BZP: Organizacja wycieczek edukacyjnych i zawodoznawczych w ramach projektu „Edukacja i rozwój w Gminie Skierbieszów” w I semestrze roku szkolnego 2025/2026
22.10.2025
2025/BZP 00489432/01
Gmina Skierbieszów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja wycieczek edukacyjnych i zawodoznawczych w ramach projektu „Edukacja i rozwój w Gminie Skierbieszów” w I semestrze roku szkolnego 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Skierbieszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368569
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Skierbieszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-420
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@skierbieszow.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugskierbieszow.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja wycieczek edukacyjnych i zawodoznawczych w ramach projektu „Edukacja i rozwój w Gminie Skierbieszów” w I semestrze roku szkolnego 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-84790a2c-f73c-4ad4-bb50-2c85569670c2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00489432
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034215/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Organizacja wycieczek edukacyjnych i zawodoznawczych w ramach projektu „Edukacja i rozwój w Gminie Skierbieszów” w I semestrze roku szkolnego 2025/2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Edukacja i rozwój w Gminie Skierbieszów”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne, nr umowy 191/FELU.10.03-IZ.00-0203/23-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://skierbieszow.ezamawiajacy.pl/pn/skierbieszow/demand/241911/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania pod linkiem: https://skierbieszow.ezamawiajacy.pl/pn/skierbieszow/demand/241911/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania pod linkiem: https://skierbieszow.ezamawiajacy.pl/pn/skierbieszow/demand/241911/notice/public/details
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG.OK.2710.15.2025.IB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I zamówienia - zorganizowanie i przeprowadzenie 1 jednodniowego wyjazdu edukacyjnego do Centrum Nauki i Techniki w Łodzi dla 24 uczniów SP Skierbieszów + 3 opiekunów w ramach programowania i robotyki.
Wyjazd do Centrum Nauki i Techniki w Łodzi winien obejmować:
• bilet wspólny EC1&ZOO dla uczestników wyjazdu (24 uczniów i 3 opiekunów)
• usługę przewodnika
• kino sferyczne ( planetarium) – dla uczestników wyjazdu (24 uczniów i 3 opiekunów )
W ramach przedmiotu zamówienia należy także uwzględnić:
• Koszty przejazdu w obie strony zgodnie z planem wycieczki, ( miejsce wyjazdu i powrotu: parking przed szkołą; wykonawca zobowiązany jest zagwarantować kierowcę z prawem jazdy właściwej kategorii i możliwości techniczne do przewozu osób, zapewnić bezpieczne i higieniczne (klimatyzacja, ogrzewanie) warunki przejazdu pojazdem sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu kołowego; pokrycie wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych); opieka pilota
• Koszty wstępu: bilet wspólny EC1&ZOO dla uczestników wyjazdu (24 uczniów i 3 opiekunów), kino sferyczne ( planetarium) – dla uczestników wyjazdu (24 uczniów i 3 opiekunów ), koszt licencjonowanego przewodnika/pilota
• Koszt wyżywienia (II danie: ziemniaki z mięsem/dania wegetariańskie, surówka oraz napoje i deser (słodka drożdżówka/pączek), (wykluczone są jadłodajnie z samoobsługą) dla wszystkich uczestników wycieczki (24 uczniów + 3 opiekunów)
• Koszt ubezpieczenia NNW (Wykonawca zapewni ubezpieczenie typu turystycznego dla każdego z uczestników wycieczki, w tym NNW na sumę ubezpieczenia w przypadku śmierci minimum 20.000,00 zł, trwały uszczerbek na zdrowiu na sumę ubezpieczenia minimum 40.000,00 zł od chwili wejścia uczestników do autokaru przed opuszczeniem miejsca odjazdu uczniów do momentu powrotu na miejsce wyjazdu i opuszczenia autokaru.)
• Przygotowanie szczegółowego planu wyjazdu do akceptacji Zamawiającego
• Wykonawca zobowiązany jest przedstawić co najmniej 2 terminy wyjazdu w dni nauki szkolnej do wyboru Zamawiającego
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z załącznikami udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część II zamówienia - zorganizowanie i przeprowadzenie 1 jednodniowego wyjazdu edukacyjnego przyrodniczo - ekologicznego do Poleskiego Parku Narodowego dla 24 uczniów SP Skierbieszów + 3 opiekunów.
W ramach przedmiotu zamówienia należy uwzględnić:
• Koszty przejazdu w obie strony zgodnie z planem wycieczki, ( miejsce wyjazdu i powrotu: parking przed szkołą; wykonawca zobowiązany jest zagwarantować kierowcę z prawem jazdy właściwej kategorii i możliwości techniczne do przewozu osób, zapewnić bezpieczne i higieniczne (klimatyzacja, ogrzewanie) warunki przejazdu pojazdem sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu kołowego; pokrycie wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych); opiekę pilota
• Koszty wstępu: bilety wstępu dla uczestników wyjazdu (24 uczniów i 3 opiekunów), pokrycie kosztów uczestnictwa w zajęciach dla uczestników wyjazdu w ośrodku dydaktycznym Poleskiego Parku Narodowego, koszt licencjonowanego przewodnika/pilota
• Koszt wyżywienia (II danie: ziemniaki z mięsem/dania wegetariańskie, surówka oraz napoje i deser (słodka drożdżówka/pączek), (wykluczone są jadłodajnie z samoobsługą) dla wszystkich uczestników wycieczki (24 uczniów + 3 opiekunów)
• Koszt ubezpieczenia NNW (Wykonawca zapewni ubezpieczenie typu turystycznego dla każdego z uczestników wycieczki, w tym NNW na sumę ubezpieczenia w przypadku śmierci minimum 20.000,00 zł, trwały uszczerbek na zdrowiu na sumę ubezpieczenia minimum 40.000,00 zł od chwili wejścia uczestników do autokaru przed opuszczeniem miejsca odjazdu uczniów do momentu powrotu na miejsce wyjazdu i opuszczenia autokaru.)
• Przygotowanie szczegółowego planu wyjazdu do akceptacji Zamawiającego
• Wykonawca zobowiązany jest przedstawić co najmniej 2 terminy wyjazdu w dni nauki szkolnej do wyboru Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z załącznikami udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część III zamówienia - zorganizowanie i przeprowadzenie 2 jednodniowych wyjazdów zawodoznawczych dla uczniów klas 7-8 SP Skierbieszów (34 uczniów + 2 opiekunów).
Zamówienie w tej części winno obejmować:
• 1 wyjazd do Czekoladowa Solidarność – Firma Colian – Lublin
• 1 wyjazd do Lotnisko – Świdnik . Wariant II – czas trwania ok. 2 h. Uczestnicy wycieczki będą mogli zobaczyć elementy infrastruktury portu lotniczego w strefie ogólnodostępnej i zastrzeżonej. Zapoznajemy ich z pracą lotniska jak i elementami „ścieżki pasażera” wraz z przejściem przez kontrolę bezpieczeństwa, zwiedzaniem m. in. bazy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej jak i Bazy Techniczno-Garażowej. Podczas wycieczki obserwujemy start i lądowanie samolotu oraz jego obsługi na płycie lotniska..
b) W ramach przedmiotu zamówienia należy uwzględnić:
• Koszty przejazdu w obie strony zgodnie z planami wycieczek, ( miejsce wyjazdu i powrotu: parking przed szkołą; wykonawca zobowiązany jest zagwarantować na każdym z wyjazdów kierowcę z prawem jazdy właściwej kategorii i możliwości techniczne do przewozu osób, zapewnić bezpieczne i higieniczne (klimatyzacja, ogrzewanie) warunki przejazdu pojazdem sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu kołowego; pokrycie wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych); opiekę pilota
• Koszty wstępu: bilety wstępu dla uczestników wyjazdu (34 uczniów i 2 opiekunów), pokrycie kosztów uczestnictwa na warsztatach w poszczególnych zakładach, koszt licencjonowanego przewodnika/pilota
• Koszt wyżywienia (II danie: ziemniaki z mięsem/dania wegetariańskie, surówka oraz napoje i deser (słodka drożdżówka/pączek), (wykluczone są jadłodajnie z samoobsługą) dla wszystkich uczestników wycieczki (34 uczniów + 2 opiekunów)
• Koszt ubezpieczenia NNW (Wykonawca zapewni ubezpieczenie typu turystycznego dla każdego z uczestników wycieczki, w tym NNW na sumę ubezpieczenia w przypadku śmierci minimum 20.000,00 zł, trwały uszczerbek na zdrowiu na sumę ubezpieczenia minimum 40.000,00 zł od chwili wejścia uczestników do autokaru przed opuszczeniem miejsca odjazdu uczniów do momentu powrotu na miejsce wyjazdu i opuszczenia autokaru.)
