Sprawa dotyczy budowy odcinka S17 od węzła Dąbrowica (bez węzła) do węzła Lubartów (wraz z węzłem). Wśród 13 ofert złożonych w przetargu najniższa należała do hiszpańskiego Dragadosa (475 mln zł brutto).
Jednak przy pierwszym wyborze najkorzystniejszej oferty - w połowie sierpnia - została ona odrzucona przez lubelski oddział GDDKiA z powodu błędów w dokumentacji. Dlatego za najkorzystniejszą uznano wtedy o 15 mln zł droższą ofertę konsorcjum FCC Construccion i Erbudu.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Suchanino" w Gdańsku ogłasza przetarg nieograniczony na rok 2024 w zakresie robót, remontów, przeglądów oraz wymiany wodomierzy
Ogłoszenie premium 24 dni do końca04.01.2024
GDAŃSK, Pomorskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Suwalska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Suwałkach ogłasza przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji projektowej na adaptację lokali użytkowych na lokale mieszkalne
Ogłoszenie premium 21 dni do końca01.01.2024
SUWAŁKI, Podlaskie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Dragados odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta nakazała unieważnić pierwszy wybór najkorzystniejszej oferty. Przy ponownej ocenie ofert najlepsza okazała się już propozycja Dragadosu.
Czytaj:
FCC i Erbud tracą zlecenie na S17 za 490 mln zł na rzecz Dragadosu
- Dragados złożył ofertę niezgodną ze specyfikacją zamówienia. KIO nakazała jej uzupełnienie. Natomiast my nie zostaliśmy dopuszczeni do procesu z powodu rzekom wadliwego pełnomocnictwa - powiedział Zubelewicz.
- Problem polega na tym, że opłata sądowa od skargi na wyrok KIO wynosi w przypadku tej inwestycji 5 mln zł. Wyroki sądów są niezbadane. Dlatego - choć uważamy, że mamy rację - przy tak dużej sumie nie chcieliśmy ryzykować i złożyliśmy odwołanie do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który może zaskarżyć wyrok bez opłaty. Zobaczymy jaka będzie jego reakcja - dodał.
Budowa 67-kilometrowego fragmentu S17 Kurów-Lublin-Piaski została podzielona na pięć zadań. Oferta Dragadosu, o wartości blisko 629 mln zł brutto, została też wybrana za najkorzystniejszą w przetargu na budowę odcinka tej trasy pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa.
Czytaj:
Dragados wybuduje za 629 mln zł ostatni odcinek S17
Dotychczas umowy podpisano z wykonawcami trzech odcinków. Dwa z nich, o łącznej wartości blisko 815 mln zł brutto, realizuje konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman (399 mln zł brutto), a trzeci, którego koszt opiewa na ponad 629 mln zł brutto, buduje konsorcjum spółek z grupy Mota Engil z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Lubartów, Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwem Robót Drogowych Puławy.
Tomasz Elżbieciak