BZP: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2653L ul. Kolejowa w Opolu Lubelskim na odcinku od km 0+006 do km 0+512, dł. 0,506 km”
29.10.2025
2025/BZP 00502586/01
ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OPOLU LUBELSKIM Z SIEDZIBĄ W PONIATOWEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2653L ul. Kolejowa w Opolu Lubelskim na
odcinku od km 0+006 do km 0+512, dł. 0,506 km”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OPOLU LUBELSKIM Z SIEDZIBĄ W PONIATOWEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431029613
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Młodzieżowa 6
1.5.2.) Miejscowość: Poniatowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-320
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpsekretariat@opole.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdpopole.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2653L ul. Kolejowa w Opolu Lubelskim na
odcinku od km 0+006 do km 0+512, dł. 0,506 km”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32b40b28-880d-4e45-9f02-e5cf38d8c37c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00632555/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi powiatowej nr 2653L ul. Kolejowa w Opolu Lubelskim na odcinku od km 0+006 do km 0+512, dł. 0,506 km
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/243748/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2022 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r., poz. 1513), za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/243748/notice/public/details. W przypadku awarii w/w platformy za pośrednictwem poczty elektronicznej (z wyjątkiem składania ofert): zdpsekretariat@opole.lublin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale III podrozdziale 1 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.ZP.2720.04.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2653L ul. Kolejowa w Opolu Lubelskim na
odcinku od km 0+006 do km 0+512, dł. 0,506 km”. Inwestycja objęta niniejszym postępowaniem położona jest w województwie lubelskim na terenie gminy Opole Lubelskie, w m. Opole Lubelskie.
Zakres robót obejmuje:
- wymianę krawężników, tj. rozebranie istniejących krawężników betonowych i wbudowanie nowych;
- wymiana chodników wraz ze zjazdami, tj. rozbiórka istniejących chodników wraz ze zjazdami o nawierzchni
mineralno-bitumicznej, w ich miejsce położenie nowego chodnika i zjazdów z kostki betonowej;
- wykonanie robót asfaltowych w istniejącym śladzie, tj. warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S (gr. w-wy
4 cm) na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC 16 W (gr. w-wy 6 cm) oraz warstwa wyrównawcza z betonu
asfaltowego AC 11 W (średnia gr. w-wy 3 cm) na całej nawierzchni;
- wykonanie kompleksowego oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu;
- regulację wysokościową urządzeń obcych (kratki ściekowe, włazy kanalizacji deszczowej, sanitarnej, zaworów,
studni teletechnicznych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 228 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca który wykaże:1) Warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. dysponuje minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia – w specjalności drogowej, oraz aktualne na dzień podpisania umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego i wymagane ubezpieczenie OC. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie wykazu osób (zał. nr 8 do SWZ).
Dodatkowe informacje:
a) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków w zakresie kardy/personelu może wskazać osobę która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn.zm.),
b) przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2025 r., poz. 418 z późn.zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane, osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie:
c) wszystkie osoby zatrudnione przy realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim, w przeciwnym wypadku Wykonawca udostępni wystarczającą liczbę kompetentnych tłumaczy wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie technologii budowlanej we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia.
2) Warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy, tj. należyte wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej, o długości minimum 500 mb oraz oświadczy, iż robota w przedmiotowym zakresie została wykonana w należyty sposób, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i została prawidłowo wykonana. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie wykazu robót budowlanych (zał. nr 7 do SWZ) i dołączonych do niego dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
a) w niniejszej SWZ definicje budowy lub przebudowy należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2025 r., poz. 418 z późn.zm.);
b) w przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia, powinien on wyodrębnić i podać parametry robót budowlanych, na podstawie których będzie można ocenić spełnienie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt. 2);
c) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym długość, powierzchnię, rodzaj nawierzchni oraz daty wykonania zamówień), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 14 000,00 zł.2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Bank Pekao S.A., numer rachunku: 81 1240 5497 1111 0010 4156 4009 z dopiskiem „Wadium dot. postępowania znak: DT.ZP.2720.04.2025”. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy Pzp.
7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy jak również warunki ich wprowadzania zostały określone w § 17 wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy