BZP: REMONT DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI WYPYCHÓW
16.09.2024
2024/BZP 00500391/01
GMINA ZELÓW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
REMONT DROGI GMINNEJ W MIEJSCOWOŚCI WYPYCHÓW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZELÓW
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648273
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Stefana Żeromskiego 23
1.4.2.) Miejscowość: Zelów
1.4.3.) Kod pocztowy: 97-425
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.4.7.) Numer telefonu: 44 6341000
1.4.8.) Numer faksu: 44 6341341
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: umzelow@zelow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zelow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00500391
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-09-16
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00495920
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni na drodze gminnej w miejscowości Wypychów działka 228 obręb Wypychów - Podlesie na długości 748,41 mb oraz przebudowa skrzyżowania drogi gminnej nr 101852 dz. nr. 228 obręb Wypychów – Podlesie do drogi wojewódzkiej nr. 483 Łask – Częstochowa w miejscowości Wypychów – gmina Zelów.
DROGA:
W pasie drogowym pas jezdny o szerokości 4,50 m stanowi: nawierzchnia z kruszywa kamiennego o śred. gr. 2 cm na podłożu z żużla o śred. grubości 12 cm, jest ogólnie zniszczona, z wybojami i ubytkami. Trasa pasa dla ruchu kołowego jest nieuregulowana. Niweleta jest częściowo dostosowana do wysokości istniejących pochyleń. Na całej długości drogi spadki poprzeczne są częściowo wyprofilowane. Spływ wód opadowych odbywa się do istniejących rowów przydrożnych, które na większości odcinków są zamulone lub na teren działki drogowej. Użytkowanie istniejącej jezdni powoduje dalsze częste jej odkształcanie i tworzenie się zastoin wód opadowych, także zwiększa koszty naprawy. W podłożu gruntowym występują grunty grupy G1 i G2, mało wysadzinowe, wątpliwe tj: piaski drobne, brązowo - szare, a na głębokości 0,60 m występują gliny. Po drodze odbywa się ruch lokalny, o natężeniu średnim.
Uzbrojenie podziemne:
- wodociąg
- sieć kable energetyczne ziemne, przyłącza
- sieć energetyczna napowietrzna
Struktura ruchu:
samochody osobowe i dostawcze, pojazdy sprzętu rolniczego oraz samochody ciężarowe. Przedmiotowy remont znacznie polepszy komunikację, zapewni bezpieczeństwo dla kierowców i pieszych. Wyeliminuje unoszenie się kurzu ,co było dużą uciążliwością dla mieszkańców.
ROZWIĄZANIE PROJEKTOWE:
A. Dane techniczno – projektowe dla remontu drogi:
1. Długość drogi - 748,41 mb
2. Szerokość nawierzchni jezdni: - 4,50 m
Szer. poboczy – 0,50m
3. Klasa drogi gminna D – dojazdowa
4. Prędkość projektowa - 30 km/h
5.Obciążenie ruchem - KR1
6.Spadek poprzeczny: - daszkowy 2%
7.Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy na podbudowie z tłucznia dolomit.
B. Trasa projektowanej drogi pokrywa się z istniejącą trasą i mieści się granicach prawnych pasa drogowego.
C. Niweletę drogi dostosowano do istniejących pochyleń oraz do wysokości (rzędnej) wjazdów.
PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE NAWIERZCHNI:
Dla drogi dojazdowej przy założeniu obciążenia ruchem jako lekkiego /KR1/ i zachowując wymóg mrozoodporności nawierzchni - przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne nawierzchni:
Podłoże istniejące, grupa gruntów – G1 i G2 .
Warstwy od podłoża:
a/ Warstwa stabilizacji z mieszanki cem.piask. Rm = 2,50 MPa o gr. 12cm z wytworni,
b/ Dolna warstwa podbudowy z tłucznia dolomit. o fr. 0/63 mm o gr. 15 cm,
c/ Górna warstwa podbudowy z klińca dolomit. o fr. 0/31,50 mm o gr. 7 cm,
d/ Warstwa wiążąca – asfaltobeton AC11W - gr. 4 cm,
e/ Warstwa ścieralna – asfaltobeton AC8S - gr. 3 cm.
