BZP: Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w 2024 roku
26.09.2024
2024/BZP 00518516/01
GMINA KOMARÓW-OSADA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w czerwcu 2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOMARÓW-OSADA
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368500
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Rynek 15
1.4.2.) Miejscowość: Komarów-Osada
1.4.3.) Kod pocztowy: 22-435
1.4.4.) Województwo: lubelskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 846388650
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: wojciech.los@komarow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komarow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00518516
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-09-26
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00518116
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.3. Nazwa zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w 2024 roku
Po zmianie:
Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w czerwcu 2024 r.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.9. Numer planu postępowań w BZP Przed zmianą:
2024/BZP 00055286/06/P
Po zmianie:
2024/BZP 00055286/07/P
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.15. RODO (obowiązek informacyjny) Przed zmianą:
Obowiązek informacyjny wynikający z art.13 RODO w przypadku zbierania danych
osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający;
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Komarów-Osada ul. Rynek15, 22-435 Komarów-
Osada: inspektor@cbi24.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w 2024 roku”;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Komarów-Osada oraz spółka Otwarty
Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel
Platformy Zakupowej, na której Nazwa Jednostki prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod
adresem: https://komarow.ezamawiajacy.pl oraz odpowiednie organy kontroli w zakresie ich kompetencji;
5. Dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane te mogą być przechowywane
przez okres dłuższy niż wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy;
6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Prawa osób których dane są przetwarzane:
• prawo dostępu do danych osobowych;
• prawo do sprostowania danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania);
• prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych;
• prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest
konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na zamawiającym lub wykonanie umowy.
Po zmianie:
Obowiązek informacyjny wynikający z art.13 RODO w przypadku zbierania danych
osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający;
2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Komarów-Osada ul. Rynek15, 22-435 Komarów-
Osada: inspektor@cbi24.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w czerwcu 2024 r.”;
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Komarów-Osada oraz spółka Otwarty
Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel
Platformy Zakupowej, na której Nazwa Jednostki prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod
adresem: https://komarow.ezamawiajacy.pl oraz odpowiednie organy kontroli w zakresie ich kompetencji;
5. Dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane te mogą być przechowywane
przez okres dłuższy niż wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy;
6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Prawa osób których dane są przetwarzane:
• prawo dostępu do danych osobowych;
• prawo do sprostowania danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania);
• prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy;
• nie przysługuje Pani/Panu:
• prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych;
• prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest
konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na zamawiającym lub wykonanie umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w 2024 roku
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac - Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w 2024 roku- zgodnie z: projektami budowlanymi, i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi załącznik nr 7 do SWZ, przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 8 do SWZ oraz wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Obsługę geodezyjną,
2) Wykonanie robót budowlanych i montażowych w tym:
Roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, wykonanie przepustu, roboty nawierzchniowe, umocnienia, plantowanie poboczy i obsługa geodezyjna.
3) przygotowanie dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
4) inwentaryzację i dokumentacje powykonawczą w tym geodezyjną.
4. Przedmiary robót są podstawą sporządzenia oferty przez Wykonawcę wyceny wraz ze wszystkimi elementami opisanych w SWZ, projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Przed sporządzeniem oferty należy zweryfikować podane przedmiary i zakres prac do wykonania.
Po zmianie:
1. Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w czerwcu 2024 r.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac - Odbudowa drogi gminnej nr 110922L od km 1+620 do km 2+220 w miejscowościach Krzywystok i Komarów-Wieś, uszkodzonej wskutek gwałtownego spływu wód opadowych w czerwcu 2024 r.- zgodnie z: projektami budowlanymi, i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi załącznik nr 7 do SWZ, przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 8 do SWZ oraz wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Obsługę geodezyjną,
2) Wykonanie robót budowlanych i montażowych w tym:
Roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, wykonanie przepustu, roboty nawierzchniowe, umocnienia, plantowanie poboczy i obsługa geodezyjna.
3) przygotowanie dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
4) inwentaryzację i dokumentacje powykonawczą w tym geodezyjną.
4. Przedmiary robót są podstawą sporządzenia oferty przez Wykonawcę wyceny wraz ze wszystkimi elementami opisanych w SWZ, projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Przed sporządzeniem oferty należy zweryfikować podane przedmiary i zakres prac do wykonania.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów ;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
- co najmniej dwie (2) roboty budowlane, z których każda polegała na budowie drogi lub innej zbliżonej zakresem do
przedmiotowego postępowania o wartości robót co najmniej 950.000,00 zł brutto (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100),
każda z wykazanej roboty budowlanej.
Wykonawca winien załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne dokumenty.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, posiadającymi niezbędne kwalifikacje tj:
- Kierownikiem budowy (1 osoba) posiadająca co najmniej:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz min. 3- letnie doświadczenie w
zakresie kierowania budowami;
UWAGA: Jeżeli Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych (w tym przynależności do określonego
samorządu zawodowego) na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U.
z 2021 r., poz. 2351 ze zm.), rozumie się przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na
podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii
Europejskiej, konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –
stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów
regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z
dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
UWAGA: Zamawiający wymaga, aby osoby kierujące robotami budowlanymi posiadały uprawienia budowlane do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiednich specjalnościach dla poszczególnych branż objętych
zakresem zamówienia.
Na potwierdzenie spełnienia warunku, Wykonawca składa oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu osób
zdolnych do wykonania zamówienia, stanowiącego załącznik do SWZ.
Osoby wchodzące w skład personelu Wykonawcy muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, osoby
wchodzące w skład personelu Wykonawcy nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić, na własny koszt tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji zamówienia.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nim stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udostępniających zasoby, składa wraz z
wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub
inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 3, potwierdza że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji a
także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem
Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby
nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten
podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postepowaniu.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert,
powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów ;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
- co najmniej dwie (2) roboty budowlane, z których każda polegała na budowie drogi lub innej zbliżonej zakresem do
przedmiotowego postępowania o wartości robót co najmniej 900.000,00 zł brutto (słownie: dziewięćset tysięcy złotych 00/100),
każda z wykazanej roboty budowlanej.
Wykonawca winien załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne dokumenty.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony w tym zakresie, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, posiadającymi niezbędne kwalifikacje tj:
- Kierownikiem budowy (1 osoba) posiadająca co najmniej:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz min. 3- letnie doświadczenie w
zakresie kierowania budowami;
UWAGA: Jeżeli Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych (w tym przynależności do określonego
samorządu zawodowego) na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U.
z 2021 r., poz. 2351 ze zm.), rozumie się przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na
podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii
Europejskiej, konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –
stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów
regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z
dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).
UWAGA: Zamawiający wymaga, aby osoby kierujące robotami budowlanymi posiadały uprawienia budowlane do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiednich specjalnościach dla poszczególnych branż objętych
zakresem zamówienia.
Na potwierdzenie spełnienia warunku, Wykonawca składa oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie wykazu osób
zdolnych do wykonania zamówienia, stanowiącego załącznik do SWZ.
Osoby wchodzące w skład personelu Wykonawcy muszą posiadać biegłą znajomość języka polskiego. W przypadku, osoby
wchodzące w skład personelu Wykonawcy nie posiadają biegłej znajomości języka polskiego Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić, na własny koszt tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji zamówienia.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nim stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udostępniających zasoby, składa wraz z
wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub
inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 3, potwierdza że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji a
także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem
Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby
nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu
podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten
podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postepowaniu.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert,
powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.