BZP: Budowa przejścia dla pieszych w km 457+600 drogi krajowej nr 92 (ul. Poznańska) w gm. Ożarów Mazowiecki
27.09.2024
2024/BZP 00519361/01
Gmina Ożarów Mazowiecki
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przejścia dla pieszych w km 457+600 drogi krajowej nr 92 (ul. Poznańska) w gm. Ożarów Mazowiecki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ożarów Mazowiecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271269
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kolejowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-850
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 731 32 00
1.5.8.) Numer faksu: 22 722 18 87
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@ozarow-mazowiecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ozarow-mazowiecki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa przejścia dla pieszych w km 457+600 drogi krajowej nr 92 (ul. Poznańska) w gm. Ożarów Mazowiecki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-395a6898-bf0b-4775-bbca-0e2f84a6858b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519361
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00069593/21/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.18 Budowa przejścia dla pieszych w km 457+600 drogi krajowej nr 92 (ul. Poznańska) w gm. Ożarów Mazowiecki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-395a6898-bf0b-4775-bbca-0e2f84a6858b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegółowe zasady komunikacji elektronicznej zostały określone w Rozdziale 9 SWZ.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na ściśle określony adres e-mail: zampub@ozarow-mazowiecki.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu). Skorzystanie z tego adresu w sytuacji gdy platforma
działa poprawnie spowoduje zignorowanie przesłanej wiadomości.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowo w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej ttps://ezamowienia.gov.pl
oraz w „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub cyfrowego odwzorowania i poświadczania za zgodność musi być zgodny z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452), dalej w treści jako: ,,rozporządzenie’’ oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
23 grudnia 20220 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń jakich może żądać
Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415).
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia, których wykaz dla przedmiotowego postępowania jest
podany w rozdziale 11 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia
Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się
jako załączniki do formularzy komunikacyjnych.
5. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacji nie będą miały bezpośredniego zastosowania,
(o ile dotyczy)
6. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, przekazywane w postępowaniu
sporządza się w postaci elektronicznej:
- w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i
przekazuje się jako załącznik), lub
- jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych
formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do
komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są, zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym
(otaczającym). W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
8. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy w ramach wykonywania Umowy jest Zamawiający.
2. W ramach wykonania obowiązku informacyjnego, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich informacji danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) - dalej
RODO, Wykonawca poinformuje osoby, których jakiekolwiek dane osobowe zostały przekazane Zamawiającemu, o posiadaniu i przetwarzaniu danych osobowych tych osób przez Zamawiającego w celu wykonywania Umowy.
3. Wykonawca zobowiązany jest także poinformować osoby, o których mowa powyżej, o prawie dostępu do treści danych, ich poprawiania, modyfikacji oraz możliwości skorzystania z innych uprawnień przewidzianych unormowaniami RODO.
4. Dane identyfikujące Wykonawcę,przedmiot umowy i wysokość wynagrodzenia, stanowią informację publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1429),która podlega udostępnianiu w trybie przedmiotowej ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.48.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiot zamówienia stanowi budowa przejścia dla pieszych w km 457+600 drogi krajowej nr 92 (ul. Poznańskiej) w gm. Ożarów Mazowiecki wraz z towarzyszącą infrastrukturą. Planowana inwestycja, zapewni komunikację pomiędzy chodnikami znajdującymi się po przeciwnych stronach ul. Poznańskiej i zwiększy bezpieczeństwo na drodze. Przejście będzie stanowić przeprawę przez drogę krajową nr 92. Przebudowa drogi dotyczy odcinka około 200 metrów.
