BZP: Dostawa ścianek przeciwpowodziowych
28.05.2025
2025/BZP 00252399/01
MIASTO OŚWIĘCIM
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa ścianek przeciwpowodziowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO OŚWIĘCIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181787
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zaborska 2
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 33 84 66 222, +48 33 84 66 223
1.5.8.) Numer faksu: +48 33 842 91 99
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.oswiecim.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.oswiecim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa ścianek przeciwpowodziowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc20fe68-c425-4e4e-b217-a43269f3bfe2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00252399
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00042199/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup z dostawą ścianek przeciwpowodziowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dc20fe68-c425-4e4e-b217-a43269f3bfe23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w Specyfikacji warunków
zamówienia (SWZ).
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) i we wzorze umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) i we wzorze umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia, do wykonania którego zobowiązany będzie Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, jest dostawa ścianek przeciwpowodziowych, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia, tj. między innymi we wzorze umowy i w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „OPZ”), na warunkach i zasadach określonych przez Zamawiającego.
2) Celem zamówienia jest nabycie przez Zamawiającego mobilnej bariery przeciwpowodziowej wielokrotnego użytku o łącznej długości 240 m (+/- 1m), przeznaczonej do postawienia na podłożu utwardzonym, w celu ochrony terenów przed naporem wody powodziowej o wysokości do 1 m.
3) Przedmiotem zamówienia jest dostawa 266 sztuk ścianek przeciwpowodziowych NOAQ – BW102 lub równoważnych, o parametrach zgodnych z wymaganiami określonymi w OPZ.
4) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne względem produktu, o którym mowa w pkt 3, o standardach, parametrach jakościowych i cechach użytkowych na poziomie nie niższym niż standardy, parametry jakościowe i cechy użytkowe rozwiązania wskazanego w pkt 3.
5) Wykonawca, oferując produkt równoważny względem wskazanego przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane produkty spełniają warunki równoważności i gwarantują osiągnięcie przez Zamawiającego celu zamówienia, o którym mowa w pkt 2.
6) Wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację Zamawiającego potwierdzającą równoważność proponowanych rozwiązań względem rozwiązań określonych przez Zamawiającego.
7) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a) zakup ścianek przeciwpowodziowych w skrzyniach transportowych wraz z ich dostawą do miejsca na terenie Oświęcimia wskazanego przez Zamawiającego,
b) udzielenie osobom wskazanym przez Zamawiającego instruktażu obsługi, montażu oraz konserwacji ścianek,
c) realizację obowiązków wynikających z udzielonej Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi.
8) Ścianki przeciwpowodziowe i wszelkie inne produkty wchodzące w skład przedmiotu zamówienia muszą być kompletne, sprawne, fabrycznie nowe, w żaden sposób wcześniej nie używane, nieodnawiane oraz niepowystawowe.
9) Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego, warunki realizacji zamówienia, odbioru i rozliczenia, warunki gwarancji i rękojmi określone zostały w załączonych do SWZ:
a) OPZ,
b) wzorze umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
4.2.6.) Główny kod CPV: 35113300-2 - Instalacje bezpieczeństwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające
44212382-0 - Tamy przeciwpowodziowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ)
1. Kryteria oceny oferty:
1) Nazwa kryterium: cena ofertowa brutto
a) waga kryterium: 60 %
b) maksymalna ilość punktów przewidziana dla tego kryterium: 60 pkt
2) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości dla komponentów z tworzywa PE (min. 10 lat)
a) waga kryterium: 30 %
b) maksymalna ilość punktów przewidziana dla danego kryterium: 30 pkt
3) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości dla uszczelek (min. 2 lata)
a) waga kryterium: 10 %
b) maksymalna ilość punktów przewidziana dla danego kryterium: 10 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości dla komponentów z tworzywa PE
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości dla uszczelek
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ)
1.Zamawiający wezwie
wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia
wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, potwierdzających brak podstaw wykluczenia
z postępowania, tj.: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, chyba, że dokument taki Zamawiający może uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych.
2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 3, jeżeli może je uzyskać za
pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych środków.
3. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo
informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego
likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność
gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury
przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio
oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której
dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed
organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
3) Dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ)1. W celu potwierdzenia, że przedmiot oferty wykonawcy spełnia wymagania Zamawiającego, wykonawca złoży wraz z ofertą Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) ze wskazaniem w tym dokumencie parametrów oferowanych produktów zgodnie z zakresem informacji wymaganym przez Zamawiającego w OPZ.
2. Dopuszcza się złożenie, zamiast lub w uzupełnieniu OPZ, kart informacyjnych, katalogowych lub innych dokumentów określających parametry oferowanych produktów zgodnie z zakresem informacji wymaganym przez Zamawiającego w OPZ.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość sprawdzenia zgodności oferowanych produktów z wymogami Zamawiającego wykorzystując w tym celu wszelkie dostępne środki, w tym między innymi informacje dostępne w sieci internet. Pozyskane w ten sposób informacje równoważne są przedmiotowym środkom dowodowym złożonym przez wykonawcę.
4. Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
5. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
4. Jeżeli wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania (dotyczy wszystkich przedmiotowych środków dowodowych)5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw dowykluczenia z postępowania na podstawie przepisu art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Opisane w Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ)6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Opisane w wzorze umowy1. Dopuszczalne są zmiany postanowień Umowy w przypadku:
1) zmiany co do przedmiotu lub zakresu Umowy,
2) zmiany co do sposobu lub warunków wykonania Umowy,
3) zaakceptowanej przez Zamawiającego realizacji Umowy w sposób równoważny,
4) bonifikaty cenowej udzielonej Zamawiającemu, np. z tytułu rabatów w związku z akcjami promocyjnymi prowadzonych w odniesieniu do produktów objętych Umową,
5) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na Umowę, w tym np. zmiany stawki VAT,
6) niemożliwych wcześniej do przewidzenia zdarzeń losowych lub działań osób trzecich, które nie są konsekwencją winy Wykonawcy,
7) zaistnienie niezawinionej przez Wykonawcę okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożnością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej pierwotnymi postanowieniami,
8) zaistnienia okoliczności zależnej od Zamawiającego, w tym opóźnienia procedury udzielenia zamówienia publicznego, w wyniku którego Umowa jest zawierana,
9) opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
10) zmian przewidzianych przepisami ustawy Pzp lub zapisami Umowy innych niż określone w pkt 1‑9.