BZP: Kompleksowa organizacja wspólnego stoiska informacyjno-promocyjnego MRiRW, ARiMR, KOWR, KRUS podczas 5 plenerowych imprez targowych
12.03.2025
2025/BZP 00143494/01
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa organizacja wspólnego stoiska informacyjno-promocyjnego MRiRW, ARiMR, KOWR, KRUS podczas 5 plenerowych imprez targowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000063880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wspólna 30
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-930
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@minrol.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/rolnictwo
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Rolnictwo, rozwój wsi, rynki rolne, rybołówstwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa organizacja wspólnego stoiska informacyjno-promocyjnego MRiRW, ARiMR, KOWR, KRUS podczas 5 plenerowych imprez targowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0ee924a-691f-419d-bc73-c8c21a89d39f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00143494
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Plan Strategiczny Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://minrol.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://minrol.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z Rozdziałem XI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BA.zp.23.1.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowa organizacja wspólnego stoiska informacyjno-promocyjnego MRiRW, ARiMR, KOWR, KRUS podczas 5 plenerowych imprez targowych
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa organizacja wspólnego stoiska informacyjno-promocyjnego MRiRW, ARiMR, KOWR, KRUS podczas 5 plenerowych
imprez targowych, w tym:
- wykonanie zabudowy stoiska wraz z niezbędnymi przyłączami,
- zapewnienie kart wstępu na targi,
- wykonanie usług technicznych,
- zapewnienie wyposażenia,
- zapewnienie ubezpieczenia OC stoiska,
- demontaż stoiska niezwłocznie po zakończeniu targów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79956000-0 - Usługi w zakresie organizacji targów i wystaw
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79956000-0 - Usługi w zakresie organizacji targów i wystaw
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-09-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XVI SWZ - Kryteria oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalność projektu zabudowy powierzchni wystawienniczej
4.3.6.) Waga: 35
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Estetyka i walory wizualne zabudowy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
− Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
− Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
− Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków udziału w postępowaniu;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
− Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 3 usługi obejmujące swoim zakresem co
najmniej wykonanie zabudowy stoiska, w tym co najmniej 2 usługi
dotyczyły wykonania zabudowy stoiska w plenerze, a wartość tych usług nie była mniejsza niż 150 000,00 zł brutto każda.
2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, wobec których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp;
2) art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp;
3) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp;
4) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
5) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp;
6) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp;
7) art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
8) art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp;
9) art. 109 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp;
10) art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp;
11) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
3. Szczegóły dotyczące warunków udziału w postępowaniu zostały określone w Rozdziale VII SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (dotyczy Wykonawców / Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) / art. 125 ust. 5 (dotyczy podmiotu na którego zdolności lub sytuacji polegać będzie Wykonawca) ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w przepisach art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 8-10 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Projekt graficzny zabudowy wspólnego stoiska wystawienniczego.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. Oświadczenie, o którym mowa powyżej, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia z postępowania na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu, składane jest przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (członek Konsorcjum, wspólnik w spółce cywilnej). W przypadku polegania na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby, oświadczenie składa także podmiot udostępniający zasoby.
2) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, wynikające z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy).
3) oświadczenie Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, stanowiące Załącznik nr 6 i 6a do SWZ.
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
- sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 7 do SWZ (jeżeli dotyczy).
5) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawcy lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum, spółka cywilna), tj.:
- do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo,
- do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
Z treści dokumentu potwierdzającego uprawnienie do występowania w roli pełnomocnika (np. umowa spółki, pełnomocnictwo) musi wynikać, do której z ww. czynności powołano pełnomocnika. Dokument musi identyfikować wykonawcę, którego reprezentuje pełnomocnik lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, jak również wskazywać ustanowionego pełnomocnika.
Ww. dokument należy złożyć w formie dokumentu sporządzonego w postaci elektronicznej, który należy przekazać w formie elektronicznego oryginału opatrzonego kwalifikowanym podpisem lub odwzorowania cyfrowego dokumentu wystawionego w postaci papierowej, którego oryginał został opatrzony własnoręcznym podpisem mocodawców. Cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu powinno zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w przypadku, gdy Wykonawca zastrzega określone informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);
7) projekt graficzny zabudowy wspólnego stoiska wystawienniczego (przedmiotowy środek dowodowy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z Rozdziałem IX SWZ - Oferta wspólna.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Niedopuszczalne są zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem zmian przewidzianych przez Zamawiającego we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz dopuszczonych przepisami ustawy Pzp.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne