BZP: „Dożywianie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych na terenie Gminy Żary oraz osób objętych pomocą OPS na rok 2026”
27.11.2025
2025/BZP 00560675/01
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Dożywianie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych na terenie Gminy Żary oraz osób objętych pomocą OPS na rok 2026”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzą zamawiający działający wspólnie
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 971266335
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szarych Szeregów 35/1-3
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683788200
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gops@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
1.8.) Informacje o pozostałych zamawiających działających wspólnie
Zamawiający 2
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Bieniowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282008246
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dolna 5a
1.5.2.) Miejscowość: Bieniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp.bieniow@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spbieniow.gminazary.pl/
Zamawiający 3
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Lubanicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282007749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubanice 20
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp.lubanice@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://splubanice.edupage.org/
Zamawiający 4
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Mirostowicach Dolnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282007821
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościelny 25
1.5.2.) Miejscowość: Mirostowice Dolne
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spmirostowice@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zsmiralki.szkolnastrona.pl/
Zamawiający 5
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Olbrachtowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282078465
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Olbrachtów 40
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp.olbrachtow@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spolbrachtow.edupage.org/
Zamawiający 6
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa w Sieniawie Żarskiej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282007755
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sieniawa Żarska 40
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp.sieniawazarska@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spsieniawazarska.edupage.org/
Zamawiający 7
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Złotniku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282007873
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Złotnik 14
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp.zlotnik@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://sp-zlotnik.edupage.org/
Zamawiający 8
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół i. Jerzego Kukuczki w Grabiku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9282078465
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grabik 102
1.5.2.) Miejscowość: Żary
1.5.3.) Kod pocztowy: 68-200
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zs.grabik@gminazary.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zsgrabik.edupage.org/
1.9.) Podział obowiązków – zamówienie wspólne
1. Strony ustalają, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Dożywianie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych na terenie Gminy Żary oraz osób objętych pomocą OPS na rok 2026” przygotowuje i przeprowadza w całości Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarach w imieniu i na rzecz wszystkich Stron określonych w niniejszym porozumieniu.
2. Każda ze stron porozumienia zawrze odrębną umowę z wybranym w ramach niniejszego postępowania Wykonawcą.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dożywianie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych na terenie Gminy Żary oraz osób objętych pomocą OPS na rok 2026”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d3df134f-588b-4716-a28e-164e8028f844
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00560675
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044958/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dożywianie dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych na terenie Gminy Żary oraz osób objętych pomocą OPS na rok 2026
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d3df134f-588b-4716-a28e-164e8028f8443.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. Komunikacja w postępowaniu odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administrator danych: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, z siedzibą w Żarach przy ul.Szarych szeregów 35/1-3, 68-200 Żary, tel. 68 3788200, gops@gminazary.pl. Inspektor Ochrony Danych: we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych możesz kontaktować się pod adresem:
marek.biedak@cbi24.pl. Cele przetwarzania | podstawa prawna. Przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 6,
ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą z dnia z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Archiwizacja danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w zw. z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Realizacja umowy z
wybranym oferentem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której dane dotyczą przez okres trwania umowy. Okres przechowywania: dane przechowywane będą przez okres 5 lat zgodnie z instrukcją kancelaryjną funkcjonującą w jednostce. Odbiorcy: Podmioty z którymi administrator zawarł umowy powierzenia, osoby lub
podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia 11 września 2019r –
Prawo zamówień Publicznych; Zasada
jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia
2016/679 (tzw. danych wrażliwych / szczególnej kategorii danych). Przysługujące Pani/Panu prawa: Prawo żądania dostępu do danych - (zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 75 ustawy PZP). Prawo żądania sprostowania danych - (zgodnie z art. 19.2 i art. 76 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień
umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników). Prawo żądania usunięcia danych. Prawo żądania ograniczenia przetwarzania - (zgodnie z art. 19.3 ustawy PZP wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego
postępowania). Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa. Obowiązek podania danych: Podanie przez Panią/Pana danych jest niezbędne do przeprowadzenia przetargu nieograniczonego poprzez przyjęcie i rozpatrzenie oferty, a w przypadku wybranej oferty do zawarcia umowy oraz jej realizacji.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PS.261.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przygotowanych przez siebie posiłków do niżej wymienionych szkół dla szacunkowej średniej dziennej liczby osób korzystających z posiłków w okresie 02.01.2026 do 31.12.2026r.:
Szkoła Podstawowa w Bieniowie 7 osób
Szkoła Podstawowa w Lubanicach 42 osób
Szkoła Podstawowa w Mirostowicach Dolnych 20 osób
Szkoła Podstawowa w Olbrachtowie 21 osób
Szkoła Podstawowa w Sieniawie Żarskiej 12 osób
Szkoła Podstawowa w Złotniku 22 osób
Zespół Szkół w Grabiku 87
Przygotowanie i dowóz posiłków w dni nauki szkolnej dla dzieci szkół podstawowych z terenu Gminy Żary oraz osób wskazanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żarach w formie jednego gorącego posiłku – danie obiadowe jednodaniowe w następującej formie:
- dwa razy w tygodniu zupa z wkładką
- trzy razy w tygodniu drugie danie mięsne/ rybne
Świeże warzywa lub owoce do każdego dania (surówka lub na zgryz)
Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla dzieci w wieku szkolnym, nie mogą być przygotowane z półproduktów.
Usługi w zakresie dożywiania świadczone będą w dni nauki szkolnej w czasie pobytu dzieci w szkole. Termin wykonania zamówienia obejmuje okres od dnia 02.01.2026r. do dnia 31.12.2026r. tj. około 188 dni.
2. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia przygotowanych przez siebie posiłków do niżej wymienionych oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych dla szacunkowej średniej dziennej liczby dzieci korzystających z posiłków w okresie od 02.01.20256 do 31.12.2026r.
przygotowanie i dowóz posiłków dla dzieci z oddziałów przedszkolnych z terenu Gminy Żary:
- obiad i podwieczorek
Oddział przedszkolny Szkoła Podstawowa w Bieniowie 32 dzieci
Oddział przedszkolny Szkoła Podstawowa w Lubanicach 27 dzieci
Oddział przedszkolny Szkoła Podstawowa w Mirostowicach Dolnych 33 dzieci
Oddział przedszkolny Szkoła Podstawowa w Sieniawie Żarskiej 3 dzieci
Oddział przedszkolny Szkoła Podstawowa w Złotniku 22 dzieci
Zamawiający zamawia przygotowanie i dostarczenie posiłków obiadowych dwudaniowych wraz z podwieczorkiem lub zastrzeżeniem obiadów jednodaniowych .
Świeże warzywa lub owoce do każdego dania (surówka lub na zgryz), wkomponowanie do jadłospisu porcji mleka.
Posiłki muszą spełniać wymogi żywienia zalecane przez Instytut Matki i Dziecka dla dzieci w wieku przedszkolnym i nie mogą być przygotowane z półproduktów.
Usługi w zakresie dożywiania świadczone będą w okresie od dnia 02.01.2026r. do dnia 31.12.2026r. z wyłączeniem dni, w których dzieci będą miały przerwę. O terminie przerwy w pobycie w oddziale Dyrektor lub upoważniona osoba poinformują z dwudniowym wyprzedzeniem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół
55300000-3 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55322000-3 - Usługi gotowania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze ofert, które nie zostały
odrzucone wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
Kryterium cena – 60 % (60 pkt)
Kryterium czas reakcji - 40% (40 pkt)
2. Kryterium cena zostanie ocenione w skali punktowej do 60 pkt. Oferta z najtańszą ceną uzyska 60 pkt, pozostałe oferty
proporcjonalnie mniej punktów. Punkty zostaną wyliczone według następującego wzoru:
oferta z najniższą ceną przedstawiona w ofertach
A = -------------------------------------------------------------------- x 100 x 60 %
cena oferty ocenianej
gdzie:
A – liczba otrzymanych punktów
3. Kryterium czas reakcji dotyczy terminu w jakim Zamawiający może zgłosić zmiany dotyczące liczby osób dożywianych w kolejnym
dniu nauki szkolnej.
