BZP: Usunięcie odpadów niebezpiecznych z miejscowości Suponin – odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych
28.02.2025
2025/BZP 00126616/01
Gmina Dobrcz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Usunięcie odpadów niebezpiecznych z miejscowości Suponin – odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobrcz
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350659
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Długa 50
1.4.2.) Miejscowość: Dobrcz
1.4.3.) Kod pocztowy: 86-022
1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dobrcz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrcz.bip.net.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00126616
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-02-28
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00117231
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest usunięcie wszystkich odpadów niebezpiecznych z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, tj. z nieruchomości oznaczonej nr ewidencyjnym 31/14 obręb Suponin, zlokalizowanej w miejscowości Suponin 15, 86-022 Dobrcz, w ilościach :
34 sztuki pojemników typu mauzer o pojemności 1000 l,
85 sztuk metalowych beczek o poj. 180/220 l,
7 sztuk palet zawierających pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego o różnej pojemności.
Szacowana ilość odpadów - około 60 Mg.
Wg wstępnych ustaleń zgromadzone są odpady niebezpieczne o kodzie 16 81 01* - odpady wykazujące właściwości niebezpieczne.
UWAGA :
Wykonawca będzie zobowiązany do zabezpieczenia terenu dotychczasowego składowania odpadów niebezpiecznych w sposób zapewniający bezpieczne użytkowanie tego terenu ( miejsca ) np. poprzez zastosowanie neutralizatorów, sorbentów na gruncie, gdyby były jakieś wycieki.
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest usunięcie wszystkich odpadów niebezpiecznych z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, tj. z nieruchomości oznaczonej nr ewidencyjnym 31/14 obręb Suponin, zlokalizowanej w miejscowości Suponin 15, 86-022 Dobrcz, w ilościach :
34 sztuki pojemników typu mauzer o pojemności 1000 l,
85 sztuk metalowych beczek o poj. 180/220 l,
7 sztuk palet zawierających pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego o różnej pojemności.
Szacowana ilość odpadów - około 60 Mg.
Wg ustaleń zgromadzone są odpady niebezpieczne o kodzie :
a) 08 01 11* odpady farb i lakierów zawierających rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne
b) 08 01 13* Szlamy z usuwania farb i lakierów zawierające rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne
c) 07 01 04* inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste
Podstawą ustalenia kodów odpadów jest Decyzja Wójta Gminy Dobrcz Nr BZŚ.6236.10.2023 z dnia 02.02.2024 r.
UWAGA :
Wykonawca będzie zobowiązany do zabezpieczenia terenu dotychczasowego składowania odpadów niebezpiecznych w sposób zapewniający bezpieczne użytkowanie tego terenu ( miejsca ) np. poprzez zastosowanie neutralizatorów, sorbentów na gruncie, gdyby były jakieś wycieki.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
a) posiadają wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami ( BDO ), o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), ze wskazaniem kodów odpadów niebezpiecznych 16 81 01*,
b) posiadają zezwolenie na prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów o kodzie 16 81 01* w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach i jeżeli nie wynika to z zezwolenia - zawarte umowy z instalacjami przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodzie 16 81 01* wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji.
Okoliczność posiadania uprawnienia do zagospodarowania odpadów winna być potwierdzona treścią przedmiotowej decyzji.
Zamawiający uzna także powyższy warunek za spełniony jeśli Wykonawca posiada (dla instalacji, gdzie będzie prowadzony proces odzysku i/lub unieszkodliwienia odpadów), potwierdzenie złożenia wniosku, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.1592 ze zm.) do właściwego organu administracji publicznej do dnia 05.03.2020 r. lub posiada aktualną decyzję pozwalającą na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku i/lub unieszkodliwienia wydaną po tej dacie w zakresie określonym powyżej.
W przypadku, gdy wpisy do rejestrów lub zezwoleń utracą moc w trakcie obowiązywania umowy, wykonawca zobowiązany jest do uzyskania nowych wpisów i zezwoleń lub przekazania dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o uzyskanie nowej decyzji w wymaganym ustawą terminie. Zgodnie z art.226a ustawy o odpadach. (t.j. Dz.U. z 2023 poz.1597),
c) posiadają zezwolenie na zbieranie i transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) obejmujące kod odpadów przewidzianych do zebrania.
Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ oraz wpisu do BDO, zezwolenia prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych objętych zamówieniem i jeżeli nie wynika to z zezwolenia, na podstawie umów z instalacjami uprawnionymi do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2) Zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali lub wykonują w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), w ilości co najmniej 40 Mg, przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach.
Potwierdzenie spełniania warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ i wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) Potencjał techniczny :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują co najmniej :
2 pojazdami spełniającymi wymogi transportu do przewozu odpadów niebezpiecznych o ładowności min. 10 T każdy wraz z kierowcą ( spełniającym wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. e) i obsługą, spełniającymi wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. a), c), d), f), h), spełniającymi normę emisji spalin minimum EURO 4,
1 pojazdem wraz z kierowcą przystosowanym do przewozu kontenerów o pojemności 10 –15 m3, wraz z kierowcą ( spełniającym wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. e) i obsługą, spełniającymi wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. a), c), d), f), h), spełniającymi normę emisji spalin minimum EURO 4,
Wszystkie pojazdy przeznaczone do transportu odpadów powinny posiadać wyposażenie pozycjonowania satelitarnego (GPS) oraz urządzenia pozwalające na rejestrowanie załadunku, transportu i rozładunku odpadów w postaci zdjęć z określeniem daty, godziny i miejsca, oraz powinny być oznaczone znormalizowanymi tablicami dla tego rodzaju transportu.
Potwierdzenie spełniania warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ i wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
a) posiadają wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami ( BDO ), o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), ze wskazaniem kodów odpadów niebezpiecznych (08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04* ),
b) posiadają zezwolenie na prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów o kodach 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04* w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach i/lub zawarte umowy z instalacjami przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodach 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04* wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji.
Okoliczność posiadania uprawnienia do zagospodarowania odpadów winna być potwierdzona treścią przedmiotowej decyzji.
Zamawiający uzna także powyższy warunek za spełniony jeśli Wykonawca posiada (dla instalacji, gdzie będzie prowadzony proces odzysku i/lub unieszkodliwienia odpadów), potwierdzenie złożenia wniosku, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.1592 ze zm.) do właściwego organu administracji publicznej do dnia 05.03.2020 r. lub posiada aktualną decyzję pozwalającą na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku i/lub unieszkodliwienia wydaną po tej dacie w zakresie określonym powyżej,
c) posiadają zezwolenie na zbieranie i transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) obejmujące wszystkie kody i rodzaje odpadów przewidzianych do zebrania,
d) w przypadku, gdy wpisy do rejestrów lub zezwoleń utracą moc w trakcie obowiązywania umowy, wykonawca zobowiązany jest do uzyskania nowych wpisów i zezwoleń lub przekazania dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o uzyskanie nowej decyzji w wymaganym ustawą terminie. Zgodnie z art.226a ustawy o odpadach. (t.j. Dz.U. z 2023 poz.1597).
Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ oraz wpisu do BDO, zezwolenia prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych objętych zamówieniem i jeżeli nie wynika to z zezwolenia, na podstawie umów z instalacjami uprawnionymi do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2) Zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali lub wykonują w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na zagospodarowaniu odpadów niebezpiecznych w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), w ilości co najmniej 40 Mg, przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach.
Potwierdzenie spełniania warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ i wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) Potencjał techniczny :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują co najmniej :
2 pojazdami spełniającymi wymogi transportu do przewozu odpadów niebezpiecznych o ładowności min. 10 T każdy wraz z kierowcą ( spełniającym wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. e) i obsługą, spełniającymi wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. a), c), d), f), h), spełniającymi normę emisji spalin minimum EURO 4,
1 pojazdem wraz z kierowcą przystosowanym do przewozu kontenerów o pojemności 10 –15 m3, wraz z kierowcą ( spełniającym wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. e) i obsługą, spełniającymi wymagania określone w rozdziale IV pkt. 2 ppkt. 1 lit. a), c), d), f), h), spełniającymi normę emisji spalin minimum EURO 4,
Wszystkie pojazdy przeznaczone do transportu odpadów powinny posiadać wyposażenie pozycjonowania satelitarnego (GPS) oraz urządzenia pozwalające na rejestrowanie załadunku, transportu i rozładunku odpadów w postaci zdjęć z określeniem daty, godziny i miejsca, oraz powinny być oznaczone znormalizowanymi tablicami dla tego rodzaju transportu.
Potwierdzenie spełniania warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ i wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.6. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu Przed zmianą:
W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wg wzoru załącznika Nr 5 do SWZ );
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem;
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym wg wzoru załącznika Nr 2, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2022 r. poz. 835 ).
