BZP: Przebudowa nawierzchni dróg gminnych poprzez ułożenie płyt YOMB – etap 1
27.02.2025
2025/BZP 00122762/01
GMINA CZERSK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa nawierzchni dróg gminnych poprzez ułożenie płyt YOMB – etap 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351274
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 27
1.5.2.) Miejscowość: Czersk
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 523954810
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_miejski@czersk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa nawierzchni dróg gminnych poprzez ułożenie płyt YOMB – etap 1
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f96f41e-7abf-465d-80d4-20a08909dd8b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00122762
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00032622/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Modernizacja ulic i dróg poprzez ułożenie płyt YOMB
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert,
wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za
pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk Zamawiający informuje, że instrukcje
korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w
niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie
internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
W sytuacjach awaryjnych z wyjątkiem składania ofert zamawiający dopuszcza komunikację elektroniczną poprzez email:
zamowieniapubliczne@czersk.pl lub urzad_miejski@czersk.pl
Adres strony internetowej do komunikacji:
https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zalecenia: 1. Rozszerzenia plików
wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z zał. nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych
Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”, zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.2. Zamawiający rekomenduje
wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf3. W celu ewentualnej kompresji
danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: 3.1. .zip 3.2. .7Z4. Wśród rozszerzeń powszechnych a
niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną
uznane za złożone nieskutecznie. 5. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem
zaufanym, który wynosi maksymalnie 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do
składania podpisu osobistego, który wynosi maksymalnie 5MB. 6. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego
podpisu elektronicznego: 6.1. ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu,
zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich
podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES. 6.2.pliki w innych formatach niż pdf zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES
o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. 6.3.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.7. Zamawiający zaleca aby w przypadku
podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np.
osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików. 8. Zamawiający zaleca, aby wykonawca z
odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty. 9.
Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji. 10. Ofertę należy przygotować z należytą
starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do
zakończenia przyjmowania ofert. Sugerujemy złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert. 11. Jeśli wykonawca
pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .zip zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 12.
Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to
skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia
oferty.
13. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
13.1. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
13.2. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej
pod linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view 14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za
złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl 15. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 .12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie, określa w pkt 7.9 SWZ niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w pkt 30 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych została zawarta w pkt 30 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: „Przebudowa nawierzchni dróg gminnych poprzez ułożenie płyt YOMB – Rejon nr 1”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę nawierzchni dróg gminnych:
1.1. Będźmierowice - Ułożenie płyt YOMB od drogi krajowej nr 22 (83 m x 4 m = 332 m2)
1.2. Gotelp - Ułożenie płyt YOMB Nowa Juńcza – kontynuacja (104 m x 4 m = 416 m2)
1.3. Gutowiec - Ułożenie płyt YOMB ul. Leśna – kontynuacja (104 m x 4 m = 416 m2)
1.4. Lipki - Ułożenie płyt YOMB na odcinku drogi Złe Mięso - Kęsza – kontynuacja (146 m x 4 m = 584 m2)
1.5. Łąg - Ułożenie płyt YOMB w Łegu naprzeciw szkoły (42 m x 4 m = 168 m2)
1.6. Łąg-Kolonia - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Szałamaje – kontynuacja (50 m x 4 m = 200 m2)
1.7. Łubna - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Łubna – kontynuacja (71 m x 4 m = 284 m2)
1.8. Malachin - Ułożenie płyt YOMB w ul. Słonecznej w Malachinie – kontynuacja (76 m x 4 m = 304 m2)
1.9. Mokre - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Rówki (60 m x 4 m = 240 m2)
1.10. Odry - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Odry, ul. Wyb. Pod Miedzno (62 m x 4 m = 248 m2)
1.11. Wieck - Ułożenie płyt w miejscowości Zawada – Odry (63 m x 4 m = 252 m2)
1.12. Zapędowo - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Zapędowo - Nowy Młyn – kontynuacja (92 m x 4 m = 368 m2)
1.13. Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Zlotowo ul. Gajowa – kontynuacja (146 m x 4 m = 584 m2)
1.14. Czersk, Osiedle nr 3 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Okrężnej i Jerzego Rogańskiego (167 m x 4 m = 668 m2)
1.15. Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Poziomkowej w Czersku (60 m x 4 m = 240 m2)
1.16. Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Truskawkowej w Czersku (60 m x 4 m = 240 m2)
1.17. Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Władysława Jagiełły w Czersku (83 m x 4 m = 332 m2)
