BZP: Przebudowa części parteru budynku nr 4 dla potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych i Diabetologii
18.07.2025
2025/BZP 00333839/01
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Im. Prof. Stanisława Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa części parteru budynku nr 4 dla potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych i Diabetologii
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Im. Prof. Stanisława Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271566088
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 3 - go Maja 13-15
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubli@szpital.zabrze.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.zabrze.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa części parteru budynku nr 4 dla potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych i Diabetologii
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9692c514-f2b7-4f5f-b427-ba5e1a571524
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00333839
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-07-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029504/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa części parteru Budynku Nr 4 dla Potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych i Diabetologii
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.zabrze3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między
zamawiającym a wykonawcami w zakresie: przesyłania pytań do treści SWZ, przesyłania odpowiedzi na wezwanie do złożenia PŚD,
przesyłania odpowiedzi na wezwanie do złożenia / poprawienia
/ uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, PŚD, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu, przesyłania odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu,
przesyłania odpowiedzi na wezwanie do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych, przesłania
odpowiedzi na inne wezwania wynikające z ustawy - Pzp, przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy, przesyłania
odwołania/inne odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
12.4.1 stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
12.4.2 komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza
wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
12.4.3 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
12.4.4 włączona obsługa JavaScript,
12.4.5 zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format
plików .pdf,
12.4.6 Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
12.4.7 Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg.
czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych zawartych w ofercie
złożonej do postępowania przetargowego znak ZP/44/TP2/2025 pn.: „Przebudowa części parteru budynku nr 4 dla potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych i Diabetologii”, jest
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. prof. Stanisława Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, z
siedzibą w Zabrzu, przy ul. 3-go Maja 13-15 (dalej jako: SPSK Zabrze);
Może Pan / Pani skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą adresu e-mail: iod@szpital.zabrze.pl
Pełna informacja w zakresie klauzuli informacyjnej Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 im. prof. Stanisława
Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, dla uczestników postępowań o udzielenie niniejszego zamówienia
publicznego, wykonawców oraz innych osób, których dane osobowe pozyskano w związku z ubieganiem się o udzielenie
zamówienia bądź w związku z realizacją zamówienia przez Wykonawcę znajduje się w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/44/TP2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na przebudowie części parteru budynku nr 4 dla potrzeb Oddziału Chorób Wewnętrznych
i Diabetologii zgodnie z opisem znajdującym się w części III SWZ, wzorem umowy w części IV SWZ oraz załącznikiem nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
44000000-0 - Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyjątkiem aparatury elektrycznej)
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45410000-4 - Tynkowanie
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45111290-7 - Roboty przygotowawcze do świadczenia usług
65000000-3 - Obiekty użyteczności publicznej
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71210000-3 - Doradcze usługi architektoniczne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71251000-2 - Usługi architektoniczne i dotyczące pomiarów budynków
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane
73000000-2 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
Liczba punktów badanej oferty w ramach kryterium
= ( Cmin/Cof ) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie
Okres gwarancji na roboty budowlane
Liczba punktów:
36 miesięcy – 0 pkt
48 miesięcy – 1 pkt
60 miesięcy – 2 pkt
Liczba punktów badanej oferty
= (Grb/Grb max) x 100 x waga
Gdzie:
Grb – ilość punktów oferty badanej
Grb max – najwyższa ilość punktów spośród ważnych ofert
UWAGA:
Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy, oczekiwany maksymalny okres gwarancji to 60 miesięcy.
Zamawiający wymaga zaoferowania okresu gwarancji wyłącznie 36-, albo 48- miesięcznego albo 60 – miesięcznego.
W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w ofercie okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy, jego oferta zostanie odrzucona.
W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 36 miesięcy,
a krótszy niż 48 miesięcy otrzyma 0 pkt.
W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 48 miesięcy,
a krótszy niż 60 miesięcy otrzyma 1 pkt.
W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy otrzyma 2 pkt.
W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie poda okresu gwarancji Zamawiający przyjmie do obliczeń minimalny termin tj. 36 miesięcy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.1 Zamawiający określa następujące wymagania w zakresie warunków udziału w postępowaniu:5.1.1 w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.1.2 w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej - Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.1.3 w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.1.4 w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
5.1.4.1 w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dwie roboty budowlane, z których każda była o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 złotych (słownie: sześć milionów złotych 00/100) oraz aby co najmniej jedna obejmowała swym zakresem budowę lub przebudowę obiektu budowlanego w rozumieniu ustawy
z dnia 7 lipca 1994 roku – prawo budowlane
Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganych wartości porównywalnych.
5.1.4.2 dysponuje osobami, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, wykształceniem i doświadczeniem, niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia:
- Kierownik budowy (1 osoba) – posiadająca uprawnienia o specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, posiadająca minimum 3 letnie doświadczenie od daty uzyskania uprawnień budowlanych ( rozumiane jako suma 36 przepracowanych miesięcy po uzyskaniu uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi. Kierownik budowy będzie odpowiedzialny za kompleksową realizację całości zadania ze strony Wykonawcy;
Kierownik Budowy musi wykazać min. 18 miesięcy doświadczenia zawodowego przy nadzorowaniu robót budowalnych budynków wpisanych do rejestru obiektów zabytkowych.
- Kierownik robót (min. 1 osoba) – posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wentylacyjnych, wodociągowych
i kanalizacyjnych do kierowania robotami lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
- Kierownik robót (min. 1 osoba) – posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W/w osoby winny posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego, a ponadto winne być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 551)
UWAGA: Zamawiający określając wymogi dla ww. osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane
(t.j. Dz. U. z 2025 r, poz. 418) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4.3. Zamawiający odstępuje
od żądania złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia
wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
5.2.1 wykazu robót - Zamawiający będzie dokonywał oceny spełnienia tego warunku
na podstawie wykazu robót budowlanych przedstawionych przez Wykonawcę
(w ilości i zakresie niezbędnym dla potwierdzenia spełnienia warunku), wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
Do wykazu należy dołączyć dowody określające, czy roboty zostały wykonane należycie.
5.2.2 wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
lub kierowanie pracami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami – wykaz stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
Do wykazu należy dołączyć również dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia oraz kwalifikacje zawodowe, a także dokument potwierdzający opłacenie składki członkowskiej w Izbie Inżynierów. Jednocześnie do wykazu należy dołączyć dokument potwierdzający, iż osoba wskazana jako Kierownik budowy posiada minimum 18 miesięcy doświadczenia w kierowaniu robotami przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta oraz oświadczenia lub dokumenty składane razem z ofertą:1) oferta Wykonawcy – załącznik nr 1 i 1a do SWZ
2) dokumenty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty
oraz do podpisania lub poświadczenia za zgodność z oryginałem składanych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji dokumentem właściwym w przypadku Wykonawców mających siedzibę na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej (RP) jest odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sadowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru lub dokumentu
na podstawie których dokonuje się wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji, np.: uchwała właściwego organu
Wykonawcy. Wykonawca może wskazać dostępność w formie elektronicznej dokumentów pod określonymi, bezpłatnymi
adresami internetowymi baz danych w formularzu oferty,
3) pełnomocnictwo
4) oświadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp – wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
5) dowód potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych
podmiotów (jeżeli dotyczy), który stanowi w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji
Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie
podmiotu udostepniającego zasoby, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
- sposób i okres udostepnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostepniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia,
- czy i w jakim zakresie podmiot udostepniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6) dokument potwierdzający wpłatę wadium
2. Dokumenty składane przez wykonawcę na wezwanie Zamawiającego
w trybie art. 274 ust 1 Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień ich złożenia:
1) podmiotowe środki dowodowe oraz oświadczenia na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zgodnie
z pkt. 5.2 SWZ.
3. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU
ZAWARCIA UMOWY
W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
Wykonawca przedłoży:
1.1 kopię polisy o której mowa w § 12 wzoru umowy
1.2 oświadczenie w związku z ogólnounijnym zakazem udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych, wzór
stanowi załącznik nr 7 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:86 300,00 PLN [słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy trzysta złotych 00/100];
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.8.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni wspólnie spełniać warunki udziału w
postępowaniu określone w pkt. 5 SWZ oraz złożyć dokumenty
i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami SWZ.
8.3. W/w Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich
w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć
wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki nie wynika
z dołączonej do oferty umowy spółki, bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
8.4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie
z pełnomocnikiem.
8.5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 2 Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
8.6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane lub usługi,
do realizacji których te zdolności są wymagane.
8.7. W przypadku, o którym mowa w pkt. 8.5. oraz 8.6. SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp.)
8.8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie
to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
wykluczenia.
8.9. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt.
4.3. SWZ składa każdy
z Wykonawców występujących wspólnie.
8.10. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
8.11. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8.12 Oświadczenia składane przez wykonawców przekazywane są w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym osoby upoważnionej
do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy
organizacyjnej lub innym dokumencie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zmian postanowień zawartej umowy zostały zawarte w §13 wzoru umowy.Z uwagi na ograniczoną ilość znaków jakie można wprowadzić w ogłoszeniu Zamawiający informuje, iż pełny zakres zmian
postanowień umownych dostępny jest w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-04 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.zabrze
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-04 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
1. Cena 60%2. Okres gwarancji na roboty budowlane – 40%
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. WYKONAWCA ZAGRANICZNY7.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast
dokumentów o których mowa w pkt 16.3.1.2) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument
wskazujące sposób reprezentacji Wykonawcy oraz osoby uprawnione
do reprezentowania Wykonawcy.
7.2. Dokument, o którym mowa w pkt 7.1. powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.
2. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego na podstawie ustawy Pzp, na podstawie
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2025, poz. 514).
3. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków jakie można wprowadzić w niniejszym ogłoszeniu Zamawiający informuje, iż
pełną informację można znaleźć w Specyfikacji warunków zamówienia.