BZP: Zakup i dostawa roślin do nasadzeń na terenie Gminy Bytom wraz z roślinami cebulowymi - w pięciu zadaniach.
12.03.2025
2025/BZP 00141733/01
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa roślin do nasadzeń na terenie Gminy Bytom wraz z roślinami cebulowymi - w pięciu zadaniach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu
1.3.) Oddział zamawiającego: MZDIM Bytom
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240136989
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Smolenia 35
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa roślin do nasadzeń na terenie Gminy Bytom wraz z roślinami cebulowymi - w pięciu zadaniach.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-264ab9c6-d425-4085-a5c1-cc76908f7cc6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00141733
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035481/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa roślin cz.1 (rośliny jednoroczne oraz skrzynki UM)
1.2.7 Dostawa roślin cz.2 (rośliny cebulowe, okrywowe oraz krzewy)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mzdim-bytom.logintrade.net/zapytania_email,191669,6afbb7587feb93bdb19e4978e02e4090.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mzdim-bytom.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej:
1.1. Platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/;
Obsługę techniczną Platformy świadczy firma Logintrade S.A. W przypadku pytań dotyczących korzystania z Platformy lub ewentualnych problemów technicznych prosimy o kontakt: pn – pt. w godz. 8.00 – 16.00, tel. +48 71 787 35 34 lub e-mail: helpdesk@logintrade.net.
1.2. Poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl;
2. Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy.
3. Zgodnie z § 11 ust. 2 r.d.e. Zamawiający udostępnia poniżej informacje na temat specyfikacji, połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:
3.1. dopuszczalne przeglądarki internetowe: aktualne wersje
a) Internet Explorer
b) Google Chrome
c) Mozilla Firefox
d) Opera
3.2 pozostałe wymagania techniczne:
a) dostęp do sieci Internet
b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest-ajax
c) włączona obsługa JavaScript
d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
e) zainstalowany Acrobat Reader
f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java – Java SE Runtime Environment aktualna wersja
3.3. wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
b) Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
d) Kwalifikowane Centrum Certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
e) Certum Kwalifikowane EuroCert
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB. Większe pliki zaleca się skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nie przekroczenia w/w wielkości. Zamawiający informuje, że w oparciu o zapisy pkt 4 załącznika nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych, wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformacyjnych (t.j. Dz. U. 2024 poz. 773) nie dopuszcza się kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu kompresji RAR nie będzie możliwe jego złożenie za pomocą Platformy.
5. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
Zamawiający wskazuje jako format danych przesyłanych przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznych oświadczeń lub dokumentów format .pdf. Jednak Wykonawca może przygotować dokumenty i oświadczenia w każdym innym formacie określonym treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2019 poz. 2517).
6. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: czas zapisany jest w formacie YYYY MM-DD HH:MM:SS.
7. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet.
8. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
9. Komunikacja ustna dopuszczalna jest wyłącznie w toku negocjacji oraz w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana (wymagana jest pisemna notatka z rozmowy lub negocjacji).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DNP.260.10.2025.TP2.D
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 1 - zakup roślin jednorocznych w ilości
5150 szt.- zakres podstawowy i 5150 szt. - zakres opcjonalny
3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ ( dalej OPZ) oraz Projektowanych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
15. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie zakupu i dostawy roślin do nasadzeń – dotyczy Zadania 1, 2, 3, 5.16. Zamawiający przewiduje, że korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości sztuk sadzonek, w stosunku do zamówienia podstawowego.
17. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
18. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie dostaw i prac stanowiących przedmiot zamówienia, w terminie obowiązującym dla zakresu podstawowego, jednak nie później niż w terminie:
Zadanie 1: na 14 dni przed pierwszym dniem przewidywanych dostaw,
19. Realizacja dostaw w ramach prawa opcji może być zlecona w trakcie trwania umowy w całości lub w części równolegle do realizacji zakresu podstawowego. Zlecanie realizacji dostaw w ramach zakresu opcjonalnego może nastąpić po spełnieniu łącznie następujących przesłanek:
1) uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych, które może przeznaczyć na realizację prawa opcji,
2) w którymkolwiek z następujących przypadków polegających na konieczności zakupu dodatkowych roślin:
- w związku z ich obumieraniem lub pogorszeniem się stanu zdrowotnego roślin;
- w związku z koniecznością uzupełnienia nasadzeń wynikających z wypadami roślin lub ich kradzieżami;
- w związku z działaniami w ramach zakładania nowych rabat.
20. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z przedmiotowego prawa.
21. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy do dochodzenia względem niego odpowiedzialności z tytułu niewykonania umowy.
22. Ewentualne skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie polegało na przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z tego prawa ze zlecaniem realizacji dostaw i prac w ramach zakresu opcjonalnego realizacji zamówienia, na warunkach określonych w niniejszej umowie.
