BZP: Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko w 2026 r.”
06.12.2025
2025/BZP 00581077/01
Gmina Lubsko
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko w 2026 r.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubsko
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770646
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Wolnosci 1
1.4.2.) Miejscowość: Lubsko
1.4.3.) Kod pocztowy: 68-300
1.4.4.) Województwo: lubuskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lubsko.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lubsko.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00581077
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-12-06
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00568044
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
1) CZĘŚĆ I - "Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko”
a) dowóz dzieci i młodzieży z miejscowości położonych na terenie Gminy Lubsko na podstawie tabeli opłat za bilety miesięczne ustalone dla Gminy Lubsko i rozliczenia na podstawie faktycznie wydanych biletów. Wysokość należności miesięcznej nie może przekroczyć kwoty brutto wynegocjowanej w niniejszym postępowaniu przetargowym; zwrot biletów z danego miesiąca powodujący obniżenie wynagrodzenia przewoźnika może być dokonywany do 10 każdego miesiąca za dany okres realizacji umowy.
b) Wykonawca zobowiązuje się również dodatkowo umożliwić przejazd na podstawie otrzymanych biletów w godzinach popołudniowych oraz w dni wolne od nauki szkolnej na zajęcia pozalekcyjne;
c) jednorazowe wyjazdy na zasadach wynajmu autobusu na zasadach stawki w złotych za 1 kilometr;
d) punktualny i bezpieczny dowóz dzieci i uczniów, o których mowa w art. 32 ust 5-7 i art. 39 ust 3 i 4 ustawy Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1043 ze zm.) do szkół położonych na terenie gminy Lubsko, zgodnie z wyznaczonymi trasami;
e) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia rozkładu jazdy zapewniającego dowóz dzieci z miejscowości opisanych w załączniku nr 11a do SWZ z zachowaniem:
• godzin przyjazdu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko, którym został zapewniony dojazd w godzinach pomiędzy 7.05 a 7.55;
• proponowane godziny wyjazdów po zakończonych zajęciach dzieci młodzieży szkół z terenu Gminy Lubsko do poszczególnych miejscowości określa Wykaz tras zamieszczony w załączniku nr 11a do SWZ;
• planowany ilościowy wykaz dzieci i młodzieży przyjeżdżających i wyjeżdżających ze Szkół, Przedszkoli w Lubsku i Górzynie obejmuje załącznik nr 11a do SWZ;
f) zobowiązuje się wykonawcę do ustalenia rozkładu jazdy z zachowaniem warunków określonych powyżej na podstawie własnych pomiarów długości trasy przejazdów z poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem odbiorów dzieci z istniejących przystanków. Ustalony przez Wykonawcę rozkład jazdy należy uzgodnić z Dyrektorami szkół w terminie jednego tygodnia od rozpoczęcia danego roku szkolnego;
g) Wykonawca zapewnia opiekuna do sprawowania opieki nad uczniami. Opiekun musi być osobą pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, niekaraną za przestępstwa popełnione umyślnie. Opiekun czuwa nad bezpieczeństwem uczniów podczas przewozów. Opiekunem nie może być kierowcą autobusu.
h) Przewozy dotyczą dni, w których odbywają się zajęcia lekcyjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, wyłączając przerwy świąteczne, obowiązujące w województwie lubuskim oraz dni wolne od nauki.
i) Orientacyjna, dzienna ogólna długość tras w okresie styczeń – grudzień 2026 w przypadku wyszczególnionych w załączniku nr 11a do SWZ Opis przedmiotu zamówienia - wynosić będzie ok 650 km oraz max. 8 000 km/rocznie (według potrzeb - dowóz uczniów/osób na zawody sportowe, wycieczki, itp.), autobusy zapewniające minimum 45 miejsc.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Załączniku nr 4a – Wzór umowy dla Części I i Załączniku nr 11a - Opis przedmiotu zamówienia do SWZ dla Części I.
