BZP: Obsługę Prawną Urzędu Miasta Chorzów
28.01.2025
2025/BZP 00071187/01
Miasto Chorzów - Miasto na Prawach Powiatu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługę Prawną Urzędu Miasta Chorzów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Chorzów - Miasto na Prawach Powiatu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255306
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Chorzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@chorzow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://chorzow.eu/#
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługę Prawną Urzędu Miasta Chorzów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c51908a6-6682-4c10-abc6-ff89b1bd3539
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00071187
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041706/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 Obsługa prawna Urzędu Miasta Chorzów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umchorzow.logintrade.net/zapytania_email,188503,f16cde937798b2c144c00067b33022c0.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umchorzow.logintrade.net/zapytania_email,188503,f16cde937798b2c144c00067b33022c0.html
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1513).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami:
1) Wymagania techniczne, jakim musi odpowiadać sprzęt komputerowych Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy.
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
− Edge
− Google Chrome
− Mozilla Firefox
− Opera
2) Pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci internet;
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;
c) włączona obsługa JavaScript;
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
e) zainstalowany Acrobat Reader;
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą SWZ i złożyć ofertę zgodnie z jej wymaganiami.
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania RZP.271.98.2025.
Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w rozumieniu ustawy o dowodach osobistych (t.j. Dz.U. 2020 poz. 332).
Wydrukowany, wypełniony i podpisany ręcznie oraz następnie zeskanowany plik nie stanowi prawidłowo złożonej oferty. Taki sposób złożenia oferty będzie skutkował jej odrzuceniem jako niezgodnej z przepisami ustawy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem podanych w postępowaniu danych osobowych jest Prezydent Miasta Chorzów, ul. Rynek 1, 41-500 Chorzów;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@chorzow.eu
3) podane dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 10 RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4) odbiorcami podanych danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.; organy i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, szczególnie w zakresie nadzoru i kontroli, podmioty współpracujące z administratorem na podstawie zawartych umów o współpracy
i umów powierzenia przetwarzania danych (np. kancelaria prawna, obsługa informatyczna, niszczenie dokumentów, obsługa korespondencji i płatności);
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
- zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- w przypadku zawarcia umowy Pani/Pana dane będą przechowywane do czasu zakończenia okresu realizacji umowy, następnie zarchiwizowane zgodnie z kat. archiwalną B10;
- w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej Pani/Pana dane będą przechowywane do czasu zakończenia okresu trwałości projektu;
6) obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do podanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) istnieje prawo żądania:
a) na podstawie art. 15 RODO dostępu do swoich danych osobowych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku osoba wnioskująca może zostać zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie
z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym
z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
9) istnieje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie podanych danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.98.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje obsługę prawną Urzędu Miasta Chorzów – Miasta na prawach powiatu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-03-01 do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zgodnie z art. 31 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość 1 wznowienia zamówienia, polegającego na powtórzeniu przedmiotu zamówienia na okres kolejnych 12 miesięcy od pierwotnego terminu zakończenia tj. 30.11.2025 r.Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę, że skorzysta ze wznowienia najpóźniej do 30.09.2025 r.
W przypadku niepoinformowania Wykonawcy w terminie opisanym w w/w ustępie, należy przyjąć, że Zamawiający nie będzie korzystał ze wznowienia. Wykonawca nie będzie miał żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Szczegółowo wznowienia zostały opisane w paragrafie 18 wzoru umowy, stanowiącej załącznik do SWZ.
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, w wysokości do 20% zamówienia podstawowego, w szczególności dotyczącym zakresu będącego przedmiotem zamówienia w przypadkach między innymi: przedłużającej się procedury przetargowej kolejnego przetargu, nie wyłonienia Wykonawcy w kolejnym przetargu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zadania
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawca winien wykazać się posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł brutto.
Zamawiający uzna za spełnienie warunku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
z tytułu prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, jeżeli Wykonawca przestawi polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową, jeżeli wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
4.A) wykaże, że wykonał usługi:
4A.1. co najmniej dwie usługi polegające na stałej obsłudze prawnej jednostki samorządu terytorialnego o statusie miasta na prawach powiatu jednak nie więcej niż w trzech umowach, trwające łącznie co najmniej 27 miesięcy i wartości łącznej nie mniejszej niż 360 000,00 zł brutto – załącznik nr 7 do SWZ
4A.2. usługi polegające na stałej obsłudze prawnej Rady Miasta jednostki samorządu terytorialnego o statusie miasta na prawach powiatu przez łączny okres co najmniej
9 miesięcy (dopuszcza się więcej umów w ramach tej usługi) – załącznik nr 7a do SWZ
4A.3. usługi polegające na reprezentacji Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego w co najmniej 1 postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi,
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w sprawach o naprawienie szkody z tytułu czynów niedozwolonych – załącznik nr 7b do SWZ
4A.4. usługi polegające na reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego w co najmniej 115 postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7c do SWZ
4A.5. usługi polegające na reprezentacji Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego w co najmniej 3 postępowaniach sądowych przed Naczelnym Sądem Administracyjnym oraz w co najmniej 3 postępowaniach sądowych przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
z tym że co najmniej 2 postępowania winny dotyczyć subwencji ogólnej części oświatowej
i 2 postępowania winny dotyczyć skargi na rozstrzygnięcia nadzorcze organu nadzoru – załącznik nr 7d do SWZ
4A.6. usługi polegające na reprezentacji jednostki samorządu terytorialnego w co najmniej 10 postępowaniach spadkowych, w tym w zakresie wniosków o spis inwentarza w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7e do SWZ
4A.7. usługi polegające na reprezentacji jednostki samorządu terytorialnego w co najmniej 10 postępowaniach sądowych lub administracyjnych, w przedmiocie przepadku pojazdu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7f do SWZ
4A.8. usługi polegające na reprezentacji jednostki samorządu terytorialnego w co najmniej
1 postępowaniu w przedmiocie ustanowienia kuratorów dla osób nieobecnych w postępowaniu administracyjnym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7g do SWZ
4A.9. usługi polegające na reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego w co najmniej
1 postępowaniu sądowym prze sądami powszechnymi w sprawie karnej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7h do SWZ
4A.10. Usługi polegające, na co najmniej 1 usłudze doradztwa prawnego dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie wspierania klubów sportowych, w tym poprzez udzielanie dofinansowań na realizację zadań własnych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7i do SWZ
4A.11 prowadzi lub prowadził sprawy z powództwa Gminy przeciwko Skarbowi Państwa o wartości minimum 10 mln zł
4.B) Dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
4B.1. Wykonawca musi wykazać, iż będzie dysponować minimum 10 osobami, które posiadają uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata, radcy prawnego lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w RP, z tego co najmniej 2 ze wskazanych osób winny posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w wykonywaniu zawodu adwokata, radcy prawnego lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w RP i co najmniej 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu obsługi prawnej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego o statusie miasta na prawach powiatu. Ponadto poza wskazanymi wyżej 2 osobami z 5 letnim doświadczeniem co najmniej 2 ze wskazanych osób powinny posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia w wykonywaniu zawodu adwokata, radcy prawnego lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w RP i co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu obsługi prawnej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego o statusie miasta na prawach powiatu oraz co najmniej 1 ze wskazanych osób winna mieć co najmniej roczny czynny staż w zakresie obsługi prawnej sesji rady miasta na prawach powiatu.
Czynności będące przedmiotem zamówienia nie wymagają wykonania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy, bez określenia czasu i miejsca ich wykonania oraz bez stałego kierownictwa.
W związku z powyższym Zamawiający nie wymaga, aby osoby wskazane w przedmiotowym kryterium miały nawiązany stosunek pracy z Wykonawcą.
