BZP: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Nowym Dworze, Gmina Zbąszyń
27.10.2025
2025/BZP 00497187/01
Gmina Zbąszyń
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Nowym Dworze, Gmina Zbąszyń
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zbąszyń
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770712
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Porucznika Żwirki 1
1.4.2.) Miejscowość: Zbąszyń
1.4.3.) Kod pocztowy: 64-360
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.4.7.) Numer telefonu: 68 3866009
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zbaszyn.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbaszyn.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497187
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00479591
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę min. 10 000 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie instalacji oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto każda,
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia:
b.1) Kierownik budowy (KB), wymagania:
- uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- min. 5 lat doświadczenia jako KB,
- pełnienie funkcji KB na min. 2 obiektach inżynieryjno-technologicznych (np. oczyszczalnia ścieków, przepompownia, SUW, (stacja uzdatniania/trafo) o wartości ≥ 10 000 000 zł brutto każde.
b.2) Kierownik robót sanitarnych / technologicznych (KR-san/tech), wymagania:
- uprawnienia bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
- min. 3 lata doświadczenia jako kierownik robót lub budowy,
- pełnienie funkcji KR-san/tech na co najmniej 2 zadaniach obejmujących modernizację lub budowę oczyszczalni ścieków o przepustowości ≥ 10 000 RLM (lub Qśr ≥ 1 200 m³/d), w tym prace w części biologicznej/technologicznej.
b.3) Kierownik robót elektrycznych/elektroenergetycznych (KR-elek):
- uprawnienia bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- min. 3 lata doświadczenia jako kierownik robót lub budowy,
- pełnienie funkcji KR-elek na co najmniej 2 zadaniach obejmujących: rozdzielnie nn/SN, SZR/ATS, generatory prądotwórcze lub integrację z PV/BESS w obiektach przemysłowych/użyteczności publicznej.
b.4) Specjalista ds. automatyki i systemów sterowania (AKPiA/SCADA), wymagania:
- wykształcenie wyższe techniczne (automatyka/elektrotechnika/IT) lub uprawnienia instalacyjne elektryczne,
- min. 3 lata doświadczenia w projektowaniu/uruchamianiu AKPiA/SCADA dla oczyszczalni lub instalacji o ≥ 500 sygnałach I/O,
- wykonanie co najmniej 2 rozruchów z protokołem przekazania do eksploatacji (alarmy, archiwizacja, bilanse energii).
b.5) Koordynator OZE/BESS (może łączyć się z KR-elek, jeśli spełnia wymagania): doświadczenie w co najmniej 1 realizacji obejmującej PV ≥ 100 kWp i magazyn energii ≥ 200 kWh, z integracją z GEN/SZR i bilansem mocy (peak-shaving).
c) Personel projektowy:
c.1) Projektant technologii / instalacji sanitarnych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (sieci, instalacje i urządzenia wod-kan),
- wykonanie min. 2 dokumentacji dla oczyszczalni ≥ 10 000 RLM (co najmniej jedna zakończona uzyskaniem PnB);
c.2) Projektant instalacji elektrycznych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (elektryczne/elektroenergetyczne),
- wykonanie min. 2 dokumentacji obejmujących rozdzielnie nn/SN i układy SZR/GEN (rekomendowana integracja PV/BESS);
c.3) Projektant konstrukcji budowlanych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (konstrukcyjno-budowlane); wykonanie min. 2 dokumentacji dla obiektów żelbetowych/zbiorników/obiektów technologicznych.
2. Dopuszcza się łączenie funkcji przez jedną osobę o ile spełnia łącznie wymagania dla obu ról i nie narusza przepisów dot. samodzielnych funkcji technicznych (PIIB/IAA).
3. Doświadczenie liczone od daty nadania uprawnień.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie;
3) sytuacji finansowej lub ekonomicznej – Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę min. 10 000 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie instalacji oczyszczalni ścieków o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł brutto każda,
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia:
b.1) Kierownik budowy (KB), wymagania:
- uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- min. 5 lat doświadczenia jako KB,
- pełnienie funkcji KB na min. 2 obiektach inżynieryjno-technologicznych (np. oczyszczalnia ścieków, przepompownia, SUW, (stacja uzdatniania/trafo) o wartości ≥ 5 000 000 zł brutto każde.
b.2) Kierownik robót sanitarnych / technologicznych (KR-san/tech), wymagania:
- uprawnienia bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
- min. 3 lata doświadczenia jako kierownik robót lub budowy,
- pełnienie funkcji KR-san/tech na co najmniej 2 zadaniach obejmujących modernizację lub budowę oczyszczalni ścieków o przepustowości ≥ 10 000 RLM (lub Qśr ≥ 1 200 m³/d), w tym prace w części biologicznej/technologicznej.
b.3) Kierownik robót elektrycznych/elektroenergetycznych (KR-elek):
- uprawnienia bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- min. 3 lata doświadczenia jako kierownik robót lub budowy,
- pełnienie funkcji KR-elek na co najmniej 2 zadaniach obejmujących: rozdzielnie nn/SN, SZR/ATS, generatory prądotwórcze lub integrację z PV/BESS w obiektach przemysłowych/użyteczności publicznej.
b.4) Specjalista ds. automatyki i systemów sterowania (AKPiA/SCADA), wymagania:
- wykształcenie wyższe techniczne (automatyka/elektrotechnika/IT) lub uprawnienia instalacyjne elektryczne,
- min. 3 lata doświadczenia w projektowaniu/uruchamianiu AKPiA/SCADA dla oczyszczalni lub instalacji o ≥ 500 sygnałach I/O,
- wykonanie co najmniej 2 rozruchów z protokołem przekazania do eksploatacji (alarmy, archiwizacja, bilanse energii).
b.5) Koordynator OZE/BESS (może łączyć się z KR-elek, jeśli spełnia wymagania): doświadczenie w co najmniej 1 realizacji obejmującej PV ≥ 100 kWp i magazyn energii ≥ 200 kWh, z integracją z GEN/SZR i bilansem mocy (peak-shaving).
c) Personel projektowy:
c.1) Projektant technologii / instalacji sanitarnych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (sieci, instalacje i urządzenia wod-kan),
- wykonanie min. 2 dokumentacji dla oczyszczalni ≥ 10 000 RLM (co najmniej jedna zakończona uzyskaniem PnB);
c.2) Projektant instalacji elektrycznych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (elektryczne/elektroenergetyczne),
- wykonanie min. 2 dokumentacji obejmujących rozdzielnie nn/SN i układy SZR/GEN (rekomendowana integracja PV/BESS);
c.3) Projektant konstrukcji budowlanych, wymagania:
– uprawnienia do projektowania bez ograniczeń (konstrukcyjno-budowlane); wykonanie min. 2 dokumentacji dla obiektów żelbetowych/zbiorników/obiektów technologicznych.
2. Dopuszcza się łączenie funkcji przez jedną osobę o ile spełnia łącznie wymagania dla obu ról i nie narusza przepisów dot. samodzielnych funkcji technicznych (PIIB/IAA).
3. Doświadczenie liczone od daty nadania uprawnień.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-04 12:00
Po zmianie:
2025-11-06 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-04 12:15
Po zmianie:
2025-11-06 12:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-03
Po zmianie:
2025-12-05