2. Zakres robót:
2.1. Korytowanie dróg.
2.2. Ułożenie płyt YOMB na podsypce z pospółki o gr. 10 cm (warstwa odsączająca) wraz
z zamuleniem otworów.
2.3. Wyprofilowanie i zagęszczenie poboczy drogi.
2.4. Regulacja włazów studzienek, zasuw itp.
UWAGA.
Przekrój poprzeczny należy wykonać zgodnie z załączonym rysunkiem Rys. 1 Droga z płyt YOMB - Przekrój normalny. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę spadku poprzecznego nawierzchni z płyt YOMB na jednostronny, oraz zmianę spadku poprzecznego pobocza. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego indywidualnie i będzie udzielana Wykonawcy zgoda na ww. zmianę.
UWAGA.
Teren przyległy do poboczy należy wyprofilować i uporządkować.
UWAGA.
Roboty w lokalizacji: 1.1 Będźmierowice - Ułożenie płyt YOMB od drogi krajowej nr 22 (83 m x 4 m = 332 m2) będzie można rozpocząć po zakończeniu realizacji zadania polegającego na ułożeniu płyt YOMB w ramach innego zadania na wskazanej drodze, tj. modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych.
3. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządcę dróg.
4. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację studni
i zaworów sieci wod.- kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK. Sp. z o.o. w Czersku.
5. Wykonawca w czasie prowadzenia robót drogowych w odpowiedni sposób zabezpieczy przed uszkodzeniem inną infrastrukturę techniczną znajdującą się pasie drogowym.
6. Przed rozpoczęciem układania płyt na poszczególnych odcinkach dróg Wykonawca uzgodni dokładną lokalizację prac z Zamawiającym.
7. Zgłoszenie Zamawiającemu zamiaru rozpoczęcia prac na poszczególnych zadaniach nastąpi co najmniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem robót drogowych. Po otrzymaniu od Wykonawcy zgłoszenia Zamawiający niezwłocznie wyznaczy termin spotkania w terenie w celu wskazania i omówienia zakresu prac.
8. Wykonawca przed rozpoczęciem prac zobowiązany jest na własny koszt dokonać wytyczenia przez uprawnionego geodetę granic działek, na których planuje się przebieg drogi.
9. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w specyfikacjach technicznych wykonania
i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SWZ.
10. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
11. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego
w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
12. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia
o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy
z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
13. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
13.1. wykonywanie czynności związanych z obsługą maszyn i urządzeń drogowych,
13.2. wykonywanie czynności związanych z wykorytowaniem i ukształtowaniem drogi,
13.3. wykonywanie czynności związanych z wykonaniem podsypki piaskowo-żwirowej wraz
z profilowaniem,
13.4. wykonywanie czynności związanych z ułożeniem płyt YOMB,
13.5. wykonywanie czynności związanych z regulacją studni, zasuw itp.,
13.6. wykonywanie czynności związanych z zamuleniem spoin piaskiem i ukształtowaniem poboczy.
Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1. Zakres ewentualnych podobnych robót budowlanych przewidywanych zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości,
1.1. Dotyczy części 1: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, które będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie przebudowy dodatkowych odcinków dróg: Będźmierowice - Ułożenie płyt YOMB od drogi krajowej nr 22, Gotelp - Ułożenie płyt YOMB Nowa Juńcza , Gutowiec - Ułożenie płyt YOMB ul. Leśna, Lipki - Ułożenie płyt YOMB na odcinku drogi Złe Mięso – Kęsza, Łąg - Ułożenie płyt YOMB w Łęgu naprzeciw szkoły, Łąg-Kolonia - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Szałamaje, Łubna- Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Łubna, Malachin - Ułożenie płyt YOMB w ul. Słonecznej w Malachinie, Mokre - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Rówki, Odry - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Odry, ul. Wyb. Pod Miedzno, Wieck - Ułożenie płyt w miejscowości Zawada – Odry, Zapędowo - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Zapędowo - Nowy Młyn, Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w miejscowości Zlotowo ul. Gajowa, Czersk, Osiedle nr 3 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Okrężnej i Jerzego Rogańskiego, Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Poziomkowej w Czersku, Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Truskawkowej w Czersku, Czersk, Osiedle nr 4 - Ułożenie płyt YOMB w ul. Władysława Jagiełły w Czersku, a wartość zamówienia nie przekroczy kwoty do 430.853,54 zł netto. Dodatkowy odcinek musi być wykonany w technologii odcinka podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie: po negocjacjach cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego na zamówienie podstawowe.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: cena - 60% oraz okres gwarancji - 40%, zgodnie z pkt 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: „Przebudowa nawierzchni dróg gminnych poprzez ułożenie płyt YOMB – Rejon nr 2”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę nawierzchni dróg gminnych:
1.1. Rytel - Ułożenie płyt YOMB w ul. Zapora (201 m x 4 m = 804 m2)
1.2. Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w ul. Gajowej - część 1 (125 m x 4 m = 500 m2)
1.3. Rytel - Ułożenie płyt YOMB w ul. Piaskowej (116 m x 4 m = 464 m2)
1.4. Łubna - Ułożenie płyt YOMB w ul. Budziska (56 m x 4 m = 224 m2)
1.5. Czersk - Ułożenie płyt YOMB w ul. Ceynowy (83 m x 4 m = 332 m2)
1.6. Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w ul. Gajowej – część 2 (11 m x 4 m = 44 m2)
1.7. Odry - Ułożenie płyt YOMB w ul. Zawadzkiej (56 m x 4 m = 224 m2)
1.8. Krzyż - Ułożenie płyt YOMB przy świetlicy (56 m x 4 m = 224 m2)
1.9. Lipki - Ułożenie płyt YOMB - Złe Mięso - Lipki Dolne (56 m x 4 m = 224 m2)
1.10. Odry - Ułożenie płyt YOMB - Wyb. Pod Miedzno (139 m x 4 m = 556 m2)
2. Zakres robót:
2.1. Korytowanie dróg.
2.2. Ułożenie płyt YOMB na podsypce z pospółki o gr. 10 cm (warstwa odsączająca) wraz
z zamuleniem otworów.
2.3. Wyprofilowanie i zagęszczenie poboczy drogi.
2.4. Regulacja włazów studzienek, zasuw itp.
UWAGA.
Przekrój poprzeczny należy wykonać zgodnie z załączonym rysunkiem Rys. 1 Droga z płyt YOMB - Przekrój normalny. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę spadku poprzecznego nawierzchni z płyt YOMB na jednostronny, oraz zmianę spadku poprzecznego pobocza. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego indywidualnie i będzie udzielana Wykonawcy zgoda na ww. zmianę.
UWAGA.
Teren przyległy do poboczy należy wyprofilować i uporządkować.
3. Wykonawca przed rozpoczęciem prac opracuje projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządcę dróg.
4. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca uzgodni z ZUK Sp. z o.o. w Czersku lokalizację studni
i zaworów sieci wod.-kan. w celu ich regulacji, a na dzień odbioru końcowego przedstawi protokół potwierdzający poprawność wykonania regulacji tych studni i zaworów wystawiony przez ZUK. Sp. z o.o. w Czersku.