Zakres zamówienia obejmuje chodniki dojścia do przejścia przez drogę z wyspą drogową w osi drogi, sygnalizacją świetlną (ze wzbudzeniem zielonego sygnału świetlnego dla pieszych za pomocą przycisku). Szerokość wyspy będzie wynosić 3m, pasy jezdni będą posiadać niezmiennie 3,5m. W obrębie azylu, projektuje się opaskę wynoszącą 0,5m w miejscu przejścia. Przedmiot zamówienia stanowi także chodnik stanowiący dojście z istniejącego chodnika do przejścia dla pieszych. Po obu stronach chodnika wykonać należy balustradę. Istniejący chodnik zostanie poddany niwelacji wysokościowej w celu dopasowania do projektowanego fragmentu. Ze względu na lokalizację chodnika blisko granicy działki, zaprojektowano do wykonania mury oporowe typu L w celu pokonania różnicy wysokości. W nasypie wykonanym w celu wykonania chodnika prowadzącego do przejścia będzie wykonany przepust o średnicy 0,4m umożliwiający przepływ wody rowem. Skarpy i dno rowów zostaną umocnione kamieniem polnym na warstwie kruszywa i geowłókninie. Istniejące mury w miejscu lokalizacji nasypu zostaną poddane rozbiórce. Zakres zamówienia obejmuje również dokonanie formalności na podstawie udzielnego pełnomocnictwa w Wodach Polskich – dokonanie zgłoszenia wodnego na przebudowę urządzenia wodnego tj. rowu przydrożnego wyposażonego w przepust.
Konieczna będzie przebudowa sieci elektrycznej ze względu na pojawienie się sygnalizacji świetlnej oraz dwóch słupów oświetleniowych po każdej ze stron jezdni w celu doświetlenia przejścia. Wybór lokalizacji słupów oświetleniowych został wykonany na podstawie obliczeń fotometrycznych. Projektowane oświetlenie zostanie zasilone poprzez wprowadzenia kabla na istniejący słup oraz podłączone do istniejącej sieci napowietrznej oświetlenia własności Gminy Ożarów Mazowiecki (zawieszonej na słupach elektroenergetycznych własności PGE Dystrybucja S.A – sieć zasilana ze stacji transformatorowej nr 01-0484), zasilanie i sterowanie obwodów oświetleniowych z szafy oświetleniowej SON-058 bez zmian. Droga na dojeździe do przejścia dla pieszych zostanie doświetlona. Zakres zamówienia obejmuje również dokonanie formalności na podstawie udzielnego pełnomocnictwa w Zakładzie Energetycznym w Pruszkowie tj. złożenie wniosku o warunki przyłączenia, określenie warunków przyłączenia, zawarcie umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej i umowy o świadczenie usług dystrybucji, a także innych dokumentów związanych z kompleksową realizacją zadania.
4.2 W zakresie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia znajdują się m.in.:
- roboty przygotowawcze i roboty ziemne,
- wykonanie budowy chodników z kotki betonowej i/lub asfaltu,
- wykonanie budowy nawierzchni z kostki betonowej i/lub asfaltu,
- budowa oświetlenia ulicznego / doświetlenie przejścia,
- oznakowanie i elementy bezpieczeństwa ruchu,
4.2.1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Dokumentacji technicznej (zał. nr 1 do SWZ).
4.3 Zamawiający zaleca zapoznanie się z terenem na którym będą realizowane roboty budowlane - odbycie wizji lokalnej przez Wykonawcę oraz dokonanie w razie konieczności odpowiednich uzupełniających pomiarów do przygotowania oferty. Koszty wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
4.3.1 Odbycie wizji lokalnej oraz sprawdzenie dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty.
W niniejszym postępowaniu powyższe nie stanowi przesłanki odrzucenia oferty Wykonawcy, o której mowa w art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
4.4 Zamawiający, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga aby przedmiot zamówienia jako zamówienie przeznaczone do użytku osób fizycznych spełniało wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. Wymagane jest zrealizowanie zamówienia w taki sposób, aby osoby fizyczne wymienione powyżej mogły korzystać z niego bez żadnych utrudnień i ograniczeń.
Szczegółowe wymagania określono w dokumentacji przetargowej, tj. załączniku Nr 1 do SWZ.
4.5 Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji to 36 miesięcy.
Oceniany przez Zamawiającego max. okres gwarancji to 72 miesiące.
4.6 Zadanie zapisane jest w budżecie Gminy na 2024 r. w części „Plan wydatków majątkowych na rok 2024” Dział: 600, Rozdział: 60016, paragraf 6050 pod nazwą – Projekt i przebudowa dróg gminnych oraz przebudowa skrzyżowania DK 92 z ulicą Warszawską w Święcicach, rozbudowa ul. Partyzantów
4.7 Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.
4.7.1 Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający odnosi się do norm, europejskich ocen
technicznych, specyfikacji technicznych oraz innych systemów referencji technicznych, o których mowa
w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, to jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy - lub „równoważne”.
Wymienione w jakiejkolwiek części dokumentacji - załącznik Nr 1 do SWZ: nazwy własne, marki wyrobów, materiałów, technologii nie są obligatoryjne dla wykonawców.
Wykonawca ma prawo do zaoferowania innych wyrobów, materiałów, technologii pod warunkiem zapewnienia
parametrów technicznych co najmniej identycznych z parametrami określonymi w dokumentacji zamówienia.
Jeżeli dokumentacja stanowiąca zał. Nr 1 do SWZ wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów, wyrobów i technologii znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, w tym w szczególności podane zostały - nazwa własna materiału, wyrobu czy technologii, numer katalogowy lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe, określające standardy, wygląd oraz wymagania techniczne. Wszelkie materiały, urządzenia i technologie, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, urządzenia i technologie, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Tak zastosowane zapisy są tylko w sytuacjach, gdy Zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - " lub równoważny"
Zastosowane przez Wykonawcę materiały, wyroby i rozwiązania równoważne, muszą być co najmniej:
- o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby),
- o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej,
- kompatybilne z istniejącą i projektowaną infrastrukturą,
- spełniać: te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa konstrukcji, bhp i p. poż,
- posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie (atesty i aprobaty
techniczne).
Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że proponowany materiał, wyrób, technologia lub
rozwiązanie jest równoważne, przedstawiając np. wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie etc.
potwierdzające równoważność.
4.8 Przedmiot zamówienia powinien być wykonany z materiałów, które będą posiadać odpowiednie certyfikaty, deklaracje zgodności i atesty bezpieczeństwa.
4.9 Przedmiot zamówienia winien spełniać wymagania norm UE.
4.9.1 Zamawiający stosownie do art. 95 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
4.9.2 Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy dotyczącą osób wykonujących bezpośrednio na budowie roboty budowlane tj. pracownicy fizyczni oraz pracownicy niższego szczebla technicznego odpowiedzialni za organizację i realizowanie robót budowlanych. Wymagania te nie dotyczą kierownika budowy, kierowników robót oraz osób świadczących usługi na budowie w ramach
własnej działalności gospodarczej przy pomocy własnego sprzętu lub narzędzi jak np. prac pomiarowych i badań, prac rozbiórkowych i ziemnych i dowozu urobku lub transportu materiałów budowlanych itp.
4.9.3 Sposób weryfikacji zatrudnienia, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały wskazane we wzorze umowy, stanowiącym załącznik Nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45112330-7 - Rekultywacja terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tzn. polegających na powtórzeniu podobnych robót, stanowiących niniejsze zamówienie podstawowe Wartość robót, o których mowa powyżej może wynieść maksymalnie do 25 % wartości zamówienia podstawowego. Warunki na jakich zostaną udzielone powyższe usługi – będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował niżej podanymi kryteriami i ich
wagami:
A) Cena – waga kryterium – 60 %
Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów, a każdej następnej ofercie przyporządkowana
zostanie liczba punktów proporcjonalnie mniejsza stosując wzór:
najniższa cena z rozpatrywanych ofert
Wartość punktowa ceny = ----------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
B) Okres gwarancji na roboty budowlane – waga kryterium - 40%
Zamawiający ofercie o najdłuższym okresie gwarancji na roboty budowlane (72 miesiące i dłużej) przyzna 40 punktów.
Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na roboty budowlane to 36 miesięcy.
Oceniany przez Zamawiającego max. okres gwarancji na roboty budowlane to 72 miesiące.
(Uwaga: Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na wyposażenie placu zabaw to
24 miesiące, nie stanowi on kryterium oceny przy wyborze najkorzystniejszej oferty)
Wykonawca podaje okres gwarancji w miesiącach: 36, 48, 60, 72.
Zamawiający przyzna za poszczególne okresy gwarancji na roboty budowlane niżej wymienione punkty:
36 m-cy – 0 pkt
48 m-cy – 15 pkt
60 m-cy – 25 pkt
72 m-ce i powyżej – 40 pkt
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji, gdy Wykonawca w treści oferty:
- nie wpisze żadnego z okresów gwarancji na roboty budowlane, wówczas uzna, że Wykonawca deklaruje minimalny wymagany
okres gwarancji na roboty budowlane i nie przyzna dodatkowych punktów w tym kryterium;
- wpisze inny krótszy niż minimalny wymagany okres gwarancji na roboty budowlane wówczas jego oferta zostanie odrzucona;
- zadeklaruje inny okres gwarancji niż wskazany powyżej wówczas Zamawiający przyzna liczbę punktów jak dla krótszego okresu
gwarancji na roboty budowlane np. 39 miesięcy – 0 pkt., 59 miesięcy – 15 pkt.
15.2 Zamawiający dokona oceny kryterium ceny z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami
matematycznymi, a w kryterium okres gwarancji na roboty budowlane przyznane zostaną punkty całkowite (0, 15, 25, 40)
15.3 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród nieodrzuconych ofert na podstawie kryterium ceny, okresu gwarancji na
roboty budowlane.
15.4 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą ilością punktów, stanowiących sumę punktów przyznanych w każdym kryterium z uwzględnieniem wagi procentowej danego kryterium
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
10.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowaw art. 112 ust.2 ustawy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu (na podstawie zapisów w pkt 22 niniejszej SWZ, dotyczących podstaw wykluczenia)
b) spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
(Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
(Zamawiający nie precyzuje tego warunku);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej*
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie min. 100 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej**
a. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał - min. 2 zamówienia polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie przejścia dla pieszych o wartości robót objętych przedmiotowym zamówieniem na poziomie nie niższym niż 400 000,00 zł brutto każdego z tych zamówień.
Zamawiający zastrzega, iż:
w przypadku wskazania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez NBP w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Jeżeli w dniu opublikowania się ogłoszenia o zamówieniu NBP nie publikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje w/w informację,
mając na uwadze treść art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym mowa powyżej musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.
b. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca skierował do realizacji zamówienia publicznego:
kierownika budowy (koordynatora robót) odpowiedzialnego za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych
w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
min. 1 kierownik robót odpowiedzialny za kierowanie robotami budowlanymi z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
Dla osoby odpowiedzialnej za realizację zamówienia Zamawiający dopuszcza ważne uprawnienia budowlane odpowiadające wymienionym wyżej uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.) oraz w rozumieniu art. 20 a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów – podmiotowych środków dowodowych wskazujących brak podstaw do wykluczenia.
*** Uwaga ***
(Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty.
Składane są tylko przez wezwanego Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego)
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
*Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Zastępczy dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składają wymagane przez Zamawiającego dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. poz. 2415).
b) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
c) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w pkt 22 SWZ, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 oraz § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020.2415)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów – podmiotowych środków dowodowych, wymaganych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
*** Uwaga ***
(Niżej wymienionych dokumentów nie należy dołączać do oferty.
