BZP: Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie gminy Kraśnik w sezonie 2025/2026
30.10.2025
2025/BZP 00505749/01
GMINA KRAŚNIK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie gminy Kraśnik
w sezonie 2025/2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KRAŚNIK
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Kraśnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019997
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 24
1.5.2.) Miejscowość: Kraśnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminakrasnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://krasnik.e-bip.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie gminy Kraśnik
w sezonie 2025/2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9626e6f5-5ac5-4e89-a3fe-0d62cfb8a309
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00505749
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminakrasnik.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminakrasnik.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: techniczne i organizacyjne
dot. korespondencji elektronicznej zostały szczegółowo opisane w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została określona w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.15.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 7
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Część nr 1 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCIACH: STRÓŻA-KOLONIA, KARPIÓWKA. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 16,1 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.2. Część nr 2 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCI: SŁODKÓW TRZECI. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 4,1 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.3. Część nr 3 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCI: PASIEKA-KOLONIA. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 3,6 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.4. Część nr 4 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCIACH: SPŁAWY PIERWSZE, SPŁAWY DRUGIE, KOWALIN, SUCHYNIA. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 17,0 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.5. Część nr 5 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCIACH: STRÓŻA, SŁODKÓW PIERWSZY, PASIEKA. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 4,6 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.6. Część nr 6 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCIACH: LASY, DĄBROWA BÓR. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 1,5 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.7. Część nr 7 ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I WEWNĘTRZNYCH W MIEJSCOWOŚCIACH: MIKULIN, PODLESIE. Zimowe utrzymanie dróg i placów gminnych polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi i śliskości zimowej - płużenie sprzętem mechanicznym z pługiem oraz rozrzucanie mieszanki piasek-sól – 5,0 km. Drogi winny być posypane na całej szerokości: na wzniesieniach, skrzyżowaniach, zakrętach oraz pozostałych miejscach wskazanych przez Zamawiającego. W cenie należy uwzględniać materiał y do posypywania dróg (piasek, sól).
Szczegółowy opis zamówienia wraz ze standardami wykonania zamówienia zostały określone w załączniku nr 7 do SWZ pn.: Opis przedmiotu zamówienia i standardy utrzymania dróg
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert dla poszczególnych części n/w kryteriów oceny.
1. Kryteria oceny ofert:
1) cena*-60%,
2) termin płatności o wadze 40 % (Wykonawca poda w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ).
2. Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
przy kryterium cena:
Ce = (Cn I Co) x 60 pkt, gdzie:
Ce -przyznane punkty w kryterium cena;
Cn-najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich ważnych ofert;
Co-cena oferty ocenianej (brutto).
Oferta najkorzystniejsza, w tym kryterium, może otrzymać maksymalnie 60 punktów.
przy kryterium termin płatności:
waga kryterium 40 %
W ramach niniejszego kryterium Zamawiający będzie oceniał:
1) termin płatności wynoszący 14 dni – 0 pkt,
2) termin płatności wynoszący 21 dni – 20 pkt,
3) termin płatności wynoszący 30 dni – 40 pkt,
Uwaga!
Oferowany termin płatności nie może być dłuższy niż 30 dni. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże oferowanego terminu płatności Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje termin płatności wynoszący do 14 dni i przyzna Wykonawcy 0 punktów w tym kryterium.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach.
4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera z pośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ofertę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w zdaniu drugim, Zamawiający wzywa wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych.
5. W celu obliczenia punktów wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeśli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. W przypadku, gdy wartości będą wyrażone w oświadczeniach winnych walutach niż Polski Złoty (PLN) muszą zostać one przeliczone przez Wykonawcę wg odpowiednio Tabeli A lub Tabeli B kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego aktualnej na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. Warunki udziału w postępowaniu mają na celu zweryfikowanie zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków określonych w SWZ metodą „spełnia”/,,nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów określonych w SWZ. Niespełnienie któregokolwiek z warunków spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW POLEGAJĄCYCH NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ („oświadczenie wstępne”), także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale VIII SWZ.
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 1, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób okres udostępnienia wykonawcy wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA)
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty (opatrzone odpowiednim podpisem).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy wg załącznika nr 4 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: nie dotyczy
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ;
b) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w przepisach art. 108 ust. 1 pkt 3,4, 5 oraz 6 ustawy Pzp - wg załącznika nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA)1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty (opatrzone odpowiednim podpisem).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy wg załącznika nr 4 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Do SWZ dołączony jest wzór umowy stanowiący jej integralną część, będący załącznikiem nr 1 do SWZ, w którychZamawiający przewidział wszystkie istotne dla stron postanowienia oraz przyszłe zobowiązania Wykonawcy i
Zamawiającego a także zakres zmian umowy i warunki ich wypowiedzenia.