Decyzję o ogłoszeniu przetargu prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz ogłosiła wczoraj na stacji metra Świętokrzyska. Dlaczego stało się to na pięć dni przed wyborami? - dopytywali dziennikarze. - Planowaliśmy to już dawno. Sejm z samorozwiązaniem wstrzelił się akurta w ten czas - stwierdziła pani prezydent.
Przyspieszenie jest jednak wyraźne. Dopiero co wybrano wykonawcę koncepcji tego odcinka drugiej linii metra. To konsorcjum firm Metroprojekt i biura architekta Andrzeja Chołdzyńskiego, które określiło już dokładną lokalizację stacji, a w tym tygodniu zaprezentowało wstępny projekt wejść na nie w kształcie litery M.
Ogłoszenia z kategorii Przetargi
-
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przyczółek Grochowski" ogłasza przetarg nieograniczony na przegląd instalacji gazu oraz przegląd instalacji wentylacji grawitacyjnej oraz przebudowę drogi dojazdowej
Ogłoszenie premium 26 dni do końca11.08.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
-
Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa "Ateńska" ogłasza przetarg nieograniczony na malowanie klatek schodowych oraz montaż instalacji hydrantowej p.poż
Ogłoszenie premium 12 dni do końca28.07.2025
WARSZAWA, Mazowieckie
Przetargi, Przetargi na dostawę
Do 3 grudnia Metro Warszawskie będzie czekać na wstępne oferty firm, które chcą wykonać ostateczny projekt budowlany, a potem zbudować pierwszy odcinek drugiej linii z siedmioma stacjami (od ronda Daszyńskiego pod Świętokrzyską, Powiślem, Portem Praskim, Targową do Dworca Wileńskiego). Do końca grudnia ma być wybranych pięć firm, które mają największe doświadczenie w takich inwestycjach.
Budową zainteresowane są wstępnie wielkie przedsiębiorstwa nie tylko z Europy, ale też ze Stanów Zjednoczonych i z Chin. Prezes Metra Jerzy Lejk zakłada, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku, a jesienią miałyby się zacząć pierwsze prace. Cały odcinek od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego ma być gotowy pod koniec 2011 r., tak żeby z odbiorami i uruchomieniem zdążyć przed rozgrywkami Euro 2012 na nowym Stadionie Narodowym.
Ten harmonogram jest jednak niezwykle ambitny i nie wiadomo, czy możliwy do zrealizowania. Do poślizgu może dojść na każdym etapie: wyboru firm, projektowania i budowy. Na szczęście są za to szanse, że nie będzie problemu z finansowaniem prac. Rząd zagwarantował już na ten odcinek drugiej linii metra 1,4 mld zł z funduszy unijnych. Resztę - czyli 1,5-2 mld zł - ma znaleźć miasto. Oprócz 6,3 km tuneli zwycięska firma będzie musiała wydrążyć 500-metrowy przejazd w rejonie hali Kupieckich Domów Towarowych pod pl. Defilad. Ma on zapewnić połączenie z pierwszą linią, tak by pociągi mogły zjechać do bazy postojowej na Kabatach.