdolności ekonomicznej lub finansowej, warunki określone w:
1) ust. 1 pkt 1) musi spełnić Wykonawca albo co najmniej podmiot udostępniający zasób, który wykona usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
2) ust. 1 pkt 2) Wykonawca musi spełnić łącznie z podmiotami udostępniającymi zasób.
4. Wykonawca, który bierze udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlega wykluczeniu z postępowania w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
5. Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania również na podstawie
art. 7 ust. 1 w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
6. W przypadku, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia biorą udział Wykonawcy występujący wspólnie, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa powyżej musi spełnić każdy z nich.
7. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w zakresie określonym w ust. 4 i 5 wobec każdego podmiotu, na którego zasób się powołuje.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, składa w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualne na dzień złożenia:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym – wg treści określonej w załączniku nr 2a do SWZ.
2) wykaz dostaw/usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 pkt 1) SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – wg treści określonej w Załączniku nr 4 do SWZ;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia,
(w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 pkt. 2) SWZ),
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg treści określonej w Załączniku nr 5 do SWZ;
2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1-3 należy sporządzić i podpisać zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale XXI SWZ.
3. SPOSÓB OCENY: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postepowania zostanie dokonany wg formuły spełnia - nie spełnia.
Po zmianie:
1. Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, składa w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualne na dzień złożenia:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym – wg treści określonej w załączniku nr 2a do SWZ.
2) wykaz dostaw/usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 pkt 1) SWZ, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – wg treści określonej w Załączniku nr 4 do SWZ;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia,
(w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej, o którym mowa w rozdziale X ust. 1 pkt. 2) SWZ),
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg treści określonej w Załączniku nr 5 do SWZ;
2. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1-3 należy sporządzić i podpisać zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale XXI SWZ.
3. SPOSÓB OCENY: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postepowania zostanie dokonany wg formuły spełnia - nie spełnia.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2024-08-27 09:00
Po zmianie:
2024-08-28 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2024-08-27 10:00
Po zmianie:
2024-08-28 12:00