BZP: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025-2026
27.10.2025
2025/BZP 00497956/01
GMINA BARCZEWO
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARCZEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Barczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-010
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@barczewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://barczewo.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-781a35f1-16fb-4cb8-b892-7cd0d97882c3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497956
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047902/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025-2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/barczewo3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/barczewo
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ze względu na ograniczoną liczbę
znaków w formularzu ogłoszenia o zamówieniu informuję, że informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których
Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych
sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej oraz informacje dotyczące wymogu użycia podpisu
elektronicznego zostały szczegółowo określone w rozdziale XII i XV SWZ dostępnej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/barczewo
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Barczewie, Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo, adres e-mail kancelaria@barczewo.pl,
tel. 895148303, kontakt z osobą pełniącą funkcję Inspektora Ochrony Danych
za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: iod@barczewo.pl
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025-2026” BI.271.30.2025 prowadzonym w trybie podstawowym.
3. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie przez okres zgodny z jednolitym rzeczowym wykazem akt stanowiącym załącznik nr 2
do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub
w przypadku zadania realizowanego przy udziale środków finansowych pochodzących z UE przez okres zgodny z umową o dofinansowanie projektu.
5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BI.271.30.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 2
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania publicznych dróg gminnych oraz gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo, obejmujących:
1) odśnieżanie dróg i ciągów komunikacyjnych przy użyciu własnego lub wynajmowanego sprzętu samojezdnego,
2) usuwanie śliskości zimowej z zastosowaniem materiałów dostarczanych przez Wykonawcę.
3) Zamówienie obejmuje realizację prac na terenach podzielonych na sektory: 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8.
4) Zamawiający dopuszcza złożenie oferty maksymalnie na dwa sektory.
2. Przez zimowe utrzymanie dróg rozumie się prowadzenie prac polegających na odśnieżaniu oraz likwidacji gołoledzi i śliskości zimowej na drogach publicznych gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych oraz drogach wewnętrznych wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Akcja zimowa odbywać się będzie na wezwanie Zamawiającego i polegać będzie na:
1) odśnieżaniu dróg, ulic i chodników,
2) zwalczaniu śliskości zimowej poprzez posypywanie nawierzchni mieszankami uszorstniającymi.
4. Posypywanie nawierzchni mieszanką piaskowo-solną powinno następować po każdym odśnieżaniu. Usuwanie śliskości i gołoledzi obejmuje w pierwszej kolejności odcinki o pochyleniu powyżej 5%, skrzyżowania, łuki dróg, przejścia dla pieszych oraz przystanki autobusowe; w drugiej kolejności pozostałe drogi wewnętrzne.
5. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania dróg w sposób ciągły, zapewniający przejezdność i bezpieczeństwo użytkowników. W razie nasilenia się niekorzystnych warunków atmosferycznych Wykonawca zapewni ciągłość realizacji usług przy zachowaniu zasad BHP i Kodeksu pracy.
6. Śnieg nie może być przemieszczany na inne drogi będące w innym zarządzie ani zasypywać wjazdów na posesje prywatne.
7. Wykonawca zapewni materiały do uszorstniania nawierzchni, w tym:
1) mieszankę złożoną z 20% soli drogowej i 80% kruszywa (jednorodną),
2) piasek o frakcji do 2 mm (dla dróg gruntowych w trudnych warunkach atmosferycznych mieszanką soli i piasku),
3) kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (dla ubitego śniegu, zgodnie z PN-B-11111:1996),
4) środki chemiczne przeznaczone do zimowego utrzymania dróg.
8. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną w proporcji min 60% piasku i 40 % soli, na odcinkach o pochyleniu >5% lub w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
9. Prace będą realizowane przy użyciu pojazdów będących własnością lub w dyspozycji Wykonawcy, wyposażonych w osprzęt niezbędny do odśnieżania i usuwania śliskości.
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że będzie dysponował sprzętem przeznaczonym do realizacji zamówienia przez cały okres jego wykonywania.
