BZP: Świadczenie usług w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków w systemie cateringowym dla Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych ,,Hospicjum” w Gliwicach, ul. Daszyńskiego 29, 44-100 Gliwice
13.11.2025
2025/BZP 00529290/01
STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ CHORYCH "HOSPICJUM" W GLIWICACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków w systemie cateringowym dla Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych ,,Hospicjum” w Gliwicach, ul. Daszyńskiego 29, 44-100 Gliwice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ CHORYCH "HOSPICJUM" W GLIWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272883276
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ignacego Daszyńskiego 29
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 608 010 356
1.5.8.) Numer faksu: biuro@hospicjum.gliwice.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@hospicjum.gliwice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.hospicjum.gliwice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Stowarzyszenie
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie przygotowywania i dostarczania posiłków w systemie cateringowym dla Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych ,,Hospicjum” w Gliwicach, ul. Daszyńskiego 29, 44-100 Gliwice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f908642e-c0df-43fc-b2b9-67c7587fa09c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00529290
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6e0487ba-0dcd-41f5-924b-9a1e448e14523.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.hospicjum.gliwice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: komunikacja odbywa się droga elektroniczną przy użyciu: (1) Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://hospicjum-gliwice-pzp.ezamowienia.coma) Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
b) Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest: Bożena Niemczynowiczc)Instrukcja Użytkownika - korzystania z Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP znajduje się na Portalu, w zakładce „Pomoc”.d) Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://hospicjum-gliwice-pzp.ezamowienia.com oraz uznaje go za wiążący.e)Ogólne zasady korzystania z Platformy:(1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://hospicjum-gliwice-pzp.ezamowienia.com (2)Wykonawca aby przystąpić do postępowania musi założyć konto na Platformie https://hospicjum-gliwice-pzp.ezamowienia.com gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, otrzymuje link aktywacyjny a następnie ustanawia hasło;(3) Proces rejestracji Wykonawcy jest w pełni automatyczny, po zarejestrowaniu należy podać dane firmy, którą osoba zakładająca konto reprezentuje.f)Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i powiadomień mailowych.g) Zamawiający, zgodnie z art. 67 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019) określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy Zakupowej, tj.:(1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;(2) Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;(3)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2 z wyjątkiem Internet Explorer;(4) Włączona obsługa JavaScript;(5) Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.;(6)podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę.(2) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.Wykonawca powinien dokładnie zapoznać się z niniejszą SWZ i złożyć ofertę zgodnie z jej wymaganiami.6.2. Adres do korespondencji Zamawiającego, adres poczty elektronicznej, zostały podane w części wstępnej SWZ.6.3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się za pomocą poczty elektronicznej.6.4. W przypadku wezwania przez Zamawiającego do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć/uzupełnić/ poprawić) w formie wskazanej przez Zamawiającego w wezwaniu. Forma ta winna odpowiadać wymogom wynikającym ze stosownych przepisów.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
18.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych „Hospicjum” w Gliwicach z siedzibą przy ul. Daszyńskiego 29, 44-100 („Administrator”).
18.2. Administrator wyznaczyło inspektora ochrony danych osobowych, z którym można kontaktować pod adresem: ido@hospicjum.gliwice.pl
18.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawą Pzp” oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w odniesieniu do danych osobowych osoby będącej stroną umowy, w celu zawarcia, wykonania
i rozliczenia umowy.
18.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być właściwe organy (w tym np. odpowiednim organy Unii Europejskiej, Najwyższej Izbie Kontroli, Krajowej Administracji Skarbowej) oraz każdy zainteresowany podmiot – zgodnie z zasadą jawności postępowania.
18.5. Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
18.6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a przypadku zawarcia umowy, przez okres 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym nastąpiło zakończenie wykonywania umowy , chyba że z przepisów szczególnych wynikać będzie dłuższy okres.
18.7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 18.8. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany stosownie do art 22 RODO.
18.9. Posiada Pani/Pan następujące uprawnienia:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, z zastrzeżeniem, iż skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
18.10. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usług w zakresie przygotowywania
i dostarczania posiłków w systemie cateringowym dla Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych ,,Hospicjum” w Gliwicach”, w szczególności przygotowywanie posiłków zgodnie ze standardem żywienia obowiązującym w szpitalnictwie, z zapewnieniem odpowiedniego składu i kaloryczności posiłków w oparciu o system HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2020 poz. 2021), przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy oraz Rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej oraz stosownie do wykazu norm dziennych racji pokarmowych dla zakładów służby zdrowia opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, dostarczenie posiłków do siedziby Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryterium, którym Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem sposobu oceny ofert:
14.1. Do porównania ofert Zamawiający przyjmuje ceny ofert, wskazane w złożonych ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wkład do kotła
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełnianie warunków udziału w postępowaniu.W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy spełniający następujące warunki opisane w art. 112 Pzp:
a) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym-Zamawiający nie określa tego warunku.
b) Posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał:
- Aktualną decyzję/zezwolenie wydaną/wydane przez właściwy Państwowy Inspektorat Sanitarny potwierdzającą/potwierdzające spełnienie wymagań koniecznych do prowadzenia zakładu żywienia zbiorowego z uwzględnieniem żywienia pacjentów hospicjum/ szpitala, w szczególności uprawniające Wykonawcę do przygotowywania posiłków, realizacji usług cateringowych/ dystrybucji.
- Aktualną decyzję/zezwolenie wydaną/wydane przez właściwy Państwowy Inspektorat Sanitarny dotyczące spełnienia wymogów sanitarnych koniecznych przy transporcie posiłków – dopuszczenie środków transportu.
c) Zdolność techniczna lub zawodowa. W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj.: w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w ramach odrębnych umów co najmniej jedno zamówienie (usługi) obejmujące swym zakresem usługę przygotowania i dowozu posiłków do Zamawiającego dla pacjentów podmiotu wykonującego stacjonarną działalność leczniczą (np.: szpital, zakład opiekuńczo – leczniczy, zakład pielęgnacyjno – opiekuńczy, sanatorium, hospicjum itp.) o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto.
d) Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym. W tym zakresie Wykonawca musi dysponować co najmniej:
- jedną (1) placówką (kuchnia) do przygotowania posiłków, która zdolna jest do wykonania dziennie minimum 100 posiłków całodobowo (tj. śniadań, obiadów, kolacji), posiada wdrożony system HACCP oraz funkcjonuje zgodnie z wymaganiami właściwego Państwowego Inspektoratu Sanitarnego
w zakresie przygotowywania i wydawania posiłków dla żywienia zbiorowego,
- trzema (3) środkami transportu spełniającymi wymogi sanitarno-epidemiologiczne zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu, dozwolonych substancji dodatkowych i innych składników żywności (Dz.U. 2003 nr 21 poz. 179), zgodne
z wymaganiami właściwego Państwowego Inspektoratu Sanitarnego.
e) Dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, w tym zakresie Wykonawca musi dysponować niezbędnym do wykonania usług żywienia, potencjałem kadrowym, tj. osobami odpowiedzialnymi za nadzór nad właściwą realizacją umowy, w szczególności dysponuje co najmniej:
- jedną (1) osobą, która zostanie wyznaczona podczas realizacji umowy do pełnienia funkcji technologa żywienia, wymaga się, aby osoba posiadała co najmniej: 1 rok doświadczenia zawodowego pracy na stanowisku technologa żywienia, wykształcenie min. średnie, odpowiednie kierunkowe szkolenia potwierdzone stosownymi certyfikatami lub dyplomami.
- jedną (1) osobę, która zostanie wyznaczona podczas realizacji umowy do pełnienia funkcji szefa lub kierownika kuchni. Wymaga się aby osoba posiadała co najmniej: 5 lat doświadczenia zawodowego pracy na w/w stanowisku.