BZP: Dostawa, instalacja i uruchomienie 4 szt. urządzeń do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta oraz 9 szt. urządzeń do ogrzewania płynów infuzyjnych.”
29.10.2025
2025/BZP 00502528/01
Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa, instalacja i uruchomienie 4 szt. urządzeń do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta oraz 9 szt. urządzeń do ogrzewania płynów infuzyjnych.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2 PUM w Szczecinie
1.3.) Oddział zamawiającego: USK-2
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288900
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Powstańców Wielkopolskich nr 72
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-111
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.skrzypiec@usk2.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.usk2.szczecin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa, instalacja i uruchomienie 4 szt. urządzeń do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta oraz 9 szt. urządzeń do ogrzewania płynów infuzyjnych.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bb5059ba-e3cc-401e-b662-18f061b6c415
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502528
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00187483/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.145 Urządzenie do aktywnej regulacji temp. ciała pacjenta
1.2.146 Urządzenie do aktywnej regulacji temp. ciała pacjenta
1.2.147 Urządzenie do ogrzewania płynów infuzyjnych
1.2.148 Urządzenie do ogrzewania płynów infuzyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększenia Odporności (RRF). Zwiększenie dostępności do nowoczesnego leczenia onkologicznego w USK nr 2 PUM w Szczecinie, poprzez modernizację i zakup aparatury i wyposażenia.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/pn/spsk2_szczecin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły zawarte w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły zawarte w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.220.107.25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, instalacja, 4 szt. urządzeń do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta oraz 9 szt. urządzeń do ogrzewania płynów infuzyjnych dla Zintegrowanego Bloku Operacyjnego USK-2 , zwanych dalej „sprzętem”.
2. Opis przedmiotu zamówienia został zawarty w formularzu „Parametry wymagane” (zał. 2 do SWZ, zwany dalej również jako „FPW”), formularz ten winien bezwzględnie być złożony wraz z formularzem oferty (zał. 1 do SWZ, zwany dalej również jako „FO”).
3. Zamawiający wymaga aby zaoferowany sprzęt stanowił wyrób medyczny – w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1620 z późn. zm., dalej: „UoWM”), wprowadzony do obrotu i używania na terytorium RP zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Zamawiający na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy PZP udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
5. Zamówienie składa się z 2 zadań:
a) Zadanie nr 1 – Urządzenie do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta- 4 sztuki ;
b) Zadanie nr 2 - Urządzenie do ogrzewania płynów infuzyjnych - 9 szt.;
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych obejmujących poszczególne zadania. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń dotyczących ilości zadań na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy. Wykonawcy mogą składać ofertę obejmującą jedno zadanie, dwa zadania bądź wszystkie zadania.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7.Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia, licząc od dnia podpisania umowy - w ciągu maksymalnie 60 dni kalendarzowych, przy czym dzień podpisania umowy nie jest wliczany do terminu realizacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33186200-9 - Urządzenia do ogrzewania krwi i płynów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich wagami oraz w następujący sposób będzie oceniać spełnianie kryteriów:
kryterium 1: cena brutto – 60%,
kryterium 2: parametry techniczne – 35%,
kryterium 3: okres gwarancji – 5%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 35,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 5,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, instalacja, 4 szt. urządzeń do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta oraz 9 szt. urządzeń do ogrzewania płynów infuzyjnych dla Zintegrowanego Bloku Operacyjnego USK-2 , zwanych dalej „sprzętem”.
2. Opis przedmiotu zamówienia został zawarty w formularzu „Parametry wymagane” (zał. 2 do SWZ, zwany dalej również jako „FPW”), formularz ten winien bezwzględnie być złożony wraz z formularzem oferty (zał. 1 do SWZ, zwany dalej również jako „FO”).
3. Zamawiający wymaga aby zaoferowany sprzęt stanowił wyrób medyczny – w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1620 z późn. zm., dalej: „UoWM”), wprowadzony do obrotu i używania na terytorium RP zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Zamawiający na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy PZP udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.
5. Zamówienie składa się z 2 zadań:
a) Zadanie nr 1 – Urządzenie do aktywnej regulacji temperatury ciała pacjenta- 4 sztuki ;
b) Zadanie nr 2 - Urządzenie do ogrzewania płynów infuzyjnych - 9 szt.;
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych obejmujących poszczególne zadania. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń dotyczących ilości zadań na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy. Wykonawcy mogą składać ofertę obejmującą jedno zadanie, dwa zadania bądź wszystkie zadania.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7.Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu zamówienia, licząc od dnia podpisania umowy - w ciągu maksymalnie 60 dni kalendarzowych, przy czym dzień podpisania umowy nie jest wliczany do terminu realizacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33186200-9 - Urządzenia do ogrzewania krwi i płynów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich wagami oraz w następujący sposób będzie oceniać spełnianie kryteriów:
kryterium 1: cena brutto – 60%,
kryterium 2: parametry techniczne – 35%,
kryterium 3: okres gwarancji – 5%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Parametry techniczne
4.3.6.) Waga: 35,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 5,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (1A),
b) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (1B)
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej (1C),
d) zdolności technicznej lub zawodowej (1D)
1A. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
1B. Kompetencje lub uprawnienia: zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
1C. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
1D. Zdolność techniczna lub zawodowa: zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: DO OFERTY
1. Do oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert wstępne oświadczenie (zał. 3 do SWZ), o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania - zgodnie ze wzorem oświadczenia, stanowiącym załącznik do SWZ.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ppkt 1, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert w wymaganym przez zamawiającego zakresie, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zobowiązany będzie złożyć na wezwanie zamawiającego oświadczenia, o których mowa w punkcie B.2.
B. NA WEZWANIE:
1. Na wezwanie zamawiającego wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym terminie – nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania – aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, zgodnie z wymogiem zawartym w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy w niniejszym postępowaniu obejmują:
a) oświadczenie (zał. 5 do SWZ) wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy:
- o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2024.594 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ofertę częściową
albo
- o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy, należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego (dalej również „KRS”) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej również „CEIDG”), w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy (likwidacja, upadłość, układ z wierzycielem, zawieszenie działalności gospodarczej), sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) oświadczenie o aktualności informacji (zał. 4 do SWZ) zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. WRAZ Z OFERTĄ, w celu potwierdzenia, że oferowana dostawa spełnia wymagania określone przez zamawiającego w dokumentach zamówienia, WYKONAWCA ZŁOŻY wyszczególnione poniżej przedmiotowe środki dowodowe:1.1. Wypełniony przez Wykonawcę opis przedmiotu zamówienia - Formularz Parametrów Wymaganych (zał. 2 do SWZ)
1.2. Dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i używania na terytorium RP oferowanego sprzętu zgodnie z UoWM, tj.:
a) deklaracji zgodności,
b) certyfikatu wystawionego przez jednostkę notyfikowaną,
c) kopii powiadomienia lub zgłoszenia do Rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i używania.
Dokumenty wymienione w pkt. 1.2. lit. b) i c) należy załączyć, jeżeli jest to wymagane przepisami UoWM.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1.Jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych z pkt. 1.2. lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie, chyba że przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.2.Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Oferta wspólna - konsorcjum bądź spółka cywilna: w przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oferta winna spełniać następujące wymagania:a) do oferty powinno być załączone pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu (pełnomocnictwo może także obejmować uprawnienie do zawarcia umowy w postępowaniu); pełnomocnictwo powinno być załączone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii i zawierać wyszczególnienie wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, szczegółowo określać zamówienie do którego się odnosi, wskazywać pełnomocnika oraz precyzować zakres jego umocowania;
b) oferta wspólna winna być sporządzona zgodnie z SWZ;
c) każdy z wykonawców składa oddzielnie oświadczenie, o którym mowa w ppkt B.1.b);
d) wymagane oświadczenia należy złożyć w sposób wyraźnie wskazujący, kto składa oświadczenie, to jest: czy oświadczenie składane jest przez członka konsorcjum czy też przez pełnomocnika w imieniu konsorcjum;
e) wspólnicy spółki cywilnej traktowani będą tak jak wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
PROJKET UMOWY ZAWARTY W SWZ :§ 11. ZMIANY UMOWY
1. Zamawiający poza możliwością zmiany umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3, 4 PZP, przewiduje również możliwość dokonania zmiany umowy w następujących okolicznościach:
1) gdy podczas realizacji umowy wystąpią nieprzewidywalne zdarzenia lub okoliczności o obiektywnym charakterze, które uniemożliwią zrealizowanie przedmiotu zamówienia w sposób, w zakresie i w terminie przewidzianym w ofercie, w tym klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające ze względów technologicznych realizację dostaw i dokonanie odbioru - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby czynności mogły zostać zrealizowane, niezawiniony przez żadną ze stron brak możliwości dojazdu spowodowany pożarami, atakami terrorystycznymi, zamieszkami, strajkami lub protestami;
2) nastąpi zmiana finansowania Przedmiotu umowy;
3) w przypadku nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami lub groziłoby, co najmniej jednej ze stron rażącą stratą, a czego strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy;
4) zmiana jest korzystna dla Zamawiającego, w szczególności dotyczy obniżenia wynagrodzenia;
5) gdy zmiany obowiązujących przepisów prawa będą nakładać na Zamawiającego lub Wykonawcę nowe obowiązki dostosowania realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wyznaczonymi normami lub standardami;
6) zmiana jest nieistotna;
7) jeśli będą wynikać z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny;
8) będą powodować poprawę parametrów technicznych bądź zwiększać funkcjonalność Sprzętu;
9) będą zwiększać bezpieczeństwo lub efektywność eksploatacji Sprzętu,
- z zastrzeżeniem, że zmiany, o których mowa powyżej nie mogą prowadzić do zwiększenia kosztu ponoszonego przez Zamawiającego w tym na eksploatację i konserwację Sprzętu.
2. Okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie są podstawą do zmiany umowy jedynie w przypadku, jeśli nie były znane w dniu składania oferty przez Wykonawcę.
3. Warunkiem dokonania zmiany umowy jest wystąpienie przez stronę zainteresowaną wprowadzeniem zmian z pisemnym wnioskiem, zawierającym proponowane zmiany wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. Do wniosku winien być załączony projekt aneksu do umowy wraz z dowodami na okoliczność jakim stopniu powoływana zmiana ma wpływ na wysokość wynagrodzenia.
4. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem niniejszego paragrafu jest nieważna.