SKRZYŻOWANIE:
Opis stanu istniejącego
Droga wojewódzka:
Teren pod budowę zjazdu charakteryzuje się:
- jest wolny od zadrzewienia, drzewa znajdują się poza powierzchnią zjazdu,
- brak jest uzbrojenia podziemnego,
- przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej jest pobocze ziemne o szer. 1,25 - 2,00 m.,
- droga wojewódzka posiada przekrój drogowy daszkowy o nawierzchni bitumicznej,
- szerokość jezdni - 7,00 m. Spadek poprzeczny jezdni daszkowy 2%,
- na rowie przydrożnym DW, pod drogą gminną istnieje przepust z rur betonowych o średnicy 50 cm, o ściankach czołowych betonowych, długość przepustu 20,30 m.,
- przy drodze znajdują się obustronne rowy przydrożne o głębokości 0,60+0,80 m.,
- droga przebiega w terenie niezabudowanym.
Droga gminna:
- droga gminna klasy D, przebiega w terenie przy zabudowie rozproszonej wiejskiej,
- droga gminna posiada nawierzchnię gruntową zastabilizowaną kruszywem kamiennym, o szerokości pasa jezdnego 4,00 - 4,50m. - długość 748mb.,
Struktura ruchu: pojazdy rolnicze, samochody osobowe, sporadycznie samochody osobowe.
Projektowane zagospodarowanie:
Zaprojektowano przebudowę skrzyżowania w zakresie:
Projektowany wlot drogi gminnej usytuowano prostopadle do osi jezdni drogi wojewódzkiej o szerokości jezdni = 5,00 m i nawierzchni asfaltobetonowej na podbudowie z chudego betonu. Przecięcie krawędzi nawierzchni drogi gminnej z krawędzią jezdni drogi wojewódzkiej zaokrąglono łukami kołowymi o promieniach R = 8,0 m.
Opracowanie wysokościowe dopasowano do projektowanej krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej. Zarówno układ spadków podłużnych jak i poprzecznych zaprojektowano mając na uwadze odprowadzenie wód powierzchniowo do istniejącego rowu przydrożnego. Przewód istniejącego przepustu wymieniono na rury polietylenowe PEHD o średnicy 60 cm, w śladzie istniejącego przewodu. Rury polietylenowe wg normy PN-EN 13476-3. Spadek podłużny nawierzchni wlotu 1% w kierunku drogi gminnej.
Konstrukcja nawierzchni w obrębie skrzyżowania:
dla KR4 i podłożu G1:
B1 - warstwa podbudowy zasadniczej z chudego betonu klasy C12/15 - gr. 20 cm
B2 - warstwy nawierzchni z betonu asfaltowego:
- warstwa podbudowy z betonu asfaltowego o symbolu AC22P - gr. 7 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o symbolu AC16W - gr. 7 cm
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o symbolu AC11S - gr. 4 cm
B3 - umocnienie wlotu i wylotu płytami ażurowymi o wy. 0,60x 0,40 x 0,08 m na podsypce c/p.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją projektową oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załączniki do SWZ.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja stanowiąca załącznik do SWZ. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.
4. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie w przedmiarze, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze.
5. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie po przekazaniu placu budowy rozpocząć roboty budowlane, z zastrzeżeniem, że prace nie mogą uniemożliwiać dojazdu do posesji i upraw rolnych.
6. Wykonawca zobowiązany jest również, po zakończeniu realizacji zadania, do sporządzenia rozliczenia rzeczowo - finansowego w zakresie ustalonym z Zamawiającym, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności, sporządzenie kosztorysów powykonawczych.
7. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji technicznej projektowej, kosztorysach i przedmiarach oraz STWiOR (Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) stanowiących załączniki do niniejszej SWZ.
8. Wywóz i utylizacja odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót należy do obowiązków wykonawcy.
9. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów innych niż wymienione w SWZ i załącznikach o parametrach nie gorszych niż określone w SWZ i załącznikach.
10. Wszelkie nazwy produktów i producentów, jeżeli występują w SWZ i załącznikach (w tym dokumentacji projektowej) mają jedynie charakter przykładowy.
11. Zamawiający dopuszcza normy równoważne do wymienionych w dokumentacji i SWZ.
12. Zadanie realizowane przy współudziale środków zewnętrznych, wykonawca zobowiązany będzie do wykonania 2 tablic informacyjnych o przyznanym dofinansowaniu (w uzgodnieniu z Zamawiającym).
13. Warunki płatności: Zamawiający nie przewiduje płatności częściowych za wykonanie przedmiotu zamówienia.
14. Wykonawca zobowiązany jest dokonać włączenia w drogę wojewódzką nr 483.
Po zmianie:
1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie nawierzchni na drodze gminnej w miejscowości Wypychów działka 228 obręb Wypychów - Podlesie na długości 748,41 mb oraz przebudowa skrzyżowania drogi gminnej nr 101852 dz. nr. 228 obręb Wypychów – Podlesie do drogi wojewódzkiej nr. 483 Łask – Częstochowa w miejscowości Wypychów – gmina Zelów.
DROGA:
W pasie drogowym pas jezdny o szerokości 4,50 m stanowi: nawierzchnia z kruszywa kamiennego o śred. gr. 2 cm na podłożu z żużla o śred. grubości 12 cm, jest ogólnie zniszczona, z wybojami i ubytkami. Trasa pasa dla ruchu kołowego jest nieuregulowana. Niweleta jest częściowo dostosowana do wysokości istniejących pochyleń. Na całej długości drogi spadki poprzeczne są częściowo wyprofilowane. Spływ wód opadowych odbywa się do istniejących rowów przydrożnych, które na większości odcinków są zamulone lub na teren działki drogowej. Użytkowanie istniejącej jezdni powoduje dalsze częste jej odkształcanie i tworzenie się zastoin wód opadowych, także zwiększa koszty naprawy. W podłożu gruntowym występują grunty grupy G1 i G2, mało wysadzinowe, wątpliwe tj: piaski drobne, brązowo - szare, a na głębokości 0,60 m występują gliny. Po drodze odbywa się ruch lokalny, o natężeniu średnim.
Uzbrojenie podziemne:
- wodociąg
- sieć kable energetyczne ziemne, przyłącza
- sieć energetyczna napowietrzna
Struktura ruchu:
samochody osobowe i dostawcze, pojazdy sprzętu rolniczego oraz samochody ciężarowe. Przedmiotowy remont znacznie polepszy komunikację, zapewni bezpieczeństwo dla kierowców i pieszych. Wyeliminuje unoszenie się kurzu ,co było dużą uciążliwością dla mieszkańców.
ROZWIĄZANIE PROJEKTOWE:
A. Dane techniczno – projektowe dla remontu drogi:
1. Długość drogi - 748,41 mb
2. Szerokość nawierzchni jezdni: - 4,50 m
Szer. poboczy – 0,50m
3. Klasa drogi gminna D – dojazdowa
4. Prędkość projektowa - 30 km/h
5.Obciążenie ruchem - KR1
6.Spadek poprzeczny: - daszkowy 2%
7.Nawierzchnia jezdni: beton asfaltowy na podbudowie z tłucznia dolomit.
B. Trasa projektowanej drogi pokrywa się z istniejącą trasą i mieści się granicach prawnych pasa drogowego.
C. Niweletę drogi dostosowano do istniejących pochyleń oraz do wysokości (rzędnej) wjazdów.
PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE NAWIERZCHNI:
Dla drogi dojazdowej przy założeniu obciążenia ruchem jako lekkiego /KR1/ i zachowując wymóg mrozoodporności nawierzchni - przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne nawierzchni:
Podłoże istniejące, grupa gruntów – G1 i G2 .
Warstwy od podłoża:
a/ Warstwa stabilizacji z mieszanki cem.piask. Rm = 2,50 MPa o gr. 12cm z wytworni,
b/ Dolna warstwa podbudowy z tłucznia dolomit. o fr. 0/63 mm o gr. 15 cm,
c/ Górna warstwa podbudowy z klińca dolomit. o fr. 0/31,50 mm o gr. 7 cm,
d/ Warstwa wiążąca – asfaltobeton AC16W - gr. 5 cm,
e/ Warstwa ścieralna – asfaltobeton AC11S - gr. 4 cm.
SKRZYŻOWANIE:
Opis stanu istniejącego
Droga wojewódzka:
Teren pod budowę zjazdu charakteryzuje się:
- jest wolny od zadrzewienia, drzewa znajdują się poza powierzchnią zjazdu,
- brak jest uzbrojenia podziemnego,
- przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej jest pobocze ziemne o szer. 1,25 - 2,00 m.,
- droga wojewódzka posiada przekrój drogowy daszkowy o nawierzchni bitumicznej,
- szerokość jezdni - 7,00 m. Spadek poprzeczny jezdni daszkowy 2%,
- na rowie przydrożnym DW, pod drogą gminną istnieje przepust z rur betonowych o średnicy 50 cm, o ściankach czołowych betonowych, długość przepustu 20,30 m.,
- przy drodze znajdują się obustronne rowy przydrożne o głębokości 0,60+0,80 m.,
- droga przebiega w terenie niezabudowanym.
