BZP: Kompleksowa obsługa prawna USK-2 PUM w Szczecinie.
27.10.2025
2025/BZP 00498021/01
Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa prawna USK-2 PUM w Szczecinie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
1.3.) Oddział zamawiającego: USK-2
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Powstańców Wielkopolskich nr 72
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-111
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: e.koladynska@usk2.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk2.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa obsługa prawna USK-2 PUM w Szczecinie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ddd0fc7-61b0-49f5-b173-5de92cd9ed5d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00498021
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00187483/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.7 Kompleksowa obsługa prawna USK2 PUM w Szczecinie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły zawarte w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły zawarte w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.220.111.25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 2 do SWZ oraz w projektowanych postanowieniach umowy stanowiące Rozdział II SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje prawo opcji dotyczące zlecenia prac dodatkowych szerzej określonych w rozdziale II - Projektowane postanowienia umowy.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie prawnika wiodącego
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wysokość ubezpieczenia wykonawcy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1C. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:a) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, tj. w zakresie obsługi prawnej na sumę gwarancyjną nie niższą niż 5.000.000,00 zł (słownie złotych: pięć milionów złotych 00/100).
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek powinien spełniać w całości jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1D. Zdolność techniczna lub zawodowa: zamawiający w tym zakresie wymaga:
a) Posiadają doświadczenie w realizacji usług podobnych w okresie ostatnich 10 lat od dnia składania ofert wykonują lub wykonali, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
1) zrealizował minimum 2 usługi polegające na kompleksowej obsłudze prawnej samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej prowadzącego szpital w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 450 z późn. zm., dalej jako: „u.d.l.”); w tym min. jedna dotycząca podmiotu leczniczego, którego organem założycielskim jest uczelnia medyczna; usługi te powinny mieć okres trwania nie krótszy niż 36 m-cy (usługa wykonywana na podstawie kilku następujących po sobie umów uznana zostanie jako spełniająca ww. warunek), usługa powinna obejmować doradztwo prawne w pełnym zakresie działalności szpitala w tym obejmującej udzielanie świadczeń zdrowotnych, zawieranie wszelkiego rodzajów umów w ramach działalności leczniczej, spraw z zakresu kadrowo-płacowego, postępowań windykacyjnych, obsługę inwestycji budowlanych oraz jednostki prowadzącej oraz jej reprezentację przed sądami i wszelkimi innymi organami publicznymi,
2) posiada doświadczenie w reprezentowaniu samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w rozumieniu u.d.l. przed sądami w minimum 3 sprawach cywilnych o zapłatę tytułem zadośćuczynienia lub odszkodowania za uszczerbek na zdrowiu związany z udzielaniem świadczeń zdrowotnych z czego:
a) co najmniej dwie sprawy o wartości przedmiotu sporu nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł,
b) co najmniej jedna sprawa o wartości przedmiotu sporu nie mniejszej niż 500.000,00 zł.
3) minimum 2 usługi, świadczone na rzecz, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzących szpital w rozumieniu u.d.l. polegające na obsłudze prawnej etapu projektowania inwestycji, obejmującej budowę, rozbudowę lub przebudowę obiektu użyteczności publicznej, o wartości prac projektowych nie mniejszej niż 100.000 zł brutto każda (usługa polegająca na obsłudze prawnej inwestycji realizowanej w formule zaprojektuj i wybuduj uznana zostanie za spełniającą warunek o ile wartość prac projektowych realizowanych w ramach przedmiotowej inwestycji będzie odpowiadała wymogom określonym powyżej)
4) minimum 3 usługi, świadczone na rzecz, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzących szpital w rozumieniu u.d.l. polegające na obsłudze prawnej etapu postępowania przetargowego w trybie ustawy Pzp inwestycji obejmującej budowę, przebudowę lub rozbudowę obiektu użyteczności publicznej o wartość robót budowlanych, nie mniejszej niż 10.000.000 zł brutto każda, z czego:
a) co najmniej dwie z ww. inwestycji powinny być objęte dofinansowaniem ze środków, pochodzących z budżetu państwa,
b) co najmniej jedna z inwestycji, powinna dotyczyć budynku, w którym prowadzona jest działalność szpitalna, w rozumieniu u.d.l.;
5) minimum 3 usługi, świadczone na rzecz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzących szpital w rozumieniu u.d.l. polegające na obsłudze prawnej etapu realizacji inwestycji obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę obiektu użyteczności publicznej, z których co najmniej jedna dotyczyła inwestycji o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 30.000.000,00 zł brutto, zaś dwie pozostałe dotyczyły inwestycji o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 15.000.000,00 zł brutto
6) minimum 2 usługi, polegające na reprezentacji Zamawiającego w rozumieniu ustawy Pzp
w sprawach z odwołań wykonawców, rozstrzyganych przez Krajową Izbę Odwoławczą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych dotyczących inwestycji obejmujących budowę, rozbudowę lub przebudowę obiektu użyteczności publicznej o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 10.000.000 zł brutto każda,
7) minimum 2 usługi, polegające na reprezentacji zamawiającego będącego samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej, prowadzącym szpital w rozumieniu u.d.l., w sporze sądowym, dotyczącym rozliczenia umowy o roboty budowlane, z czego co najmniej jedna o wartość przedmiotu sporu nie mniej niż 10.000.000,00 zł,
b) Dysponują lub będą dysponować osobami wyznaczonymi imiennie do realizacji zamówienia:
1) będzie dysponował, co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i spełnia łącznie następujące wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego:
a. posiada uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U.2024r. poz.499) lub ustawy z 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1564) posiadającej tytuł zawodowy Radcy Prawnego lub Adwokata;
b. posiada co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia obsługi prawnej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzących szpital w rozumieniu u.d.l.
Osoba spełniająca powyższe wymagania będzie sprawowała funkcję Prawnika Wiodącego w toku realizacji umowy.
2) będzie dysponował, co najmniej 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z których każda będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i z których każda
a. posiada uprawnienia do świadczenia pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U.2024r. poz.499) lub ustawy z 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1564) posiadającej tytuł zawodowy Radcy Prawnego lub Adwokata;
b. posiada co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe, przy czym co najmniej jedna z nich posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie obsługi prawnej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzących szpital w rozumieniu u.d.l.
Spośród tych osób Wykonawca wskaże: Zastępcę Prawnika Wiodącego a także pozostałe osoby wskazane § 3 ust.2 projektowanych postanowień umowy.
UWAGA: Wskazane osoby będą osobiście świadczyły usługi w ramach realizacji umowy.
UWAGA: Zamawiający zaliczy tylko pełne miesiące świadczenia usługi. Okresy świadczenia usługi mogą się pokrywać – Zamawiający zaliczy okresy świadczenia usług w tym samym okresie, tylko w przypadku, jeśli będą świadczone dla różnych Zamawiających.
− W celu potwierdzenia spełnienia warunków doświadczenia, wykonawca zobowiązany jest podać w wykazie osób (dokumencie składanym na wezwanie z art. 274 ust. 1 PZP) informacje umożliwiające Zamawiającemu zaliczenie wymaganego w warunku okresu doświadczenia zawodowego wymaganych osób.
- Wykonawca musi spełniać postawione wymagania osobiście. Nie dopuszcza się wykorzystania doświadczenia innych podmiotów.
- Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk.
- Dopuszcza się udział jako Wykonawcy podmiotów występujących wspólnie (np. jako konsorcjum, spółka cywilna itp.). W przypadku podmiotów występujących wspólnie wymagania odnośnie doświadczenia muszą być w całości spełniane przez choćby jeden z podmiotów występujących wspólnie, tj. bez wykorzystania doświadczenia innych podmiotów, w tym innego podmiotu występującego wspólnie. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, wszystkie pozostałe wymagania (poza doświadczeniem) mogą być spełnione łącznie, przez nie więcej niż dwa podmioty występujące wspólnie.
- W zakresie wymagań personalnych dopuszczalne jest zsumowanie potencjałów podmiotów występujących wspólnie.
c) Dysponują potencjałem technicznym: siedziba wykonawcy jest zlokalizowana nie dalej niż w odległości 20 km od siedziby zamawiającego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: A. DO OFERTY
1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert:
a) wstępne oświadczenie (zał. 3 do SWZ), o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania – zgodnie ze wzorem oświadczenia, stanowiącym załącznik do SWZ;
b) wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. 4 do SWZ) – zgodnie ze wzorem oświadczenia, stanowiącym załącznik do SWZ.
2. Oświadczenia, o których mowa w ppkt 1, stanowią dowody tymczasowo zastępujące wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie złożyć na wezwanie zamawiającego oświadczenia, o których mowa w punkcie B.2.
B. NA WEZWANIE:
1. Na wezwanie zamawiającego wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania – aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, zgodnie z wymogiem zawartym w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w niniejszym postępowaniu obejmują:
a) oświadczenie (zał. 5 do SWZ) wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy:
- o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2024.594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ofertę częściową
albo
- o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy, należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (dalej również „KRS”) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej również „CEIDG”), w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy (likwidacja, upadłość, układ z wierzycielem, zawieszenie działalności gospodarczej), sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) oświadczenie o aktualności informacji (zał. 6 do SWZ) zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego;
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt 2 lit. b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: B. NA WEZWANIE:
1. Na wezwanie zamawiającego wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania – aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, zgodnie z wymogiem zawartym w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w niniejszym postępowaniu obejmują:
d) Dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w pkt. XVII ppkt 1C SWZ.
Uwaga: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
e) Wykazu usług (zał. 7 do SWZ) wykonanych/wykonywanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, w tym oświadczenie Wykonawcy - jako spełnianie warunku określonego w pkt. XVIII ppkt 1D lit a) SWZ
f) Wykazu osób (zał.8 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - jako spełnianie warunku określonego w pkt. XVIII ppkt 1D lit b) SWZ
g) Oświadczenie wykonawcy z informacją o ilości kilometrów do siedziby zamawiającego wraz z wydrukiem mapy z zaznaczoną trasą przejazdu - jako spełnianie warunku określonego w pkt. XVIII ppkt 1D lit c) SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegóły zawarte w SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana i uzupeůnienia postanowień niniejszej umowy moýe nastŕpiă za zgodŕ obu stron, wyraýonŕ w formie aneksu sporzŕdzonego w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, o której mowa w art. 78ą ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz.U. z 2023r. poz. 1610) – pod rygorem nieważności.2. Zamawiający poza możliwością zmiany Umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3, 4 PZP, przewiduje również możliwość dokonania zmiany Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
1) gdy podczas realizacji Umowy wystąpią nieprzewidywalne zdarzenia lub okoliczności, które uniemożliwią zrealizowanie przedmiotu zamówienia w sposób, w zakresie i w terminie przewidzianym w Umowie;
2) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów;
3) gdy w przypadku nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami lub groziłoby, co najmniej jednej ze stron rażącą stratą, a czego strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu Umowy;
4) zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, w szczególności dotyczy obniżenia wynagrodzenia;
5) gdy zmiany obowiązujących przepisów prawa będą nakładać na Zamawiającego lub Wykonawcę nowe obowiązki dostosowania realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wyznaczonymi normami lub standardami;
6) zmiany postanowień Umowy, które są nieistotne w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wybory podmiotów ubiegających się o udzielenie zamówienia czy też na wynik postępowania przetargowego;
7) skorzystania z Zamawiającego z prawa opcji, o którym mowa w § 5 Umowy;
8) waloryzacji wynagrodzenia zgodnie z § 11 Umowy.
3. Okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie są podstawą do zmiany Umowy jedynie w przypadku, jeśli nie były znane w dniu składania oferty przez Wykonawcę.
4. Warunkiem dokonania zmiany Umowy jest wystąpienie przez stronę zainteresowaną wprowadzeniem zmian z pisemnym wnioskiem, zawierającym proponowane zmiany wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. Do wniosku winien być załączony projekt aneksu do umowy wraz z dowodami na okoliczność jakim stopniu powoływana zmiana ma wpływ na termin, zakres i wysokość wynagrodzenia.
5. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem niniejszego paragrafu jest nieważna.