BZP: ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY IZABELIN W SEZONIE 2024/2025
25.09.2024
2024/BZP 00516037/01
Gmina Izabelin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY IZABELIN W SEZONIE 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Izabelin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271861
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 3 Maja 42
1.5.2.) Miejscowość: Izabelin C
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-080
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@izabelin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gmina.izabelin.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH NA TERENIE GMINY IZABELIN W SEZONIE 2024/2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4888f77-8e21-444a-b0f0-867ffaa3c2b8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00516037
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00046095/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Zimowe utrzymanie nawierzchni dróg gminnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9867833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/986783
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu prowadzenia komunikacji i złożenia oferty zalecane jest założenie bezpłatnego konta na Platformie
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.23.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Izabelin
w sezonie 2024/2025 w zakresie: odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej solą mieszanką piaskową solną lub piaskiem, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez pracownika zamawiającego.
Zamawiający przewiduje następujący zakres prac:
1) Odśnieżenie drogi (ulicy) - 150 km;
2) Uszorstnianie 1 km drogi (ulicy) solą - 75 km;
3) Odśnieżanie i uszorstnianie 1 km drogi (ulicy) solą - 75 km;
4) Uszorstnienie drogi (ulicy) mieszaniną piasku z solą - 75 km;
5) Odśnieżenie i uszorstnienie drogi (ulicy) mieszaniną piasku z solą - 150 km;
6) Uszorstnienie drogi (ulicy) piaskiem - 75 km;
7) Odśnieżenie i uszorstnienie drogi (ulicy) piaskiem - 75 km;
8) Praca koparko-ładowarki - 3 h.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1) Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, dotychczasowemu wykonawcy usług, polegających na powtórzeniu podobnych usług, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
2) Zamówienie obejmowało będzie powtórzenie zakresu czynności określonych w dokumentach zamówienia podstawowego, na warunkach wynikających z umowy dla zamówienia podstawowego, z zastrzeżeniem zmian terminów realizacji oraz cen jednostkowych po przeprowadzonych negocjacjach.
3) Zamawiający przewiduje, że zamówienia będą obejmować zakres usług odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej, jaki określono w zamówieniu podstawowym lub inne podobne usługi - z zastrzeżeniem, że łączna ilość tych usług nie przekroczy 50% zakresu przewidzianego dla zamówienia podstawowego.
4) Udzielenie zamówienia podobnego będzie możliwe pod warunkiem, że zamawiający będzie posiadał wystarczające środki na sfinansowanie zamówienia, a dotychczasowy wykonawca realizował zamówienie podstawowe z należytą starannością.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyskała największą liczbę punktów w przyjętych kryteriach oceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa poniższe warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonali należycie co najmniej jedno zamówienie, które:
a) obejmowało swoim zakresem usługi zimowego utrzymania dróg lokalnych,
b) wykonywane było w sposób ciągły, przez okres co najmniej 3 miesięcy,
c) o wartości co najmniej 150 000 zł brutto.
Uwaga:
- Warunek musi być spełniony przez wykonawcę samodzielnie, a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - samodzielnie przez co najmniej jednego z wykonawców występujących wspólnie. Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) doświadczenia różnych wykonawców;
- W przypadku, gdy wykonawca posługuje się doświadczeniem zdobytym w ramach konsorcjum, zamawiający żąda, aby wskazał on usługi, które rzeczywiście wykonał.
2) dysponują lub będą dysponowali co najmniej trzema pojazdami z solarką i pługiem, przeznaczonymi do odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej, w tym:
a) dwa samochody ciężarowe z solarką i pługiem;
b) jeden ciągnik o mocy min. 120 KM z solarką i pługiem regulowanym lub jeden samochód ciężarowy z solarką i pługiem, dostosowany do odśnieżania wąskich uliczek (ok. 2,2 m szerokości).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, zamawiający wezwie go do złożenia oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający wezwie go do złożenia następujących środków dowodowych:
1) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy (Załącznik nr 5 do SWZ);
2) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Załącznik nr 6 do SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (wzór - Załącznik nr 2 do SWZ);2) zobowiązanie innego podmiotu lub inny podmiotowy środek dowodowy, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp (wzór - Załącznik nr 3 do SWZ);
3) dowód wniesienia wadium, w szczególności jeżeli jest wnoszone w formie innej niż pieniądz;
4) pełnomocnictwo do podpisania oferty, gdy umocowanie osoby nie wynika z dokumentów rejestrowych;
5) pełnomocnictwo wystawione do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 5000 zł. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w Rozdziale XIII SWZ.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku, gdy grupa wykonawców zamierza wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w ramach konsorcjum lub spółki cywilnej):1) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, gdzie przy występowaniu w ramach:
a) konsorcjum - wymagane jest przedstawienie odpowiedniego pełnomocnictwa;
b) spółki cywilnej - dopuszcza się przedstawienie umowy spółki lub uchwały wspólników, która wskazuje jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników);
2) jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1, składa każdy z wykonawców oddzielnie;
4) podmiotowe środki dowodowe, wymienione w Rozdziale VII ust. 4, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z wykonawców oddzielnie;
5) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane;
6) w sytuacji określonej w art. 117 ust. 4, w ofercie należy określić zakres zamówienia, jaki wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do jej treści, w tym okoliczności zmiany umowy, zostały zawarte w Załączniku nr 7 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy