BZP: ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH NA RZECZ STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM
03.12.2025
2025/BZP 00572915/01
Powiat Kolski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH NA RZECZ STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ŚWIADCZENIE USŁUG POCZTOWYCH NA RZECZ STAROSTWA POWIATOWEGO W KOLE W OBROCIE KRAJOWYM I ZAGRANICZNYM
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c1787050-515d-4efe-95d2-6ffb33c82566
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00572915
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl oraz poczta elektroniczna zp@starostwokolskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują faksem, drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformę Zakupową,
2) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania kierowane do Zamawiającego przekazywane za pomocą faksu należy kierować na nr faksu Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
3) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania do Zamawiającego przekazywane za pomocą poczty elektronicznej należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
4) każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną.
5) Ofertę oraz dokumenty, które się na nią składają należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula informacyjna zawarta w rozdziale XXXVI SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.32.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje sukcesywne świadczenie usług pocztowych, przez Wykonawcę, w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Kole. Zakres usług obejmuje przyjmowanie, przemieszczanie i
doręczanie przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru spośród
ofert niepodlegajacych odrzuceniu:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
waga – 60
Punkty przyznawane za kryterium „Liczba placówek na terenie powiatu kolskiego i miasta Koła” będą przyznawane w następujący sposób:
Punkty w tym kryterium zostaną przyznane w przypadku wykazania przez Wykonawcę Zamawiającemu ilości placówek na terenie powiatu kolskiego i miasta Koła.
Placówki pocztowe znajdujące się na terenie powiatu kolskiego i miasta Koła powinny spełniać minimum poniższe wymagania:
a) czynne co najmniej 6 godz. we wszystkie dni robocze z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
b) oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy,
Podczas gdy placówka znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest również inna działalność gospodarcza, wówczas musi:
a) posiadać wyodrębnione stanowisko do obsługi klientów w zakresie usług pocztowych,
b) być w widoczny sposób oznakowane nazwą lub logo Wykonawcy,
c) posiadać widoczną informację o godzinach pracy w zakresie usług pocztowych,
d) zapewnić przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami właściwymi w zakresie ochrony danych osobowych (art. 41 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe)
Zamawiający będzie punktował powyższe kryterium w sposób następujący:
a) przynajmniej po jednej placówce na terenie każdej gminy z powiatu kolskiego i dwie placówki na terenie miasta Koła – 10 pkt,
b) przynajmniej po jednej placówce na terenie każdej gminy z powiatu kolskiego i więcej niż dwie placówki na terenie miasta Koła – 20 pkt,
c) powyżej jednej placówki na terenie każdej gminy z powiatu kolskiego i więcej niż dwie placówki na terenie miasta Koła – 30 pkt
Na potwierdzenie posiadania zdeklarowanych placówek należy do oferty załączyć wykaz ich adresów.
W przypadku gdy Wykonawca nie zadeklaruje ilości placówek zarówno na terenie gmin powiatu kolskiego jak i miasta Koła otrzyma 0 punktów.
Punkty przyznawane za kryterium „Możliwość śledzenia przez Internet rejestrowanych przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym” będą przyznawane w następujący sposób:
a) możliwość śledzenia przez Internet rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym – 10 pkt,
b) brak możliwości śledzenia przez Internet rejestrowanych przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym – 0 pkt,
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który otrzyma łączną najwyższą ilość punktów, oraz będzie odpowiadał wszystkim wymaganiom stawianym w swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: liczba placówek na terenie powiatu kolskiego i miasta Koła
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: śledzenie przez internet rejestrowanych przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na potwierdzenie braku podstsaw wykluczenia Wykonawcy składają dokument potwierdzający, że nie zalega z opłacaniem podatków w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PzpNa potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy składają dokumenty z zakresu:
a)Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Wykonawca wykaże, iż jest wpisany do rejestru operatorów
pocztowych,
b) Zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca przedstawi wykaz dwóch usług o wartości co najmniej 200.000,00 zł netto każda, tożsamych z przedmiotem zamówienia przez okres co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie (przy czym dowodami takimi są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy). – zgodnie z załącznikiem nr 5
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca złoży dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zaległości z opłacaniem podatków wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywną lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku jeżeli Wykonawca wykaże, iż jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy Prawo pocztowe w zakresie obrotu krajowego i zagranicznego. (tekst jednolity Dz.U. z 2020 poz. 1041 z późn. zm.).
- wykaz dwóch usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie o wartości co najmniej 200.000,00 zł netto każda, tożsamych z przedmiotem zamówienia przez okres co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie (przy czym dowodami takimi są referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w
przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy). – zgodnie z załącznikiem nr 5
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
- wykaz adresów placówek zadeklarowanych do oceny punktowej wg załącznika nr 4 - nie podlega uzupełnieniu,- formularz cenowy zgodnie z załącznikiem nr 6 – nie podlega uzupełnieniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) druk oferta2) oświadczenia zgodnie z załącznikiem 1, - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa oddzielne oświadczenie
3) zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie z załącznikiem nr 2, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków,),
4) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu – (KRS, CEDiK – wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeśli zamawiający może je pobrać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w druku oferta dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii,
5) pełnomocnictwo do składania oferty łącznej w zakresie określonym w art. 23 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane,
6) podwykonawstwo zgodnie z załącznikiem nr 3 (jeżeli dotyczy). Podwykonawca składa tylko oświadczenie zgodne z załącznikiem nr 1 w części go dotyczącej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne):1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia,
2) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie, złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia,
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawi¬cieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty,
4) każdy podmiot oferty wspólnej zobowiązany jest dołączyć odpowiednie oświadczenia i dokumenty zgodnie z ust. 1,
5) podmiot wiodący wskazany w umowie (lider) przedkładający ofertę zobowiązany jest do przedłożenia druku „OFERTA”, oświadczenia i dokumenty, o których mowa jest w ust.1,
6) w przypadku wspólników spółki cywilnej, którzy wspólnie złożą podpisy, zarówno pod drukiem „OFERTA”, jak i pod załączonymi oświadczeniami i dokumentami, nie ma obowiązku składania dodatkowego pełnomocnictwa określającego pełnomocnika wspólników, czy też lidera konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
rodzaj oraz zakres zmian reguluje projekt umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy