BZP: ZSS.DRIVER-C.1.2025 Wykonanie usługi szkoleniowej – dla uczestników Projektu „Driver C” (uczniów oraz nauczycieli)
09.07.2025
2025/BZP 00317663/01
Zespół Szkół Samochodowych w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ZSS.DRIVER-C.1.2025 Wykonanie usługi szkoleniowej – dla uczestników Projektu „Driver C” (uczniów oraz nauczycieli)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Samochodowych w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 473057321
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojciecha Kilara 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-335
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@zss.elodz.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zss-lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZSS.DRIVER-C.1.2025 Wykonanie usługi szkoleniowej – dla uczestników Projektu „Driver C” (uczniów oraz nauczycieli)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-75f46eb6-0c09-4530-8f29-5aba6a91d7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00317663
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00101469/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie usługi szkoleniowej – dla uczestników Projektu „Driver C” (uczniów oraz nauczycieli)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt nr FELD.08.08-IZ.00-0010/24 „Driver C”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-75f46eb6-0c09-4530-8f29-5aba6a91d7dd3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 oraz art. 63 ust. 2 Upzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna
pod adresem https://ezamowienia.gov.pl (jedyny dopuszczalny sposób złożenia oferty), ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal (z wyłączeniem składania oferty) oraz poczty elektronicznej (z wyłączeniem składania oferty): kontakt@zss.elodz.edu.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”) uprzejmie informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Łódzkiego z siedzibą w Łodzi 90-051, al. Piłsudskiego 8, tel.: 42 663 30 00, e-mail: info@lodzkie.pl
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawie przetwarzania danych osobowych pisząc na adres e-mail: iod@lodzkie.pl lub na adres siedziby administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
rozliczenia projektu, w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, monitoringu, kontroli, audytu i sprawozdawczości w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, a także w celach archiwizacyjnych.
4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w związku z:
• Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającym wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
• Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającym Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
• ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
• ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027;
• ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
5. Przetwarzane dane to:
Imię i nazwisko/nazwa instytucji, NIP, REGON, data zawarcia umowy, kwota na którą zawarto umowę.
6. Źródłem Pani/Pana danych jest: Beneficjent Miasto Łódź / Zespół Szkół Samochodowych w Łodzi
7. Odbiorcami/kategoriami odbiorców Pani/Pana danych osobowych będą:
- Minister właściwy ds. rozwoju regionalnego
- podmioty, które na zlecenie Beneficjenta uczestniczą w realizacji Projektu;
- użytkownicy stron internetowych dotyczących zamówień publicznych.
8. Dane będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia 31 grudnia roku, w którym Instytucja Zarządzająca dokonała ostatniej płatności na rzecz Beneficjenta. Okres, o którym mowa w zdaniu pierwszym, zostaje wstrzymany w przypadku wszczęcia postępowania prawnego albo na wniosek Komisji Europejskiej. Dokumenty dotyczące pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom Beneficjent zobowiązuje się przechowywać przez 10 lat, licząc od dnia jej przyznania, o ile Projekt dotyczy pomocy publicznej.
9. Posiada Pani/Pan prawo do:
• dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
• sprostowania (poprawiania) swoich danych, jeśli są błędne lub nieaktualne;
• usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 17 i 18 RODO;
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 21 RODO;
• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSS.DRIVER-C.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie usługi edukacyjnej szkoleniowej dla Uczestników (uczniów i nauczycieli) w ramach Projektu współfinansowanego ze środków pochodzących z Unii Europejskiej
pn. „Driver C”.
2. Realizacja usługi obejmuje przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Samochodowych w Łodzi w następującym zakresie:
1) wsparcie uczniów w zakresie zdobywania uprawnień z zakresu kwalifikacji wstępnej;
2) wsparcie uczniów w zakresie zdobywania uprawnień Prawo Jazdy kat. C, zwiększających ich szanse na rynku pracy.
3) wsparcie nauczycieli w zakresie zdobywania uprawnień z zakresu kwalifikacji wstępnej;
4) wsparcie nauczycieli w zakresie zdobywania uprawnień na Prawo Jazdy kat. C i C+E.
3. Opis przedmiotu zamówienia i szczególne warunki realizacji usług.
3.1. ZADANIE 1) WSPARCIE UCZNIÓW W ZAKRESIE ZDOBYWANIA UPRAWNIEŃ Z ZAKRESU KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ – ZAKRES TEMATYCZNY ORAZ SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ.
3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przygotowaniu Uczestników do dwustopniowej procedury uzyskania prawa jazdy, polegającej na wykonaniu wymaganej przepisami prawa kwalifikacji wstępnej.
3.1.1.1. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup po około 10 osób w każdej z nich w każdej z 3 Edycji
3.1.1.2. Zaangażowanie (nakłady) godzinowe – zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w SWZ (patrz tabela Dział III pkt. 4.1.5).
3.2. ZADANIE 2) WSPARCIE UCZNIÓW W ZAKRESIE ZDOBYWANIA UPRAWNIEŃ PRAWO JAZDY KAT. C, ZWIĘKSZAJĄCYCH ICH SZANSE NA RYNKU PRACY – ZAKRES TEMATYCZNY ORAZ SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ.
3.2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu przygotowującego Uczestników do procedury uzyskania prawa jazdy w kat. C.
3.2.1.1. Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę, po zakończeniu części teoretycznej i praktycznej, egzaminu wewnętrznego mającego potwierdzić nabyte umiejętności.
3.2.1.2. Zamawiający przewiduje utworzenie 2 grup po około 10 osób w każdej z nich w każdej z 3 Edycji, z zastrzeżeniem pkt. 4.1.6.
3.2.1.3. Zaangażowanie (nakłady) godzinowe – zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w SWZ (patrz tabela Dział III pkt. 4.1.5).
3.3. ZADANIE 3) KWALIFIKACJA WSTĘPNA PRZYSPIESZONA – ZAKRES TEMATYCZNY ORAZ SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ.
3.3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przygotowaniu Uczestników – nauczycieli do dwustopniowej procedury uzyskania prawa jazdy, polegającej na wykonaniu wymaganej przepisami prawa przyśpieszonej kwalifikacji wstępnej.
3.3.1.1. Zamawiający przewiduje utworzenie 1 grupy dla 3 osób,
3.3.1.2. Zaangażowanie (nakłady) godzinowe – zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w SWZ (patrz tabela Dział III pkt. 4.1.5).
3.4. ZADANIE 4) KURS ŁĄCZONY PRAWA JAZDY KAT. C I C+E – ZAKRES TEMATYCZNY ORAZ SPOSÓB PROWADZENIA ZAJĘĆ.
3.4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu przygotowującego Uczestników do procedury uzyskania prawa jazdy w kat. C i C+E.
3.4.1.1. Zamawiający przewiduje utworzenie 1 grupy dla 3 osób,
3.4.1.2. Zaangażowanie (nakłady) godzinowe – zgodnie ze szczegółowym opisem zawartym w SWZ (patrz tabela Dział III pkt. 4.1.5).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-05-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która spełnia postawione
warunki, nie została odrzucona, nie została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu oraz która uzyska największą ilość punktów w oparciu o ustalone kryteria oceny ofert. Zamawiający wyznaczył kryteria oceny ofert przypisując im odpowiednie wagi punktowe i przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie Akredytacji Kuratora Oświaty i/lub certyfikatu jakości usług ISO 9001
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Zapewnienie dodatkowych instruktorów nauki jazdy oraz pojazdów na potrzeby kursów szkoleniowych na prawo jazdy kat. C
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ubezpieczenia NNW dla uczestników szkolenia
4.3.6.) Waga: 5,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1.1 Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny spełniania warunków dotyczących:
a) posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
1.2 Na potrzeby udziału w przedmiotowym postępowaniu, za wystarczające w odniesieniu do warunków o których mowa powyżej w lit. a)-b) , Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę własnego oświadczenia o treści potwierdzającej, iż posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym oraz że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej w stopniu niezbędnym do prawidłowego wykonywania i ukończenia realizacji usługi zgodnie z wymogami Zamawiającego i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający opisuje szczegółowo warunki udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny spełniania warunków dotyczących:
a) zdolności technicznej i zawodowej,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej i zawodowej oraz posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
2.1. Warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w pkt. 2 lit. a) zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:
a) dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym co oznacza, że Wykonawca zobowiązany jest wykazać że dysponuje lub będzie dysponował – przez cały okres realizacji zamówienia (danego zadania), odpowiednio przygotowanymi pojazdami do prowadzenia przedmiotowych szkoleń w danej kategorii w ilości nie mniejszej niż:
- 5 (pięć) pojazdów przystosowanych do nauki jazdy w kategorii C,
- 1 (jeden) zespół pojazdów (z przyczepą/naczepą) przystosowany do nauki jazdy w kategorii C+E,
UWAGA: Ww. pojazdy muszą spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. z 2022r. poz. 739 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 502 ze zm.).
b) dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym co oznacza, że Wykonawca zobowiązany jest wykazać że dysponuje lub będzie dysponował – przez cały okres realizacji zamówienia (danego zadania), odpowiednio wykwalifikowaną kadrą szkoleniową tj.:
- co najmniej 2 osobami zdolnymi (instruktorami nauki jazdy) do prowadzenia kursu w części teoretycznej (wykładowca/instruktor), z których każda
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert przeprowadziła min. 120 godzin kursów lub szkoleń lub wykładów związanych z przedmiotem zamówienia (teoretyczny kurs prawa jazdy kat. C lub C+E),
- co najmniej 5 osobami zdolnymi (instruktorami nauki jazdy) do prowadzenia kursu w części praktycznej, z których każda posiada kwalifikacje zawodowe
i uprawnienia zgodne z ustawą z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1210), a także wydanymi do niej aktami wykonawczymi oraz z których każda przeprowadziła, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert, min. 120 godzin kursów związanych z przedmiotem zamówienia (praktyczny kurs prawa jazdy kat. C lub C+E),
UWAGA: Zamawiający uzna za odpowiadające spełnieniu ww. warunku udziału, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie jedynie 5 osobami, pod warunkiem, że dwie osoby o których mowa powyżej (odpowiedzialne za teoretyczną część szkolenia) będą również uczestniczyły w realizacji praktycznej części szkolenia pod rygorem wykazania, że posiadają one określone kwalifikacje i doświadczenie przypisane dla osób odpowiedzialnych za praktyczną część szkolenia.
UWAGA: Zamawiający informuje, że przewiduje się wystąpienie sytuacji (na etapie realizacji przyszłego świadczenia umownego) w której w jednym czasie zostaną wyznaczone terminy realizacji usługi (w szczególności dot. do zajęć praktycznej nauki jazdy) – dla możliwie jak największej liczby uczestników. Wykonawca, a w szczególności Wykonawca ubiegający się o przyznanie punktów dodatkowych w pozacenowym kryterium oceny ofert o którym mowa w SWZ poz. Dział XXII pkt. 1 ppkt. 1.3, składając ofertę oświadcza, że akceptuje powyższe zastrzeżenie dotyczące sposobu realizacji zamówienia.
c) dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym co oznacza, że Wykonawca zobowiązany jest wykazać że dysponuje lub będzie dysponował – przez cały okres realizacji zamówienia (danego zadania), odpowiednio przygotowaną salą szkoleniową wyposażoną w niezbędne narzędzia dydaktyczne do praktycznej nauki jazdy w tym w szczególności w symulator nauki jazdy w warunkach specjalnych dla kategorii C oraz C+E, z tym zastrzeżeniem, że pracownia ta musi znajdować się w granicach administracyjnych miasta Łodzi,
2.2. Warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w pkt. 2 lit. b) zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że:
a) Wykonawca posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Upzp dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa
w pkt. 1 , także oświadczenie (zobowiązanie) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu. Wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
B. DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT:
1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających:
1) brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia,
o których mowa w art. 108 Upzp tj.:
a) art. 108 ust. 1 pkt. 5 Upzp - oświadczenia wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2024.1616 t.j.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
Wzór oświadczenia zostanie udostępniony przez Zamawiającego wraz
z wezwaniem Wykonawcy do złożenia oświadczeń i dokumentów.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia i dokumenty, o których mowa w powyższym punkcie składa każdy z nich.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Upzp dotyczące spełniania warunku udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunku udziału w postępowaniu .
2.1. Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 Upzp, z którego wynika które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 9 do SWZ).
