Pytanie:
Zamawiający określił dwa kryteria wyboru ofert – cenę 60% oraz okres gwarancji jakości 40%. Okres gwarancji jakości miał być oceniany następująco: „Okres gwarancji jakości na wykonane roboty ponad założony wymagany okres gwarancji 36 m-cy: 1–8 m-cy liczba punktów G = 10 pkt, 9–12 m-cy G = 20 pkt, 13–18 m-cy G = 30 pkt, 19–24 m-cy G = 40 pkt. Gwarancja może zostać wydłużona maksymalnie na 24 miesiące i nie może być krótsza niż 36 m-cy. Dla ustalenia wartości kryterium liczenie okresu gwarancji rozpocznie się od 36 m-cy wzwyż”. W treści oferty punkt dotyczący gwarancji brzmiał: „Udzielamy ..... miesięcy gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia”. Dwaj wykonawcy napisali 60 miesięcy, jeden 24 miesiące. Wezwałam firmę do wyjaśnienia na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawca poinformował, że wartość w polu gwarancji – 24 miesiące – odnosi się do wartości wydłużenia gwarancji ponad tę minimalną, czyli 36 miesięcy. Jak należy postąpić? Wyjaśnienia wykonawcy nie mogą prowadzić do zmiany oferty. Czy ofertę należy odrzucić?
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przyczółek Grochowski" ogłasza przetarg nieograniczony na przegląd instalacji gazu oraz przegląd instalacji wentylacji grawitacyjnej oraz przebudowę drogi dojazdowej
Ogłoszenie premium 26 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa Mokotów ogłasza konkurs ofert na naprawę izolacji płyty podłogowej z modernizacją
Ogłoszenie premium 26 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Odpowiedź:
Zamawiający powinien odrzucić ofertę wykonawcy, który zaoferował 24-miesięczny okres gwarancji, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Treść złożonej oferty wiąże wykonawcę w terminie związania ofertą. Z powyższego wynika podstawowa zasada, z poszanowaniem której powinno być prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego tj. zakaz prowadzenia między zamawiającymwykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Wyjątkiem od tej reguły jest spoczywający na zamawiającym obowiązek poprawienia w treści ofert oczywistych omyłek, jakie popełnili w nich wykonawcy.
Katarzyna Bełdowska
Więcej na Portal ZP