BZP: “Budowa budynku wielorodzinnego w Nowym Mieście Lubawskim”.
29.05.2025
2025/BZP 00255031/01
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN - Warmia i Mazury Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
“Budowa budynku wielorodzinnego w Nowym Mieście Lubawskim”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN - Warmia i Mazury Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 522253748
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratusz 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztynek
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-015
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@simkzn-wm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://simkzn-wm.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
“Budowa budynku wielorodzinnego w Nowym Mieście Lubawskim”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7333bb7a-fcb9-4dfc-9f10-05b4d09dc2b3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00255031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/sim_warmiaimazury/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/sim_warmiaimazury/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie dokumentów, oświadczeń, wniosków, zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy Zakupowej i formularza na stronie platformazakupowa.pl.
2. W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku nie działania Platformy Zakupowej, Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej (e-mail: biuro@simkzn-wm.pl).
3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
Kierowane do wszystkich Wykonawców informacje dotyczące odpowiedzi na zapytania, zmiany SWZ, w tym zmiany terminu składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie Zakupowej. Korespondencję, której adresatem jest konkretny Wykonawca, Zamawiający będzie przekazywał temu Wykonawcy w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy
Zakupowej, z zastrzeżeniem pkt 2.
4. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.
z 2020 r., poz. 2452).
5. Zgodnie z art. 67 ustawy, Zamawiający informuje, że wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
6. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy Zakupowej, określone w Regulaminie Platformy Zakupowej oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy Zakupowej przestrzegać postanowień tego regulaminu.
7. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 20 MB w .pdf .doc .docx .jpg .txt, ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
8. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę Zakupową.
9. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie przez Platformę Zakupową. Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana.
3.3. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia z
dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.2. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SIM KZN - Warmia i Mazury Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynku, Ratusz 1, 11-015 Olsztynek, REGON: 522253748, NIP: 739-396-93-96;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych możliwy jest pod adresem e-mail: iod@simkzn-wm.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: “Budowa budynku wielorodzinnego w Nowym Mieście Lubawskim” oznaczonego numerem postępowania P2025/10 prowadzonym na podstawie Pzp;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
h) posiada Pani/Pan:
▪ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy);
▪ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
▪ na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
▪ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
i) nie przysługuje Państwu:
▪ w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
▪ prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
▪ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Szczegółowy opis znajduje się w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P2025/10
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku wielorodzinnego w Nowym Mieście Lubawskim przy ulicy Lipowej/Broniewskiego na działce o numerze ewidencyjnym 602/13 obręb 0014 Nowe Miasto Lubawskie w formule „zaprojektuj i wybuduj” wraz z projektem przebudowy sieci elektroenergetycznej, zagospodarowaniem terenu, nasadzeniami, naziemnym parkingiem, zbiornikiem retencyjnym na wody opadowe, murami oporowymi, wykonaniem zjazdu z ul. Broniewskiego oraz usunięciem kolizji sieci elektroenergetycznej i wykonaniem nowych przyłączy do projektowanych budynków zgodnie z obowiązującymi przepisami i uzyskaniem wymaganych uzgodnień i pozwoleń.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8, 8a i 8b.
4.1.2. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach niniejszego zamówienia do ujęcia w wycenie i zrealizowania robót, usług i dostaw wynikających z programu funkcjonalno użytkowego wraz
z załącznikami, w tym w szczególności projektów, oraz pozostałych dokumentów stanowiących załącznik nr: 8, 8a, 8b do SWZ. Niedopuszczalnym jest wybiórcze traktowanie któregokolwiek
z elementów w/w dokumentacji służącej do opisu przedmiotu zamówienia, które są integralną częścią całej dokumentacji.
Wykonany obiekt, będący przedmiotem zamówienia, na koniec inwestycji będzie musiał uzyskać świadectwo energetyczne (z raportem z badania termowizyjnego) efektywności energetycznej EP [kWh/m2 x rok] ≤ 52 (mniejszy lub równy). Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.1.3. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia prac w uzgodnieniu z Zamawiającym w sposób bezpieczny, jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i użytkowników sąsiednich działek, w obrębie których prowadzone będą roboty, umożliwiający swobodne korzystanie z terenów przylegających do terenu, na którym realizowane będzie zamówienie.