4B.2. Każda ze wskazanych osób winna posiadać wiedzę i doświadczenie dotyczące co najmniej 10 zagadnień spośród niżej wymienionych, przy czym wskazane osoby łącznie winny posiadać wiedzę i doświadczenie dotyczące wszystkich wymienionych niżej zagadnień:
1) gospodarka przestrzenna i prawo budowlane,
2) gospodarka komunalna,
3) gospodarka nieruchomościami,
4) prawo lokalowe,
5) ochrona środowiska,
6) ochrona zdrowia,
7) polityka społeczna, w tym pomoc społeczna, wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej, opieka nad dziećmi w wieku do lat 3, przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym, działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
8) sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, obrony cywilnej zarządzania kryzysowego i spraw obronnych,
9) prawo geologiczne i górnicze,
10) finanse publiczne,
11) tworzenie aktów prawa miejscowego,
12) kultura, sport i turystyka,
13) oświata i wychowanie,
14) pozyskiwanie i rozliczanie środków zewnętrznych, jak również realizacja projektów z ich wykorzystaniem,
15) prawo zamówień publicznych (obsługa w trakcie pełnienia zastępstwa podczas nieobecności obsługi prawnej etatowej Zamawiającego ),
16) realizacja procesów inwestycyjnych
17) nadzór nad spółkami prawa handlowego z udziałem jednostek samorządu terytorialnego,
18) współpraca z organizacjami pożytku publicznego,
19) prawo rynku kapitałowego,
20) prawo pomocy publicznej,
21) gospodarka mieniem komunalnym,
22) podatki i opłaty lokalne,
23) dostęp do informacji publicznej
24) prawo administracyjne i kodeks postępowania administracyjnego,
25) prawo cywilne i kodeks postępowania cywilnego,
26) prawa autorskie i prawa pokrewne,
27) ochrona dóbr osobistych,
28) prawo działalności gospodarczej,
29) compliance,
30) prawo pracy i ubezpieczeń społecznych.
31) ochrona danych osobowych i bezpieczeństwo informacji
4B.3. Wykazane osoby muszą łącznie posiadać doświadczenie w sporządzeniu przynajmniej trzech opinii prawnych na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w przeciągu maksymalnie 36 miesięcy przed upływem terminu składania ofert z każdej z następujących dziedzin:
1) gospodarka nieruchomościami, mieniem komunalnym i inwestycje komunalne
2) gospodarka komunalna, w tym utrzymanie porządku i czystości w gminie,
3) gospodarka przestrzenna i prawo budowlane.
4) ochrona środowiska,
5) ochrona zdrowia i pomoc społeczna,
6) finanse publiczne,
7) prawo oświatowe,
8) działalność gospodarcza, w tym zagadnienia dotyczące regulowanej działalności gospodarczej,
9) sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych,
10) dostęp do informacji publicznej i ochrona danych osobowych,
11) prawo administracyjne, w tym funkcjonowanie organów samorządowych,
12) postępowanie administracyjne,
13) prawo cywilne i postępowanie cywilne,
14) prawo zamówień publicznych (w ramach zastępstwa pracownika Zamawiającego podczas jego nieobecności)
15) realizacja procesu inwestycyjnego i nadzoru nad realizacją umowy
16) prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
4B.4. Wykonawca zapewni koordynację obsługi prawnej przez Koordynatora, wyznaczonego przez Wykonawcę spośród osób, o których mowa w pkt.4B.1. Dla prawidłowego wykonania zamówienia niezbędne jest zapewnienie przez Wykonawcę, że wyznaczony Koordynator będzie stale dostępny dla Zamawiającego poprzez kontakt za pomocą elektronicznych środków łączności oraz poprzez kontakt osobisty i osobistą bytność w siedzibie Zamawiającego. Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje elektronicznymi środkami łączności (poczta elektroniczna) oraz że biuro Koordynatora będzie znajdować się w miejscu, zapewniającym możliwość osobistego kontaktu Zamawiającego z Koordynatorem w odległości do 30 km od siedziby Zamawiającego, zgodnie ze wskazaniami map Google, drogami publicznymi.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, tj.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; – zgodnie z załącznikami nr 7-7i oraz nr 9 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 8 do SWZ;
3) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
4) oświadczenie z art. 117 ust. 4 - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy - załącznik nr 10 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.