BZP: Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026
27.06.2025
2025/BZP 00298167/01
GMINA GIDLE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GIDLE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398675
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pławińska 22
1.5.2.) Miejscowość: Gidle
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-540
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 327-20-27
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@gidle.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gidle.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-38343664-295d-423f-a534-e7be2f8b89e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00298167
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044883/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zakup biletów miesięcznych dla uczniów w roku szkolnym 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-38343664-295d-423f-a534-e7be2f8b89e53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e- Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: zampubliczne@gidle.pl (z wyjątkiem składania i wycofania oferty).
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza do kontaktu z wykonawcami z zakresie proceduralnym i merytorycznym Pani Ilona Śrubarczyk-Ociepa tel. 34 327-20-27 wew. 208, e-mail: zampubliczne@gidle.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia.
5. Wykonawca składa ofertę w postępowaniu za pośrednictwem interaktywnego „Formularza ofertowego” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.
6. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e- Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”, w tym instrukcja składania oferty.
8. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
9. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Zamawiający dopuszcza komunikowanie się przy użyciu poczty elektronicznej: zampubliczne@gidle.pl (nie dotyczy składania ofert).
10. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e- Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
11. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
13. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
14. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s.1) informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Gidle z siedzibą w Urzędzie Gminy Gidle: 97-540 Gidle, ul. Pławińska 22, tel. 34 327 20 27, e-mail: ug@gidle.pl, reprezentowana przez Wójta Gminy Gidle
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych: pisemnie na adres naszej siedziby lub poprzez pocztę elektroniczną: iod@gidle.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego /dane identyfikujące postępowanie, np. nazwa, numer/ prowadzonym w trybie podstawowym pn.: . „Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026”, Znak sprawy IZP.271.4.2025
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2024 poz. 1320 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. Pozostałe informacji dot. RODO zostały zawarte w pkt. 22 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026.
Opiekę podczas przewozu nad dziećmi będą sprawować wyznaczeni opiekunowie:
1. Zamawiający zapewnia opiekę nad przewożonymi dziećmi do przedszkoli i uczniów szkół na czas trwania przewozu na trasie nr 1, 4, 5, 6 i 7.
2. Wykonawca zapewnia opiekę nad przewożonymi dziećmi do przedszkoli i uczniów szkół na czas trwania przewozu na trasie nr 2 i 3.
Dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona przygotowuje comiesięczne zestawienia ilościowe biletów.
Dyrektor danej placówki przekaże Wykonawcy imienną listę z adresami zamieszkania uczniów i opiekunów uprawnionych do przejazdu na trasie dotyczącej przedmiotowego zadania.
Przedmiot zamówienia świadczony będzie w okresie od 01.09.2025r. do 26.06.2026r.
W ramach zakupionych biletów miesięcznych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dowóz i odwóz dzieci i uczniów do następujących placówek oświatowych:
1. Publiczna Szkoła Podstawowa w Gidlach,
2. Publiczne Przedszkole w Gidlach,
3. Szkoła Podstawowa w Pławnie,
4. Publiczne Przedszkole w Pławnie,
5. Publiczna Szkoła Podstawowa w Ciężkowicach,
Usługa realizowana autobusami Wykonawcy w liczbie zapewniającej sprawną realizację przewozów (minimum trzy autokary o liczbie miejsc siedzących minimum 25, 30 i 40). Szczegółowy wykaz tras dowozu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych i odwóz do miejsca zamieszkania zawiera załącznik Nr 1 do umowy (Załącznik Nr 8 do SWZ – wzór umowy).
Przewozy dzieci odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 ze zm.) i innymi przepisami związanymi z przewozem osób w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.).
3.2.Trasy przewozu uczniów podzielone na 3 autobusy (nr 1, nr 2 i nr 3):
DOWOZY
Trasa nr 1 – autobus nr 1
Gidle (szkoła) – Kotfin – Włynice – Ojrzeń – Gidle ( Szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 6:50
Trasa nr 2 – autobus nr 2
Gidle (szkoła) – Borowa ( Kocelne Niwy) – Skrzypiec – Stęszów - Gidle (szkoła)
Ilość przystanków : 5
Rozpoczęcie kursu: 7:00
Trasa nr 3 – autobus nr 2
Gidle ( szkoła) – Gowarzów – Ludwików – Górki – Wygoda – Pławno (szkoła)
Ilość przystanków: 6
Rozpoczęcie kursu: 7:25
Trasa nr 4 – autobus nr 3
Gidle (szkoła) – Górka – Ciężkowice – Zabrodzie – Graby – Michałopol – Młynek – Ciężkowice (szkoła)
Ilość przystanków: 9
Rozpoczęcie kursu: 6:40
Trasa nr 5 – autobus nr 3
Ciężkowice (szkoła) – Wojnowice – Górka – Gidle (szkoła)
Ilość przystanków: 4
Rozpoczęcie kursu: 7:25
ODWOZY
Trasa nr 1 – autobus nr 1
Pławno (szkoła) – Wygoda – Ludwików – Gowarzów – Gidle ( szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 12:50
Trasa nr 2 – autobus nr 2
Gidle (szkoła) – Stęszów – Skrzypiec – Borowa – Gidle (szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 13:40
Trasa nr 3 – autobus nr 2
Gidle ( szkoła) – Stęszów – Skrzypiec – Borowa – Gidle (Szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 14:25
Trasa nr 4 – autobus nr 1
Gidle ( szkoła) – Ojrzeń – Włynice – Kotfin – Pławno(szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 14:25
Trasa nr 5 – autobus nr 1
Pławno ( szkoła) – Wygoda – Ludwików – Gowarzów – Gidle ( szkoła)
Ilość przystanków: 5
Rozpoczęcie kursu: 15:00
Trasa nr 5 – autobus nr 3
Gidle (szkoła) – Górka – Wojnowice – Ciężkowice (szkoła) – Zabrodzie – Graby – Michałopol – Młynek – Gidle (szkoła)
Ilość przystanków: 9
Rozpoczęcie kursu: 12:10
Trasa nr 6 – autobus nr 3
Gidle (szkoła) – Górka – Wojnowice – Ciężkowice (szkoła) –Zabrodzie – Graby – Michałopol – Młynek – Gidle (szkoła)
Ilość przystanków: 9
Rozpoczęcie kursu: 13:40
Trasa nr 7 – autobus nr 3
Gidle (szkoła) – Górka – Wojnowice – Ciężkowice (szkoła) – Zabrodzie – Graby – Michałopol – Młynek – Gidle (szkoła)
Ilość przystanków: 9
Rozpoczęcie kursu: 14:40
ILOŚĆ BILETÓW:
117 biletów całych
25 biletów połówek
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentach SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-09-01 do 2026-06-26
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie się kierował wyłącznie kryterium ceny. Cena oferty (C) – 100%
Sposób oceny ofert: w kryterium „cena oferty” w którym zamawiającemu zależy, aby wykonawca przedstawił jak najniższą wartość (cena), zostanie zastosowany następujący wzór: Liczba zdobytych punktów (C) = Cn/Cb x 100 x waga kryterium 100% Gdzie: Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych, Cb – cena oferty badanej, 100 – wskaźnik stały, 100 – procentowe znaczenie kryterium ceny.
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach kryterium cena obliczona zostanie przez podzielenie ceny najniższej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 punktów i wagę kryterium, którą ustalono na 100%.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w kryterium "cena oferty".
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że, posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.).
6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny tych zdolności
a) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. którzy dysponują lub będą dysponować osobą/mi zdolną/ymi do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, że będzie dysponował min. 3 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami, wymaganymi do realizacji zamówienia i min. 1 osobą sprawującą opiekę nad uczniami podczas dowozu i odwozu uczniów.
b) Wykonawca winien wykazać zdolności techniczne, poprzez wykazanie, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 3 pojazdami przystosowanymi do przewozu dzieci o liczbie miejsc siedzących min. 25, 30 i 40 aktualnie zarejestrowanych, posiadających ważny przegląd techniczny pojazdów, oraz polisę OC i NNW.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument potwierdzający posiadane uprawnienia do wykonywania krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U z 2024 r. poz. 1539 ze zm.).
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Wzór stanowi załącznik Nr 6 do SWZ)
c) wykaz zdolności technicznych – Wykonawca wykazuje, że posiada co najmniej 3 pojazdy do przewozu dzieci i uczniów do placówek oświatowych posiadające min. 25, 30 i 40 miejsc siedzących. (Wzór stanowi załącznik Nr 7 do SWZ)
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:1)Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy interaktywnego Formularza ofertowego;
2) załącznik do formularza ofertowego – Wyliczenie ceny;
3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt. 7.1. SWZ;
4) zobowiązanie podmiotu do udostępnienia zasobów lub inny dokument, który to potwierdza, jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu (jeżeli dotycz);
5) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy);
6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli wykonawca zastrzegł w ofercie informacje jako tajemnicę przedsiębiorstwa;
7) dokumenty potwierdzające wniesienie wadium określone pkt 10 SWZ;
8) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 1 500,00 złotych.10.2. Wadium wykonawca wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert.
10.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025r, poz. 98).
10.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego.
Nr rachunku: 92 8267 1019 2101 0000 0127 0002
z dopiskiem: Wadium – Postępowanie Nr IZP.271.4.2025
„Zakup biletów miesięcznych dla dzieci i uczniów dowożonych do przedszkoli i szkół na terenie Gminy Gidle w roku szkolnym 2025/2026”
10.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
10.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
10.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 10.3 ppkt, 2-4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
10.8. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy) (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
3) kwotę gwarancji lub poręczenia,
4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą),
5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż:
a) wykonawca, którego ofertę wybrano: (i) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub (ii) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub (iii) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana;
b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 Pzp lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej
6) oznaczenie postępowania, którego wadium dotyczy.
10.9. Warunki zatrzymania lub zwrotu wadium określone zostały w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.1. SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te dołączone do oferty potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) W przypadku określenia przez Zamawiającego warunku dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym lub zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.3 SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Formularz oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ
5) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.