BZP: Uruchomienie i utrzymanie w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i podległych Sądach Rejonowych systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących - na okres 12-stu miesięcy
18.07.2025
2025/BZP 00333652/01
Sąd Okręgowy w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Uruchomienie i utrzymanie w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i podległych Sądach Rejonowych systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących - na okres 12-stu miesięcy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000324257
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Śreniawitów 3
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rzeszow.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rzeszow.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Uruchomienie i utrzymanie w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i podległych Sądach Rejonowych systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących - na okres 12-stu miesięcy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f9d155aa-9571-4bce-8263-de98893bef56
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00333652
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00128526/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Uruchomienie i utrzymanie systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących dla Sądu Okręgowego w Rzeszowie oraz Sądów Rejonowych w Leżajsku, Łańcucie, Ropczycach i Strzyżowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f9d155aa-9571-4bce-8263-de98893bef563.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w rozdziale nr IX Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej znajdują się w rozdziale nr IX Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna danych osobowych przetwarzanych w związku z udzielaniem zamówienia publicznego (RODO) stanowi załącznik nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna danych osobowych przetwarzanych w związku z udzielaniem zamówienia publicznego (RODO) stanowi załącznik nr 5 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.261.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie i utrzymanie w Sądzie Okręgowym w Rzeszowie i podległych Sądach Rejonowych systemu kompleksowej obsługi urządzeń drukujących - na okres 12-stu miesięcy.
Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w poniżej określonych jednostkach sądowniczych w następujących lokalizacjach:
1.1. Sąd Okręgowy w Rzeszowie:
- Plac Śreniawitów 3, 35-959 Rzeszów
- ul. Hetmańska 15 lokal użytkowy nr 18, 35-959 Rzeszów,
1.2. Sąd Rejonowy w Leżajsku:
- ul. A. Mickiewicza 47, 37-300 Leżajsk,
1.3. Sąd Rejonowy w Łańcucie:
- ul. Grunwaldzka 10, 37-100 Łańcut,
1.4. Sąd Rejonowy w Ropczycach:
- ul. Słowackiego 7, 39-100 Ropczyce,
1.5. Sąd Rejonowy w Strzyżowie:
- ul. 3 Maja 14, 38-100 Strzyżów,
- ul. 8 Marca 9, 38-100 Strzyżów.
Zamawiający informuje, iż wszystkie wymienione powyżej lokalizacje mają oddzielne wewnętrzne sieci, zgodnie z podziałem określonym w ppkt. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5. Między wymienionymi lokalizacjami nie ma zapewnionej wspólnej komunikacji.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
2.1. dostawę materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących w lokalizacji danej jednostki sądowniczej;
2.2. zapewnienie ciągłości pracy urządzeń drukujących, poprzez wykonywanie ich bieżących przeglądów i konserwacji;
2.3. użyczenie urządzeń drukujących – jeśli zaistnieje taka potrzeba po stronie Zamawiającego w lokalizacji danej jednostki sądowniczej (dostawa urządzenia);
2.4. odbiór i utylizację zużytych (wykorzystanych) materiałów eksploatacyjnych wraz z ich opakowaniami;
2.5. możliwość śledzenia i analizowania przez Wykonawcę stanów zużycia materiałów eksploatacyjnych w urządzeniach drukujących jednostek sądowniczych, o których mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału oraz na tej podstawie płynną i bieżącą ich dostawę;
2.6. uruchomieniu na serwerze Zamawiającego systemu zarządzająco - monitorującego, który będzie umożliwiał monitorowanie stanu zużycia poszczególnych materiałów eksploatacyjnych dla wszystkich urządzeń drukujących widocznych w sieci lokalnej danej jednostki sądowniczej za pomocą połączeń LAN jak i USB;
2.7. wdrożenie systemu zarządzająco-monitorującego musi nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Na okoliczność zakończenia procesu wdrożenia systemu zarządzająco – monitorującego sporządzony zostanie pisemny Protokół, a jego data będzie początkiem biegu 12-sto miesięcznego okresu realizacji zamówienia.
3. Za urządzenia drukujące Zamawiający uznaje drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, kserokopiarki, drukarki do zadruku okładek akt sądowych, bez względu na stosowaną w nich technologię druku i obsługiwany format druku.
4. Usługą stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia objęte są zarówno urządzenia drukujące będące na obecną chwilę w posiadaniu jednostek sądowniczych, o których mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału, wskazane w załączniku nr 1a do SWZ, jak i te które Zamawiający zakupi lub otrzyma w dzierżawę w trakcie obowiązywania umowy.
5. Wykonawca – w razie takiej potrzeby wynikającej po stronie Zamawiającego np. z tytułu utworzenia nowych miejsc pracy, wymiany wyeksploatowanego lub awaryjnego urządzenia drukującego itp. – musi zapewnić w okresie trwania umowy możliwość użyczenia dodatkowo maksymalnie 95 urządzeń drukujących do jednostek sądowniczych, o których mowa w ust. 1 niniejszego Rozdziału, w terminie 7 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego, zgodnie z wymaganiami technicznym opisanymi w Specyfikacji technicznej urządzeń drukujących, która stanowi załącznik nr 1b do SWZ. Urządzenia użyczone po instalacji, uruchomieniu i wyposażeniu w materiały eksploatacyjne objęte są usługą stanowiącą przedmiot niniejszego zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79820000-8 - Usługi związane z drukowaniem
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50323000-5 - Naprawa i konserwacja komputerowych urządzeń peryferyjnych
30125110-5 - Toner do drukarek laserowych/faksów
30125100-2 - Wkłady barwiące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się niżej opisanymi kryteriami oceny ofert o znaczeniu (wadze):
CENA (C) - 100%
Przy ocenie ofert wartość wagowa wyrażona w procentach będzie wyrażona w punktach(1% = 1 pkt).