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1 , także oświadczenie (zobowiązanie) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
B. DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT:
1. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej i zawodowej (Dział X pkt. 2 ppkt. 2.1.):
a) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za osobiste świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór oświadczenia (Wykaz osób) stanowi załącznik nr 6 do SWZ,
b) wykaz pojazdów przeznaczonych do świadczenia usługi wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi pojazdami,
Wzór oświadczenia (Wykaz pojazdów) stanowi załącznik nr 10 do SWZ,
c) wskazanie danych określających lokalizację sali szkoleniowej wyposażonej w niezbędne narzędzia dydaktyczne do praktycznej nauki jazdy w tym w szczególności w symulator nauki jazdy w warunkach specjalnych dla kategorii C oraz C+E wraz z informacją o podstawie do dysponowania tym zasobem,
Wzór oświadczenia (Lokalizacja Sali szkoleniowej) stanowi załącznik nr 11 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych wyłącznie od Wykonawców ubiegających się o przyznanie punktów dodatkowych w pozacenowych kryteriach oceny ofert.2. Przedmiotowe środki dowodowe, których złożenia wymaga Zamawiający, składa się wraz z ofertą.
3. Zamawiający wymaga od Wykonawców przedłożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
a) opracowanego przez Wykonawcę Wykazu osób (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ) będącego podstawą do badania oferty, a także możliwości przyznania punktów dodatkowych i ustalenia przez Zamawiającego oferty najkorzystniejszej. Przepisy dotyczące procedury badania spełniania przez Wykonawcę warunków przyznania punktów dodatkowych opisane zostały w SWZ poz. Dział XXII w pkt. 4 z podpunktami,
b) opracowanego przez Wykonawcę Wykazu pojazdów (wzór stanowi załącznik nr 10 do SWZ). Przepisy dotyczące procedury badania spełniania przez Wykonawcę warunków przyznania punktów dodatkowych opisane zostały w SWZ poz. Dział XXII w pkt. 3 i 4 z podpunktami,
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonych przedmiotowych środków dowodowych.
5. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży wraz z ofertą dokumentów o których mowa pkt. 3 lit. a)-b) lub złoży dokument niekompletny lub taki – w oparciu o który Zamawiający nie będzie mógł w sposób jednoznaczny ocenić, czy Wykonawca spełnia warunki przyznania punktów dodatkowych, Zamawiający nie przyzna Wykonawcy punktów dodatkowych w pozacenowych kryteriach oceny ofert. Oferta Wykonawcy może być dalej przedmiotem badania w zakresie wykazania przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca dołącza do oferty pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawca samodzielnie składający ofertę jest reprezentowany przez pełnomocnika;a) Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
b) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
c) Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać
w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
d) Jeżeli pełnomocnictwo zostało wystawione jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument. W przypadku, gdy Wykonawca będzie dysponował jedynie pełnomocnictwem w formie papierowej, przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
e) Wyżej wymienionego poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w lit. d), w przypadku dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie, który każdego z nich dotyczy.
f) Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać również notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów np. konsorcjum firm, spółkę cywilną), pod warunkiem, że taka oferta będzie spełniać następujące wymagania:1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie przedłożą wraz z ofertą stosowny dokument (pełnomocnictwo) potwierdzający umocowanie pełnomocnika, o którym mowa w pkt. 1;
3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika);
4) korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z Wykonawcą występującym jako Pełnomocnik pozostałych.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ) oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie
warunku udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2.1. Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 Upzp, z którego wynika które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (załącznik nr 9 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Postanowienia dotyczące waloryzacji wynagrodzenia Zleceniobiorcy, wprowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. 2022 poz. 2185):1.1. Wysokość wynagrodzenia określonego w umowie, może ulec zmianie na zasadach określonych w projekcie umowy (załącznik nr 4 do SWZ) w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy.
1.2. Zleceniodawca przewiduje waloryzację wynagrodzenia Zleceniobiorcy z tytułu realizacji Umowy raz w każdym roku kalendarzowym trwania umowy jednak nie wcześniej niż po 6 (sześciu) miesiącach od dnia zawarcia Umowy (początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia Zleceniobiorcy będzie miesiąc kalendarzowy następujący po miesiącu, w którym
wystąpiły okoliczności powodujące zmianę).
(...)
2. Zleceniodawca dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w wyniku działania siły wyższej, za zgodą obydwu stron, w szczególności w sytuacji:
a) konieczności dokonania zmian terminów rozpoczęcia lub zakończenia realizacji usług – w sytuacjach przewidzianych w SWZ i/lub niniejszej umowie.
b) gdy wystąpią czynniki zewnętrzne niezależne od Zleceniodawcy i Zleceniobiorcy, które nie pozwalają na prawidłowe wykonanie zamówienia,
c) gdy pojawią się nieprzewidziane oraz niezawinione przez Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę okoliczności powodujące, iż realizacja Projektu nie może być kontynuowana.
d) zmiany umowy w zakresie zmiany terminów płatności w przypadku konieczności dokonania zmiany wynikającej z realizacji Projektu.
2.1. Ponadto, Zleceniodawca przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w zakresie terminu jej wykonania o którym mowa w § 3 pkt. 2, w przypadku wystąpienia opóźnień po stronie Zleceniodawcy, które uniemożliwiają Zleceniobiorcy realizację przedmiotu umowy w tym terminie,
2.2. Zmiany umowy dotyczące terminu realizacji, powodujące i skutkujące wydłużeniem terminu realizacji Przedmiotu Umowy (wykonania Umowy) w zakresie czasowym wykraczającym poza ramy realizacji Projektu, będą możliwe jedynie w przypadku, gdy Zleceniodawca uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji Projektu. Zmiany terminu realizacji Przedmiotu Umowy nie mają wypływu na wysokość wynagrodzenia Zleceniobiorcy, a Zleceniobiorca nie może odmówić świadczenia usługi na warunkach określonych w złożonej przez siebie ofercie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-17 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę w formie elektronicznej (opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy złożyć w terminie składania ofert za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-17 16:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający jest zainteresowany możliwie jak najszybszym rozpoczęciem realizacji Projektu, świadczenie usługi może rozpocząć się przed początkowym terminem, o którym mowa w pkt. 1 pod warunkiem, że:a) sytuacja ta wynika wprost z przebiegu procedury niniejszego postępowania przetargowego,
b) Wykonawca wyrazi pisemną gotowość przystąpienia do realizacji usługi w pełnym zakresie w terminie zaproponowanym przez Zamawiającego.
2. Uzgodnienia dotyczące rozliczeń.
2.1. Zamawiający informuje, iż wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne w sposób określony w pkt. 2.4., pod warunkiem dostępności środków na koncie Projektu i pod warunkiem uchwalenia planu wydatków do Projektu przez Radę Miasta Łodzi do projektu na dany rok kalendarzowy.
2.2. W związku z powyższym, składając ofertę Wykonawca oświadcza że:
a) akceptuje przyjęty sposób rozliczenia umowy i zgadza się na przystąpienie do realizacji umowy w pełnym zakresie także w sytuacji, gdy Zamawiający nie może potwierdzić uchwalenia planu wydatków do Projektu lub dostępności środków na koncie Projektu,
b) w przypadku wystawienia faktur lub rachunków za wykonanie usługi
i braku zapłaty przez Zamawiającego z uwagi na okoliczności o których mowa
w pkt. 2.1. nie będzie naliczał i dochodził odsetek za zwłokę, jak również nie będzie występował wobec Zamawiającego o jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu,
- o ile zwłoka w zapłacie przez Zamawiającego wynagrodzenia należnego Wykonawcy w obydwu ww. przypadkach nie przekroczy 30 dni kalendarzowych licząc od dnia następującego po dniu, w którym wypada ostatni dzień umownego terminu płatności.
2.3. Zamawiający informuje, iż w związku z faktem, iż przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków UE, zastrzega sobie prawo do niezrealizowania z obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego, całości (np. w przypadku niepodpisania umowy o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą lub nie otrzymania transzy środków finansowych na konto projektu) lub części zamówienia, bez prawa regresu ze strony Wykonawcy.
2.4. Wynagrodzenie będzie płatne co do zasady w ujęciu miesięcznym – po zakończeniu realizacji usługi w danym miesiącu, na podstawie przyjętego przez Zamawiającego rozliczenia wypracowanych nakładów (godzin) – z zastrzeżeniem pkt. 2.5.
2.5. UWAGA! Wynagrodzenie z tytułu wykonania zamówienia w okresie obejmującym I Edycję (w odniesieniu do zadania nr 1 i 3), zostanie wypłacone Wykonawcy po wykonaniu całości tego zadania co nastąpi wg wstępnych założeń realizacji Projektu w lutym 2026 r.
2.6. Składając ofertę Wykonawca oświadcza, że akceptuje powyższe postanowienia dotyczące rozliczeń.