4.2. Zakres zamówienia realizowany w formule “Zaprojektuj i wybuduj” musi obejmować (ze strony Wykonawcy) w szczególności:
Faza projektowa obejmuje opracowanie: Analizy rzeczowo–finansowej i uzupełnienie będącej w posiadaniu Zamawiającego dokumentacji (załączniki do PFU, stanowiącego zał. nr 8 do SWZ) o dokumenty niezbędne do właściwej realizacji robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym w szczególności opracowanie projektów technicznych (we wszystkich branżach) oraz uzyskanie wszelkich zgód, opinii, uzgodnień oraz innych dokumentów niezbędnych dla przeprowadzenia inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganych m.in. dla potwierdzenia zgodności z regułą DNSH, opracowanie dokumentacji wraz z pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem o którym mowa w umowie będącej zał. nr 8b (poza płatnością za przebudowę o której mowa w par. 6 ust. 1 tamże) - zgodnie z postanowieniami załączonego PFU wraz z załącznikami oraz postanowieniami Umowy. Dokumentacja powinna być zgodna z projektem architektoniczno – budowlanym oraz projektem zagospodarowania terenu objętych decyzją Starosty Nowomiejskiego o pozwoleniu na budowę nr 278/2023 z dnia 18.10.2023 r. Szczegółowe wymagania i zakres dokumentacji, którą należy sporządzić w ramach niniejszego zamówienia określono w rozdziale 2 pkt 2.3 i 2.4 Programu funkcjonalno użytkowego (PFU) będącego załącznikiem nr 8 do SWZ.
Faza robót budowlanych - która obejmuje m.in.:
a) Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanego i zatwierdzonego przez Zamawiającego projektu zagospodarowania terenu, architektoniczno - budowlanego, projektów technicznych, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę, „Harmonogramem rzeczowo – finansowym robót budowlanych”, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i SWZ oraz postanowieniami umowy.
b) Wykonanie ekspertyz, badań, analiz i opinii, niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia.
c) Wykonanie prób, regulacji - w tym zgodnych z formułą DNSH - zasady nieczynienia znaczącej szkody środowisku (do no significant harm) min.:
- Scenariusz obiektu budowlanego wg normy PN-EN 15978
− Audyt przedrozbiórkowy (jeśli projekt budowlany tego wymaga),
− Wykaz odpadów i Plan segregacji odpadów,
− Wykaz działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i zanieczyszczeń,
− Deklaracje właściwości użytkowych lub krajowe deklaracje właściwości użytkowych lub inne dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych właściwości przez wyroby budowlane (dla wyrobów związanych z wodą lub zawierających substancje niebezpieczne).
− Świadectwo charakterystyki energetycznej
- Uzyskanie wskaźnika rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną max. do Ep < 52 kWh/m2 rok,
d) Wykonanie robót budowlanych wynikających z SWZ w tym w szczególności z załączników nr 8 do SWZ z uwzględnieniem wyjaśnień i zmian dokonanych przez Zamawiającego (m.in. wyjaśnienia Zamawiającego dot. zmian zakresu robót wykończeniowych - zał. nr 8a wchodzący w skład załącznika nr 8).
e) Zapewnienie kierownictwa budowy i poszczególnych kierowników robót (jeśli konieczne) oraz osób posiadających odpowiednią wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje oraz uprawnienia do projektowania niezbędne do sporządzania projektów o których mowa w PFU.
f) Zabezpieczenie i oznakowanie (we własnym zakresie i na własny koszt) prowadzonych robót oraz dbałość o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania zadania.
g) Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu instrukcji eksploatacji, obsługi urządzeń oraz pozostałych dokumentów dotyczących realizowanej inwestycji.
Szczegółowy opis znajduje się w SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71325000-2 - Usługi projektowania fundamentów
71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych
71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71354000-4 - Usługi sporządzania map
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45237000-7 - Roboty budowlane w zakresie scen
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45233140-2 - Roboty drogowe
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45261220-2 - Malowanie dachów i inne roboty dotyczące okładzin
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45262330-3 - Roboty w zakresie naprawy betonu
45262522-6 - Roboty murarskie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45317200-4 - Instalowanie transformatorów elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7. polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych i jest to zgodne z zamówieniem podstawowym, a jego wartość nie przekroczy 20% wartości wynagrodzenia ustalonego dla zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 16.1. Sposób oceny ofert: Ocenie będą podlegały oferty niepodlegające odrzuceniu.
16.2. Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert:
16.3. Stosowane kryteria oceny ofert:
16.3.1. Kryterium 1
16.3.1.1.) Rodzaj kryterium: cena
16.3.1.2.) Nazwa kryterium: cena za realizację zamówienia
16.3.1.3.) Waga: 70%
Kc = A/B x 70% x 100
gdzie: A - najniższa cena oferty (brutto) spośród złożonych ofert [zł],
B - cena oferty (brutto) oferty ocenianej [zł],
Kc - liczba uzyskanych punktów w kryterium cena [pkt].
16.3.2. Kryterium 2
16.3.2.1.) Rodzaj kryterium: jakościowe
16.3.2.2.) Nazwa kryterium: skrócenie terminu wykonania zamówienia.
16.3.2.3.) Waga: 20%
Ktw = 0 pkt., gdy Wykonawca zadeklaruje w ofercie termin wykonania do 24 miesięcy
Ktw = 5 pkt., gdy Wykonawca zadeklaruje w ofercie termin wykonania do 23 miesięcy
Ktw = 10 pkt., gdy Wykonawca zadeklaruje w ofercie termin wykonania do 22 miesięcy
Ktw = 20 pkt. (max. ilość), gdy Wykonawca zadeklaruje w ofercie termin wykonania do 21 miesięcy
Ktw - ilość punktów przyznana danej ofercie w kryterium skrócenie terminu wykonania zamówienia [pkt].
Jeżeli Wykonawca w złożonej ofercie zadeklaruje termin dłuższy niż 24 miesięcy, jego oferta będzie odrzucona jako niezgodna z SWZ. W przypadku Wykonawcy, który w formularzu oferty nie wskaże terminu wykonania, Zamawiający uzna, że Wykonawca podtrzymuje maksymalny termin wykonania tj. do 24 miesięcy. Jeżeli Wykonawca w formularzu oferty wskaże termin krótszy niż 21 miesięcy, Zamawiający przyjmie do oceny ofert najkrótszy wynikający z SWZ termin wykonania tj. do 21 miesięcy i taki zostanie uwzględniony także w umowie.
16.3.3. Kryterium 3
16.3.3.1.) Rodzaj kryterium: jakościowe
16.3.3.2.) Nazwa kryterium: najdłuższy okres rękojmi/gwarancji .
16.3.3.3.) Waga: 10%
KG=GB/GM x 10 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KG - ilość punktów przyznanych Wykonawcy
GB – okres rękojmi/gwarancji w ofercie badanej (w przeliczeniu na miesiące)
GM – najdłuższy okres rękojmi/gwarancji (w przeliczeniu na miesiące) spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu.
Okres rękojmi/gwarancji wykonania nie może być krótszy niż 60 miesięcy. Ocenie będzie podlegał wydłużony termin rękojmi/gwarancji powyżej 60 miesięcy (za podtrzymanie 60 miesięcznego okresu rękojmi/gwarancji Wykonawca nie otrzyma dodatkowych punktów w kryterium rękojmia). Jeżeli Wykonawca w formularzu oferty nie wskaże okresu rękojmi/gwarancji, Zamawiający uzna, iż Wykonawca podtrzymuje termin rękojmi/gwarancji określony w SWZ, jako minimalny i otrzyma 0 punktów w kryterium rękojmia.
MAKSYMALNY okres rękojmi/gwarancji uwzględniony do oceny ofert wynosi 96 miesięcy. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres rękojmi/gwarancji dłuższy niż 96 miesięcy do oceny ofert zostanie przyjęty okres 96 miesięcy i taki zostanie uwzględniony także w umowie.
Łączna punktacja zostanie wyliczona jako suma punktów zdobytych przez Wykonawcę w poszczególnych kryteriach (Kc + Ktw+KG)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: skrócenie terminu wykonania
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: najdłuższy okres rękojmi/gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożą wraz z ofertą oświadczenia, a wskazany Wykonawca na żądanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane w SWZ dokumenty w zakresie:1) spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
2) niepodlegania wykluczeniu.