Oferty będą oceniane w zakresie kryterium: CENA – (C), wg następującego wzoru:
C = (Cena najtańszej oferty brutto niepodlegającej odrzuceniu / Cena badanej oferty brutto niepodlegającej odrzuceniu) x 100
gdzie:
C - liczba punktów w kryterium Cena oferty, jakie Wykonawca uzyskał, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (maksymalnie
100 pkt);
Ocenie zostaną poddane oferty, które spełniają warunki zawarte w SWZ, niepodlegające odrzuceniu, złożone przez Wykonawców
niewykluczonych z postępowania. Ocena punktowa ofert zostanie przeprowadzona na podstawie przedstawionych wyżej kryteriów.
Wyliczenie punktów zostanie dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami
zaokrąglania. Maksymalna łączna suma punktów wynosi 100,00 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XIX SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w SWZ.2. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczących:
2.1. zdolności do występowania w obrocie prawnym - Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100),
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten musi być spełniony łącznie przez tych Wykonawców;
2.3. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał (lub wykonuje) co najmniej dwie (2) usługi odpowiadające przedmiotem zamówienia, przedmiotowi bieżącego zamówienia. Zamawiający rozumie przez to świadczenie polegające na dostawie materiałów eksploatacyjnych wraz z organizacją wydruku, przy użyciu systemu teleinformatycznego pozwalającego na zarządzanie wydrukiem, a także konserwację urządzeń drukujących z jednoczesnym umożliwieniem Zamawiającemu korzystanie z urządzeń drukujących udostępnionych przez Wykonawcę, wykonanych (wykonywanych) na rzecz jednostek sektora finansów publicznych (w rozumieniu art. 9 ustawy z dnia 27.08.2009 r. – o finansach publicznych – t.j. Dz. U. 2024.1530).
Przy czym każda wykazana dostawa musi spełniać następujące uwarunkowania:
a) wartość kontraktu minimum 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), jeśli dostawa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części);
b) okres wykonywania dostawy co najmniej 6 następujących po sobie miesięcy (lub od co najmniej 6 miesięcy);
c) świadczona na podstawie jednej, odrębnej zawartej umowy / stosunku zobowiązaniowego;
d) wykonana należycie.
Wykazywane zamówienia winne być sporządzone na podstawie Załącznika nr 6 do SWZ – Wykaz usług oraz poparte referencjami bądź innymi dokumentami (które należy dołączyć do wykazu) potwierdzającymi należyte wykonanie wykazanych usług.
3. W przypadku oferty składanej wspólnie przez kilku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena wymagań określonych w zakresie spełnienia niniejszego warunku udziału
w postępowaniu będzie dokonana łącznie w stosunku do Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych może spełnić i wykazać jeden Wykonawca lub wspólnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, łączne spełnianie warunku udziału w postępowaniu może polegać np. na tym, ze jednej Wykonawca wykaże się jedną realizacją usługi zgodną z wymogami Zamawiającego, a drugi Podmiot zaś również jedną usługą zgodną z wymogami Zamawiającego. Nie dopuszcza się łączenia kilku umów zawartych przez różne podmioty w celu zsumowania ich wartości w celu osiągnięcia poziomu kwotowego wymaganego przez Zamawiającego.
4. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może żądać następujących podmiotowych środków dowodowych (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie; w przypadku podmiotu udostępniającego zasoby, na których Wykonawca polega, niżej wymienione dokumenty składane są w odniesieniu do każdego z tych podmiotów):
- oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 oraz art. 109 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp, zgodne z załącznikiem nr 9 do SWZ
- oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębny Wniosek o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodne z załącznikiem nr 10 do SWZ;
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w, wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) dokument/y potwierdzający/e, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia określonej w rozdziale XX pkt. 2 ppkt 2.2.
Uwaga: W przypadku, gdy suma gwarancyjna wskazana w dokumencie/tach potwierdzającym/ch ubezpieczenie Wykonawcy, wyrażona jest w walucie obcej, Zamawiający przeliczy ją na PLN wg średniego kursu NBP danej waluty w dniu wszczęcia postępowania, tj. opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych;
2) wykaz usług o którym mowa w rozdziale XX pkt. 2 ppkt 2.4) SWZ (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ), a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, (jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy); w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający wymaga złożenia:1) Formularza ofertowego wypełnionego przez Wykonawcę zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ i podpisany prawidłowo przez osobę(-y) uprawnioną(-e) do reprezentacji Wykonawcy kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
2) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający może żądać od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o
których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Powyższe
postanowienia stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
3) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa, (jeżeli dotyczy).
4) Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego (oświadczenie sporządzone wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SWZ).
5) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z Ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, którego wzór zawiera załącznik nr 7A do SWZ.
6) W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów, Wykonawca przedstawia wraz z Oświadczeniem, o którym mowa powyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, którego wzór zawiera załącznik nr 7 do SWZ.
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do Oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, którego wzór zawiera załącznik nr 8 do SWZ.
8) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 58-60 ustawy Pzp.W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do wniosku o oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Pozostałe wymogi zgodnie z SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektowanymi postanowieniami umownymi stanowiącymi załącznik nr 4 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: System do składania ofert jest dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-28 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców na podstawie przesłanek wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2025.514 t.j. dalej ustawa sankcyjna) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2025. 644 t.j.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej; Lista osób i podmiotów objętych sankcjami, tzw. „Lista sankcyjna” udostępniona na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i
Administracji.
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U.2023.120 t.j.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
2. Wykluczenie, o którym mowa powyżej następuje na okres trwania okoliczności, o których mowa powyżej.
3. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
4. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia