BZP: „Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż budynku modułowego, na potrzeby Terenowego Oddziału w Tarnowskich Górach, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach”
18.10.2024
2024/BZP 00553132/01
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż budynku modułowego, na potrzeby Terenowego Oddziału w Tarnowskich Górach, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296986
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Raciborska 15
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-074
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_publ@rckik-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rckik-katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż budynku modułowego, na potrzeby Terenowego Oddziału w Tarnowskich Górach, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a52ddc03-d9ba-4f5a-b07b-e2c2f07d0062
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00553132
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00027362/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa nowego TO Tarnowskie Góry
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://rckik-katowice.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rckik-katowice.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) drogą elektroniczną: zam_publ@rckik-katowice.pl
2) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://rckik-katowice.ezamawiajacy.pl
3) Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://rckik-katowice.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl, Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/34/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż budynku modułowego, na potrzeby Terenowego Oddziału w Tarnowskich Górach, Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi dla konstrukcji budynku
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi dla budynku
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca powinien dysponować:- co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, mogącą wykonywać samodzielne funkcje nadzoru technicznego w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane
w specjalności budowlano – konstrukcyjnej bez ograniczeń (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień) do kierowania robotami budowlanymi, która to osoba będzie pełnić w przedmiotowym zamówieniu funkcję kierownika budowy.
Osoba ta winna posiadać co najmniej 36 miesięczne doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy.
- co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, mogącą wykonywać samodzielne funkcje nadzoru technicznego w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane
w specjalności elektrycznej, oraz posiadającego uprawnienia bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień).
Osoba ta winna posiadać co najmniej 36 miesięczne doświadczenie.
- co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, mogącą wykonywać
samodzielne funkcje nadzoru technicznego w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej, oraz posiadającego uprawnienia bez ograniczeń
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień).
Osoba ta winna posiadać co najmniej 36 miesięczne doświadczenie.
- co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, mogącą wykonywać
samodzielne funkcje nadzoru technicznego w budownictwie, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności hydraulicznej, oraz posiadającego uprawnienia bez ograniczeń
do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (wydane przez podmiot uprawniony przepisami prawa do wydawania ww. uprawnień).
Osoba ta winna posiadać co najmniej 36 miesięczne doświadczenie.
b) posiadać wiedzę i doświadczenie pozwalające na prawidłowe wykonanie zamówienia, tj:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na zaprojektowaniu, wykonaniu, dostawie, posadowieniu
i montażu budynku w technologii modułowej o wartości minimum 1 600 000 zł (brutto), gdzie zakres prac obejmował budowę, rozbudowę lub nadbudowę budynku do stanu pod klucz wraz
z pozwoleniem na użytkowanie.
Wykonawca zobowiązany jest do wykazania spełnienia powyższych warunków, przy czym warunki te mogą być spełnione łącznie w ramach jednego zamówienia lub zamówień odrębnych. Należy załączyć dowody, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Pod pojęciem wykonanej roboty budowlanej należy rozumieć zamówienie – zrealizowane
tj. zakończone przez Wykonawcę (umowa została zrealizowana).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 56 000,00 zł2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1
pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Gospodarstwa Krajowego O/Katowice nr konta 48 1130 1091 0003 9111 3690 0001, z dopiskiem: „Wadium – nr postępowania ZP/TP/…… / 2024”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający.
6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub
nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający żądać będzie przed podpisaniem umowy od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.9. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej,
z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku gdy zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostało wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje je na oprocentowanych rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
W przypadku wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach niepieniężnych, zabezpieczenie nie może wygasnąć przed wygaśnięciem zobowiązania, którego należyte wykonanie zabezpieczył Wykonawca. Zabezpieczenie będzie przechowywane w Kasie Zamawiającego.
Warunki i termin zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone we wzorze umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
4. Zamawiający dopuszcza:4.1. możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z powodu:
4.1.1. wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami o ilość dni faktycznego wstrzymania prac z tego powodu,
4.1.2. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, z wyłączeniem warunków atmosferycznych typowych dla danej pory roku, które uniemożliwiają realizację przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami (warunkami technicznymi, normami) o ilość dni faktycznego wstrzymania prac z tego powodu,
4.1.3. wystąpienia zjawisk geologicznych, hydrologicznych czy warunków wodno-gruntowych, a także wystąpienia wykopalisk, osuwisk, zapadlisk co powoduje brak możliwości kontynuowania robót o ilość dni faktycznego wstrzymania prac z tego powodu,
4.1.4. konieczności zaniechania wykonania niektórych robót tylko w przypadku gdy ich wykonanie spowodowałoby konieczność przerwania prac wykonywanych w ramach umowy, o ilość dni trwania faktycznego wstrzymania prac,
4.1.5. wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych o ile spowodują one przedłużenie terminu realizacji przedmiotu zamówienia, o ilość dni stanowiącą różnicę pomiędzy dniami niezbędnymi do wykonania robót zamiennych a dniami, które pierwotnie były przeznaczone na wykonanie danych robót,
4.1.6. wystąpienia okoliczności, z których wynika konieczność wstrzymania prac określonych w umowie,
4.1.7. wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność o ilość dni opóźnienia w wydaniu decyzji,
4.1.8. braku możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy o ilość dni wstrzymania,
4.1.9. konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz wynikłych w trakcie realizacji robót budowlanych, których nie można było przewidzieć przed przystąpieniem do prac o ilość dni niezbędnych do wykonania dodatkowych badań i ekspertyz.
5. Strony dopuszczają możliwość zmian w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Zmiana wynagrodzenia nastąpi z uwzględnieniem następujących zasad:
a) każda ze stron uprawniona jest do wystąpienia o zmianę wynagrodzenia w razie zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia o więcej niż 20 % w stosunku do okresu, w którym sporządzono ofertę lub dokonano ostatniej zmiany wynagrodzenia;
b) zmiana wynagrodzenia dokonana może zostać w okresach półrocznych, od zawarcia umowy lub ostatniej zmiany wynagrodzenia, w oparciu o ostatnio opublikowany kwartalny wskaźnik cen towarów i usług ogłaszany przez Prezesa GUS;
c) wpływ zmiany cen materiałów lub kosztów na koszt wykonania zamówienia nastąpi na podstawie wniosku strony wnioskującej o zmianę i dokumentów dołączonych do tego wniosku oraz będzie każdorazowo określany przez strony w drodze negocjacji;
d) maksymalna dopuszczalna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w niniejszym trybie wynosi do 10%.