Wykonawca otrzyma następującą punktację:
W dniu poprzedzającym do godz. 15:00 – 40 pkt ,
W dniu poprzedzającym do godz. 13:00 – 30 pkt,
W dniu poprzedzającym do godz. 11:00 – 20 pkt,
W dniu poprzedzającym do godz. 9:00 – 10 pkt.
Ilość punktów przyznanych za czas reakcji
DK = ---------------------------------------------------------------------- x 100 x 40 %
Największa ilość punktów przyznanych za czas reakcji
z pośród ofert niepodlegających odrzuceniu
4. Obliczenia kryteriów cena i doświadczenie wykonawcy będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji dotyczy terminu w jakim Zamawiający może zgłosić zmiany dotyczące liczby osób dożywianych w kolejnym dniu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:- nie podlegają wykluczeniu,
- spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej SWZ. 2. Warunki udziału w postepowaniu określone przez Zamawiającego art.112 ust.2 PZP:
Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca zostanie wezwany do złożenia decyzji właściwego terenowego Organu Inspekcji Sanitarnej stwierdzającą
spełnienie wymagań higieniczno-zdrowotnych do produkcji posiłków oraz możliwości prowadzenia cateringu ( zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
Zdolność techniczna i zawodowa:
a) Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
polegającą na przygotowaniu i dostarczaniu gorących dań przez okres co najmniej 6 miesięcy dla co najmniej 60 osób
potwierdzoną dowodem, że usługi były lub wykonywane należycie.
b) Dysponowanie odpowiednim potencjałem
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje pojazdem przystosowanym do przewożenia posiłków
spełniający normy określone przez Państwową Stację Sanitarno Epidemiologiczną oraz odpowiednimi termosami do przechowywania żywności w stałej temperaturze.
c) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zadania
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej jedną osobą, która przygotuje jadłospis zgodnie z wymaganiami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży w jednostkach systemu oświaty, posiadającą kwalifikacje zawodowe
dietetyka lub technologa żywienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - wykaz
usług – załącznik nr 6 do SWZ
- wykaz osób skierowanych do realizacji umowy – załącznik nr 7 do SWZ
- dokumenty potwierdzające, że Wykonawca dysponuje pojazdem przystosowanym do przewożenia posiłków spełniający normy określone przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną oraz odpowiednimi termosami do przechowywania żywności w stałej temperaturze.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany
jest złożyć wraz z ofertą ( załącznik nr 1 do SWZ) oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca na dzień
składania ofert:
a) nie podlega wykluczeniu,
b) spełnia warunki udziału w postepowaniu.
2. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 2 i 3 do SWZ.
3. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, lub są one niekompletne lub zawierają błędy, wówczas zamawiający wezwie wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania.
4. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczeń nie może służyć potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.
5. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych oświadczeń.
6. Jeżeli złożone przez wykonawców oświadczenia budzą wątpliwości zamawiającego, może on bezpośrednio zwrócić się do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw do wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 7 do SWZ.
Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
8. Dokumenty składane przez Wykonawców po otwarciu ofert w celu wykazania braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
- oświadczenie Wykonawcy w zakresie art.108 ust.5 pkt.1 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( dz.U. z 2021 poz. 275 ze zm), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, dokumenty o których mowa wyżej zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty - wzór stanowi załącznik nr 12 do SWZ.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 5 SWZ, składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji,
b) muszą wykazać, że w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. – o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
c) dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 11 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.