Po zmianie:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
1) CZĘŚĆ I - "Dowozy szkolne dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko”
a) dowóz dzieci i młodzieży z miejscowości położonych na terenie Gminy Lubsko na podstawie tabeli opłat za bilety miesięczne ustalone dla Gminy Lubsko i rozliczenia na podstawie faktycznie wydanych biletów. Wysokość należności miesięcznej nie może przekroczyć kwoty brutto wynegocjowanej w niniejszym postępowaniu przetargowym; zwrot biletów z danego miesiąca powodujący obniżenie wynagrodzenia przewoźnika może być dokonywany do 10 każdego miesiąca za dany okres realizacji umowy.
b) jednorazowe wyjazdy na zasadach wynajmu autobusu na zasadach stawki w złotych za 1 kilometr;
c) punktualny i bezpieczny dowóz dzieci i uczniów, o których mowa w art. 32 ust 5-7 i art. 39 ust 3 i 4 ustawy Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1043 ze zm.) do szkół położonych na terenie gminy Lubsko, zgodnie z wyznaczonymi trasami;
d) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia rozkładu jazdy zapewniającego dowóz dzieci z miejscowości opisanych w załączniku nr 11a do SWZ z zachowaniem:
• godzin przyjazdu dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Gminy Lubsko, którym został zapewniony dojazd w godzinach pomiędzy 7.05 a 7.55;
• proponowane godziny wyjazdów po zakończonych zajęciach dzieci młodzieży szkół z terenu Gminy Lubsko do poszczególnych miejscowości określa Wykaz tras zamieszczony w załączniku nr 11a do SWZ;
• planowany ilościowy wykaz dzieci i młodzieży przyjeżdżających i wyjeżdżających ze Szkół, Przedszkoli w Lubsku i Górzynie obejmuje załącznik nr 11a do SWZ;
e) zobowiązuje się wykonawcę do ustalenia rozkładu jazdy z zachowaniem warunków określonych powyżej na podstawie własnych pomiarów długości trasy przejazdów z poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem odbiorów dzieci z istniejących przystanków. Ustalony przez Wykonawcę rozkład jazdy należy uzgodnić z Dyrektorami szkół w terminie jednego tygodnia od rozpoczęcia danego roku szkolnego;
f) Wykonawca zapewnia opiekuna do sprawowania opieki nad uczniami. Opiekun musi być osobą pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, niekaraną za przestępstwa popełnione umyślnie. Opiekun czuwa nad bezpieczeństwem uczniów podczas przewozów. Opiekunem nie może być kierowcą autobusu.
g) Przewozy dotyczą dni, w których odbywają się zajęcia lekcyjne zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, wyłączając przerwy świąteczne, obowiązujące w województwie lubuskim oraz dni wolne od nauki.
h) Orientacyjna, dzienna ogólna długość tras w okresie styczeń – grudzień 2026 w przypadku wyszczególnionych w załączniku nr 11a do SWZ Opis przedmiotu zamówienia - wynosić będzie ok 650 km oraz max. 8 000 km/rocznie (według potrzeb - dowóz uczniów/osób na zawody sportowe, wycieczki, itp.), autobusy zapewniające minimum 45 miejsc.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Załączniku nr 4a – Wzór umowy dla Części I i Załączniku nr 11a - Opis przedmiotu zamówienia do SWZ dla Części I.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
postępowaniu dotyczące [art. 112 ust. 2 ustawy pzp):
1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy pzpj:
Opis spełnienia warunków:
Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego wydaną na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 1490 z późn. zm.),
2. Zdolności technicznej lub zawodowej [art 116 ustawy pzpj:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
2.1. wykaże, że:
Dla części I - wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na przewozach osób/dzieci odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia tj. o wartości co najmniej 700.000,00 zł brutto/jedna usługa.
Jeżeli są w trakcie wykonywania, muszą być zrealizowane na dzień składania ofert o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto/jedna usługa.
2.2.
a) Dla części I - dysponuje osobami do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tym osobami tj. co najmniej ilością osób (kierowcy autobusów) odpowiednią do ilości tras (6 tras) na które składa ofertę. Wszystkie osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia:
ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii (w zależności od rodzaju pojazdu wykonującego zamówienie),
ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej w pełnym wymiarze na etat, wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr 4a – Wzór umowy do SWZ.
b) Dla części II - dysponuje osobami do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tym osobami tj. co najmniej 2 (dwóch) kierowców. Wszystkie osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia:
ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii (w zależności od rodzaju pojazdu wykonującego zamówienie),
ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej w pełnym wymiarze na etat, wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr 4b – Wzór umowy do SWZ.
2.3.
a) Dla części I - wykaże, że przedstawi wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest Wykonawca ma dysponować minimum 6 pojazdami do przewozu osób na minimum 45 miejsc siedzących + 1 pojazd awaryjny na min. 45 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być starszy niż 2006 r. Pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne i ubezpieczenie OC.
b) Dla części II - wykaże, że przedstawi wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest Wykonawca ma dysponować minimum 2 pojazdami do przewozu osób niepełnosprawnych na minimum 7 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być starszy niż 2006 r. Pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne i ubezpieczenie OC.
