BZP: Usługa świadczenia tymczasowego schronienia w formie schroniska dla bezdomnych na terenie Gminy Środa Wlkp. oraz prowadzenia i zapewnienia miejsc w mieszkaniach wspomaganych/treningowych
28.10.2025
2025/BZP 00500896/01
Osrodek Pomocy Społecznej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa świadczenia tymczasowego schronienia w formie schroniska dla bezdomnych na terenie Gminy Środa Wlkp. oraz prowadzenia i zapewnienia miejsc w mieszkaniach wspomaganych/treningowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Osrodek Pomocy Społecznej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004858949
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sportowa 9c
1.5.2.) Miejscowość: Środa Wielkopolska
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-000
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ops@opssroda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: wwwopssrodawlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa świadczenia tymczasowego schronienia w formie schroniska dla bezdomnych na terenie Gminy Środa Wlkp. oraz prowadzenia i zapewnienia miejsc w mieszkaniach wspomaganych/treningowych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9e634659-0739-4ccb-bd0c-71196ab42fe1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00500896
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00050708/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 OPS.241.1.1.2025 schronisko dla bezdomnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://opssrodawlkp.logintrade.net/zapytania_email,214228,d579381522717c9f7a131aa3b95dd16a.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://opssrodawlkp.logintrade.net/zapytania_email,214228,d579381522717c9f7a131aa3b95dd16a.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem:
https://opssrodawlkp.logintrade.net/reg,info,wymaganiatechniczne.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPS.241.4.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Świadczenie usług polegających na:
1.1 zapewnieniu tymczasowego całodobowego schronienia w formie schroniska, dla 2 bezdomnych kobiet oraz 7 bezdomnych mężczyzn, których ostatnim miejscem zameldowania była Gmina Środa Wielkopolska.
1.2 zapewnieniu tymczasowego schronienia w formie noclegowni dla 1 osoby bezdomnej (kobieta lub mężczyzna), w formie których ostatnim miejscem zameldowania była Gmina Środa Wielkopolska
2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt. 1.1 przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej o skierowaniu osoby do korzystania ze wsparcia w schronisku, wydanej przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Środzie Wielkopolskiej. Decyzja o skierowaniu zostaje wydana po podpisaniu przez osobę bezdomną kontraktu socjalnego.
3. Zapewnienie wsparcia w formie wskazanej w punkcie 1.2 przedmiotu zamówienia nie wymaga wydania decyzji administracyjnej, a wydatki poniesione za udzieloną pomoc nie podlegają zwrotowi.
4. Zamawiający zastrzega, aby standard świadczonych usług był zgodny z przepisami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2025 r. poz. 1059)
5. Dodatkowe warunki realizacji zamówienia w zakresie realizacji zadania, o którym mowa
w pkt.1.1 przedmiotu zamówienia:
5.1 oddzielne łóżko wraz z pościelą, wydzielone miejsce w szafie, krzesło oraz miejsce przy stole
5.2 warunki sanitarne umożliwiające utrzymanie higieny osobistej, w tym zapewnienie podstawowych środków czystości: ciepła woda, mydło, szampon, papier toaletowy, proszek do prania itp. oraz dostęp do pralki
5.3 bielizna osobista oraz odzież i obuwie odpowiednie do pory roku dla osób tego pozbawionych
5.4 pomieszczenie świetlicy umożliwiające spędzenie czasu wolnego.
6. Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany jest do zapewnienia przyjęć do schroniska, noclegowni przez całą dobę.
7. Faktyczna liczba osób kierowanych do schroniska będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które będą wymagały pomocy w tej formie wsparcia. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
8. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej
zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby umieszczonej w schronisku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległośc
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Świadczenie usług polegających na prowadzeniu i zapewnieniu miejsc w mieszkaniu wspomaganym/treningowym dla 8 osób (w szczególności bezdomnych) z terenu Gminy Środa Wielkopolska, które ze względu na trudną sytuację życiową, wiek, niepełnosprawność lub chorobę potrzebują wsparcia w funkcjonowaniu w codziennym życiu, ale nie wymagają usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki.
2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w przedmiocie zamówienia odbywa się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej o skierowaniu osoby do korzystania ze wsparcia w mieszkaniu wspomaganym/treningowym, wydanej przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Środzie Wielkopolskiej. Decyzja o skierowaniu zostaje wydana po dokonaniu uzgodnień pomiędzy pracownikiem socjalnym Ośrodka Pomocy Społecznej w Środzie Wielkopolskiej, pracownikiem socjalnym podmiotu prowadzącego mieszkanie treningowe/wspomagane, a osobą ubiegającą się o wsparcie
w formie mieszkania treningowego/wspomaganego. Uzgodnienia mają formę pisemną
i dotyczą:
-celu i okresu pobytu w mieszkaniu wspomaganym/treningowym,
-rodzaju i zakresu świadczonego wsparcia,
-odpłatności osoby korzystającej ze wsparcia,
-sposobu zgłaszania planowanej nieobecności w mieszkaniu
wspomaganym/treningowym,
-zasad i sposobu realizacji programu usamodzielnienia lub programu wspierania osoby
korzystającej ze wsparcia,
3. Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia standardu usług oraz standardu pomieszczeń określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 października 2023 r. w sprawie mieszkań treningowych
i wspomaganych (Dz. U. z 2023 r., poz. 2354).
4. Faktyczna liczba osób kierowanych do mieszkania wspomaganego/treningowego będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które będą wymagały pomocy w tej formie wsparcia.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
6. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby umieszczonej w mieszkaniu wspomaganym/treningowym.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zadaniu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: odległośc
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, dotyczące:
2.1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie
2.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę wpisu do rejestru placówek zapewniających miejsca noclegowe prowadzonego przez wojewodę i/lub spełnia warunki dotyczące bycia podmiotem posiadającym cele statutowe obejmujące prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej, dysponowania obiektem w którym zapewnia świadczenie usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 październik 2023 . w sprawie mieszkań treningowych lub wspomaganych
2.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2.4) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli:.
a) dla części I zamówienia
• Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na świadczeniu usług zapewnienia schronienia osobom bezdomnym .Dowodami na potwierdzenie tego warunku mogą być np. referencje lub inne dokumenty.
b) dla części II zamówienia
Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na prowadzeniu i zapewnieniu miejsc w mieszkaniu wspomaganym/treningowym. Dowodami na potwierdzenie tego warunku mogą być np. referencje lub inne dokumenty.
3. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 2 2.4 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
7. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby, zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający żąda wskazania w zobowiązaniu do udostępnienia zasobów wystawionym przez podmiot je udostępniający:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi/dostawy, których wskazane zdolności dotyczą.
9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, który je udostępnił, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2024 r., poz. 1616 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ;
2) informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie o posiadania przez Wykonawcę wpisu do rejestru placówek zapewniających miejsca noclegowe prowadzonego przez wojewodę i/lub spełnienia warunków dotyczących bycia podmiotem posiadającym cele statutowe obejmujące prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej, dysponowania obiektem w którym zapewnia świadczenie usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 październik 2023 . w sprawie mieszkań treningowych lub wspomaganych – załącznik nr 10 do SWZ
2) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu na rzecz którego były wykonane usługi lub są wykonywane z załączeniem dowodów czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa są referencje, bądź inne dokumenty sporządzone przed podmiot na rzecz którego zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane.
Wzór wykazu wykonanych lub wykonywanych usług stanowi załącznik nr 6
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy o udzielenie zamówienia, stanowiących załączniki nr 7A i 7B do SWZ dla poszczególnych części zamówienia.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym we Wzorach Umowy, stanowiących Załączniki nr 7A i 7B do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej