BZP: Dostawy pieczywa, świeżych wyrobów piekarskich oraz innych przedmiotów zamówienia.
23.04.2025
2025/BZP 00201232/01
Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawy pieczywa, świeżych wyrobów piekarskich oraz innych przedmiotów zamówienia.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690724114
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szopena 2
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-055
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@szpital.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szpital.rzeszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawy pieczywa, świeżych wyrobów piekarskich oraz innych przedmiotów zamówienia.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-02f8eff9-65a7-4c56-bf65-b2d5ea302534
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00201232
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044041/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.29 Dostawy pieczywa, i innych wyrobów piekarskich,
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/usk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/usk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez System zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem. Szczegóły opisano w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły Klauzuli informacyjnej z art. 13 RODO zastosowanej przez zamawiającego w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego opisano w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Postępowanie nr 24, ZP.261.8-Z.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy pieczywa, świeżych wyrobów piekarskich oraz innych przedmiotów zamówienia dla Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie, wyszczególnione w częściach, a w tym: Pieczywo, świeże wyroby piekarskie, oraz inne przedmioty.
2. Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia, szacunkową ilość oraz wymagania przedstawia: Formularz cenowo – ofertowy do Części nr 1 (Załącznik nr 1 do SWZ), będący integralną częścią SWZ. Informacje w zakresie zasad realizacji dostaw zawiera Załącznik nr 8 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowo-ofertowym, będącym integralną częścią SWZ przez okres 12 miesięcy.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert równoważnych.
5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
1) Planowana dostawa przedmiotów zamówienia: – przez 12 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu obowiązywania umowy w przypadku nie zrealizowania w okresie umowy całości przedmiotu umowy wskutek realizacji niższych zamówień. Zmiana umowy wymaga aneksu, z tym, że Zamawiający jednostronnie zawiadamia Wykonawcę o proponowanym przedłużeniu umowy przed upływem terminu, na jaki została ona zawarta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15811100-7 - Chleb
15811000-6 - Pieczywo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z opcji (zamówienia opcjonalnego 30%), o którym mowa w art. 31 ust. 1 i art. 441 ust. 1 ustawy Pzp na zasadach i trybie opisanym poniżej:1) Zamawiający może z opisanego w SWZ prawa opcji skorzystać w całości lub w części wielokrotnie w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i zakup dodatkowej ilości przedmiotu zamówienia będzie leżał w interesie Zamawiającego oraz wynikał z jego bieżących potrzeb, jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji (30% zgodnie z Formularzem cenowo-ofertowym dla Części nr 1);
2) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nie skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego, jak również Wykonawca nie może domagać się jego realizacji;
3) Rozpoczynając korzystanie z prawa opcji Zamawiający złoży zamówienie wraz z oświadczeniem, że będzie korzystał z prawa opcji. Wzór powyższego oświadczenia stanowi Załącznik nr 11 do SWZ. Brak powyższego oświadczenia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego,
4) W momencie złożenia oświadczenia o skorzystaniu z opcji następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu dostaw; zakres dostaw będzie określany w zamówieniach składanych na bieżąco po przesłaniu oświadczenia o korzystaniu z prawa opcji;
5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy, za wyjątkiem sytuacji opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego,
6) Wykonawca ma obowiązek zrealizowania dostaw w zakresie opcji w terminie obowiązywania umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności za realizację przedmiotów zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy pieczywa, świeżych wyrobów piekarskich oraz innych przedmiotów zamówienia dla Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie, wyszczególnione w częściach, a w tym: Pieczywo, świeże wyroby piekarskie, oraz inne przedmioty.
2. Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia, szacunkową ilość oraz wymagania przedstawia: Formularz cenowo – ofertowy do Części nr 2 (Załącznik nr 1 do SWZ), będący integralną częścią SWZ. Informacje w zakresie zasad realizacji dostaw zawiera Załącznik nr 8 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowo-ofertowym, będącym integralną częścią SWZ przez okres 12 miesięcy.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert równoważnych.
5. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
1) Planowana dostawa przedmiotów zamówienia: – przez 12 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy.
2) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu obowiązywania umowy w przypadku nie zrealizowania w okresie umowy całości przedmiotu umowy wskutek realizacji niższych zamówień. Zmiana umowy wymaga aneksu, z tym, że Zamawiający jednostronnie zawiadamia Wykonawcę o proponowanym przedłużeniu umowy przed upływem terminu, na jaki została ona zawarta.
4.2.6.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15811100-7 - Chleb
15811000-6 - Pieczywo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z opcji (zamówienia opcjonalnego 30%), o którym mowa w art. 31 ust. 1 i art. 441 ust. 1 ustawy Pzp na zasadach i trybie opisanym poniżej:1) Zamawiający może z opisanego w SWZ prawa opcji skorzystać w całości lub w części wielokrotnie w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i zakup dodatkowej ilości przedmiotu zamówienia będzie leżał w interesie Zamawiającego oraz wynikał z jego bieżących potrzeb, jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji (30% zgodnie z Formularzem cenowo-ofertowym dla Części nr 2);
2) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nie skorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego, jak również Wykonawca nie może domagać się jego realizacji;
3) Rozpoczynając korzystanie z prawa opcji Zamawiający złoży zamówienie wraz z oświadczeniem, że będzie korzystał z prawa opcji. Wzór powyższego oświadczenia stanowi Załącznik nr 11 do SWZ. Brak powyższego oświadczenia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego,
4) W momencie złożenia oświadczenia o skorzystaniu z opcji następuje zaciągnięcie przez Zamawiającego zobowiązania finansowego w wysokości wynikającej z zakresu dostaw; zakres dostaw będzie określany w zamówieniach składanych na bieżąco po przesłaniu oświadczenia o korzystaniu z prawa opcji;
5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega również, że ceny jednostkowe objęte opcją będą identyczne, jak w zamówieniu podstawowym oraz niezmienne w całym okresie realizacji umowy, za wyjątkiem sytuacji opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego,
6) Wykonawca ma obowiązek zrealizowania dostaw w zakresie opcji w terminie obowiązywania umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności za realizację przedmiotów zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj posiadają: dokument/zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, wystawionych przez właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego lub państwowego granicznego inspektora sanitarnego w sprawie rejestracji i/lub zatwierdzenia zakładu na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U.2023 poz. 1448).5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia, potwierdzających brak wykluczenia, opisano w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu opisano w SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykaz wymaganych przedmiotowych środków dowodowych opisano w SWZ.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykaz wymaganych przedmiotowych środków dowodowych, które podlegają uzupełnieniu, opisano w SWZ.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów, opisano w SWZ.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia opisano w SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Do umów o zamówienie publiczne stosuje się przepisy DZIAŁU VII Pzp - UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I JEJ WYKONANIE. Zamawiający przedstawia projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówieniapublicznego – jako Załącznik nr 8 do SWZ w oparciu o który zostanie zawarta umowa. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.