W ramach projektu indywidualnego pod nazwą "Budowa i remont oraz doposażenie baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego" przewiduje się budowę 4 baz: w Łodzi, Poznaniu, Suwałkach i Zielonej Górze, a także remont dwóch baz: w Białymstoku i Sanoku, oraz budowę Stacji Obsługi Technicznej w Szczecinie - poinformowała portal rynekzdrowia.pl Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Jednocześnie w drugim etapie projektu wybudowane zostaną bazy HEMS (ang. Śmigłowcowa Służba Ratownictwa Medycznego) w Gdańsku, Kielcach, Krakowie i Wrocławiu. Całkowita wartość realizacji obu etapów wynosi 68,28 mln zł, z czego 85 proc. będą stanowić środki unijne, pozostałą część sfinansuje Ministerstwo Zdrowia.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa WOLA - Administracja Osiedla Bemowo I/II w Warszawie ogłasza przetarg na przeprowadzenie remontów balkonów-tarasów
Ogłoszenie premium 21 dni do końca09.10.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "USTRONIE" w Radomiu ogłasza przetarg nieograniczony na przeprowadzenie prac rozbiórkowych betonowych pergoli nad przestrzenią na odpady oraz wykonanie podbudowy pod nowe altany śmietnikowe
Ogłoszenie premium 25 dni do końca13.10.2025
RADOM, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Budowa baz i ich doposażenie to jeden z kilku warunków umożliwiających wprowadzenie całodobowych dyżurów LPR i realizację nocnych lotów.
- Obecnie tylko baza w Warszawie dyżuruje non-stop. W tym roku wydłużymy do godziny 23.00 dyżury baz w Gdańsku i we Wrocławiu. Pozostałe działają od światu do zmierzchu - powiedziała Sochacka.
Przypomnijmy, że od kwietnia wszystkie 17 baz HEMS ma do dyspozycji śmigłowce Eurocopter EC 135. Nowe maszyny w przeciwieństwie do Mi-2 mogą wykonywać loty z pacjentem w porze nocnej.
Jednak samo wdrożenie do służby nowoczesnych śmigłowców nie wystarczy, by od razu wydłużyć dyżury w bazach. I nie chodzi tu jedynie o lądowiska i nowe bazy. Konieczne jest też wyszkolenie pilotów, a także strażaków, którzy będą zabezpieczać i oświetlać miejsce do lądowania śmigłowca, oraz dyspozytorów medycznych, by potrafili współpracować z załogami HEMS w warunkach nocnych.