5. Wykonawca w czasie prowadzenia robót drogowych w odpowiedni sposób zabezpieczy przed uszkodzeniem inną infrastrukturę techniczną znajdującą się pasie drogowym.
6. Przed rozpoczęciem układania płyt na poszczególnych odcinkach dróg Wykonawca uzgodni dokładną lokalizację prac z Zamawiającym.
7. Zgłoszenie Zamawiającemu zamiaru rozpoczęcia prac na poszczególnych zadaniach nastąpi co najmniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem robót drogowych. Po otrzymaniu od Wykonawcy zgłoszenia Zamawiający niezwłocznie wyznaczy termin spotkania w terenie w celu wskazania i omówienia zakresu prac.
8. Wykonawca przed rozpoczęciem prac zobowiązany jest na własny koszt dokonać wytyczenia przez uprawnionego geodetę granic działek, na których planuje się przebieg drogi.
9. Przedmiot zamówienia szczegółowo został określony w specyfikacjach technicznych wykonania
i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót stanowiących załączniki do SWZ.
10. O ile w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót, wyjaśnieniach do przetargu Zamawiający wskazuje nazwy producentów materiałów, urządzeń, wyrobów itp., oznacza to, że Wykonawca może przyjąć rozwiązania wskazane przez Zamawiającego lub równoważne. Wykonawca musi jednak wykazać, że zastosowane materiały, urządzenia itp. są równoważne. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
11. Wszystkie określenia i nazwy materiałów służą jedynie do określenia parametrów jakościowych użytych materiałów. Brak określenia szczególnych wymogów przez Zamawiającego
w przedmiocie standardu wykonania (jakości materiałów, sprzętu, urządzeń, itp.) oznacza, że Wykonawca wywiąże się ze swoich obowiązków, kiedy zachowa średni standard wykonania, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
12. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia
o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry.
13. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 95 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
13.1. wykonywanie czynności związanych z obsługą maszyn i urządzeń drogowych,
13.2. wykonywanie czynności związanych z wykorytowaniem i ukształtowaniem drogi,
13.3. wykonywanie czynności związanych z wykonaniem podsypki piaskowo-żwirowej wraz
z profilowaniem,
13.4. wykonywanie czynności związanych z ułożeniem płyt YOMB,
13.5. wykonywanie czynności związanych z regulacją studni, zasuw itp.,
13.6. wykonywanie czynności związanych z zamuleniem spoin piaskiem i ukształtowaniem poboczy.
Obowiązki Wykonawcy z tytułu spełnienia niniejszego wymogu określają Projektowane Postanowienia Umowy (PPU).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zakres ewentualnych podobnych robót budowlanych przewidywanych zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości,
Dotyczy części 2: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, które będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie przebudowy dodatkowych odcinków dróg: Rytel - Ułożenie płyt YOMB w ul. Zapora, Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w ul. Gajowej - część 1, Rytel - Ułożenie płyt YOMB w ul. Piaskowej, Łubna - Ułożenie płyt YOMB w ul. Budziska, Czersk - Ułożenie płyt YOMB w ul. Ceynowy, Złotowo - Ułożenie płyt YOMB w ul. Gajowej – część 2, Odry - Ułożenie płyt YOMB w ul. Zawadzkiej, Krzyż - Ułożenie płyt YOMB przy świetlicy, Lipki - Ułożenie płyt YOMB - Złe Mięso - Lipki Dolne, Odry - Ułożenie płyt YOMB - Wyb. Pod Miedzno, a wartość zamówienia nie przekroczy kwoty do 263.911,73 zł netto. Dodatkowy odcinek musi być wykonany w technologii odcinka podstawowego. Warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie: po negocjacjach cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego na zamówienie podstawowe.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: cena - 60% oraz okres gwarancji - 40%, zgodnie z pkt 21 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego i spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: dotyczy części 1 i 2: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania się wykonaniem, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 1 roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy drogi o nawierzchni z płyt YOMB o wartości nie niższej niż 200.000,00 złotych brutto.1.1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1, jeżeli przedstawi wykaz wykonanych robót tj. minimum 1 roboty w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy drogi o nawierzchni z płyt YOMB, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót, potwierdzającymi, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, a wartość 1 roboty będzie wynosiła nie mniej niż 200.000,00 zł brutto (słownie złotych: dwieście tysięcy).
2. Zamawiający żąda od Wykonawcy wskazania osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymująca się kwalifikacjami zawodowymi/ uprawnieniami odpowiednimi do funkcji, jaka zostanie jej powierzona. Wykonawca na funkcję wymienioną poniżej, wskaże osobę, którą musi mieć dostępną na etapie realizacji zamówienia, spełniającą następujące wymagania:
2.1. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy branży drogowej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności inżynieryjnej drogowej, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. - Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831)
3. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. – Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j.-Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. - Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz wykonanych robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót budowlanych, potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Wraz z ofertą wykonawca jest zobowiązany złożyć:1. oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ,W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ składa każdy z wykonawców.
2. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy),
3. oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.2 SWZ (dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – np. konsorcja, spółki cywilne),
4. oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.3 SWZ (w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby),
5. wadium (jeżeli składane jest w formie dokumentu),
6. pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Oferta powinna być: 2.1. sporządzona na podstawie załączników niniejszej SWZ w języku polskim, 2.2. złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl, 2.3. podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie:17.1.1. Część 1: 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
17.1.2. Część 2: 6.000,00 zł (słownie złotych: sześć tysięcy złotych 00/100).
17.2. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
17.2.1. pieniądzu,
17.2.2. gwarancjach bankowych,
17.2.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
17.2.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(t. j. - Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
17.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
17.4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kwotę, o której mowa w pkt 17.1 SWZ należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Skórczu nr 05 8342 0009 5000 2600 2000 0004 z dopiskiem: wadium – nr postępowania. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wskazanym rachunku bankowym przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
17.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
17.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt od 17.2.2 – 17.2.4 SWZ, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
17.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
17.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
17.9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego zatrzymania określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 11.1.1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy –zgodnie z załącznikiem nr 11 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie.Szczegółowy przewidywany zakres zmian zawierają Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 7 i 7A do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający informuje, że przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji.2. Zamawiający informuje, że nie przewiduje ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji.
3. W przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu negocjacji w pierwszym kroku Zamawiający poinformuje równocześnie
wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, o Wykonawcach: 3.1. których oferty nie zostały odrzucone, oraz punktacji
przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej
punktacji,
3.2. których oferty zostały odrzucone,
3.2.1. podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny
ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
5. Prowadzone negocjacje mają poufny charakter. Żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji
technicznych i handlowych związanych z negocjacjami. Zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i
przed ich ujawnieniem.
6. Po zakończeniu negocjacji ze wszystkimi Wykonawcami Zamawiający informuje równocześnie wszystkich wykonawców,
których oferty złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie zostały odrzucone, o zakończeniu negocjacji oraz
zaprasza ich do składania ofert dodatkowych.
7. Zaproszenie do złożenia ofert dodatkowych będzie zawierać co najmniej:
7.1. nazwę oraz adres Zamawiającego, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej prowadzonego
postępowania,
7.2. sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone, oraz termin
otwarcia tych ofert.
8. Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie
w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji.
9. Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do
negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
10. Oferta przestaje wiązać Wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze
propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
11. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do
negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.
1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało
przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób. 2.
Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1,
jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
3. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie
zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach
umowy, które stanowią załącznik nr 7 i 7A do SWZ. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.
4. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć: 4.1. w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę
regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowa konsorcjum lub umowa spółki cywilnej), 4.2. dokument
potwierdzający wniesienie przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4.3. kosztorys wraz z tabelami
elementów scalonych, którego wartość musi być zgodna z ceną oferty wpisaną w formularzu ofertowym.