4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ppkt. 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 2 i 3 ) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
Po zmianie:
W celu potwierdzenia przez wykonawcę braku podstaw wykluczenia z postępowania, Zamawiający żąda złożenia:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wg wzoru załącznika Nr 5 do SWZ );
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem;
3) oświadczenia własnego wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym wg wzoru załącznika Nr 2, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( Dz. U. z 2022 r. poz. 835 ).
4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ppkt. 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 2 i 3 ) dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami ( BDO ), o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), ze wskazaniem kodów odpadów niebezpiecznych 16 81 01*,
2) zezwolenie na prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów o kodzie 16 81 01* w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach i jeżeli nie wynika to z zezwolenia - zawarte umowy z instalacjami przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodzie 16 81 01* wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji.
Okoliczność posiadania uprawnienia do zagospodarowania odpadów winna być potwierdzona treścią przedmiotowej decyzji.
Zamawiający uzna także powyższy warunek za spełniony jeśli Wykonawca posiada (dla instalacji, gdzie będzie prowadzony proces odzysku i/lub unieszkodliwienia odpadów), potwierdzenie złożenia wniosku, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.1592 ze zm.) do właściwego organu administracji publicznej do dnia 05.03.2020 r. lub posiada aktualną decyzję pozwalającą na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku i/lub unieszkodliwienia wydaną po tej dacie w zakresie określonym powyżej.
W przypadku, gdy wpisy do rejestrów lub zezwoleń utracą moc w trakcie obowiązywania umowy, wykonawca zobowiązany jest do uzyskania nowych wpisów i zezwoleń lub przekazania dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o uzyskanie nowej decyzji w wymaganym ustawą terminie. Zgodnie z art.226a ustawy o odpadach. (t.j. Dz.U. z 2023 poz.1597),
3) zezwolenie na zbieranie i transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) obejmujące kod odpadów przewidzianych do zebrania,
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy ( wg wzoru – załącznika Nr 7 do SWZ ),
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ( wg wzoru – załącznika Nr 8 do SWZ ),
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa w ppkt. 4), dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Po zmianie:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty
w opakowaniach i gospodarujących odpadami ( BDO ), o którym mowa w art. 49 i 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.), ze wskazaniem kodów odpadów niebezpiecznych 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04*,
2) zezwolenie na prowadzenie instalacji do przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów o kodach 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04* w procesie D10 i/lub ostatecznym procesie odzysku (z wyłączeniem procesu przygotowania odpadu do ponownego użycia w wyniku, którego odpad nie traci statusu odpadu), przy czym w każdym z powyższych przypadków sformułowanie ostateczny proces odzysku należy rozumieć ostateczny proces odzysku w rozumieniu art. 27 ust. 3b ustawy o odpadach i/lub zawarte umowy z instalacjami przetwarzania, zagospodarowania lub unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodach 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04* wraz z zezwoleniem wydanym dla tych instalacji.
Okoliczność posiadania uprawnienia do zagospodarowania odpadów winna być potwierdzona treścią przedmiotowej decyzji.
Zamawiający uzna także powyższy warunek za spełniony jeśli Wykonawca posiada (dla instalacji, gdzie będzie prowadzony proces odzysku i/lub unieszkodliwienia odpadów), potwierdzenie złożenia wniosku, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.1592 ze zm.) do właściwego organu administracji publicznej do dnia 05.03.2020 r. lub posiada aktualną decyzję pozwalającą na przetwarzanie odpadów w procesie odzysku i/lub unieszkodliwienia wydaną po tej dacie w zakresie określonym powyżej.
W przypadku, gdy wpisy do rejestrów lub zezwoleń utracą moc w trakcie obowiązywania umowy, wykonawca zobowiązany jest do uzyskania nowych wpisów i zezwoleń lub przekazania dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o uzyskanie nowej decyzji w wymaganym ustawą terminie. Zgodnie z art.226a ustawy o odpadach. (t.j. Dz.U. z 2023 poz.1597),
3) zezwolenie na zbieranie i transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587) obejmujące kody odpadów przewidzianych do zebrania ( 08 01 11*, 08 01 13*, 07 01 04*,
4) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy ( wg wzoru – załącznika Nr 7 do SWZ ),
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami ( wg wzoru – załącznika Nr 8 do SWZ ),
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa w ppkt. 4), dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-03-14 12:00
Po zmianie:
2025-03-17 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-03-14 12:15
Po zmianie:
2025-03-17 12:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-04-12
Po zmianie:
2025-04-15