BZP: Świadczenie usługi transportu sanitarnego
21.11.2024
2024/BZP 00607175/01
ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W OŚWIĘCIMIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi transportu sanitarnego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W OŚWIĘCIMIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304409
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: WYSOKIE BRZEGI 4
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpitaloswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitaloswiecim.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi transportu sanitarnego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5b19c5d-95e3-4d24-976e-fe901b841bda
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00607175
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.szpitaloswiecim.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Zakupowej
Marketplanet OnePlace na portalu https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu platformy,
opisane zostały w Instrukcji dla wykonawcy pod adresem: https://szpitaloswiecim.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce:
Regulacje i procedury procesu zakupowego/Deklaracja dostępności.
3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
portalu Marketplanet OnePlace, określone w Instrukcji dla wykonawcy oraz zobowiązuje się korzystając z portalu Marketplanet
OnePlace przestrzegać postanowień tej instrukcji.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia
i wycofania oferty oraz komunikacji wynosi: 2.000 MB.
5. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email:
zamowienia@szpitaloswiecim.pl.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace lub za pomocą poczty elektronicznej, na adres email:
zamowienia@szpitaloswiecim.pl.
Szczególne wymagania określone w Dziale XV SWZ obowiązują w przypadku składania ofert.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), zwanym dalej:
rozporządzenie ws. środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szanując Państwa prywatność oraz dbając o to, aby Państwo wiedzieli kto i w jaki sposób
przetwarza Państwa dane osobowe, poniżej przedstawiam informacje, które pomogą Państwu to ustalić. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informuję, iż:
1. Administratorem jest ZOZ w Oświęcimiu, ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim
2. Dane kontaktowe Inspektor Ochrony Danych:
W ZOZ w Oświęcimiu, ul. Wysokie Brzegi 4, 32-600 Oświęcim został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, dane kontaktowe: tel.
33 8448 487, adres email: iod@szpitaloswiecim.pl;
3. Cele przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe są zbierane w celu niezbędnym dla udostępniania dokumentacji dotyczącej prowadzenia postępowań o udzielenie
zamówień publicznych, w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np.
nazwa, numer/ prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
4. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:
Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit.
c RODO)
Przetwarzanie danych osobowych dotyczących wyroków skazujących i naruszeń prawa (podstawa prawna z art. 10 RODO)
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz wydane na jej podstawie akty wykonawcze.
Dalsze informacje znajdują się w Rozdziale XXII. RODO SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZOZ.DZP.271.64.TP.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1014966,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie transportu sanitarnego pacjentów oraz materiałów biologicznych do udzielania świadczeń zdrowotnych, na potrzeby ZOZ Oświęcim. Usługa realizowana będzie zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego (Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania transportów sanitarnych własnymi zespołami transportowymi).
2. Przewóz osób na rzecz ZOZ w Oświęcimiu musi spełniać wymagania Narodowego Funduszu Zdrowia i obejmować w szczególności przewóz pacjentów Zamawiającego:
- między oddziałami ze względu na lokalizację w różnych budynkach,
- do innych podmiotów leczniczych,
- transport pacjentów na konsultacje, badania diagnostyczne i/lub odwiezienie pacjentów do domu oraz doprowadzenie (wniesienie) pacjenta przez Wykonawcę,
- przewóz krwi oraz materiału do badań diagnostycznych do innych placówek.
Ilości kursów zależne są od bieżących potrzeb Zamawiającego wskazanych w zleceniu Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania w zakresie jego realizacji zamieszczono w Załączniku nr 1a do SWZ.
Zamawiający podaje, że łączna szacunkowa ilość kilometrów przewidziana do realizacji na rzecz Zamawiającego będzie wynosiła około 211 200 km oraz łączna szacunkowa ilość godzin pracy przewidziana do realizacji na rzecz Zamawiającego będzie wynosiła około 6450 h, oraz 324 kursy wewnętrzne na terenie ZOZ Oświęcim
3. Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia tj. m.in.: transportem podstawowym lub specjalistycznym, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, o ile polegają one na wykonywaniu pracy, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz.U. 2023 poz. 1465). Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych Wykonawca przedstawi Zamawiającemu oświadczenie potwierdzającego zatrudniania na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu umowy;
4. Wykonawca zobowiązuje się do wskazania zastępcy pracownika, który nie zostanie dopuszczony przez Zamawiającego do wykonywania swoich obowiązków ze względu na niezastosowanie się do obowiązujących przepisów prawa w zakresie świadczonych usług lub w przypadku zgłoszenia się do pracy w stanie mogącym zakłócić porządek pracy (tj. w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających).
