BZP: Wykonanie indywidualnej instalacji centralnego ogrzewania i instalacji gazowej w lokalach użytkowych 1, 2, 4, 5 i 6 w budynku przy ul. Mikołajskiej 4 w Krakowie.
21.10.2024
2024/BZP 00555524/01
Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie indywidualnej instalacji centralnego ogrzewania i instalacji gazowej w lokalach użytkowych 1, 2, 4, 5 i 6 w budynku przy ul. Mikołajskiej 4 w Krakowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350768365
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bolesława Czerwieńskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-319
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zbk.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbk-krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie indywidualnej instalacji centralnego ogrzewania i instalacji gazowej w lokalach użytkowych 1, 2, 4, 5 i 6 w budynku przy ul. Mikołajskiej 4 w Krakowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf4fa028-7edd-45c1-a0fe-8efbe71ab512
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00555524
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00024892/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.22 Wykonanie indywidualnej instalacji centralnego ogrzewania i instalacji gazowej w L.U. nr 1, 2, 4, 5, 6 w budynku przy ul. Mikołajskiej 4 w Krakowie, dz. 211/1, obr. 1 jedn. ew. Śródmieście
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zbkkrakow.ezamawiajacy.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zbkkrakow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a. Stały dostęp do sieci Internet o
gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b. Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej
przeglądarki internetowej;
c. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
d. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XXXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 122/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 223368,24 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie indywidualnej instalacji centralnego ogrzewania i instalacji gazowej w czynnych lokalach użytkowych 1, 2, 4, 5 i 6 w budynku przy ul. Mikołajskiej 4 w Krakowie (dz. 211/1 obr. 1 Śródmieście w Krakowie).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania zamówienia określają:
– Załącznik Nr 9 do SWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
– Załączniki Nr 10 do SWZ - Przedmiar robót,
- Załączniki Nr 11 do SWZ – Dokumentacja projektowa
- Załączniki Nr 12 do SWZ – Pozwolenie na budowę, Pozwolenie WKZ
Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej - planowane terminy to:
24.10.2024 r. o godz. 11:00,
30.10.2024 r. o godz. 11:00.
Zbiórka przed wejściem do kamienicy. Dokumentem potwierdzającym odbycie wizji lokalnej będzie protokół wizji lokalnej sporządzony przez Zamawiającego, z podpisami przedstawicieli Wykonawców, którzy wzięli udział w wizji lokalnej.
Zamawiający informuje, że nie odbycie wizji lokalnej skutkować będzie odrzuceniem oferty na podst. art. 226 ust. 1 pkt 18 Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp. Zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego (wykonanie robót instalacyjnych i prac konserwatorskich) na zasadach określonych w umowie podstawowej stanowiących nie więcej niż 30% wartości szacunkowej niniejszego zamówienia, po wcześniejszych negocjacjach z Wykonawcą.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
- Cena – 60 % = 60 pkt
- Okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot umowy, w tym na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały, wyroby i towary oraz wszystkie wbudowane i zamontowane elementy – 20% = 20 pkt
Uwaga! Okres rękojmi za wady tożsamy z okresem gwarancji.
- Doświadczenie kierownika budowy (o którym mowa w Rozdziale XIII pkt. 2.4.B ppkt. I SWZ): 20%= 20 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot umowy, w tym na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały, wyroby i towary oraz wszystkie wbudowane i zamontowane elementy. Uwaga! Okres rękojmi za wady tożsamy z okresem gwarancji.
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy (o którym mowa w Rozdziale XIII pkt. 2.4.B ppkt. I SWZ)
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lubzawodowej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
A) wykonał w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane zdefiniowane w ustawie Prawo budowlane, polegającymi na wykonaniu lub remoncie instalacji gazowej, c.o. lub wodnej (wraz z robotami towarzyszącymi) wykonane na obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków indywidualną decyzją lub Gminnej Ewidencji Zabytków, o wartości minimum 100.000,00 zł brutto każda.
Na podstawie art. 117 ust. 1 Pzp, w celu wykazania zdolności do należytego wykonania zamówienia (wykazania powtarzalności) jeden podmiot (samodzielnie występujący Wykonawca, albo jeden z członków konsorcjum, albo jeden ze wspólników spółki cywilnej, albo jeden podmiot trzeci) powinien wykazać się posiadaniem wymaganego doświadczenia w całości.
W przypadku, gdy z przedłożonych dokumentów potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu wynikać będzie kwota wyrażona w walucie innej niż PLN, Zamawiający przeliczy ją wg średniego kursu NBP z daty publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
B) dysponuje następującymi osobami:
I - osobą przewidzianą do kierowania budową, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń w specjalności instalacji gazowych i centralnego ogrzewania określone ustawą – Prawo budowlane w zakresie przedmiotu zamówienia, oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury - zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
II - osobą przewidzianą do kierowania pracami konserwatorskimi:
a/ która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o której mowa w art. 14a ust. 2 lub
b/ w dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa wyżej, pracami konserwatorskimi, pracami restauracyjnymi lub badaniami konserwatorskimi prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru albo na Listę Skarbów Dziedzictwa, kieruje osobą, która posiada:
1) świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie
lub
2) dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz która przez co najmniej 4 lata brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restaurator-skich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, na listę Skarbów Dziedzictwa, do inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub innych zabytków zaliczanych do jednej z kategorii, o której mowa w art. 14a ust. 2,
Dla w/w uprawnień budowlanych Zamawiający uzna odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane lub równoważnymi do nich, w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce.
Zgodnie z art. 37 h ust. 1 i 2 Ustawy wykształcenie i tytuły zawodowe oraz doświadczenie mogą być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wykształcenie i tytuły zawodowe oraz doświadczenie mogą być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz przy ustalaniu udziału w pracach konserwatorskich, robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru uwzględnia się udział w tych pracach lub robotach prowadzonych przy zabytkach niewpisanych do rejestru, o ile były one prowadzone przed dniem 26 sierpnia 2011 r.;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowy środek dowodowy wymagany od Wykonawcy obejmuje:
a. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik Nr 5 do SWZ.
b. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane- Załącznik nr 5A do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu orazodpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia
3. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa
4. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca w terminie
składania ofert wskazał części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał nazwy
(firmy) tych podwykonawców (jeżeli są już znani)
5. Kosztorys ofertowy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Załącznikiem do SWZ "Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-11-06 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zbkkrakow.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-06 08:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-12-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Termin wykonania zamówienia.do 18.12.2024 r. od zawarcia umowy.
Uzasadnienie:
Zadanie jest finansowane ze środków inwestycyjnych ujętych w planie finansowym ZBK w Krakowie na rok 2024. Ich wykorzystanie będzie możliwe pod warunkiem wykonania przedmiotu zamówienia w br., tj. po wykonaniu robót, dokonaniu ich odbioru, rozliczeniu oraz dokonaniu zapłaty za zrealizowany przedmiot zamówienia. Warunkiem rozliczenia środków inwestycyjnych w br. jest relizacja robót w terminie do 18.12.2024 r.
Wcześniejsze wszczęcie postępowania nie było możliwe ze względu na brak pozwolenia na budowę w związku z przedłużającą się procedurą uzyskania pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie (wniosek złożony 19.08.2022 r.).
Decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę została wydana przez Wydział Architektury i Urbanistyki U.M.K w Krakowie w dniu 11.10.2024 r.
Podanie wymaganego terminu realizacji zamówienia w dniach, od dnia zawarcia umowy stwarzałoby ryzyko związane z brakiem możliwości wykonania przedmiotu zamówienia w br.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z
okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt. 1-3 z dnia 13 kwietnia 2022 r. ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.