BZP: Sporządzenie Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz sporządzenie projektu planu ogólnego gminy Radziejowice.
04.03.2025
2025/BZP 00131025/01
Gmina Radziejowice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz sporządzenie projektu planu ogólnego gminy Radziejowice.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radziejowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148414
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kubickiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Radziejowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-325
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@radziejowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://radziejowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz sporządzenie projektu planu ogólnego gminy Radziejowice.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa0b7a47-620a-4a8b-8ea0-310cd7c7bff9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00131025
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041452/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Sporządzenie Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz sporządzenie projektu planu ogólnego gminy Radziejowice.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fa0b7a47-620a-4a8b-8ea0-310cd7c7bff93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie i niniejszej SWZ, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl
2. Pozostałe informacje, dokumenty i komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności korespondencja, składnie wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji (innych niż wskazanych powyżej) odbywać się będzie elektronicznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl lub przy użyciu poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Składanie ofert, oświadczeń, o których mowa w rozdziale X pkt 1 – 2 i pkt 5-6 SWZ, dokument poręczenia wadialnego oraz dokumenty o których mowa w rozdziale X pkt 8-9 SWZ, zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby, odbywać się będzie pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przy użyciu platformy e-Zamówienia.
2. Proces składania oferty ma miejsce na stronie https://ezamowienia.gov.pl
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji interaktywnej, dostępnej na platformie e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.4.2025.SR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Sporządzenie dokumentów strategicznych na potrzeby Gminy Radziejowice, w tym:
1) opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji, zwanej dalej Strategią Rozwoju.
Podstawą do sporządzenia Strategii Rozwoju jest Uchwała nr XI/91/2025 Rady Gminy Radziejowice z dnia 27.01.2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Strategii Rozwoju Gminy Radziejowice na lata 2025-2035 oraz określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii, w tym trybu konsultacji.
Uchwała stanowi załącznik nr 1 do Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.
2) opracowanie projektu Planu Ogólnego Gminy Radziejowice zwanego dalej Planem Ogólnym.
Podstawą do sporządzenia Planu Ogólnego jest Uchwała nr XI/92/2025 Rady Gminy Radziejowice z dnia 27.01.2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Radziejowice. Opracowania mają obejmować obszar całej gminy Radziejowice w jej granicach administracyjnych w oprogramowaniu geoinformatycznym.
Uchwała stanowi załącznik nr 2 do Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie głównego projektanta
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1-6ustawy Pzp oraz nie podlegają wykluczeniu z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2022 r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835);;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a. zdolności technicznej lub zawodowej
2. Wykonawca spełni warunki, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 lit. a. w zakresie zdolności technicznej i zawodowej w następujących okolicznościach:
1)Wykonawca zobowiązany jest wskazać, że na potrzeby realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 3 osobowym zespołem w tym:
a.osobą Głównego projektanta opracowującego projekt planu ogólnego, spełniającą co najmniej jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130, z późn. zm.) – zwanej dalej „ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym” oraz posiadającą doświadczenie w postaci wykonania co najmniej:
a)3 sztuk - opracowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego z których każdy osobno obejmował obszar o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha opublikowanych w dzienniku urzędowym województwa i obowiązujących (tj. dla których w postępowaniu nadzorczym wojewoda nie stwierdził nieważności).
Zamawiający informuje, iż doświadczenie głównego projektanta stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
b.członkiem zespołu spełniającym co najmniej jeden z warunków określonych w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
c.członkiem zespołu spełniającym wymagania, o których mowa w art. 74a ust.2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112, z późn.zm.) o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, odpowiednio na dzień składania ofert.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o których mowa w pkt 1 powyżej, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 4 do SWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale IX pkt 1 ppkt 1 i 2 SWZ, odpowiednio na dzień składania ofert, i stanowią dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 powyżej, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie to potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający będzie żądał następujących dokumentów:
1)wykazu osób (zgodnie z zał. nr 6 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia -Zał. nr.3 i 4 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w rozdziale IX pkt 6 SWZ.
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniami - zał. nr 3 i 4 do SWZ, także oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
5. Oferty składane wspólnie.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
1) W przypadku, o którym mowa powyżej w pkt 5, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo winno określać w szczególności:
a) przedmiot postępowania, którego dotyczy,
b) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
c) pełnomocnika,
d) zakres umocowania pełnomocnika.
3) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w pkt 5 zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.