BZP: „Przebudowa DW nr 977 Tarnów - gr państwa poleg na budowie chodnika oraz zatok autobusowych na odc. 100 w km 2+297,5 - 2+923,25 w m. Chojnik, g. Gromnik, pow tarnowski - etap I w km 2+444,45-2+923,35”
05.09.2024
2024/BZP 00486767/01
GMINA GROMNIK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Przebudowa DW nr 977 Tarnów - gr państwa poleg na budowie chodnika oraz zatok autobusowych na odc. 100 w km 2+297,5 - 2+923,25 w m. Chojnik, g. Gromnik, pow tarnowski - etap I w km 2+444,45-2+923,35”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA GROMNIK
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660950
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Witosa 2
1.4.2.) Miejscowość: Gromnik
1.4.3.) Kod pocztowy: 33-180
1.4.4.) Województwo: małopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.4.7.) Numer telefonu: 146514202, 146514238
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gromnik.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00486767
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-09-05
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00481144
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa chodnika wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej oraz przygotowaniem rur osłonowych pod budowę oświetlenia na drodze wojewódzkiej nr 977 w m. Chojnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa DW nr 977 Tarnów - granica państwa polegająca na budowie chodnika oraz zatok autobusowych na odc. 100 w km 2+297,5 - 2+923,25 w m. Chojnik, gmina Gromnik, powiat tarnowski - etap I w km 2+444,45-2+923,35”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna /Projekt wykonawczy, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST), Załączniki formalne do zgłoszenia robót oraz pomocniczo Przedmiar robót/.
3. Uwagi końcowe:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentacje techniczną, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w SST, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektu umowy /Załącznik nr 7/,
– Wykonawca zobowiązuje się do wykonania oznakowania i zabezpieczenia ruchu i robót na czas prowadzenia robót (wg opracowanego przez Wykonawcę projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym) wraz z bieżącym utrzymaniem tego oznakowania i jego likwidacji po zakończeniu robót.
– Wykonawca zobowiązuje się do wprowadzenia stałej organizacji ruchu (wg przekazanego przez Zamawiającego projektu stałej organizacji ruchu – dot. odcinka chodnika, będącego przedmiotem niniejszego zamówienia).
– W przypadku konieczności kierowania ruchem w trakcie realizacji robót Wykonawca musi dysponować pracownikami przeszkolonymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. z 2016 poz. 143), którzy na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251), będą mogli dawać sygnały uczestnikom ruchu lub innym osobom znajdującym się na drodze w czasie prowadzenia robót. W takim przypadku Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru stosowne dokumenty potwierdzające wymagane przeszkolenie pracowników Wykonawcy.
Ponadto Wykonawca powiadamiać będzie przed przystąpieniem do robót oraz o wszelkich późniejszych zmianach organizacji ruchu jednostki odpowiedzialne za organizację ruchu.
– W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt.
– Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania na własny koszt kamerowania sieci kanalizacji deszczowej przed dokonaniem odbioru końcowego zadania. O planowanej inspekcji Wykonawca zobowiązany będzie zawiadomić Zamawiającego na piśmie z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem.
– Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót.
– Wynagrodzenie za realizację przedmiotu umowy płatne będzie w następujący sposób:
• fakturowanie częściowe w roku 2024 w wysokości łącznej nie większej niż 50 % wartości robót objętych przedmiotem umowy z jednoczesnym zastrzeżeniem, że wartość ta ostatecznie nie przekroczy wysokości dotacji z Województwa Małopolskiego w oparciu o procentowe zaawansowanie robót w stosunku do wycenionego wykazu elementów rozliczeniowych, potwierdzonych protokołem odbioru, kwota płatności częściowych w roku 2024 nie będzie mogła przekroczyć środków zabezpieczonych w budżecie gminy na realizację zadania;
• fakturowanie częściowe w roku 2025 w wysokości łącznej nie większej niż 25% wartości robót objętych przedmiotem umowy z jednoczesnym zastrzeżeniem, że kwota ta nie może przekroczyć środków finansowych zabezpieczonych w budżecie gminy na realizację zadania w oparciu o procentowe zaawansowanie robót w stosunku do wycenionego wykazu elementów rozliczeniowych, potwierdzonych protokołem odbioru,
• fakturowanie końcowe na podstawie protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia w 2025 roku.
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami postępowania. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jako „lub równoważne” Zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
5. Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa chodnika wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej oraz przygotowaniem rur osłonowych pod budowę oświetlenia na drodze wojewódzkiej nr 977 w m. Chojnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa DW nr 977 Tarnów - granica państwa polegająca na budowie chodnika oraz zatok autobusowych na odc. 100 w km 2+297,5 - 2+923,25 w m. Chojnik, gmina Gromnik, powiat tarnowski - etap I w km 2+444,45-2+923,35”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna /Projekt wykonawczy, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST), Załączniki formalne do zgłoszenia robót oraz pomocniczo Przedmiar robót/.
3. Uwagi końcowe:
– Wykonawca wykona roboty budowlane w oparciu o dokumentacje techniczną, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót określonymi w SST, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz warunkami projektu umowy /Załącznik nr 7/,
– Wykonawca zobowiązuje się do wykonania oznakowania i zabezpieczenia ruchu i robót na czas prowadzenia robót (wg przekazanego przez Zamawiającego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym) wraz z bieżącym utrzymaniem tego oznakowania i jego likwidacji po zakończeniu robót.
– Wykonawca zobowiązuje się do wprowadzenia stałej organizacji ruchu (wg przekazanego przez Zamawiającego projektu stałej organizacji ruchu – dot. odcinka chodnika, będącego przedmiotem niniejszego zamówienia).
– W przypadku konieczności kierowania ruchem w trakcie realizacji robót Wykonawca musi dysponować pracownikami przeszkolonymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. z 2016 poz. 143), którzy na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251), będą mogli dawać sygnały uczestnikom ruchu lub innym osobom znajdującym się na drodze w czasie prowadzenia robót. W takim przypadku Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru stosowne dokumenty potwierdzające wymagane przeszkolenie pracowników Wykonawcy.
Ponadto Wykonawca powiadamiać będzie przed przystąpieniem do robót oraz o wszelkich późniejszych zmianach organizacji ruchu jednostki odpowiedzialne za organizację ruchu.
– W czasie realizacji robót Wykonawca utrzymywał będzie teren budowy w stanie bez przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt.
– Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania na własny koszt kamerowania sieci kanalizacji deszczowej przed dokonaniem odbioru końcowego zadania. O planowanej inspekcji Wykonawca zobowiązany będzie zawiadomić Zamawiającego na piśmie z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem.
– Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty końcowego odbioru robót.
– Wynagrodzenie za realizację przedmiotu umowy płatne będzie w następujący sposób:
• fakturowanie częściowe w roku 2024 w wysokości łącznej nie większej niż 50 % wartości robót objętych przedmiotem umowy z jednoczesnym zastrzeżeniem, że wartość ta ostatecznie nie przekroczy wysokości dotacji z Województwa Małopolskiego w oparciu o procentowe zaawansowanie robót w stosunku do wycenionego wykazu elementów rozliczeniowych, potwierdzonych protokołem odbioru, kwota płatności częściowych w roku 2024 nie będzie mogła przekroczyć środków zabezpieczonych w budżecie gminy na realizację zadania;
• fakturowanie częściowe w roku 2025 w wysokości łącznej nie większej niż 25% wartości robót objętych przedmiotem umowy z jednoczesnym zastrzeżeniem, że kwota ta nie może przekroczyć środków finansowych zabezpieczonych w budżecie gminy na realizację zadania w oparciu o procentowe zaawansowanie robót w stosunku do wycenionego wykazu elementów rozliczeniowych, potwierdzonych protokołem odbioru,
• fakturowanie końcowe na podstawie protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia w 2025 roku.
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami postępowania. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Jako „lub równoważne” Zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.
5. Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.