Droga gminna:
- droga gminna klasy D, przebiega w terenie przy zabudowie rozproszonej wiejskiej,
- droga gminna posiada nawierzchnię gruntową zastabilizowaną kruszywem kamiennym, o szerokości pasa jezdnego 4,00 - 4,50m. - długość 748mb.,
Struktura ruchu: pojazdy rolnicze, samochody osobowe, sporadycznie samochody osobowe.
Projektowane zagospodarowanie:
Zaprojektowano przebudowę skrzyżowania w zakresie:
Projektowany wlot drogi gminnej usytuowano prostopadle do osi jezdni drogi wojewódzkiej o szerokości jezdni = 5,00 m i nawierzchni asfaltobetonowej na podbudowie z chudego betonu. Przecięcie krawędzi nawierzchni drogi gminnej z krawędzią jezdni drogi wojewódzkiej zaokrąglono łukami kołowymi o promieniach R = 8,0 m.
Opracowanie wysokościowe dopasowano do projektowanej krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej. Zarówno układ spadków podłużnych jak i poprzecznych zaprojektowano mając na uwadze odprowadzenie wód powierzchniowo do istniejącego rowu przydrożnego. Przewód istniejącego przepustu wymieniono na rury polietylenowe PEHD o średnicy 60 cm, w śladzie istniejącego przewodu. Rury polietylenowe wg normy PN-EN 13476-3. Spadek podłużny nawierzchni wlotu 1% w kierunku drogi gminnej.
Konstrukcja nawierzchni w obrębie skrzyżowania:
dla KR4 i podłożu G1:
B1 - warstwa podbudowy zasadniczej z chudego betonu klasy C12/15 - gr. 20 cm
B2 - warstwy nawierzchni z betonu asfaltowego:
- warstwa podbudowy z betonu asfaltowego o symbolu AC22P - gr. 7 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o symbolu AC16W - gr. 7 cm
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego o symbolu AC11S - gr. 4 cm
B3 - umocnienie wlotu i wylotu płytami ażurowymi o wy. 0,60x 0,40 x 0,08 m na podsypce c/p.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia, dokumentacją projektową oraz Projektowanymi Postanowieniami Umowy, stanowiącymi Załączniki do SWZ.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja stanowiąca załącznik do SWZ. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji. Jeżeli Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały – Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.
4. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie w przedmiarze, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze.
5. Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie po przekazaniu placu budowy rozpocząć roboty budowlane, z zastrzeżeniem, że prace nie mogą uniemożliwiać dojazdu do posesji i upraw rolnych.
6. Wykonawca zobowiązany jest również, po zakończeniu realizacji zadania, do sporządzenia rozliczenia rzeczowo - finansowego w zakresie ustalonym z Zamawiającym, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności, sporządzenie kosztorysów powykonawczych.
7. Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentacji technicznej projektowej, kosztorysach i przedmiarach oraz STWiOR (Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) stanowiących załączniki do niniejszej SWZ.
8. Wywóz i utylizacja odpadów powstałych w wyniku prowadzonych robót należy do obowiązków wykonawcy.
9. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów innych niż wymienione w SWZ i załącznikach o parametrach nie gorszych niż określone w SWZ i załącznikach.
10. Wszelkie nazwy produktów i producentów, jeżeli występują w SWZ i załącznikach (w tym dokumentacji projektowej) mają jedynie charakter przykładowy.
11. Zamawiający dopuszcza normy równoważne do wymienionych w dokumentacji i SWZ.
12. Zadanie realizowane przy współudziale środków zewnętrznych, wykonawca zobowiązany będzie do wykonania 2 tablic informacyjnych o przyznanym dofinansowaniu (w uzgodnieniu z Zamawiającym).
13. Warunki płatności: Zamawiający nie przewiduje płatności częściowych za wykonanie przedmiotu zamówienia.
14. Wykonawca zobowiązany jest dokonać włączenia w drogę wojewódzką nr 483.