9.2. Oświadczenia, o których mowa w pkt 9.1. należy złożyć w formie oświadczeń stanowiących Załączniki nr 3 do SWZ.
Oświadczenia te dla podmiotów składających ofertę wspólnie oraz podmiotów udostępniających zasoby składane są oddzielnie dla każdego z tych podmiotów. Oświadczenia wraz z ofertą składane są w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9.3. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki dotyczące:
9.3.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu.
9.3.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada opłaconą polisę ubezpieczenia OC, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia co najmniej 5.000 000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych 00/100 ).
9.3.3. zdolności technicznej lub zawodowej:
9.3.3.1. warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SWZ), że:
- w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej dwie dokumentacje projektowe/projekty architektoniczno - budowlane/ projekty wykonawcze budynku (lub zespołu budynków) mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania zbiorowego lub użyteczności publicznej z czego minimum jedną o wartości minimum 50 000 zł brutto w ramach jednego kontraktu z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi projektowe zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie w formie referencji bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, potwierdzające, że usługi projektowe zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone.
-w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty:
- co najmniej dwie budowy/przebudowy/rozbudowy budynku (lub zespołu budynków) mieszkalnego wielorodzinnego, zamieszkania zbiorowego z czego minimum jedną o wartości minimum 5.000.000 zł brutto w ramach jednego kontraktu z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zostały wykonane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, potwierdzające że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej.
9.3.3.2. warunek dotyczący zdolności organizacyjnej i technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ, a następnie potwierdzi to (na wezwanie Zamawiającego) wykazem zgodnie z Załącznikiem nr 6b do SWZ, iż dysponuje:
1) zespołem projektowym składającym się co najmniej z następujących osób:
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności telekomunikacyjnej i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego,
- minimum jedna osoba legitymująca się uprawnieniami budowlanymi do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego.
2) osobami/osobą, które pełnić będą funkcję kierownika budowy/ robót posiadające określone przepisami ustawy Prawo budowlane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
- konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia tej funkcji w przedmiotowym zamówieniu, z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i będąca członkiem odpowiedniej izby samorządu zawodowego. lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia tej funkcji w przedmiotowym zamówieniu, z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia tej funkcji w przedmiotowym zamówieniu, z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego
- telekomunikacyjnej lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia tej funkcji w przedmiotowym zamówieniu, z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego
- drogowej lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do pełnienia tej funkcji w przedmiotowym zamówieniu, z przynależnością do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wykonawca w pierwszej kolejności dokonuje potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia o treści zgodnej z załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.5.1. oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 7);
12.5.2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 12.5.1 - 12.5.2 dotyczącego tych podmiotów, potwierdzającego, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełniania warunku, o którym mowa w ust 9.3.2 - opłacona polisa ubezpieczeniowa.
12.3.2. W celu wykazania spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 9.3.3.1. - wykaz robót/usług, stanowiący Załącznik nr 6a do SWZ; do wykazu robót/usług należy dołączyć dowody określające czy wskazane roboty/usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
12.3.3. W celu wykazania spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 9.3.3.2. - wykaz osób, stanowiący Załącznik nr 6b do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).10.2. Wadium musi być wniesione najpóźniej w dniu otwarcia ofert przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.:
a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN - Warmia i Mazury Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Ratusz 1, 11-015 Olsztynek
39 1130 1189 0025 0170 2320 0001 w Banku Gospodarstwa Krajowego z oznaczeniem numeru i nazwy postępowania.
Wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia w określonej w niniejszym rozdziale wysokości i na wskazany rachunek.
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
Z treści przelewu lub poręczenia albo gwarancji musi jednoznacznie wynikać, do jakiego postępowania (nazwa i numer referencyjny) wadium jest wnoszone. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
13.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp.) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:13.2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
13.3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu oferty.
13.4. Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej), z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
13.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
13.6. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną wynagrodzenie należne Wykonawcy wpłacane będzie na konto podmiotu zwanego Liderem, wskazanego wspólnie przez podmioty występujące jako Wykonawca.