O zaistniałej sytuacji Zamawiający informuje bezpośredniego zwierzchnika pracownika.
5. Wykonawca winien posiadać ubezpieczeniowej OC, potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz dostarczenia kopii polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie do dnia podpisania umowy na kwotę gwarantowaną w wysokości nie niższej niż 500.000,00 zł.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas stawienia się w siedzibie Zamawiającego liczony od momentu zgłoszenia
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba pojazdów uprzywilejowanych
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1)a) posiadanie doświadczenia: Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu w zakresie
zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadających przedmiotowy zamówienia
tj. świadczenie usług transportu sanitarnego, która trwała nieprzerwanie przez okres minimum 10 miesięcy a wartość tejże
usługi nie może być mniejsza niż 650.000,00 zł brutto.
W przypadku skorzystania z uprawnień wynikających z art. 118 ustawy PZP (DZ.U 2022 poz. 1710 zm.), tj. posługiwania się
w celu wykazania spełnienia warunku cudzymi zasobami, Zamawiający wymaga, by przynajmniej jeden z podmiotów
użyczających wiedzy i doświadczenia przedstawił wykaz co najmniej 1 usługi spełniającej zapis j/w wykonanych w zakresie
niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich
wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały
wykonane należycie (wykaz usług załącznik nr 5 do SWZ);
b) dysponowanie sprzętem: Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu w zakresie
zdolności technicznej lub zawodowej dysponowanie sprzętem, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponował na etapie realizacji zamówienia 11 pojazdami sanitarnymi w tym co najmniej:
- 6 pojazdów sanitarnych umożliwiających przewóz osób w pozycji leżącej (w tym minimum 3 uprzywilejowane);
- 1 pojazd umożliwiający przewóz osób na wózku inwalidzkim;
- 1 pojazd umożliwiający przewóz 4 osób w( pozycji siedzącej) + kierowca;
- 1 pojazd umożliwiający przewóz 8 osób w( pozycji siedzącej) + kierowca;
- 2 pojazdy sanitarne (w tym minimum 1 uprzywilejowany) (wykaz sprzętu załącznik nr 6 do SWZ).
Zamawiający wymaga zagwarantowania przez Wykonawcę możliwości zwiększenia liczby pojazdów w celu zapewnienia
realizacji zleceń. Pojazdy do realizacji usługi muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 r.
c) dysponowanie osobami: Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu w zakresie
zdolności technicznej lub zawodowej dysponowania osobami, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponował na etapie realizacji zamówienia 13 osobami, które posiadają uprawnienia zgodne z przepisami ruchu
drogowego odpowiednie do kierowania pojazdem, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia w tym:
- co najmniej 10 osób posiadających zezwolenie do kierowania pojazdem uprzywilejowanym zgodnie z Ustawą z dnia 05
stycznia 2011 - o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1212 z póź. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Transportu,
Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 15 maja 2013 r. w sprawie kursów dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych i
pojazdów przewożących wartości pieniężne (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1392);
- co najmniej 3 osób ratownikami medycznymi z kwalifikacjami zgodnymi z Ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym
Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1720);
- dla osób nie będących ratownikami medycznymi wymóg posiadania ukończonego kursu udzielenia pierwszej pomocy
potwierdzonego odpowiednim dokumentem (zaświadczenie, certyfikat) (wykaz osób załącznik nr 7 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 3 do SWZ o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 3 do SWZ o niepodleganiu
wykluczeniu oraz spełnianiu warunków
- wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz dowodów określających czy te usługi zostały
wykonane lub są wykonywane należycie (wzór- załącznik nr 5 do SWZ);
- wykaz sprzętu-narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia
publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór- załącznik nr 6 do SWZ);
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
(wzór- załącznik nr 7 do SWZ).
8. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawa została
wykonana, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych jest wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych
od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w
okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz wraz z dowodami powinien potwierdzać warunek określony w Dziale VIII niniejszej SWZ.
9. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie (załącznik nr
5a do SWZ) tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie
potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
zasobów oraz w szczególności określa:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy
wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane
zdolności dotyczą.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty – Załącznik nr 1 do SWZFormularz cenowy – załącznik nr 2 do SWZ)
Pełnomocnictwo
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium2. Wartość wadium wynosi 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 )