BZP: Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”
19.12.2024
2024/BZP 00665327/01
Związek Powiatowo-Gminny Wielkopolski Transport Regionalny
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Związek Powiatowo-Gminny Wielkopolski Transport Regionalny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 389662834
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zielona, 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zpg-wtr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.e-bip.org.pl/wtr
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Organizacja publicznego transportu zbiorowego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38dffd5a-81f5-4d90-909b-51eac22f3875
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00665327
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-38dffd5a-81f5-4d90-909b-51eac22f38753.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział XXI Specyfikacji Warunków Zamówienia - SPOSÓB KOMUNIKACJI, WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XXXII Specyfikacji Warunków Zamówienia - PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XXXII Specyfikacji Warunków Zamówienia - PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BD.263.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny” obejmującej:
1) zapewnienie obsługi prawej ZPG w zakresie prowadzonej działalności statutowej, a także bieżących oraz przyszłych zadań i projektów realizowanych przez Zamawiającego,
2) zapewnienie każdorazowego udziału prawnika w spotkaniach oraz posiedzeniach organów Zamawiającego,
3) przygotowywanie opinii lub informacji prawnych w zakresie zleconym przez Zamawiającego,
4) przygotowanie szablonów lub projektów uchwał, umów, regulaminów, dokumentów korporacyjnych, wewnętrznych lub innych związanych z prowadzoną działalnością w zakresie wskazanym przez Zamawiającego,
5) weryfikację umów, regulaminów, dokumentów wewnętrznych lub innych w zakresie wskazanym przez Zamawiającego,
6) doradztwo prawne w zakresie prawa pracy i prawa ubezpieczeń społecznych,
7) opiniowanie wniosków o udzielenie informacji publicznej,
8) sprawdzanie lub przygotowywanie projektów zawiadomień organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
9) kompletne wsparcie merytoryczne w zakresie prowadzonych postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych i zamówień niebędących zamówieniami publicznymi, w szczególności:
a) analiza sporządzonych rocznych planów zamówień Zamawiającego,
b) wsparcie we właściwym ustaleniu wartości szacunkowej zamówienia,
c) analiza przedmiotu zamówienia pod kątem wyboru optymalnego trybu udzielenia zamówienia,
d) przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu, opisu przedmiotu zamówienia, Specyfikacji Warunków Zamówienia,
e) ustalenie warunków udziału w postępowaniu, prawidłowy dobór kryteriów oceny ofert,
f) modyfikowanie Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz pomoc prawna w udzielaniu odpowiedzi na wpływające do Zamawiającego pytania,
g) przygotowywanie wzorów umów,
h) wsparcie w badaniu i ocenie ofert,
i) wsparcie w zakresie dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej, w tym dokonania wykluczenia wykonawców lub odrzucenia ofert,
j) wsparcie Zamawiającego/prowadzenie w imieniu Zamawiającego korespondencji z oferentami (np. wezwania do wyjaśnień i uzupełnień),
k) kontrola dokumentacji dotyczącej zamówień, w tym dokumentacji przetargowej w zakresie poprawności przeprowadzonego postępowania,
l) techniczna obsługa przetargu, w tym publikacja ogłoszenia o przetargu i innych dokumentów niezbędnych w przetargu, udział w negocjacjach z oferentami (w przypadku zastosowania procedury negocjacyjnej)
m) przygotowanie informacji dla Prezesa UZP o złożonych wnioskach o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub złożonych ofertach,
n) kompleksowa obsługa procedury odwoławczej/protestacyjnej (w zakresie środków ochrony prawnej),
o) wsparcie w planowaniu i szacowaniu wartości zamówień.
10) wsparcie Zamawiającego w prowadzonych kontrolach przez uprawnione do tego instytucje kontrolne i audytowe,
11) reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym,
12) występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym oraz egzekucyjnym,
13) uczestniczenie w prowadzonych rokowaniach/negocjacjach,
14) opiniowanie oraz zatwierdzanie pod względem formalnoprawnym, na żądanie Zamawiającego, dokumentacji w sprawach związanych z bieżącą działalnością oraz innych dokumentów,
15) zapewnienie stałej możliwości realizowania obsługi prawnej Zamawiającego w drodze komunikacji telefonicznej, mailowej, wideokonferencji lub stacjonarnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
79140000-7 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość stosowania prawa opcji polegającego na ewentualnym 3-krotnym przedłużeniu umowy z Wykonawcą na okres kolejnych 12 (słownie: dwunastu) miesięcy, na tych samych warunkach.Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale VII Specyfikacji Warunków Zamówienia - PRAWO OPCJI
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie czy zapytanie mające charakter nagły/awaryjny
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie czy zapytanie niemające charakteru nagłego/awaryjnego
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XVI SWZ, a także spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeśli wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada on oraz wszystkie osoby, którymi będzie się posługiwał do wykonania zamówienia, uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 499) albo zawodu adwokata zgodnie z ustawa z dnia 26 maja 1982 roku prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2024 r. poz. 1564) albo prawnika zagranicznego wykonującego stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2002 roku o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 823).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 (słownie: trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 (słownie: jedną) usługę polegającą na świadczeniu obsługi prawnej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego lub związku jednostek samorządu terytorialnego będącej organizatorem publicznego transportu zbiorowego, przy czym każda z tych usług trwa lub trwała co najmniej 12 (słownie: dwanaście miesięcy),
b) w okresie ostatnich 3 (słownie: trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 2 (słownie: dwie) usługi polegające na świadczeniu usługi prawnej w zakresie prowadzonych postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych i zamówień niebędących zamówieniami publicznymi na rzecz zamawiających publicznych w rozumieniu PZP, przy czym każda z tych usług trwa lub trwała co najmniej 12 (słownie: dwanaście miesięcy),
c) będzie dysponować w trakcie realizacji zamówienia co najmniej 2 (słownie: dwoma) osobami, które posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 499) albo zawodu adwokata zgodnie z ustawa z dnia 26 maja 1982 roku prawo o adwokaturze (Dz.U. z 2024 r. poz. 1564) albo prawnika zagranicznego wykonującego stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2002 roku o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 823), z których:
- co najmniej jedna ma minimum 12-miesięczne doświadczenie zawodowe (tj. doświadczenie zdobyte po uzyskaniu uprawnień zawodowych) polegające na świadczeniu obsługi prawnej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego lub związku jednostek samorządu terytorialnego będącej organizatorem publicznego transportu zbiorowego,
- co najmniej jedna ma minimum 12-miesięczne doświadczenie zawodowe (tj. doświadczenie zdobyte po uzyskaniu uprawnień zawodowych) polegające na świadczeniu usługi prawnej w zakresie prowadzonych postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych i zamówień niebędących zamówieniami publicznymi na rzecz zamawiających publicznych w rozumieniu PZP.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej oraz warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 powyżej stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 powyżej stanowią potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Podmiotowe środki dowodowe:
- oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2024 r. poz. 1616) , z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ,
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu lub pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzonej nie wcześniej niż 3 (słownie: trzy) miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
- oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ,
- dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100), przy czym jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu,
- wykaz należycie wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (słownie: trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy (w przypadku, gdy to Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi były wykonywane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów, o których mowa powyżej); w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 (słownie: trzech) miesięcy – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ,
- wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1) Formularz Oferty,
2) dokumenty (zaświadczenia, referencje), celem obliczenia punktacji w ramach kryterium, o którym mowa w rozdz. XXVII ust. 3 pkt 2 SWZ,
3) oświadczenia, o których mowa w rozdz. XVII ust. 1 SWZ,
4) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w rozdz. XVIII ust. 3 SWZ,
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy do złożenia oferty (o ile ofertę składa pełnomocnik),
6) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (o ile oferta składana jest przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga złożenia wadium.2. Wadium należy wnieść w wysokości 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) przed upływem terminu składnia ofert, przy czym decydujący w tym zakresie jest moment wpływu środków do Zamawiającego.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego prowadzone w banku BGK Warszawa O/Poznań pod numerem 11 1130 1088 0001 3175 5820 0006,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
4. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu oryginału gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie Zakupowej.
5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający zaleca, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć Wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.
6. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:
1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski;
2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.
7. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Związku powiatowo-gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 PZP, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
8. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się, aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.
9. W formularzu ofertowym należy wskazać numer rachunku, na który Zamawiający powinien zwrócić wadium wniesione w pieniądzu. Jeżeli Wykonawca nie wskaże numeru rachunku, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z którego wpłynęło.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi zostać załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XVII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień Umowy w następujących przypadkach:1) gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję działania sił wyższych niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów organizacyjnych, których nie można było przewidzieć, poza zdarzeniami zwykłymi – Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji działania siły wyższej. Przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie niezależne od Wykonawcy, nie stanowiące jego problemów organizacyjnych, którego Strony Umowy nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec ani któremu nie mogły przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązania wynikającego z Umowy. Siła wyższa obejmuje, w szczególności zdarzenia żywiołowe, jak bardzo niskie temperatury powietrza lub ciągłe ulewne deszcze uniemożliwiające zachowanie wymogów technologicznych, zagrożenie epidemiologiczne, epidemia, zamieszki, wojny, pożary, huragany, trzęsienia ziemi, promieniowanie, strajk generalny lub branżowy;
2) gdy dokonanie zmiany Umowy jest korzystne dla Zamawiającego, a w szczególności:
a) może obniżyć koszt realizacji przedmiotu umowy,
b) może przyczynić się do podniesienia jakości wykonania przedmiotu umowy,
c) może przyczynić się do usprawnienia i podniesienia efektywności wykonania przedmiotu umowy;
3) w razie, gdy podczas wykonania przedmiotu umowy zaistnieje konieczność dokonania aktualizacji, uszczegółowienia, wykładni lub doprecyzowania poszczególnych postanowień umowy, nie powodujących zmiany celu i istoty umowy;
4) w razie wystąpienia konieczności wprowadzenia aneksu do umowy o charakterze informacyjnym i instrukcyjnym, niezbędnej do realizacji umowy, jeśli zmiany te nie mają charakteru istotnego;
5) gdy obiektywnie jest to niezbędne dla zachowania i realizacji celów umowy, dla których została ona zawarta;
6) gdy zmiany wynikają ze zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie postanowień umowy do nowego stanu prawnego. Zmiany w tym zakresie ograniczone będą wyłącznie do dostosowania umowy do zmienionych regulacji prawnych;
7) w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy, gdy w okresie trwania umowy zmianie ulegną:
a) stawki podatku od towarów i usług (VAT) – w takim przypadku wynagrodzenie umowne zostanie zmienione odpowiednio do zmian stawek podatku od towarów i usług (VAT),
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania przedmiotu umowy przez Wykonawcę,
c) zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w wysokości stawki składki ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania przedmiotu umowy przez Wykonawcę,
d) zasady gromadzenia i wysokości wpłat pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych - o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonywania przedmiotu umowy przez Wykonawcę.