BZP: Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia
23.01.2025
2025/BZP 00060056/01
Gmina Słupia
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Słupia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148510
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Słupia 136
1.5.2.) Miejscowość: Słupia
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-128
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 46 831 55 91
1.5.8.) Numer faksu: 46 831 55 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@slupia.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slupia.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70f4b607-aa0c-4699-9585-bb772b206c5e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00060056
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00058590/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
A.1.3.1 Wdrożenie reformy planowania i zagospodarowania przestrzennego, wsparcie dla gmin współfinansowanej ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-70f4b607-aa0c-4699-9585-bb772b206c5e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/, gmina@slupia.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zostały wskazane w § 14, § 17 i § 18 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Gmina Słupia mająca siedzibę w Słupia 136, 96-128 Słupia. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: nr 46 831-55-91 lub pisemnie na adres siedziby, e-mail gmina@slupia.com.pl, bądź pod wskazanym wyżej adresem siedziby.
2. Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez adres e-mail: iod@slupia.com.pl
3. Administrator będzie przetwarzał Pana/Pani dane osobowe w celu realizacji obowiązku prawnego nałożonego na administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych związku
z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania wymaganych danych jest brak możliwości przeprowadzenia postępowania w sprawie zamówienia publicznego.
5. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych są lub mogą być:
a) właściwie upoważnione osoby fizyczne, prawne lub inni odbiorcy posiadający podstawę prawną żądania dostępu do danych osobowych oraz odbiorcy, którym muszą zostać ujawnione dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne, podmioty świadczące usługi pocztowe, kurierskie, informatyczne oraz prawne na rzecz Urzędu.
6. Administrator będzie przechowywać Pana/Pani dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, a następnie przez okres wynikający z zasad określonych w Rozporządzeniu z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Ma Pan/Pani prawo:
a) otrzymać od administratora kopię swoich danych osobowych oraz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania tych danych osobowych;
b) zażądać zmiany lub uzupełnienia swoich danych osobowych, które są niepoprawne, nie-kompletne lub nieaktualne;
c) zażądać usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli zachodzą uzasadnione prawnie okoliczności;
d) zażądać we wskazanym zakresie ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli zachodzą uzasadnione prawnie okoliczności;
e) zażądać przesłania swoich danych osobowych przez administratora do innego wskazanego administratora, jeżeli jest to technicznie możliwe i jeżeli zachodzą uzasadnione prawnie okoliczności;
f) wnieść sprzeciw w stosunku do przetwarzania jej danych, jeżeli zachodzą uzasadnione prawnie okoliczności;
g) wnieść skargę do organu nadzorczego. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIGKiOŚ.271.1.2025.JJ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn: „Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Słupia”, o którym mowa jest w art. 13a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz udział w czynnościach związanych ze sporządzeniem i uchwalaniem planu ogólnego. Opracowanie dotyczy całego obszaru Gminy Słupia w jej granicach administracyjnych. Powierzchnia Gminy wynosi 41,16 km2 . Na terenie gminy aktualnie obowiązuje 35 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Powierzchnia Gminy Słupia objęta miejscowymi planami to ok. 65% . Tereny objęte tymi planami przeznaczone są przede wszystkim pod zabudowę usługową, rolniczą, zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i usługową, odnawialne źródła energii oraz tereny dróg.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) przygotowanie projektów pism związanych z zawiadomieniem właściwych instytucji o podjęciu przez Radę Gminy Słupia uchwały o przystąpieniu do opracowania planu ogólnego i ich wysłanie do tych instytucji.
2) opracowanie planu ogólnego (w wersji tekstowej i graficznej) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. u. z 2024 r., poz. 1130 ze zm.) zwanej dalej PiZP, a w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g, 13i, 13j, 13k, 13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r, a także przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w tym:
a) dokonanie analizy materiału wyjściowego obejmującego w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, wnioski o sporządzenie zmiany aktów planowania przestrzennego, istniejące uwarunkowania (w tym środowiskowe, geologiczne, dziedzictwa kulturowego itd.);
b) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu,
o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych) na każdym etapie opracowania planu;
c) uzyskanie wszystkich wymaganych opinii i uzgodnień niezbędnych do przyjęcia planu uchwałą rady gminy;
d) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z przeprowadzonych uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia;
e) sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o PiZP i opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67 a na różnych etapach opracowania planu);
f) wykonanie opracowania ekofizjologicznego;
g) przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z załącznikami na komisjach stałych Rady Gminy;
h) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i prezentacja na sesji Rady Gminy uchwalającej plan ogólny.
i) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan zmian, wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę);
j) odniesienie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
3) opracowanie danych przestrzennych dla planu ogólnego, w tym dokumentujących sposób wyznaczenia obszaru uzupełnienia zabudowy, zgodnie z wymogami przepisów ustawy, rozporządzenia wykonawczego wskazanego w ust. 2 oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U.
z 2020 roku poz. 1916 ze zm.).
4) pomoc w zgłoszeniu nowego zbioru danych przestrzennych – zbioru danych dla planu ogólnego gminy (zbiór danych POG) do Ewidencji IIP do Głównego Urzędu Geodezji
i Kartografii, jednocześnie przekazując informację o zgłoszeniu do wiadomości Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
5) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa o ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.);
6) udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego zgodnie z art. 8
i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z mieszkańcami gminy, w tym:
a) przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych pism wymaganych w procedurze sporządzania planu, o których mowa w art. 13i ust.3 wyżej wymienionej ustawy o PiZP, w tym
o konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8 j i 8 k ww. ustawy;
b) organizacja i udział fizyczny w ramach prowadzonych konsultacji społecznych (np. spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów)
c) prowadzenie punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym), zbieranie uwag związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu, tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
d) przygotowanie niezbędnych raportów i protokołów z konsultacji społecznych nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu ogólnego.
7) część graficzną uzasadnienia planu ogólnego stanowi prezentacja graficzna:
a) danych przestrzennych tworzonych dla planu ogólnego, o których mowa w art. 67a ust. 3 pkt 1 i ust. 3a pkt 1;
b) granic działek ewidencyjnych pochodzących z bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne;
c) obiektów przestrzennych w rozumieniu ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, stanowiących uwarunkowania, o których mowa w art. 13b pkt 3, przy czym jeżeli te obiekty przestrzenne pochodzą ze zbiorów danych zgłoszonych do ewidencji zbiorów oraz usług danych przestrzennych, o której mowa w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, wykorzystuje się geometrię tych obiektów przestrzennych.
8) część graficzną uzasadnienia planu ogólnego może stanowić prezentacja graficzna obiektów przestrzennych w rozumieniu ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, stanowiących uwarunkowania, o których mowa w art. 13b pkt 4, przy czym jeżeli te obiekty przestrzenne pochodzą ze zbiorów danych przestrzennych zgłoszonych do ewidencji zbiorów oraz usług danych przestrzennych, o której mowa w art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, wykorzystuje się geometrię tych obiektów przestrzennych.
9) część graficzną uzasadnienia planu ogólnego sporządza się w postaci elektronicznej w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych, w skali nie mniejszej niż 1:25 000.
10) ppracowany POG stanowi plik GML, zawierający obiekty przestrzenne wprowadzone Rozporządzeniem zmieniającym Rozporządzenie APP. Forma POG wynika m.in. z zapisów:
a) § 5 ust. 1 Rozporządzenia POG:
„Projekt planu ogólnego gminy, zwanego dalej „planem ogólnym”, sporządza się w formie danych przestrzennych, o których mowa w art. 67a ust. 3 i 3a ustawy, tworzonych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 67b ustawy.”
b) § 6 ust. 1 Rozporządzenia APP
Dane przestrzenne dla każdego aktu planowania przestrzennego, w postaci dokumentu elektronicznego GML, podpisywane są kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert: Cena brutto przedmiotu zamówienia - C - 60 pkt oraz Doświadczenie - D - 40 pkt.
2. 1. Cena brutto przedmiotu zamówienia - C zostanie obliczona w następujący sposób:
cena najniższa spośród badanych ofert
C = ---------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
3. Doświadczenie - D - 40, zostanie obliczone w następujący sposób:
Wykonawca otrzyma 0 pkt, jeżeli wykaże opracowanie 1 dokumentu planistycznego.
Wykonawca otrzyma 10 pkt, jeżeli wykaże opracowanie 2 dokumentów planistycznych.
Wykonawca otrzyma 30 pkt, jeżeli wykaże opracowanie 3 dokumentów planistycznych.
Wykonawca otrzyma 40 pkt, jeżeli wykaże opracowanie 4 dokumentów planistycznych.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (P), będącą sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach:
P= C + D
P – łączna liczba punktów przyznanych w kryterium cena oraz doświadczenie
C – liczba punktów, jakie otrzyma oferta za kryterium cena
D – liczba punktów, jakie otrzyma oferta za kryterium doświadczenie
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przed podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, tj. co najmniej 1 miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego lub zmiany do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Za opracowanie planu należy rozumieć plany uchwalone i ogłoszone w Dzienniku Urzędowym. Na potwierdzenie spełniania warunku należy do każdej pozycji wykazu przedłożyć dowody, że usługi były wykonane z należytą starannością.
Zamawiający przez opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie usługę zakończoną uchwaleniem i opublikowaniem we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązujące tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności.
b) Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą Głównego Projektanta, który posiada uprawnienia do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, planów zagospodarowania przestrzennego województwa, planów ogólnych gminy oraz planów miejscowych, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27.03.2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 roku poz. 1130 ze zm.), która to osoba jest autorem lub współautorem wykonanego w oparciu o wyżej wymienioną ustawę co najmniej jednego opracowania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz jednego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) i będzie odpowiedzialna za wykonanie wszystkich opracowań obejmujących realizację przedmiotowego zamówienia. Zamawiający przez opracowanie studium oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (lub zmiany tych dokumentów) rozumie usługę zakończoną uchwaleniem i opublikowaniem we właściwym dzienniku urzędowym województwa i obowiązujące tj. dla którego w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg wzoru formularza stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, wg Załącznika nr 4 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z wzorem stanowiącym Załączniki Nr 5 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w § 6 ust. 2 SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy,2) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno zawierać dane wskazane w § 12 ust. 1 SWZ,
3) oświadczenie, o których mowa w § 8 ust. 1 SWZ wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przekaże także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające
brak podstaw wykluczenia tego pod- miotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby,
4) zobowiązanie i oświadczenie, o których mowa w § 8 ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Dołączone do oferty pełnomocnictwo powinno zawieraćw szczególności wskazanie:
1) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w § 8 ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem.
5. Przed podpisaniem umowy od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, których oferta została wybrana Zamawiający będzie żądać umowy regulującej ich współpracę.