BZP: Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim
25.06.2025
2025/BZP 00293364/01
POWIAT TOMASZOWSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: POWIAT TOMASZOWSKI
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648451
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. św. Antoniego 41
1.4.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
1.4.3.) Kod pocztowy: 97-200
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiat-tomaszowski.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat-tomaszowski.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00293364
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-06-25
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00269802
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Mazowieckim” poprzez pełne zaprojektowanie i kompleksową budowę budynku Branżowego Centrum Umiejętności wraz z
zagospodarowaniem terenu i uzyskaniem decyzji administracyjnych, w tym ostatecznej decyzji o pozwoleniu na
użytkowanie.
4.2. Na przedmiot zamówienia składa się:
1) Opracowanie pełnej Dokumentacji Projektowej dla całej inwestycji zgodnie z PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
2) Budowa budynku nowego zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
3) Wykonanie robót budowlanych w istniejącym budynku H szkoły
w zakresie niezbędnym dla połączenia z nowym obiektem zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
4) Zagospodarowanie terenu zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
5) Dostawę i montaż pierwszego wyposażenia nowego budynku zgodnie
z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
6) Wyposażenie obiektu w elementy identyfikacji wizualnej zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
w szczególności: logo wewnętrzne i zewnętrzne, tablice informacyjne i przydrzwiowe, piktogramy, plany tyflograficzne,
pylon.
7) Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
a) Zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przez wszystkich projektantów oraz wypełniania przez nich pozostałych
obowiązków zgodnie z ustawą Prawo budowlane i niniejszą umowa,
b) Ustanowienie i zapewnienie wykonywania obowiązków kierownika budowy w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy Prawo
budowlane oraz branżowych kierowników robót.
c) Opracowanie wszelkich niezbędnych dokumentów, uzyskanie wszelkich niezbędnych: stanowisk, opinii, decyzji,
ekspertyz, etc., w celu doprowadzenia całej inwestycji do użytkowania i uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz z
uzyskaniem w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (decyzja z klauzulą ostateczności).
d) Opracowanie i przekazanie Zmawiającemu dokumentacji powykonawczej – 2 kpl + wersja elektroniczna.
e) Na każdym etapie projektowania i budowy Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim Wykonawca
ma obowiązek zapewnić zgodność z dokumentem Zgodność przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w
tym realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zasadą „nie czyń znaczącej szkody”- zasadą DNSH PODRĘCZNIK DLA BENEFICJENTA",
f) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania obiektu w pełni dostosowanego dla osób
niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami – wg obowiązujących przepisów, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o
zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności art. 6 – Wykonawca musi wypełnić zapisy
zawarte w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności
Wykonawca spełni minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (o których
mowa w art. 6 ww. ustawy). W przypadku stwierdzenia braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, należy odnieść się do zapisów
zawartych w art. 7 ww. ustawy,
g) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z Wytycznymi Technicznymi DNSH, w szczególności budowa nowych
budynków musi być zgodna ze standardem budynków o niemal zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie w
sprawie charakterystyki energetycznej – co Wykonawca niniejszym gwarantuje, że wypełni i uzyska/osiągnie.
h) wykonanie zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną , w tym
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
i) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z „Wytycznymi Technicznymi dotyczącymi stosowania zasady „nie czyń
poważnych szkód” na podstawie rozporządzenia ustanawiającego Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
2021/C 58/01”;
j) budynek Branżowego Centrum Umiejętności oddawany do użytkowania musi spełniać standardy budynków o niemal
zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE z dnia 19 maja 2010 r. w
sprawie charakterystyki energetycznej budynków – co wykonawca niniejszym gwarantuje i oświadcza, że uzyska/osiągnie.
UWAGA
Zamawiający dopuszcza technologię modułową pod warunkiem, że zaproponowana i zastosowana przez Wykonawcę
technologia modułowa nie wpłynie na jakość i funkcjonalność obiektu, a także technologia modułowa (po posadowieniu) i
obiekt, który w jej wyniku powstanie, nie będą mieć charakteru mobilnego.
4.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa
Program funkcjonalno-użytkowy wraz z aktualizacją
(dalej zwany również: „PFU”) wraz z załącznikami oraz Projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ, a w zakresie
wykonywanych robót opracowana dokumentacja projektowa.
Po zmianie:
Utworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim” poprzez pełne zaprojektowanie i kompleksową budowę budynku Branżowego Centrum Umiejętności wraz z
zagospodarowaniem terenu i uzyskaniem decyzji administracyjnych, w tym ostatecznej decyzji o pozwoleniu na
użytkowanie.
4.2. Na przedmiot zamówienia składa się:
1) Opracowanie pełnej Dokumentacji Projektowej dla całej inwestycji zgodnie z PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
2) Budowa budynku nowego zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
3) Wykonanie robót budowlanych w istniejącym budynku H szkoły
w zakresie niezbędnym dla połączenia z nowym obiektem zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
4) Zagospodarowanie terenu zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami,
5) Dostawę i montaż pierwszego wyposażenia nowego budynku zgodnie
z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową, obowiązującymi przepisami.
6) Wyposażenie obiektu w elementy identyfikacji wizualnej zgodnie z wykonaną dokumentacją oraz PFU, SWZ, umową,
obowiązującymi przepisami,
w szczególności: logo wewnętrzne i zewnętrzne, tablice informacyjne i przydrzwiowe, piktogramy, plany tyflograficzne,
pylon.
7) Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
a) Zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego przez wszystkich projektantów oraz wypełniania przez nich pozostałych
obowiązków zgodnie z ustawą Prawo budowlane i niniejszą umowa,
b) Ustanowienie i zapewnienie wykonywania obowiązków kierownika budowy w rozumieniu przepisów art. 22 ustawy Prawo
budowlane oraz branżowych kierowników robót.
c) Opracowanie wszelkich niezbędnych dokumentów, uzyskanie wszelkich niezbędnych: stanowisk, opinii, decyzji,
ekspertyz, etc., w celu doprowadzenia całej inwestycji do użytkowania i uzyskania pozwolenia na użytkowanie wraz z
uzyskaniem w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (decyzja z klauzulą ostateczności).
d) Opracowanie i przekazanie Zmawiającemu dokumentacji powykonawczej – 2 kpl + wersja elektroniczna.
e) Na każdym etapie projektowania i budowy Branżowego Centrum Umiejętności w Tomaszowie Mazowieckim Wykonawca
ma obowiązek zapewnić zgodność z dokumentem Zgodność przedsięwzięć finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w
tym realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z zasadą „nie czyń znaczącej szkody”- zasadą DNSH PODRĘCZNIK DLA BENEFICJENTA",
f) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania obiektu w pełni dostosowanego dla osób
niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami – wg obowiązujących przepisów, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o
zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności art. 6 – Wykonawca musi wypełnić zapisy
zawarte w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności
Wykonawca spełni minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (o których
mowa w art. 6 ww. ustawy). W przypadku stwierdzenia braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi
potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, należy odnieść się do zapisów
zawartych w art. 7 ww. ustawy,
g) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z Wytycznymi Technicznymi DNSH, w szczególności budowa nowych
budynków musi być zgodna ze standardem budynków o niemal zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie w
sprawie charakterystyki energetycznej – co Wykonawca niniejszym gwarantuje, że wypełni i uzyska/osiągnie.
h) wykonanie zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, wiedzą techniczną i sztuką budowlaną , w tym
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
i) wykonanie zamówienia w pełnej zgodności z „Wytycznymi Technicznymi dotyczącymi stosowania zasady „nie czyń
poważnych szkód” na podstawie rozporządzenia ustanawiającego Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
2021/C 58/01”;
j) budynek Branżowego Centrum Umiejętności oddawany do użytkowania musi spełniać standardy budynków o niemal
zerowym zużyciu energii, określonym w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/31/UE z dnia 19 maja 2010 r. w
sprawie charakterystyki energetycznej budynków – co wykonawca niniejszym gwarantuje i oświadcza, że uzyska/osiągnie.
UWAGA
Zamawiający dopuszcza technologię modułową pod warunkiem, że zaproponowana i zastosowana przez Wykonawcę
technologia modułowa nie wpłynie na jakość i funkcjonalność obiektu, a także technologia modułowa (po posadowieniu) i
obiekt, który w jej wyniku powstanie, nie będą mieć charakteru mobilnego.
4.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa
Program funkcjonalno-użytkowy wraz z aktualizacją
(dalej zwany również: „PFU”) wraz z załącznikami oraz Projekt umowy - Zmodyfikowany w dniu 25.06.2025r. Załącznik Nr 2 do SWZ, a w zakresie
wykonywanych robót opracowana dokumentacja projektowa.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy może nastąpić, z zastrzeżeniem § 18 ust.
2, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne,
niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski
żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej; - o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania
okoliczności siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym;
b) zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w Programie Funkcjonalno
Użytkowym, aby zapewnić zgodność przedmiotu umowy z tymi przepisami; - o liczbę dni niezbędną Wykonawcy do
wprowadzenia modyfikacji;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; - o czas niezbędny do uzyskania tych dokumentów, z uwzględnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnętrznymi aktami
organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje nie wydały wymaganych do wykonania świadczenia decyzji
administracyjnych lub uzgodnień lub opinii w ustawowym terminie (a jeśli nie wyznaczono terminu ustawowego - w terminie
zwyczajowo przyjętym na ich wydanie); - o czas występującego opóźnienia;
e) oczekiwania na konieczne decyzje urzędowe i władz samorządowych, zmiany obowiązującego prawa, wyniki ekspertyz,
wyroki sądowe itp. o ile oczekiwanie to nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym
przedłużenie terminu wykonania zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi oczekiwania;
f) konieczności dokonania korekt, zmian, poprawek w PFU w zakresie wynikającym ze zmiany opisu przedmiotu
zamówienia na skutek błędów w opisie przedmiotu zamówienia lub zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek
okoliczności niezależnych od stron w szczególności związanych z czynnikiem społecznym, zmianą przepisów lub zmianą
stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących); - o czas potrzebny na dokonanie korekt, zmian, poprawek w PFU;
g) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania wykonywania etapu
projektowania; - o czas, przez który Zamawiający pisemnie wstrzymał Wykonawcy wykonywanie zadania;
h) w przypadku zmian zakresu świadczenia dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych; - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych czynności, jeżeli czynności tych Wykonawca nie
mógł zrealizować w pierwotnym terminie wykonania umowy.
i) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących - ze względów technologicznych - wstrzymanie lub
przerwanie całości wykonywanych robót budowlanych, na zewnątrz budynku, stanowiących przedmiot zamówienia w
okresie dłuższym niż 3 następujące po sobie dni kalendarzowe – potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru; - przy
czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie lub przerwanie;
j) skierowania przez zamawiającego do wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania lub przerwania całości robót
budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia całości robót budowlanych,
stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub
wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym przedłużenie terminu
....
W związku z ograniczeniem liczby pól pełen zakres zmian w Załączniku nr 2 do SWZ
Po zmianie:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy może nastąpić, z zastrzeżeniem § 18 ust.
2, w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne,
niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski
żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej; - o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania
okoliczności siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym;
b) zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w Programie Funkcjonalno
Użytkowym, aby zapewnić zgodność przedmiotu umowy z tymi przepisami; - o liczbę dni niezbędną Wykonawcy do
wprowadzenia modyfikacji;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; - o czas niezbędny do uzyskania tych dokumentów, z uwzględnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnętrznymi aktami
organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje nie wydały wymaganych do wykonania świadczenia decyzji
administracyjnych lub uzgodnień lub opinii w ustawowym terminie (a jeśli nie wyznaczono terminu ustawowego - w terminie
zwyczajowo przyjętym na ich wydanie); - o czas występującego opóźnienia;
e) oczekiwania na konieczne decyzje urzędowe i władz samorządowych, zmiany obowiązującego prawa, wyniki ekspertyz,
wyroki sądowe itp. o ile oczekiwanie to nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; - przy czym
przedłużenie terminu wykonania zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi oczekiwania;
f) konieczności dokonania korekt, zmian, poprawek w PFU w zakresie wynikającym ze zmiany opisu przedmiotu
zamówienia na skutek błędów w opisie przedmiotu zamówienia lub zmiany opisu przedmiotu zamówienia na skutek
okoliczności niezależnych od stron w szczególności związanych z czynnikiem społecznym, zmianą przepisów lub zmianą
stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących); - o czas potrzebny na dokonanie korekt, zmian, poprawek w PFU;
g) w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania wykonywania etapu
projektowania; - o czas, przez który Zamawiający pisemnie wstrzymał Wykonawcy wykonywanie zadania;
h) w przypadku zmian zakresu świadczenia dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo
zamówień publicznych; - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych czynności, jeżeli czynności tych Wykonawca nie
mógł zrealizować w pierwotnym terminie wykonania umowy.
i) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących - ze względów technologicznych - wstrzymanie lub
przerwanie całości wykonywanych robót budowlanych, na zewnątrz budynku, stanowiących przedmiot zamówienia w
okresie dłuższym niż 3 następujące po sobie dni kalendarzowe – potwierdzonego pisemnie przez inspektora nadzoru; - przy
czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie lub przerwanie;
j) skierowania przez zamawiającego do wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania lub przerwania całości robót
budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia całości robót budowlanych,
stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub
wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność;
....
W związku z ograniczeniem liczby pól pełen zakres zmian w Załączniku nr 2 do SWZ - zmodyfikowanym w dniu 25.06.2025r.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-06-26 10:00
Po zmianie:
2025-06-30 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-06-26 11:00
Po zmianie:
2025-06-30 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-07-25
Po zmianie:
2025-07-29