23. Realizacja dostaw w zakresie opcjonalnym będzie odbywać się w takiej samej formie i na takich samych zasadach, jak w zakresie podstawowym na warunkach określonych w niniejszej umowie,
24. Maksymalna wartość opcji została określona w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy.
25. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):
03121100-6 – żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium „CENA” w PLN:
znaczenie kryterium A – waga 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 2 - zakup krzewów w ilości
443 szt.- zakres podstawowy i 443 szt. - zakres opcjonalny
3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ ( dalej OPZ) oraz Projektowanych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
15. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie zakupu i dostawy roślin do nasadzeń – dotyczy Zadania 1, 2, 3, 5.16. Zamawiający przewiduje, że korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości sztuk sadzonek, w stosunku do zamówienia podstawowego.
17. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
18. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie dostaw i prac stanowiących przedmiot zamówienia, w terminie obowiązującym dla zakresu podstawowego, jednak nie później niż w terminie:
Zadanie 2: w terminie do dnia 15.05.2025 r.
19. Realizacja dostaw w ramach prawa opcji może być zlecona w trakcie trwania umowy w całości lub w części równolegle do realizacji zakresu podstawowego. Zlecanie realizacji dostaw w ramach zakresu opcjonalnego może nastąpić po spełnieniu łącznie następujących przesłanek:
1) uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych, które może przeznaczyć na realizację prawa opcji,
2) w którymkolwiek z następujących przypadków polegających na konieczności zakupu dodatkowych roślin:
- w związku z ich obumieraniem lub pogorszeniem się stanu zdrowotnego roślin;
- w związku z koniecznością uzupełnienia nasadzeń wynikających z wypadami roślin lub ich kradzieżami;
- w związku z działaniami w ramach zakładania nowych rabat.
20. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z przedmiotowego prawa.
21. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy do dochodzenia względem niego odpowiedzialności z tytułu niewykonania umowy.
22. Ewentualne skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie polegało na przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z tego prawa ze zlecaniem realizacji dostaw i prac w ramach zakresu opcjonalnego realizacji zamówienia, na warunkach określonych w niniejszej umowie.
23. Realizacja dostaw w zakresie opcjonalnym będzie odbywać się w takiej samej formie i na takich samych zasadach, jak w zakresie podstawowym na warunkach określonych w niniejszej umowie,
24. Maksymalna wartość opcji została określona w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy.
25. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):
03121100-6 – żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-02 do 2025-06-16
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium „CENA” w PLN:
znaczenie kryterium A – waga 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 3 - zakup bylin i roślin okrywowych w ilości
660 szt.- zakres podstawowy i 660 szt. - zakres opcjonalny
3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ ( dalej OPZ) oraz Projektowanych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
15. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie zakupu i dostawy roślin do nasadzeń – dotyczy Zadania 1, 2, 3, 5.16. Zamawiający przewiduje, że korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości sztuk sadzonek, w stosunku do zamówienia podstawowego.
17. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
18. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie dostaw i prac stanowiących przedmiot zamówienia, w terminie obowiązującym dla zakresu podstawowego, jednak nie później niż w terminie:
Zadanie 3: w terminie do dnia 30.04.2025r.
19. Realizacja dostaw w ramach prawa opcji może być zlecona w trakcie trwania umowy w całości lub w części równolegle do realizacji zakresu podstawowego. Zlecanie realizacji dostaw w ramach zakresu opcjonalnego może nastąpić po spełnieniu łącznie następujących przesłanek:
1) uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych, które może przeznaczyć na realizację prawa opcji,
2) w którymkolwiek z następujących przypadków polegających na konieczności zakupu dodatkowych roślin:
- w związku z ich obumieraniem lub pogorszeniem się stanu zdrowotnego roślin;
- w związku z koniecznością uzupełnienia nasadzeń wynikających z wypadami roślin lub ich kradzieżami;
- w związku z działaniami w ramach zakładania nowych rabat.
20. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z przedmiotowego prawa.
21. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy do dochodzenia względem niego odpowiedzialności z tytułu niewykonania umowy.
22. Ewentualne skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie polegało na przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z tego prawa ze zlecaniem realizacji dostaw i prac w ramach zakresu opcjonalnego realizacji zamówienia, na warunkach określonych w niniejszej umowie.
23. Realizacja dostaw w zakresie opcjonalnym będzie odbywać się w takiej samej formie i na takich samych zasadach, jak w zakresie podstawowym na warunkach określonych w niniejszej umowie,
24. Maksymalna wartość opcji została określona w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy.
25. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):
03121100-6 – żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-15 do 2025-05-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium „CENA” w PLN:
znaczenie kryterium A – waga 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 4 - zakup kwiatów wraz z nasadzeniem w donicach
1260 szt.- zakres podstawowy
3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ ( dalej OPZ) oraz Projektowanych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-05-15 do 2025-05-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium „CENA” w PLN:
znaczenie kryterium A – waga 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie 5 - zakup roślin cebulowych w ilości
15500 szt.- zakres podstawowy i 15500 szt. - zakres opcjonalny
3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ ( dalej OPZ) oraz Projektowanych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 03121100-6 - Żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
15. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie zakupu i dostawy roślin do nasadzeń – dotyczy Zadania 1, 2, 3, 5.16. Zamawiający przewiduje, że korzystanie z opcji będzie polegało na zwiększeniu ilości sztuk sadzonek, w stosunku do zamówienia podstawowego.