11. W przypadku sprzętu będącego własnością wykonawcy, wystarczające jest złożenie oświadczenia w wykazie sprzętu
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-15 do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług w zakresie zimowego utrzymania dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2025 – 2026, w ilości do 50% godzin podanych w poszczególnych częściach i do 50% wartości szacunkowej każdej części
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każda oferta niepodlegająca odrzuceniu zostanie oceniona wg wyżej wymienionych zasad. Ocenę oferty stanowi suma punktów określona
dla poszczególnych kryteriów wg wzoru:
Of = Ck+B
gdzie:
Of – ilość punktów uzyskana przez badaną ofertę;
Ck – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Cena brutto oferty’’;
B – ilość punków uzyskana przez badana ofertę w kryterium ,,Czasu podjęcia czynności odśnieżania od przyjęcia zgłoszenia (w godz.)’’.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) CZAS PODJĘCIA CZYNNOŚCI ODŚNIEŻANIA OD PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA (W GODZ.)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że do realizacji przedmiotu zamówienia dysponuje lub będzie dysponował• co najmniej jednym pojazdem mechanicznym zaopatrzonym w podwieszany pług oraz podwieszaną przystawkę do posypywania mieszanką piasku i soli oraz jednym pojazdem mechanicznym lekkim do odśnieżania chodników (jeżeli Wykonawca złoży ofertę na część 1, 2, 3, 4 (sektor), na którym taki sprzęt jest niezbędny
do należytego wykonania przedmiotu zamówienia).
• co najmniej dwoma pojazdami mechanicznym zaopatrzonymi w podwieszany pług oraz podwieszaną przystawkę do posypywania mieszanką piasku i soli oraz jednym pojazdem mechanicznym lekkim do odśnieżania chodników (jeżeli Wykonawca złoży ofertę na część 5, 6, 7 na którym taki sprzęt jest niezbędny
do należytego wykonania przedmiotu zamówienia).
Pojazdy mechaniczne muszą być dopuszczone przez właściwe instytucje do ruchu
na drogach gminnych, mieć zamontowaną lampę ostrzegawczą
z pomarańczowym, migającym światłem ostrzegawczym. Sprzęt zatrudniony do prac winien być wyposażony w liny holownicze, haki, łopaty. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić utrzymanie pełnej sprawności technicznej sprzętu,
a w przypadku jego niesprawności zapewnić w czasie nie dłuższym niż jedna godzina sprzęt zastępczy spełniający te same wymogi.
UWAGA:
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część (sektor), Wykonawca powinien dysponować np. dla dwóch sektorów, dwoma jednostkami sprzętu
do odśnieżania, tzn. w ofertach nie można powtarzać tej samej jednostki sprzętowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik
nr 8 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) Wykaz sprzętu, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik
nr 6 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z załącznikiemnr 2 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ (załącznik nr 3
do SWZ);
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 7 SWZ (załącznik nr 7 do SWZ propozycja
zobowiązania);
3) wykaz podwykonawców, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 4 SWZ (załącznik nr 5 do SWZ);
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu
Wykonawcy jest umocowana
do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego,
Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba,
że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca w formularzu
oferty wskazał dane (tj. nr KRS,
nr NIP lub REGON) umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
w odniesieniu do Wykonawcy jak również do podmiotów udostępniających zasoby.;
5) odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie
do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z
dokumentów, o których mowa w pkt 4 powyżej.
- pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie
do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania
Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w rozdziale XI
(załącznik nr 4 do SWZ propozycja oświadczenia).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy
z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w
jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik 4 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia został opisany we wzorze umowy tj.: w załączniku nr1 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-04 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/barczewo
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-04 08:35
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-03
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Część 5 : Tak
Część 6 : Tak
Część 7 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający przewiduje możliwość ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji, tj. maksymalnie trzechWykonawców, których niepodlegające odrzuceniu oferty uzyskały najwyższą łączną liczbę punktów według kryteriów oceny
ofert określonych w Rozdziale XIX SWZ .