BZP: Zagospodarowanie i transport odpadów popiołu z gospodarstw domowych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Piekary Śląskie w 2026 r.
03.11.2025
2025/BZP 00512307/01
Gmina Piekary Śląskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Zagospodarowanie i transport odpadów popiołu z gospodarstw domowych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Piekary Śląskie w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Piekary Śląskie
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255418
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Bytomska 84
1.4.2.) Miejscowość: Piekary Śląskie
1.4.3.) Kod pocztowy: 41-940
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.4.7.) Numer telefonu: +48 32 393 93 79
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@piekary.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://piekary.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00512307
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-11-03
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00503539
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Strony dopuszczają zmianę Umowy w przypadkach opisanych w treści art. 455 ust. 1 pkt 2- 4 oraz ust. 2 PZP, a także w przypadkach przewidzianych w ust. 2-7 niniejszego paragrafu.
2. Strony są uprawnione do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy, w tym odpowiednio w następującym zakresie i pod określonymi warunkami:
1) w przypadku zmiany ustawowej procentowej stawki VAT od towarów i usług, zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto wskazana w § 7 ust. 1 (dotyczy zmiany ustawowej procentowej stawki VAT) wyłącznie w stosunku do zakresu zamówienia niewykonanego do dnia ustawowej zmiany stawki podatku VAT, w następujący sposób:
a) dotychczasowe wynagrodzenie brutto wynikające z Umowy pozostaje bez zmian, rozliczone zgodnie ze stawką procentową podatku VAT obowiązującą przy podpisaniu Umowy do dnia jej ustawowej zmiany, w zakresie przedmiotu Umowy wykonanego do daty jej zmiany,
b) wynagrodzenie brutto za przedmiot Umowy zrealizowany po dacie ustawowej zmiany stawki procentowej podatku VAT, skorygowane będzie o różnicę wartości procentowej pomiędzy uprzednią stawką VAT (obowiązującą przy podpisaniu Umowy do czasu ustawowej zmiany) i nową stawką VAT zmienioną ustawą w trakcie realizacji zamówienia.
2) w przypadku zmiany wysokości innych opłat wynikających wprost z przepisów prawa, a mających istotny wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. W związku z wskazanymi w ust. 2 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi.
4. Jeżeli w sytuacji nadzwyczajnej, niezależnej od Wykonawcy (takiej jak np. pożar, powódź lub klęska żywiołowa) miejsce zagospodarowania odpadów wskazane w § 1 ust. 3 nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych z terenu Gminy Piekary Śląskie, Wykonawca wskaże inne miejsce zagospodarowania odpadów do przetwarzania odpadów komunalnych, które przyjmie odpady w takim samym terminie. W takiej sytuacji Wykonawca otrzyma wynagrodzenie zgodnie z niniejszą Umową,
Zamawiający dopuszcza występowanie takiej sytuacji jednokrotnie w ramach realizacji niniejszej Umowy. W przypadku przekroczenia wskazanego limitu Zamawiający naliczy Wykonawcy kary umowne z § 10.
5. W ramach realizacji zamówienia z zachowaniem ceny jednostkowej, wynikającej z § 7 ust. 1 Umowy / oferty stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy, Zamawiający uprawniony jest do zwiększenia wolumenu odpadów określonego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 2 do Umowy), podlegających zagospodarowaniu przez Wykonawcę, w razie jego wcześniejszego skonsumowania, w zakresie niezbędnym do zapewnienia dalszego zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych do zakończenia okresu, na jaki zawarto Umowę, jednak nie więcej niż o 30%.
6. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawców wskazanych w § 8, w tym rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, z tym zastrzeżeniem, że wykonawca nie może korzystać z podwykonawców w zakresie, w jakim zobowiązany jest do wykonania umowy osobiście zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 4.
7. Dopuszcza się zmianę Umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia.
8. Zmiany przewidziane w Umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę.
9. Warunkiem dokonania zmian w Umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian.
10. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.
Po zmianie:
1. Strony dopuszczają zmianę Umowy w przypadkach opisanych w treści art. 455 ust. 1 pkt 2- 4 oraz ust. 2 PZP, a także w przypadkach przewidzianych w ust. 2-7 niniejszego paragrafu.
2. Strony są uprawnione do żądania zmiany wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji Umowy, w tym odpowiednio w następującym zakresie i pod określonymi warunkami:
1) w przypadku zmiany ustawowej procentowej stawki VAT od towarów i usług, zmianie ulegnie kwota wynagrodzenia brutto wskazana w § 7 ust. 1 (dotyczy zmiany ustawowej procentowej stawki VAT) wyłącznie w stosunku do zakresu zamówienia niewykonanego do dnia ustawowej zmiany stawki podatku VAT, w następujący sposób:
a) dotychczasowe wynagrodzenie brutto wynikające z Umowy pozostaje bez zmian, rozliczone zgodnie ze stawką procentową podatku VAT obowiązującą przy podpisaniu Umowy do dnia jej ustawowej zmiany, w zakresie przedmiotu Umowy wykonanego do daty jej zmiany,
b) wynagrodzenie brutto za przedmiot Umowy zrealizowany po dacie ustawowej zmiany stawki procentowej podatku VAT, skorygowane będzie o różnicę wartości procentowej pomiędzy uprzednią stawką VAT (obowiązującą przy podpisaniu Umowy do czasu ustawowej zmiany) i nową stawką VAT zmienioną ustawą w trakcie realizacji zamówienia.
2) w przypadku zmiany wysokości innych opłat wynikających wprost z przepisów prawa, a mających istotny wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
3. W związku z wskazanymi w ust. 2 okolicznościami dopuszczalne jest zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi.
4. Jeżeli w sytuacji nadzwyczajnej, niezależnej od Wykonawcy (takiej jak np. pożar, powódź lub klęska żywiołowa) miejsce zagospodarowania odpadów wskazane w § 1 ust. 3 nie będzie w stanie przyjąć odpadów komunalnych z terenu Gminy Piekary Śląskie, Wykonawca wskaże inne miejsce zagospodarowania odpadów do przetwarzania odpadów komunalnych, które przyjmie odpady w takim samym terminie. W takiej sytuacji Wykonawca otrzyma wynagrodzenie zgodnie z niniejszą Umową.
5. W ramach realizacji zamówienia z zachowaniem ceny jednostkowej, wynikającej z § 7 ust. 1 Umowy / oferty stanowiącej załącznik nr 1 do Umowy, Zamawiający uprawniony jest do zwiększenia wolumenu odpadów określonego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 2 do Umowy), podlegających zagospodarowaniu przez Wykonawcę, w razie jego wcześniejszego skonsumowania, w zakresie niezbędnym do zapewnienia dalszego zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych do zakończenia okresu, na jaki zawarto Umowę, jednak nie więcej niż o 30%.
6. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawców wskazanych w § 8, w tym rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, z tym zastrzeżeniem, że wykonawca nie może korzystać z podwykonawców w zakresie, w jakim zobowiązany jest do wykonania umowy osobiście zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 4.
7. Dopuszcza się zmianę Umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływających na sposób spełnienia świadczenia.
8. Zmiany przewidziane w Umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę.
9. Warunkiem dokonania zmian w Umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian.
10. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-11-06 10:30
Po zmianie:
2025-11-12 10:30
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-11-06 11:00
Po zmianie:
2025-11-12 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-12-05
Po zmianie:
2025-12-11