17. Skorzystanie z prawa opcji nie stanowi zmiany umowy.
18. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie dostaw i prac stanowiących przedmiot zamówienia, w terminie obowiązującym dla zakresu podstawowego, jednak nie później niż w terminie:
Zadanie 5: opcji w terminie do dnia 01.09.2025 r.
19. Realizacja dostaw w ramach prawa opcji może być zlecona w trakcie trwania umowy w całości lub w części równolegle do realizacji zakresu podstawowego. Zlecanie realizacji dostaw w ramach zakresu opcjonalnego może nastąpić po spełnieniu łącznie następujących przesłanek:
1) uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych, które może przeznaczyć na realizację prawa opcji,
2) w którymkolwiek z następujących przypadków polegających na konieczności zakupu dodatkowych roślin:
- w związku z ich obumieraniem lub pogorszeniem się stanu zdrowotnego roślin;
- w związku z koniecznością uzupełnienia nasadzeń wynikających z wypadami roślin lub ich kradzieżami;
- w związku z działaniami w ramach zakładania nowych rabat.
20. Wykonawcy nie przysługuje prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie prawa opcji, jeżeli Zamawiający nie skorzysta z przedmiotowego prawa.
21. Nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie wymaga podania przyczyny i nie stanowi podstawy do dochodzenia względem niego odpowiedzialności z tytułu niewykonania umowy.
22. Ewentualne skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji będzie polegało na przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z tego prawa ze zlecaniem realizacji dostaw i prac w ramach zakresu opcjonalnego realizacji zamówienia, na warunkach określonych w niniejszej umowie.
23. Realizacja dostaw w zakresie opcjonalnym będzie odbywać się w takiej samej formie i na takich samych zasadach, jak w zakresie podstawowym na warunkach określonych w niniejszej umowie,
24. Maksymalna wartość opcji została określona w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy.
25. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):
03121100-6 – żywe rośliny, bulwy, korzenie, sadzonki i rozsady
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-15 do 2025-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium „CENA” w PLN:
znaczenie kryterium A – waga 100% (100 pkt)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
7. Do oferty należy dołączyć:7.1. Formularz oferty zgodnie z Załącznikiem nr 3a do SWZ.
7.2. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
7.3. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7.4. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeśli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot jest wpisany do w/w rejestrów.
7.5 Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Załącznik nr 3b do SWZ w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku wspólnego ubiegania się
o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepoleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
7.6.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia o spełnianiu warunków stanowi Załącznik nr 3b do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7.7.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy p.z.p., z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3c do SWZ).
7.8. Zobowiązanie, o którym mowa w art. 118 ust. 4 p.z.p., w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3d do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków do 4000 Zamawiający informuje, że rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisano w § 9 projektowanych postanowień umowy - Załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://mzdim-bytom.logintrade.net/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-20 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Część 5 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
6. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w następujących terminach:Zadanie 1:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w następującym terminie:
1) w zakresie podstawowym w terminie do 7 miesięcy od zawarcia umowy (z zastrzeżeniem, że umowę uznaje się również za wykonaną z chwilą wyczerpania środków finansowych, określonych w § 6 ust. 1 pkt 1 umowy,
2) w zakresie opcjonalnym (w przypadku jego uruchomienia): od daty złożenia oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji do dnia wskazanego w tym oświadczeniu, jednak nie później niż terminie na 14 dni przed pierwszym dniem przewidywanych dostaw,
Zamawiający przewiduje dostawy:
termin dostawy pelargonii rabatowych w ilości 100 sztuk 25.04-30.04.2025r.
termin dostawy reszty sadzonek 15.05-23.05.2025r.
termin dostawy chryzantem 03.11-07.11.2025r.
Zadanie 2:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w następującym terminie (termin dostawy):
1) w zakresie podstawowym w terminie od 02.06.2025 r. do 16.06.2025r.
2) w zakresie opcjonalnym (w przypadku jego uruchomienia): od 02.06.2025 r. do 16.06.2025r. Zamawiający może złożyć oświadczenie w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w terminie do dnia 15.05.2025 r.
Zadanie 3:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w następującym terminie (termin dostawy):
1) w zakresie podstawowym w terminie od 15.05.2025r. do 30.05.2025r.
2) w zakresie opcjonalnym (w przypadku jego uruchomienia): od 15.05.2025r. do 30.05.2025r.
Zamawiający może złożyć oświadczenie w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w terminie do dnia 30.04.2025r.
Zadanie 4:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w terminie od 15.05.2025r. do 23.05.2025r.
Zadanie 5:
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w następującym terminie (termin dostawy):
1) w zakresie podstawowym w terminie od 15.09.2025r. do 30.09.2025r.
2) w zakresie opcjonalnym (w przypadku jego uruchomienia): od 15.09.2025 r. do 30.09.2025r.
Zamawiający może złożyć oświadczenie w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w terminie do dnia 01.09.2025 r.