BZP: "Przebudowa 3 szt. progów w km 3+228, 3+773 i 4+927 rzeki Kamienicy m. Nowy Sącz, woj. małopolskie – studium wykonalności"
24.04.2025
2025/BZP 00203974/01
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Przebudowa 3 szt. progów w km 3+228, 3+773 i 4+927 rzeki Kamienicy m. Nowy Sącz, woj. małopolskie – studium wykonalności"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa 3 szt. progów w km 3+228, 3+773 i 4+927 rzeki Kamienicy m. Nowy Sącz, woj. małopolskie – studium wykonalności"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84d41440-e56a-4c0f-921c-1d894171e9cd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00203974
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112251/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.38 Przebudowa 3 szt. progów w km 3+228, 3+773 i 4+927 rzeki Kamienicy m. Nowy Sącz, woj. Małopolskie - dokumentacja projektowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
FUNDUSZE EUROPIEJSKIE NA INFRASTRUKTURĘ, KLIMAT, ŚRODOWISKO 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r22490,quotPrzebudowa-3-szt-progow-w-km-3228-3773-i-4927-rzeki-Kamienicy-m-Nowy-Sacz-wo.html?sid=64a71e9dd8bd76f8a3638334515018c93.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w
niniejszej specyfikacji warunków zamówienia – zwanej dalej „SWZ” – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą”
Bezpośredni adres postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r22490,quotPrzebudowa-3-szt-progow-w-km-3228-3773-i-4927-rzeki-Kamienicy-m-Nowy-Sacz-wo.html?sid=64a71e9dd8bd76f8a3638334515018c9
2. Korzystanie z platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w
zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie
4. Korzystanie z platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w
zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
5. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: : 1. Dokumenty związane z
postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
2. Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem
z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”),
Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
3. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych
razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
4. Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
5. Zamawiający informuje, że adres e-mail: Magdalena.Hajdecka@wody.gov.pl wskazany w ogłoszeniu o zamówieniu, służy jedynie
do przesyłania ogłoszeń i otrzymywania informacji zwrotnej z Biuletynu Zamówień Publicznych. Nie jest to adres do komunikacji z
Wykonawcami.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
7. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę
za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych
odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów
dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz
rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz
innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
8. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
• w sprawach proceduralnych:
Magdalena Hajdecka e-mail: Magdalena.Hajdecka@wody.gov.pl
Celem skomunikowania się z Zamawiającym, Wykonawca korzysta z Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem:
https://www.przetargi.wody.gov.pl
9. Postępowanie o udzieleniu zamówienia jest prowadzone w języku polskim
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy
ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania K.ROZ.2710.130.2024 prowadzonym na podstawie
przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty,którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia,
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r.Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): h) posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności
protokołu oraz jego załączników); na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego); prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają
Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO
i) nie przysługuje Państwu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec
przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: K.ROZ.2710.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa 3 szt. progów w km 3+228, 3+773 i 4+927 rzeki Kamienicy m. Nowy Sącz, woj. Małopolskie- studium wykonalności tj.: opracowanie studium wykonalności dla wybranych z koncepcji i rekomendowanych do realizacji rozwiązań technicznych oraz opracowanie materiałów do wniosku o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027) w ramach działania FENX.02.04 Adaptacja do zmian klimatu zapobieganie klęskom i katastrofom, typ projektu: Renaturyzacja przekształconych cieków wodnych i obszarów od wód zależnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 cena brutto – waga 60 %
Punkty przyznawane za kryterium ceny będą liczone według następującego wzoru:
Cena oferty najtańszej
C= -------------------------------------- x 100 x 0,6%
Cena oferty badanej
Cena brutto oferty najtańszej dot. wyłącznie ofert ważnych i niepodlegających odrzuceniu.
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać w tym kryterium wynosi 60 pkt.
2.2 „Doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia funkcji autora studium wykonalności” – waga kryterium 40 %
Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad wymagane doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia w/w funkcji w następujący sposób:
- w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji autora studium wykonała w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postepowaniu, co najmniej 3 studium wykonalności dla prac związanych z gospodarką wodną o wartości wynoszącej minimum 30 000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) każde - zamawiający przyzna 20 pkt.
- w przypadku wykazania, że osoba skierowana do pełnienia funkcji autora studium wykonała w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postepowaniu, co najmniej 4 studium wykonalności dla prac związanych z gospodarką wodną o wartości wynoszącej minimum 30 000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) każde - zamawiający przyzna 40 pkt.
Maksymalna liczba punktów jaką można uzyskać w tym kryterium wynosi 40 pkt.
2.3 Łączna ilość punktów zostanie przyznana wg. poniższego wzoru:
P = C + DP
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „cena brutto”,
DP – liczba punktów w kryterium „doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia funkcji autora studium wykonalności”
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%=1 punkt.
Uwaga!
• Wykazane doświadczenie musi dotyczyć zadań zakończonych do dnia upływu terminu składania ofert.
• Jeżeli Wykonawca nie wpisze do formularza oferty doświadczenia osoby skierowanej do pełnienia funkcji Projektanta, Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada minimalne wymagane doświadczenie, tj. wykonał co najmniej 2 dokumentacje projektowe, i co za tym idzie otrzyma 0 pkt..
• Jeżeli w Formularzu oferty Wykonawca nie poda danych osoby skierowanej do realizacji zamówienia oraz informacji na temat jej doświadczenia zawodowego, albo poda któregokolwiek z tych elementów osobno (tzn. tylko dane osobowe bez wykazania doświadczenia lub wskazanie samego doświadczenia bez podania imienia i nazwiska), jego oferta otrzyma w tym kryterium 0 punktów. Zamawiający uzna wówczas, że Wykonawca deklaruje realizację zamówienia przy udziale osoby posiadającej minimalne wymagane doświadczenie.
• Jeżeli w wyniku weryfikacji podmiotowej Wykonawcy dojdzie do zmiany osoby realizującej zamówienie podanej w wykazie osób w stosunku do osoby wskazanej w Formularzu oferty, nowa osoba będzie brana pod uwagę jedynie w odniesieniu do potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, a nie w odniesieniu do kryteriów oceny ofert. W takiej sytuacji Zamawiający przyzna ofercie 0 punktów w niniejszym kryterium i dokona aktualizacji rankingu ofert.
3. Punktacja przyznana ofertom w kryterium oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze (kryterium ceny), a jeśli dodatkowo zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia funkcji autora studium wykonalności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna za spełniony warunek zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi (wraz z dowodami, że zostały wykonane należycie) polegające na wykonaniu studium wykonalności dla prac związanych z gospodarka wodną, o wartości usługi nie mniejszej niż 30 000,00 PLN brutto każda; W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku, Wykonawca złoży wypełniony Załącznik nr 4 do SWZ „Wykaz zrealizowanych usług” wraz z załączonymi dowodami;
b) na potrzeby realizacji zamówienia będzie dysponował osobą/osobami posiadającymi odpowiednie doświadczenie, to jest minimum 1 osobą, która była autorem/współautorem minimum 2 studium wykonalności dla prac związanych z gospodarką wodną o wartości wynoszącej minimum 30 000,00 zł brutto każde, wykonanych w okresie ostatnich 7 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu. W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku, Wykonawca złoży wypełniony Załącznik nr 5 do SWZ „Wykaz osób” wraz z załączonymi dowodami
Zamawiający przyzna punkty za dodatkowe ponad określone w rozdziale doświadczenie osoby skierowanej do pełnienia funkcji osoby odpowiedzialnej za wykonanie studium określonego przedmiotem niniejszego zamówienia.