Składane są tylko przez wezwanego Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego)
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie potwierdzający wykonanie minimum 2 zamówień polegających na: budowie, rozbudowie lub przebudowie przejścia dla pieszych o wartości robót objętych przedmiotowym zamówieniem na poziomie nie niższym niż 400 000,00 zł brutto każdego z tych zamówień, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
Dowodami w przypadku zamówień na roboty budowlane są:
– referencje,
– inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów to inne odpowiednie dokumenty),
b) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w kwocie min. 100.000,00 zł, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
* W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, na zasoby innych podmiotów należy złożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu w kwocie min. 100.000,00 zł,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego powyższych dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 12.7 lit. c) SWZ, wykonawca składa inne dokumenty, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego - w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj.:
- kierownika budowy (koordynatora robót) odpowiedzialnego za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającego uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych
w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
- min. 1 kierownik robót odpowiedzialny za kierowanie robotami budowlanymi z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
Wymagane jest: doświadczenie – min. 5 lat stażu zawodowego po uzyskaniu w/w uprawnień budowlanych w/w specjalności, wymaganych przepisami ustawy Prawo budowlane,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) *Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenieelektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego1991 r. – prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez
upełnomocnionego. (*jeżeli dotyczy)
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 2 do oferty.
b) *Zobowiązanie podmiotów, na których zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia podpisane: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostępniającego zasoby. (*jeżeli dotyczy) Dokument ten będzie załącznikiem Nr 3 do oferty.
c) *Oświadczenie, z którego wynika które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę
wspólnie, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (*jeżelidotyczy)
Dokument ten będzie załącznikiem Nr 4 do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1 Zamawiający ustala wadium w wysokości: 9.000,00 zł, (słownie: dziewięć tysięcy złotych)17.2 Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
17.3.1 Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek Zamawiającego w banku:
PKO BP S.A. XVIII O/Warszawa; Nr konta: 15 10201185 0000 4602 0019 2351
z adnotacją: ”Wadium RZP.271.48.2024”
17.3.2 Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
17.4 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa a art. 97 ust 1 pkt 2 – 4 ustawy Pzp Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
17.5 Postanowienia pkt 11 SWZ odnośnie wadium są dla Wykonawców wiążące.
17.6 Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 98 ust.1 i 2 ustawy Pzp.
17.7 Oferta wykonawcy, który nie wniesie lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust.1 pkt 14 ustawy Pzp.
17.8 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej ( art. 98 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp)
Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 pkt 2 i 3 ustawy Pzp; tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile dotyczy);
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
17.9 Jeżeli wadium jest wniesione w jednej z form określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, oprócz pieniężnej to wykonawca winien uwzględnić w nim wszystkie zapisy z ustawy Pzp dotyczące zatrzymania wadium.
17.10 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są dołączyć do oferty dokument (pismo, oświadczenie)wskazujący ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument ten musi być wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie upoważnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Zgodnie z art. 445 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w pkt. 10.1a SWZ.
4. Jeśli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie niniejszego zamówienia to:
a) warunek określony w pkt 10.1.4) lit. a. musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców (Partnerów) składających ofertę
wspólną,
b) pozostałe warunki określone powyżej musi spełniać co najmniej jeden z Partnerów składających ofertę wspólną lub Partnerzy składający ofertę wspólną w/w warunki spełniają łącznie.
5. W wypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do których realizacji te zdolności są wymagane. W takim wypadku należy złożyć Zamawiającemu oświadczenie do oferty, z którego wynika które roboty budowlane lub usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy składający ofertę wspólnie.
6. W przypadku wykonawców wspólnie realizujących zamówienie (w tym konsorcjum) Zamawiający dokonywać będzie bezpośrednich rozliczeń tylko z liderem konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowe zasady dokonania zmian umowy zostały określone w SWZ oraz wzorze umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-16 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-16 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-14
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
A) Cena – waga kryterium – 60 %,B) Okres gwarancji na roboty budowlane – waga kryterium - 40%