Po zmianie:
postępowaniu dotyczące [art. 112 ust. 2 ustawy pzp):
1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika z odrębnych przepisów [art. 114 ustawy pzpj:
Opis spełnienia warunków:
- Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego wydaną na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 1490 z późn. zm.),
- Zezwolenie wydane przez uprawniony organ na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 1a oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2025 r., poz. 1490 z późn. zm.).
2. Zdolności technicznej lub zawodowej [art 116 ustawy pzpj:
Opis spełnienia warunków:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca:
2.1. wykaże, że:
Dla części I - wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę polegającą na przewozach osób/dzieci odpowiadającą swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia tj. o wartości co najmniej 700.000,00 zł brutto/jedna usługa.
Jeżeli są w trakcie wykonywania, muszą być zrealizowane na dzień składania ofert o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto/jedna usługa.
2.2.
a) Dla części I - dysponuje osobami do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tym osobami tj. co najmniej ilością osób (kierowcy autobusów) odpowiednią do ilości tras (6 tras) na które składa ofertę. Wszystkie osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia:
ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii (w zależności od rodzaju pojazdu wykonującego zamówienie),
ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej w pełnym wymiarze na etat, wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr 4a – Wzór umowy do SWZ.
b) Dla części II - dysponuje osobami do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tym osobami tj. co najmniej 2 (dwóch) kierowców. Wszystkie osoby muszą posiadać wymagane uprawnienia:
ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii (w zależności od rodzaju pojazdu wykonującego zamówienie),
ważne świadectwo kwalifikacji lub zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących osoby,
Zamawiający wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej w pełnym wymiarze na etat, wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr 4b – Wzór umowy do SWZ.
2.3.
a) Dla części I - wykaże, że przedstawi wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest Wykonawca ma dysponować minimum 6 pojazdami do przewozu osób na minimum 45 miejsc siedzących + 1 pojazd awaryjny na min. 45 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być starszy niż 2006 r. Pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne i ubezpieczenie OC.
b) Dla części II - wykaże, że przedstawi wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest Wykonawca ma dysponować minimum 2 pojazdami do przewozu osób niepełnosprawnych na minimum 7 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów nie może być starszy niż 2006 r. Pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne i ubezpieczenie OC.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy pzp]:
1. Dla części I - wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów-oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
Wykaz należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie robót wykonawca winien wskazać informacje w zakresie
określonym w warunkach z Rozdziału 24 pkt. 2.4.1 SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
Jeżeli załączony wykaz wykonanych robót budowlanych będzie potwierdzać wysokość tych robót w walucie innej niż PLN, wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez wykonawcę wartości w walucie innej, niż PLN, zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2. Dla Części I i II - wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie osób wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt. 2.4.2 SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
3. Dla Części I i II - Wykaz sprzętu/wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usługi w celu wykonania zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
4. Dokument zgodnie z wymaganiami z w zakresie określonym w warunkach z Rozdziału
24 pkt. 2.2. SWZ - Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego.
Po zmianie:
Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia tj. [art. 274 ust. 1 ustawy pzp]:
1. Dla części I - wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów-oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
Wykaz należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie robót wykonawca winien wskazać informacje w zakresie
określonym w warunkach z Rozdziału 24 pkt. 2.4.1 SWZ.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
Jeżeli załączony wykaz wykonanych robót budowlanych będzie potwierdzać wysokość tych robót w walucie innej niż PLN, wykonawca powinien dokonać przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w przedstawionym wykazie wskazane zostaną przez wykonawcę wartości w walucie innej, niż PLN, zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2. Dla Części I i II - wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
W przedmiotowym wykazie osób wykonawca winien wskazać informacje w zakresie określonym w warunkach z rozdziału 24 pkt. 2.4.2 SWZ.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają ten warunek.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
3. Dla Części I i II - Wykaz sprzętu/wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usługi w celu wykonania zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten/ dokumenty te składa przynajmniej jeden z wykonawców.
4. Dokument zgodnie z wymaganiami z w zakresie określonym w warunkach z Rozdziału
24 pkt. 2.2. SWZ - Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz Zezwolenie.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-09 10:00
Po zmianie:
2025-12-10 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-09 10:05
Po zmianie:
2025-12-10 10:05
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-07
Po zmianie:
2026-01-08