• Przygotowanie szczegółowego planu wyjazdów do akceptacji Zamawiającego
• Wykonawca zobowiązany jest przedstawić co najmniej 2 terminy wyjazdu w dni nauki szkolnej do wyboru Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z załącznikami udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część IV zamówienia - zorganizowanie i przeprowadzenie 3 jednodniowych wyjazdów zawodoznawczych dla uczniów klas 1-6 SP Skierbieszów (31 uczniów + 2 opiekunów).
Zamówienie w tej części winno obejmować:
• 1 wyjazd do Czekoladowa Solidarność – Firma Colian – Lublin
• 1 wyjazd do Lotnisko – Świdnik
• 1 wyjazd Szlakiem ginących zawodów (Bęczyn-Muzeum garncarstwa; Wojciechów – Muzeum kowalstwa; Pszczela Wola - Skansen pszczelarski)
W ramach przedmiotu zamówienia należy uwzględnić:
• Koszty przejazdu w obie strony zgodnie z planami wycieczek, ( miejsce wyjazdu i powrotu: parking przed szkołą; wykonawca zobowiązany jest zagwarantować na każdym z wyjazdów kierowcę z prawem jazdy właściwej kategorii i możliwości techniczne do przewozu osób, zapewnić bezpieczne i higieniczne (klimatyzacja, ogrzewanie) warunki przejazdu pojazdem sprawnym technicznie i dopuszczonym do ruchu kołowego; pokrycie wszystkich wymaganych opłat drogowych i parkingowych); opiekę pilota
• Koszty wstępu: bilety wstępu dla uczestników wyjazdu (31 uczniów i 2 opiekunów), koszt licencjonowanego przewodnika/pilota
• Koszt wyżywienia (II danie: ziemniaki z mięsem/dania wegetariańskie, surówka oraz napoje i deser (słodka drożdżówka/pączek), (wykluczone są jadłodajnie z samoobsługą) dla wszystkich uczestników wycieczki (31 uczniów + 2 opiekunów)
• Koszt ubezpieczenia NNW (Wykonawca zapewni ubezpieczenie typu turystycznego dla każdego z uczestników wycieczki, w tym NNW na sumę ubezpieczenia w przypadku śmierci minimum 20.000,00 zł, trwały uszczerbek na zdrowiu na sumę ubezpieczenia minimum 40.000,00 zł od chwili wejścia uczestników do autokaru przed opuszczeniem miejsca odjazdu uczniów do momentu powrotu na miejsce wyjazdu i opuszczenia autokaru.)
• Przygotowanie szczegółowego planu wyjazdów do akceptacji Zamawiającego
• Wykonawca zobowiązany jest przedstawić co najmniej 2 terminy wyjazdu w dni nauki szkolnej do wyboru Zamawiającego
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia wraz z załącznikami udostępnionej na stronie prowadzonego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 63511000-4 - Organizacja wycieczek
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
63000000-9 - Usługi dodatkowe i pomocnicze w zakresie transportu, usługi biur podróży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał wpis do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa, że powyższy warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwóch usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu wyjazdów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży o wartości nie mniejszej niż 10.000 zł netto każda.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
8. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Rozdziale VIII SWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu – art. 125 ustawy Pzp.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych w zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych w zakresie potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu .
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:1) Oświadczenia potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, oraz spełniania warunki udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik do SWZ (w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy).
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
W przypadku gdy ofertę składa pełnomocnik pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.