BZP: Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01
10.03.2025
2025/BZP 00139203/01
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050001472
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kombatantów 4
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-110
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lech.net,pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lech.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-04449ccb-5b72-4936-b9f0-b34b2b7b5fb2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00139203
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-04449ccb-5b72-4936-b9f0-b34b2b7b5fb23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy e – Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz złożyć ofertę, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e – Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami znajduje się w Rozdziale 21 IDW (Tom I SWZ).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących Ofertę lub składanych wraz z Ofertą to 250 MB. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”. Wykonawca składa Ofertę za
pośrednictwem zakładki "Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików. Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany „Formularz ofertowy” w pierwszym polu („Wypełniony Formularz ofertowy”). W kolejnym polu („Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”) wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub składane wraz z ofertą – wykaz poszczególnych dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą został określony przez Zamawiającego w pkt 20.2. Rozdziału IDW (Tom I SWZ). Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Platformie e-Zamówienia. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@lech.net.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 RODO, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem danych osobowych zawartych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach składanych przez wykonawcę w
postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH”
Spółka z o.o. ,ul. Kombatantów 4, 15 – 110 Białystok, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy KRS
do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000097008 zwana dalej Administratorem;
2) administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych. Dane do kontaktu z inspektorem: iodo@lech.net.pl, adres korespondencyjny:
Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o., ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok;
3) dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pt. "Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01” NDZ.231.4.2025.BK
4) Dane mogą być przetwarzane na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 6 ust.1 lit. b RODO, art. 6 ust.1 lit. f RODO. Pełna
klauzula informacyjna została zamieszczona w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NDZ.231.4.2025.BK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie akredytowanej usługi: pobierania próbek i wykonania cyklu badań morfologii zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 dostarczanych na teren Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku, ul. Gen. W Andersa 40F, 15-113 Białystok (dalej: ZUOK w Białymstoku) i Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach, Hryniewicze, 16-061 Juchnowiec Kościelny (dalej: ZUOK w Hryniewiczach) wraz z przedłożeniem sprawozdań z powyższych badań, celem określenia ilości frakcji surowcowych (podział frakcji nadsitowej >80 mm na co najmniej 10 frakcji materiałowych) w badanym strumieniu odpadów w łącznej, maksymalnej ilości 82 próbek .
4.2.6.) Główny kod CPV: 90715000-2 - Usługi badania zanieczyszczenia
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
79723000-8 - Usługi analizy odpadów
71900000-7 - Usługi laboratoryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-01-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy tych zamówień będzie dotyczył powtórzenia podobnych usług, które są przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. wykonanie akredytowanej usługi: pobierania próbek i wykonania badań morfologii zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01w ilości do 46 próbek. Kolejne zamówienie zostanie udzielone na warunkach i zasadach dotyczących wykonania w/w usług określonych we Wzorze Umowy – Tom II SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął cenę oferty jako jedyne kryterium oceny ofert (waga 100 %, gdzie 1% = 1 pkt).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada certyfikat akredytacji laboratorium wydany przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA) lub inny certyfikat akredytacji równoważny, potwierdzający spełnianie normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 (lub jej nowszym wydaniem) w zakresie badań morfologii odpadów o kodzie 20 03 01
Przez certyfikat akredytacji równoważny, Zamawiający rozumie doku-ment wydany przez instytucję, która:
1. Jest krajową jednostką akredytującą w rozumieniu Rozporządzenia (WE) nr 765/2008 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającego zasady akredytacji i nadzoru rynku,
2. Jest sygnatariuszem jednego z uznanych międzynarodowych porozu-mień o wzajemnym uznawaniu akredytacji, tj.:
1) ILAC MRA (International Laboratory Accreditation Cooperation Mu-tual Recognition Arrangement),
2) IAF MLA (International Accreditation Forum Multilateral Recognition Arrangement),
3) EA MLA (European co-operation for Accreditation Multilateral Agreement).
3. Wydaje certyfikaty akredytacji potwierdzające zgodność z normą PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 (lub jej nowszym wydaniem).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415 ze zm.) Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych: -w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp odnośnie do zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
Wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 5 do IDW;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415 ze zm.) Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych: - celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
posiadanie certyfikatu akredytacji wydanego przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA) lub innego równoważnego certyfikatu akredytacji potwierdzającego spełnianie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 (lub normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 w nowszym wydaniu) wraz z zakresem akredytacji obejmującym badanie morfologii zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Warunkiem korzystania przez Wykonawcę z zasobów podmiotu udostępniającego zasoby jest spełnienie przez ten podmiot warunków udziału w postępowaniu, tj.:a) posiadanie certyfikatu akredytacji wydanego przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA) lub równoważnego certyfikatu akredytacji potwierdzającego spełnianie normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 (lub jej nowszego wydania) w zakresie badań morfologii odpadów komunalnych zmieszanych zgodnie z postanowieniami Rozdziału 14, pkt 14.1.4. ppkt 4), oraz
b) brak podstaw do wykluczenia z postępowania. Wymagania te określono w Rozdziale 13 SWZ oraz w Rozdziale 15, pkt 15.13.6 IDW (Tom I SWZ).
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani, na wezwanie złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w Rozdziale 15 Wykaz podmiotowych środków dowodowych, przy czym:
1) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w Rozdziale 15 pkt 15.2.1. IDW, składa każdy z Wykonawców oddzielnie;
2) dokumenty, o których mowa w pkt 15.2.2 składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale 14.1.4 IDW;
Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku, o którym mowa w pkt 15.5., Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do Oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do IDW.
ZASTRZEŻENIE dotyczące realizacji zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) lub podmioty udostępniające zasoby:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub powoływania się na zasoby podmiotów trzecich, Zamawiający wymaga, aby każdy wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby, który faktycznie realizuje akredytowaną usługę pobierania próbek i wykonania cyklu badań morfologii niesegregowanych, zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, posiadał certyfikat akredytacji laboratorium wydany przez PCA w zakresie badań morfologii odpadów komunalnych zmieszanych lub równoważny oraz nie podlegał wykluczeniu z postępowania.
2. Zamawiający dopuszcza, aby w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie lub korzystania z zasobów podmiotu trzeciego:
1) część akredytowanej usługi pobierania próbek i wykonywania badań morfologii odpadów mogła być realizowana przez jednego
z wykonawców lub podmiotów udostępniających zasoby,
2) pod warunkiem, że podział zakresu prac nie narusza jednolitości metodologii badań wynikającej z akredytacji,
3) oraz że wykonawca samodzielnie realizuje część zamówienia, zgodnie z wymaganiami art. 462 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Zamawiający nie dopuszcza, aby całość zamówienia była realizowana przez podmiot udostępniający zasoby – wykonawca może powierzyć wykonanie jedynie części zamówienia, zgodnie z art. 462 ust. 1 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Postanowienia dotyczące zmian umowy zawiera wzór umowy stanowiący Tom II SWZ, dostępny na stronie internetowejprowadzonego postępowania.