BZP: „Przeprowadzenie usługi szkolenia lotniczego spadochronowego, szybowcowego i samolotowego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie” SPRAWA NR 6/25/P
11.03.2025
2025/BZP 00141171/01
41. Baza Lotnictwa Szkolnego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Przeprowadzenie usługi szkolenia lotniczego spadochronowego, szybowcowego i samolotowego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie” SPRAWA NR 6/25/P
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przeprowadzenie usługi szkolenia lotniczego spadochronowego, szybowcowego i samolotowego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie” SPRAWA NR 6/25/P
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fced8cdc-3741-4676-b21b-899db4d6669e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00141171
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00100208/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Szkolenie szybowcowe, spadochronoowe i lotnicze dla uczniów OLL
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10733013.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Zakupowej platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/41blsz
Wykonawca składa ofertę z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1073301 (strona internetowa prowadzonego postępowania)
Pozostałe dokumenty oraz forma komunikacji (poza ofertą) można realizować za pośrednictwem powyższej platformy lub e-maila: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
Szczegóły – Rozdział 11 i 14 i 15 SWZ
Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń, pytań na w/w adres e-mail, ale
oferta musi wpłynąć na wskazaną Platformę Zakupową, a nie na pocztę elektroniczną.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie Ofertę oraz oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1073301
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej
platformazakupowa.pl (dane na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych), tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, włączona obsługa JavaScript,
zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wymagania te opisane zostały w instrukcji dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały także w Regulaminie platformazakupowa.pl, który jest uzupełnieniem wskazanej Instrukcji.
Formaty danych muszą być zgodne z określonymi Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip .7Z
Wśród formatów powszechnych a NIE występujących
w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
Do podpisania plików wykonawca może użyć:
a) kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne - podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
b) podpisu zaufanego (inaczej Profil Zaufany) – wielkość pliku nie może przekraczać 10 MB po podpisaniu dokumentu, dostępny format podpisu „xml”. Plik można podpisać na stronie: https://moj.gov.pl/nforms/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER
c) zaawansowanego podpisu elektronicznego z dowodu osobistego
– informacje na stronach: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty oraz https://www.gov.pl/web/e-dowod
Szczegóły w Rozdziale 11, 14 i 15 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:
3) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia 2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
4) W postępowaniu są przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia 2016/679. Dane te mogą dotyczyć w szczególności samego wykonawcy (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą), jego pełnomocnika (osoby fizycznej), jak też informacji o osobach, które w swojej ofercie wykonawca przedkłada celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia.
5) W postępowaniu i po zakończeniu postępowania do przetwarzania danych osobowych osób fizycznych stosuje się przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia 2016/679. 6) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie
ul. Brygady Pościgowej 5
08 – 521 Dęblin,
NIP: 506-011-18-75, REGON: 061456920,
kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
a) kontakt do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, e-mail: 41blsz.iod@ron.mil.pl;
b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: .: „Przeprowadzenie usługi szkolenia lotniczego spadochronowego, szybowcowego i lotniczego dla uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie” SPRAWA NR 6/25/P, prowadzonym w związku z art. 359 pkt. 2) ustawy Pzp (zamówienia na usługi społeczne i inne szczególne usługi) w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 1) ustawy Pzp, o wartości szacunkowej zamówienia mniejszej niż progi unijne,
c) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy Pzp – w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych
osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2
rozporządzenia 2016/679
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania
danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.- W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
Szczegółowy opis RODO w Rozdziale 23 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 6/25/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE I - teoretyczne i praktyczne szkolenie spadochronowe dla maksymalnie 48 (czterdziestu ośmiu) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie
(po ukończeniu przez nich II klasy 4-letniego liceum) zgodnie z programem szkolenia spadochronowego, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego składającego się z:
• szkolenia teoretycznego – w wymiarze 8 godzin (ośmiu godzin) - kończącego się wewnętrznym egzaminem oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia spadochronowego: teoria (teoretyczny kurs spadochronowy), uprawniającego do szkolenia praktycznego;
• szkolenia praktycznego – obejmującego 5 (pięć) skoków ze spadochronem metodą na linę desantową (od 800 - 1500 m AGL) zgodnie z zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego programem szkolenia;
• Szkolenie teoretyczne i praktyczne powinno odbyć się w 4 (czterech) grupach szkoleniowych (48 osób): I-12, II-12, III-12, IV-12 osób każda przez okres do 6 (sześciu) dni. W przypadku wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających przeprowadzenie szkolenia praktycznego w ciągu 5 (pięciu) dni, dopuszcza się możliwość wydłużenia trwania szkolenia praktycznego dla każdej z grup.
Szkolenie teoretyczne i praktyczne powinno zostać zrealizowane w terminie od dnia 27.06.2025 r. do dnia 31.07.2025 r.
Wykonawca w formularzu ofertowym będzie zobowiązany do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy.
Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia opisane w SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia, warunki i obowiązki umowne określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
4.1. ZADANIE I (teoretyczne i praktyczne szkolenie spadochronowe):
a) Załącznik Nr 1 do SWZ tj. formularz ofertowy;
b) Załącznik Nr 2a do SWZ tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania I;
c) Załącznik Nr 2b do SWZ tj. projektowane postanowienia umowy dla zadania I.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80412000-5 - Usługi szkół pilotażu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-27 do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ZADANIE I: teoretyczne i praktyczne szkolenie spadochronowe dla maksymalnie 48 (czterdziestu ośmiu) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie (po ukończeniu przez nich II klasy 4-letniego liceum) zgodnie z programem szkolenia spadochronowego, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego;
Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w zadaniu I Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
X - cena brutto oferty – waga 100%
X = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów) gdzie
X - ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn– najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto oferty ocenianej
Przez „cenę brutto oferty” zamawiający rozumie maksymalną wartość netto/brutto z formularza ofertowego stanowiącego załącznik Nr 1 do SWZ, Tabela Nr 1, kolumna 5. Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Wykonawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy dla danego zadania.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena brutto oferty” wynosi 100 punktów.
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Jako najkorzystniejszą w zadaniu I zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE II - teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe dla maksymalnie 21 (dwudziestu jeden) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie (po ukończeniu przez nich III klasy 4-letniego liceum) zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
Teoretyczne szkolenie szybowcowe należy zrealizować zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w wymiarze minimum 60 godzin lekcyjnych, przez ok. 9 dni. Teoretyczne szkolenie szybowcowe należy zakończyć wewnętrznym egzaminem oraz wystawieniem zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym, wymaganym do uzyskania licencji pilota szybowcowego SPL.
Szkolenie szybowcowe praktyczne obejmuje 5 (pięć) lotów samodzielnych szybowcem za wyciągarką i 5 (pięć) lotów samodzielnych szybowcem za samolotem tzn. w trakcie lotów samodzielnych uczeń znajduje się w kabinie szybowca sam bez instruktora lub innej osoby nadzorującej. Szkolenie szybowcowe dla każdego ucznia zostanie zrealizowane zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szkolenie szybowcowe praktyczne zostanie zrealizowane w okresie około 14 dni. Po zrealizowanym szkoleniu szybowcowym praktycznym Wykonawca wystawi zaświadczenia zgodnie ze wzorem zamieszonym w Rozporządzeniu Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 września 2013 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz. U.2021. poz. 1713 t.j.).
Szkolenie teoretyczne i praktyczne szybowcowe odbędzie się w okresie od podpisania umowy (jednak nie wcześniej niż od 01.07.2025 r. do 25.08.2025r.)
Wykonawca w formularzu ofertowym będzie zobowiązany do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy.
Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia opisane w SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia, warunki i obowiązki umowne określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
ZADANIE II (teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe):
a) Załącznik Nr 1 do SWZ tj. formularz ofertowy;
b) Załącznik Nr 3a do SWZ tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania II;
c) Załącznik Nr 3b do SWZ tj. projektowane postanowienia umowy dla zadania II.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80412000-5 - Usługi szkół pilotażu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-01 do 2025-08-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ZADANIE II: teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe dla maksymalnie 21 (dwudziestu jeden) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie (po ukończeniu przez nich III klasy 4-letniego liceum) zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w zadaniu II Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
X - cena brutto oferty – waga 100%
X = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów) gdzie
X - ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn– najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto oferty ocenianej
Przez „cenę brutto oferty” zamawiający rozumie maksymalną wartość netto/brutto z formularza ofertowego stanowiącego załącznik Nr 1 do SWZ, Tabela Nr 2, kolumna 5. Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Wykonawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy dla danego zadania.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena brutto oferty” wynosi 100 punktów.
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Jako najkorzystniejszą w zadaniu II zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE III - teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe maksymalnie 20 (dwudziestu) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie (po ukończeniu przez nich III klasy 4-letniego liceum) zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
Teoretyczne szkolenie szybowcowe należy zrealizować zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w wymiarze minimum 60 godzin lekcyjnych, przez ok. 9 dni. Teoretyczne szkolenie szybowcowe należy zakończyć wewnętrznym egzaminem oraz wystawieniem zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym, wymaganym do uzyskania licencji pilota szybowcowego SPL.
Szkolenie szybowcowe praktyczne obejmuje 5 (pięć) lotów samodzielnych szybowcem za wyciągarką i 5 (pięć) lotów samodzielnych szybowcem za samolotem tzn. w trakcie lotów samodzielnych uczeń znajduje się w kabinie szybowca sam bez instruktora lub innej osoby nadzorującej. Szkolenie szybowcowe dla każdego ucznia zostanie zrealizowane zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szkolenie szybowcowe praktyczne zostanie zrealizowane w okresie około 14 dni. Po zrealizowanym szkoleniu szybowcowym praktycznym Wykonawca wystawi zaświadczenia zgodnie ze wzorem zamieszonym w Rozporządzeniu Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 września 2013 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz. U.2021. poz. 1713 t.j.).
Szkolenie teoretyczne i praktyczne szybowcowe odbędzie się w okresie od podpisania umowy jednak nie wcześniej niż od 01.07.2025 r. do 25.08.2025r.
Wykonawca w formularzu ofertowym będzie zobowiązany do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy.
Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia opisane w SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia, warunki i obowiązki umowne określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
ZADANIE III (teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe):
a) Załącznik Nr 1 do SWZ tj. formularz ofertowy;
b) Załącznik Nr 3a do SWZ tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania III;
c) Załącznik Nr 3b do SWZ tj. projektowane postanowienia umowy dla zadania III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80412000-5 - Usługi szkół pilotażu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-01 do 2025-08-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: ZADANIE III: teoretyczne i praktyczne szkolenie szybowcowe dla maksymalnie 20 (dwudziestu) uczniów Ogólnokształcącego Liceum Lotniczego w Dęblinie (po ukończeniu przez nich III klasy 4-letniego liceum) zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) Wykonawcy, zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w zadaniu III Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
X - cena brutto oferty – waga 100%
X = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów) gdzie
X - ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn– najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto oferty ocenianej
Przez „cenę brutto oferty” zamawiający rozumie maksymalną wartość netto/brutto z formularza ofertowego stanowiącego załącznik Nr 1 do SWZ, Tabela Nr 3, kolumna 5. Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Wykonawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy dla danego zadania.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena brutto oferty” wynosi 100 punktów.
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Jako najkorzystniejszą w zadaniu III zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
ZADANIE IV – teoretyczne i praktyczne szkolenie samolotowe według programu szkolenia do uzyskania PPL(A) dla 20 (dwudziestu) uczniów klasy czwartej OLL - kandydatów do Lotniczej Akademii Wojskowej.
• Wykonawca przeprowadzi pełne szkolenie teoretyczne wg Programu Szkolenia do uzyskania PPL(A), zakończone uzyskaniem „Zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym wg programu PPL(A)” uprawniającego przystąpienie do egzaminu państwowego przed LKE ULC.
• Wykonawca przeprowadzi szkolenie praktyczne (50 godzin) na samolotach w zakresie do uzyskania warunków umożliwiających ubieganie się o licencję PPL(A) wg Programu Szkolenia zatwierdzonego przez ULC w ośrodku szkolenia lotniczego legitymującego się certyfikatem ATO, zakończone uzyskaniem „Zaświadczenia o ukończeniu praktycznego szkolenia samolotowego do licencji pilota samolotowego PPL(A)”.
• Ośrodek szkolenia praktycznego powinien posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie w szkoleniu praktycznym do Licencji PPL(A).
• Wykonawca przeprowadzi szkolenie praktyczne, po zakończeniu szkolenia teoretycznego uczniów OLL realizowane na lotnisku kontrolowanym (tzn. na którym zapewniana jest służba kontroli ruchu lotniczego) w dni wolne od nauki szkolnej oraz w dni nauki szkolnej po zajęciach dydaktycznych w godz. od 15.00 – do 20.00.
• Wykonawca poniesie koszty przewozu uczniów z siedziby szkoły na lotnisko i z lotniska do siedziby szkoły. Maksymalna odległość przewozu uczniów wynosi 130 km. Przewoźnik powinien posiadać obowiązujące uprawnienia do przewozu osób (licencję na przewóz osób i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika).
• Wykonawca szkolenia praktycznego zrealizuje lub zakończy szkolenie praktyczne przeszkoleniem na typie statku powietrznego DA20 DIAMOND w zakresie umożliwiającym kontynuację szkolenia praktycznego po rekrutacji uczniów OLL do LAW.
Kompleksowe szkolenie samolotowe zostanie zrealizowane najpóźniej do dnia 27.06.2025r.
Cena jednostkowa, przypadająca za zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia samolotowego teoretycznego i praktycznego do uzyskania licencji PPL(A) dla jednego ucznia powinna zawierać koszt:
• szkolenia teoretycznego 100 godz.
• szkolenia praktycznego 50 godz.
• koszty przewozu uczniów z siedziby szkoły na lotnisko i z lotniska do siedziby szkoły.
Wykonawca w formularzu ofertowym będzie zobowiązany do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy.
Cena oferty powinna obejmować wszystkie elementy cenotwórcze realizacji zamówienia opisane w SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia, warunki i obowiązki umowne określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:
ZADANIE IV (teoretyczne i praktyczne szkolenie samolotowe wg programu szkolenia do uzyskania PPL(A):
a) Załącznik Nr 1 do SWZ tj. formularz ofertowy;
b) Załącznik Nr 4a do SWZ tj. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania III;
c) Załącznik Nr 4b do SWZ tj. projektowane postanowienia umowy dla zadania III.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80412000-5 - Usługi szkół pilotażu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-27
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 4. ZADANIE IV: teoretyczne i praktyczne szkolenie samolotowe według programu szkolenia do uzyskania PPL(A) dla 20 (dwudziestu) uczniów klasy czwartej OLL - kandydatów do Lotniczej Akademii Wojskowej.
Wykonawca przeprowadzi pełne szkolenie teoretyczne wg Programu Szkolenia do uzyskania PPL(A), zakończone uzyskaniem „Zaświadczenia o ukończonym szkoleniu teoretycznym wg programu PPL(A)” uprawniającego przystąpienie do egzaminu państwowego przed LKE ULC.
Wykonawca przeprowadzi szkolenie praktyczne (50 godzin) na samolotach w zakresie do uzyskania warunków umożliwiających ubieganie się o licencję PPL(A) wg Programu Szkolenia zatwierdzonego przez ULC w ośrodku szkolenia lotniczego legitymującego się certyfikatem ATO, zakończone uzyskaniem „Zaświadczenia o ukończeniu praktycznego szkolenia samolotowego do licencji pilota samolotowego PPL(A)”.
Oceniane będą wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w zadaniu IV Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
X - cena brutto oferty – waga 100%
X = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów) gdzie
X - ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn– najniższa cena brutto spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto oferty ocenianej
Przez „cenę brutto oferty” zamawiający rozumie maksymalną wartość netto/brutto z formularza ofertowego stanowiącego załącznik Nr 1 do SWZ, Tabela Nr 4, kolumna 5. Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług. Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Wykonawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do podania łącznej ceny usługi i innych świadczeń, niezbędnych dla realizacji przedsięwzięcia zgodnie z wymaganiami zamawiającego oraz projektowanymi postanowienia umowy dla danego zadania.
Cena jednostkowa, przypadająca za zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia samolotowego teoretycznego i praktycznego do uzyskania licencji PPL(A) dla jednego ucznia powinna zawierać koszt:
• szkolenia teoretycznego 100 godz.
• szkolenia praktycznego 50 godz.
• koszty przewozu uczniów z siedziby szkoły na lotnisko i z lotniska do siedziby szkoły.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w kryterium „cena brutto oferty” wynosi 100 punktów.
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Jako najkorzystniejszą w zadaniu IV zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zadanie I-IV
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2.uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
ZADANIE I:
Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zostanie spełniony jeżeli Wykonawca jest wpisany do Rejestru Podmiotów Szkolących prowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego uprawniającego do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego (PJ) z uprawnieniem klasy wyszkolenia B – szkolenie metodą na linę (SL) zgodnie z ”Programem szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego (PJ) z uprawnieniem klasy wyszkolenia B– szkolenie metodą na linę (SL)”, uzgodnionym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
ZADANIE II:
Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zostanie spełniony jeżeli Wykonawca posiada ważny dokument tj.:
• „Certyfikat dla zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego” – certyfikat ATO (Approved Training Organizations) uprawniający do przeprowadzania szkolenia do licencji pilota szybowcowego – SPL wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
lub
• „Deklarację DTO (Declared Training Organisation) z nadanym numerem referencyjnym dla tej deklaracji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zezwalającą na prowadzenie szkolenia szybowcowego do licencji pilota szybowcowego SPL.
ZADANIE III:
Warunek posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zostanie spełniony jeżeli Wykonawca posiada ważny dokument tj.:
• „Certyfikat dla zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego” – certyfikat ATO (Approved Training Organizations) uprawniający do przeprowadzania szkolenia do licencji pilota szybowcowego – SPL wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
lub
• „Deklarację DTO (Declared Training Organisation) z nadanym numerem referencyjnym dla tej deklaracji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zezwalającą na prowadzenie szkolenia szybowcowego do licencji pilota szybowcowego SPL.
ZADANIE IV:
Warunek ten spełnią wykonawcy, którzy posiadają ważny dokument:
• „Certyfikat dla zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego” – certyfikat ATO (Approved Training Organizations) uprawniający do przeprowadzania szkolenia samolotowego do licencji pilota turystycznego – PPL(A) wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
lub
• „Deklarację DTO (Declared Training Organisation) z nadanym numerem referencyjnym dla tej deklaracji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zezwalającą na prowadzenie szkolenia samolotowego według programu szkolenia do uzyskania licencji PPL(A)
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zadanie I-IV
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
ZADANIE I:
Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony jeżeli:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał (tj. zakończył) a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej:
- jedną (1) usługę w zakresie szkolenia spadochronowego teoretycznego i praktycznego zgodnie z „Programem szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego (PJ z uprawnieniniem klasy wyszkolenia B – szkolenie metodą na linę (SL)” uzgodnionym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego na kwotę co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
- Wykonawca wykaże, że posiada w swoich zasobach kadrowych minimum dwóch instruktorów szkolenia spadochronowego posiadających ważne świadectwa kwalifikacji personelu lotniczego, w tym licencje z ważnymi uprawnieniami instruktora szkolenia spadochronowego metodą na linę INS(SL) wydane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego oraz minimum 3-letnie doświadczenie w pracy instruktorskiej.
ZADANIE II i ZADANIE III:
Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony jeżeli:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał (tj. zakończył) a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej:
- jedną (1) usługę w zakresie szkolenia teoretycznego i praktycznego szybowcowego zgodnie z „Programem szkolenia szybowcowego SPL” (Sailing Pilot Licence) uzgodnionym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego - na łączną kwotę już zrealizowanych usług minimum 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
-Wykonawca wykaże, że posiada w swoich zasobach kadrowych minimum dwóch instruktorów szkolenia szybowcowego posiadających ważną licencję załogi lotniczej wydaną przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, w tym licencję pilota szybowcowego – SPL z ważnymi uprawnieniami instruktora oraz min. 3-letnie doświadczenie w pracy instruktorskiej.
ZADANIE IV:
Wykonawca wykaże, że posiada w swoich zasobach kadrowych minimum trzech instruktorów szkolenia samolotowego posiadających ważną licencję zawodową CPL(A) lub APTL(A) z ważnym uprawnieniem FI(A) i ważnym uprawnieniem SEP(L) wydaną przez Urząd Lotnictwa Cywilnego z ważnymi uprawnieniami instruktora oraz posiadający min. 1000 godz. nalotu ogólnego na samolotach, w tym co najmniej 500 godz. nalotu w charakterze pilota instruktora.
Szczegółowy opis warunków udziału w postępowaniu zawarto w Rozdziale 5 i 10 SWZ .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
2.3.1. oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów , z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SWZ;
2.3.2. Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2.3.3. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji;
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
- art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy,
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 11a/11b do SWZ).
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) – dokumenty wymienione w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1., 2.3.2., 2.3.3., składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (partner konsorcjum/wspólnik spółki cywilnej).
4. W przypadku innego podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega, dokumenty wymienione w pkt. 2.3. ppkt. 2.3.1., 2.3.2., 2.3.3., Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów.
7. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 usta 1 ustawy Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość
i aktualność.
8. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. ws. podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, a także wymagania określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30.12. 2020 r. ws. sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Szczegółowy opis podmiotowych środków dowodowych zawarto w Rozdziale 10. SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1.1. W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej , o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający zażąda:
1.1.1. ZADANIE I:
• ważnego zaświadczenia o wpisie do Rejestru Podmiotów Szkolących wydanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego uprawniającego do przeprowadzenia szkolenia spadochronowego do świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego (PJ) z uprawnieniem klasy wyszkolenia B – szkolenie metodą na linę (SL) zgodnie z ”Programem szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego (PJ) z uprawnieniem klasy wyszkolenia B– szkolenie metodą na linę (SL)” , uzgodnionym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
1.1.2. ZADANIE II i ZADANIE III:
• ważnego „Certyfikatu dla zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego” – certyfikatu ATO (Approved Training Organizations) uprawniającego do przeprowadzania szkolenia do licencji pilota szybowcowego – SPL wydanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
lub
• „Deklaracji DTO (Declared Training Organisation) z nadanym numerem referencyjnym dla tej deklaracji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zezwalającej na prowadzenie szkolenia szybowcowego do licencji pilota szybowcowego SPL.
1.1.3. ZADANIE IV:
• ważnego „Certyfikatu dla zatwierdzonej organizacji szkolenia lotniczego” – certyfikat ATO (Approved Training Organizations) uprawniający do przeprowadzania szkolenia samolotowego do licencji pilota turystycznego – PPL(A) wydany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
lub
• „Deklarację DTO (Declared Training Organisation) z nadanym numerem referencyjnym dla tej deklaracji przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zezwalającą na prowadzenie szkolenia samolotowego według programu szkolenia do uzyskania licencji PPL(A)
1.2. W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda:
1.2.1. ZADANIE I:
-wykazu usług wykonanych, - Wzór wykazu usług stanowi załącznik Nr 8a do SWZ.
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, - wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 9a do SWZ.
1.2.2. ZADANIE II i ZADANIE III:
-wykazu usług wykonanych - Wzór wykazu usług stanowi załącznik Nr 8b do SWZ.
-wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, - wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 9b do SWZ.
ZADANIE IV:
1.2.3. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 9c do SWZ.
Szczegółowy opis - Rozdział 10 SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty następujące dokumenty:1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu Zał. nr 5a do SWZ
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Zał. nr 5c do SWZ
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia
b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – składają tylko Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Z oświadczenia musi wynikać, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – zał. nr 6 do SWZ
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt 1 i 2c, także:
a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zał. nr 5b do SWZ)
b) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające spełnianie warunków udziału tego podmiotu (zał. nr 5d do SWZ)
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp - załącznik Nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dotyczy wszystkich zadań:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, np. łącząc się w konsorcja lub spółki cywilne lub inną formę prawną.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w Rozdziale 6 SWZ.
3. Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego na zasadach określonych w SWZ.
4. Dokumenty składane przez członków konsorcjum czy wspólników spółki cywilnej, w tym oświadczenia muszą być podpisane przez wyznaczonego pełnomocnika lub osobę upoważnioną do reprezentowania danego podmiotu.
5. W toku postępowania wszelka korespondencja ze strony Zamawiającego będzie kierowana do pełnomocnika danego podmiotu ubiegającego się wspólnie o zamówienie.
6. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4), 8) ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
7. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są złożyć wraz z ofertą:
7.1. stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego;
7.2. oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – art. 117 ust. 4 ustawy PZP .
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego dokumenty wymienione w Rozdziale 10 w pkt. 1.5. - zobowiązani są złożyć oddzielnie dla każdej z firm.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Przyszłe zobowiązania wykonawcy związane z umową i jej realizacją są określone przepisami ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024r., poz. 1320 ze zm.) oraz przepisami Kodeksu Cywilnego.2. Zamawiający wymaga, aby wybrany w danym zadaniu wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik Nr 2b/3b/4b do SWZ.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartych umów
w przypadkach i na warunkach określonych w ogólnych warunków umowy (Załącznik 2b/3b/4b- § 11).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-20 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1073301
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-20 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia napodstawie:
• art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt. 8) ustawy Pzp;
• art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
Dodatkowe informacje:
8.1. Zamawiający nie przewiduje:
udzielania zaliczek na poczet realizacji zamówienia przez Wykonawcę;
zawarcia umowy ramowej;
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów;
wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej (art. 281 ust. 2 pkt. 17) ustawy Pzp);
zwrotu kosztów udziału w postępowaniu (art. 281 ust. 2 pkt. 14) ustawy Pzp);
rozliczeń w walutach obcych (art. 281 ust. 2 pkt. 13) ustawy Pzp);
możliwości udzielenia dotychczasowemu wykonawcy dodatkowych dostaw, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp (art. 281 ust. 2 pkt. 11) ustawy Pzp);
prowadzenia negocjacji;
8.2. Zamawiający nie dopuszcza:
możliwości składania ofert wariantowych (art. 281 ust. 2 pkt. 6 Pzp);
składania ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty (art. 281 ust. 2 pkt. 18 ustawy Pzp);
8.3. Zamawiający nie zastrzega:
obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia (art. 281 ust. 2 pkt. 15) ustawy Pzp);
możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy Pzp (art. 281 ust. 2 pkt. 9) ustawy Pzp);
8.4. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim;
8.5. Każdy Wykonawca może złożyć tylko po jednej ofercie;
8.6. Unieważnienie postępowania (fakultatywne): Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 256 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 310 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.