BZP: Wykonanie nasadzeń krzewów i roślin cebulowych przy Kanale Bródnowskim w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - projekt z BO pn. „Relaks nad wodą – zielona rewitalizacja terenów nad kanałami na Zaciszu”
25.06.2025
2025/BZP 00293060/01
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Targówek
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie nasadzeń krzewów i roślin cebulowych przy Kanale Bródnowskim w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - projekt z BO pn. „Relaks nad wodą – zielona rewitalizacja terenów nad kanałami na Zaciszu”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Targówek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ludwika Kondratowicza 20
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-983
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: targowek.zzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.targowek.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie nasadzeń krzewów i roślin cebulowych przy Kanale Bródnowskim w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - projekt z BO pn. „Relaks nad wodą – zielona rewitalizacja terenów nad kanałami na Zaciszu”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b714942-3be2-4350-ab75-ba2aa3dd4c50
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293060
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00000661/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Realizacja zadania z budżetu obywatelskiego pn. "Relaks nad wodą - zielona rewitalizacja terenów nad kanałami na Zaciszu" w Dzielnicy Targówek w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisane w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisane w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisane w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: P-43/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 135567,75 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: realizacja prac polegających na wykonaniu nasadzeń krzewów
i roślin cebulowych na terenach położonych przy Kanale Bródnowskim, w tym na skwerach zlokalizowanych bezpośrednio przy kanale w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy, w ramach projektu
z Budżetu Obywatelskiego pn. „Relaks nad wodą – zielona rewitalizacja terenów nad kanałami
na Zaciszu”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) przygotowanie terenu pod nasadzenia krzewów;
2) posadzenie krzewów;
3) mulczowanie korą rabat z krzewami;
4) posadzenie roślin cebulowych;
5) oznaczenie wykonanych rabat z krzewami i roślinami cebulowymi z logo z budżetu obywatelskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
90500000-2 - Usługi związane z odpadami
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 105 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jedno zamówienie w zakresie urządzania terenów zieleni o wartości nie mniejszej niż
80 000,00 zł brutto.
b) skieruje do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za świadczenie usług pełniącą funkcję kierownika prac posiadającą:
- wykształcenie wyższe kierunkowe – ogrodnictwo, architektura krajobrazu, leśnictwo, rolnictwo;
- co najmniej 3-letnie doświadczenie przy kierowaniu pracami przy pielęgnacji zieleni, utrzymaniu
i urządzaniu terenów zieleni;
- ukończony kurs/szkolenie na Inspektora Nadzorów Terenów Zieleni.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, rodzaju, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane zgodnie z warunkiem określonym w Dziale VI ust. 1 lit. a) SWZ – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;
2) dowodów określające czy te usługi zostały należycie wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyny niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług i pełniącą funkcję kierownika wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z warunkiem określonym w Dziale VI ust. 1 lit. b) SWZ –
wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ,
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) wypełnienie zdefiniowanego przez Zamawiającego w systemie Formularza oferty;2) zestawienie usług, stanowiące załącznik nr 2 do SWZ, który po wypełnieniu przez Wykonawcę stanowić będzie formularz cenowy będący integralną częścią oferty;
3) oświadczenie wykonawcy stanowiące potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania - załącznik nr 9 do SWZ;
4) oświadczenie wykonawcy stanowiące potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu - załącznik nr 6 do SWZ;
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, załączenie do oferty oświadczeń, o których mowa w pkt. 3) i 4) dotyczących każdego podmiotu;
6) w przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, załączenie do oferty oświadczeń, o których mowa w pkt. 3) i 4) dotyczących każdego podmiotu wraz z zobowiązaniem każdego podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby (tj. jaki rodzaj zasobu jest udostępniony),
b) sposób wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
c) zakres i okres udziału podmiotu udostępniającego przy wykonywaniu zamówienia,
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (czy podmiot będzie brał udział w wykonywaniu zamówienia);
7) w przypadku, gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym wykonawcy, dokument (np. pełnomocnictwa) potwierdzający, że oferta została złożona przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy;
8) w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa – dokument zawierający dowody, o którym mowa w ust. 6 SWZ;
9) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia – oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy stanowiące załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy).2) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany postanowień Umowy1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 1 PZP, przewiduje się możliwość dokonania zmian postanowień Umowy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa ogłoszonych po dniu zawarcia Umowy, w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy – zmianie może ulec sposób realizacji Umowy, termin jej wykonania lub wysokość wynagrodzenia;
2) zaistnienia, po zawarciu Umowy przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne:
a) o charakterze niezależnym od stron,
b) którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy,
c) którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
d) której nie można przypisać drugiej stronie;
Za siłę wyższą warunkującą zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, epidemie, zamieszki, strajki, stany wyjątkowe, wojenne, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych (anomalie pogodowe), nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia - zmianie może ulec sposób realizacji Umowy, termin jej wykonania lub wysokość wynagrodzenia
2. Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawców. W sytuacji, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, polegał na zasobach innych podmiotów, które następnie brały udział w realizacji zamówienia jako podwykonawcy, w przypadku ich zmiany niezbędne jest wykazanie przez nowego podwykonawcę spełnienia warunku w zakresie nie mniejszym niż wykazany na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Zamawiający dopuszcza rezygnację Wykonawcy z Podwykonawcy. W sytuacji, gdy Wykonawca, wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu, polegał na zasobach innych podmiotów, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż samodzielnie spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy